Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sinterklaasjournaal

<<

Anoniem245

Bericht 10 Nov 2016 09:47

Re: Sinterklaasjournaal

Ik heb niet gekeken want zoon is te oud inmiddels, misschien dat ik het wel af en toe zelf ga kijken want ik vind de volwassen humor ook heel leuk.
Maar ik word echt zo moe van die hele discussie, en nu wordt er gevallen over iets wat een kind zegt. Gisteren, dochtertje van mijn vriendin (zelf donker) vroeg aan haar moeder waarom die Piet niet zwart is zoals normale Pieten. Leg dat maar eens uit aan een kindje dat zelf een donkere huidskleur heeft, zwarte piet mag niet meer omdat hij een donkere huidskleur heeft?
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 10 Nov 2016 09:50

Re: Sinterklaasjournaal

Precies Kira ik ben het met je eens. Het is ook net hoe het kind het zegt en hoe wij als volwassen het interpreteren.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Nov 2016 10:17

Re: Sinterklaasjournaal

Mijn kinderen valt de kleur van de pieten helemaal niet op, ze vonden het weer leuk om te kijken. Zelf vind ik het elk jaar wat minder worden omdat er zoveel in gebeurt dat het te spannend wordt gemaakt en mijn dochter vond het verhaal van de ring vorig jaar zo ongeloofwaardig dat ze daardoor is gaan twijfelen (helemaal prima overigens dat ze nu niet meer gelooft, ze heeft er de leeftijd voor).
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 10 Nov 2016 10:34

Re: Sinterklaasjournaal

Lejow schreef:B zei: Hee kijk nou! Dat is vast een nieuwe piet.. die is nog niet door de schoorsteen geweest, want hij is wit!

Dat zei mijn jongste ook!
05-05-2005 01-05-2011
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 10 Nov 2016 11:58

Re: Sinterklaasjournaal

Hier kijken ze ook weer! En ik dus automatisch ook. Ben wel benieuwd of ik het nog kan waarderen, op zich doen ze het altijd heel leuk. Maar ik ben zo moe van de hele discussie eromheen!

In elk geval heeft de witte piet ook hier geen problemen opgeleverd. Mijn dochter zei wel dat het eigenlijk 'niet hoorde', maar die piet kon er niks aan doen, want hij was gewoon nog nooit door de schoorsteen geweest. Misschien kwam hij vooral bij huizen zoals de onze, daar kun je niet door de schoorsteen. Vond ik geen slechte uitleg van haar! Ik hoop in elk geval vooral dat het voor de kinderen een leuk feest blijft, wat voor kleuren de pieten ook zullen hebben.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 10 Nov 2016 12:13

Re: Sinterklaasjournaal

Kira schreef:. Gisteren, dochtertje van mijn vriendin (zelf donker) vroeg aan haar moeder waarom die Piet niet zwart is zoals normale Pieten. Leg dat maar eens uit aan een kindje dat zelf een donkere huidskleur heeft, zwarte piet mag niet meer omdat hij een donkere huidskleur heeft?

Maar dat hoef je toch niet uit te leggen? Ze vraagt waarom Piet niet zwart is, de verhaallijn dat Piet zwart is door roet, dus dat een witte Piet nog niet door de schoorsteen is geweest, is dan voldoende uitleg. Ze vraagt niet 'Waarom mag hij niet zwart zijn?', dat is de volwassen interpretatie van haar vraag.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem197

Bericht 10 Nov 2016 12:37

Re: Sinterklaasjournaal

Kira het is ook de taak van een ouder om het kind te beschermen. ook voor deze discussie als het kind te jong is. De uitleg die hier gegeven wordt is toch genoeg?
<<

Anoniem245

Bericht 10 Nov 2016 17:15

Re: Sinterklaasjournaal

Volgens mij heeft mijn vriendin ook die verhaallijn gebruikt, maar toch vind ze het lastig. Dochtertje is zich heel bewust van haar huidskleur de laatste tijd en daardoor viel het haar wel op.
<<

anoniem213

Bericht 10 Nov 2016 17:35

Re: Sinterklaasjournaal

Taeda schreef:
Kira schreef:. Gisteren, dochtertje van mijn vriendin (zelf donker) vroeg aan haar moeder waarom die Piet niet zwart is zoals normale Pieten. Leg dat maar eens uit aan een kindje dat zelf een donkere huidskleur heeft, zwarte piet mag niet meer omdat hij een donkere huidskleur heeft?

Maar dat hoef je toch niet uit te leggen? Ze vraagt waarom Piet niet zwart is, de verhaallijn dat Piet zwart is door roet, dus dat een witte Piet nog niet door de schoorsteen is geweest, is dan voldoende uitleg. Ze vraagt niet 'Waarom mag hij niet zwart zijn?', dat is de volwassen interpretatie van haar vraag.

Amen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Nov 2016 18:16

Re: Sinterklaasjournaal

Exact dat...



Ok, wellespiet die ineens alleen nog roetvegen heeft en stijl haar vind ik dan weer wel raar..
<<

Anoniem 179

Bericht 10 Nov 2016 19:58

Re: Sinterklaasjournaal

Ik ben heel slecht met die namen en ik dacht dat Wellespiet een vrouw was. Het kwartje viel uiteindelijk wel haha.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Nov 2016 20:02

Re: Sinterklaasjournaal

Ik geloof dat het mijn kinderen nog niet opgevallen is dat de pieten er dit jaar deels anders uit zien.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Nov 2016 20:10

Re: Sinterklaasjournaal

Wat ik zelf een beetje raar vind.. is dat die mensen in het pietenhuis verkleed mogen en geschminkt worden in allerlei kleurtjes.. zo lijkt het in mijn ogen net alsof je allemaal maar piet kan worden en dus pieten niet echt zijn. Maar goed ik denk te moeilijk maar mijn dochters zeiden er niks van :-)
Ik vind die grote mensen grapjes eigenlijk gewoon niet leuk, soms zelfs ook wat sarcastisch.

Oh en wie is die wellespiet?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem255

Bericht 10 Nov 2016 21:41

Re: Sinterklaasjournaal

Mijn dochter vond de witte piet een neppiet en mijn zoon denkt dat het een boef is.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Nov 2016 23:40

Re: Sinterklaasjournaal

Studiebol schreef:Wat ik zelf een beetje raar vind.. is dat die mensen in het pietenhuis verkleed mogen en geschminkt worden in allerlei kleurtjes.. zo lijkt het in mijn ogen net alsof je allemaal maar piet kan worden en dus pieten niet echt zijn. Maar goed ik denk te moeilijk maar mijn dochters zeiden er niks van :-)
Ik vind die grote mensen grapjes eigenlijk gewoon niet leuk, soms zelfs ook wat sarcastisch.

Oh en wie is die wellespiet?


Dick vd Toorn
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 11 Nov 2016 06:20

Re: Sinterklaasjournaal

Woensdag kwam er geen reactie op de witte piet maar vandaag wel, ze vond dat stijle haar zo raar. Ik moest er wel om lachen, half Nederland valt over de kleur van piet,mijn dochter over het feit dat piet ineens geen krullen heeft ;)

Zelf vond ik de verkleedkamer met al die verklede mensen en schminck ook wel wat verwarrend maar dochter hoorde ik daar niet over
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Nov 2016 07:56

Re: Sinterklaasjournaal

Bij B kwam geen enkele reactie op die WellesPiet. Die herkent m waarschijnlijk ook niet van vorig jaar.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Nov 2016 08:46

Re: Sinterklaasjournaal

Hier kijken ze gewoon met open mond en willen ze daarna nog een keer. Laatst zeiden we tegen Lo. die hardnekkig zwarte piet blijft zeggen dat ze hem tegenwoordig gewoon Piet noemen omdat hij niet altijd zwart is maar toen werd ze boos en zei ze: "Nee, het is zwárte Piet". Nu zeggen we het zelf gewoon zoveel mogelijk 'goed' en dan hopen we dat ze het vanzelf overneemt. Jammer is alleen dat hier op de scholen en bij de intocht de Pieten gewoon nog zwart zijn, ik had persoonlijk liever gezien dat dat anders was.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 11 Nov 2016 09:53

Re: Sinterklaasjournaal

Lucy schreef:Ik ben heel slecht met die namen en ik dacht dat Wellespiet een vrouw was. Het kwartje viel uiteindelijk wel haha.

Mijn dochter vroeg "is die piet nou een jongen of een meisje?". Je was dus niet de enige :smile:
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 11 Nov 2016 14:08

Re: Sinterklaasjournaal

Lejow schreef:Bij B kwam geen enkele reactie op die WellesPiet. Die herkent m waarschijnlijk ook niet van vorig jaar.


Was die er vorig jaar ook? Zegt me helemaal niks...
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem286

Bericht 11 Nov 2016 14:24

Re: Sinterklaasjournaal

Mijn dochter viel alleen op dat de 'witte' piet roetvegen had, het was maar vies en moest schoon. Goed gegaan dus :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Nov 2016 20:57

Re: Sinterklaasjournaal

Studiebol schreef:
Lejow schreef:Bij B kwam geen enkele reactie op die WellesPiet. Die herkent m waarschijnlijk ook niet van vorig jaar.


Was die er vorig jaar ook? Zegt me helemaal niks...


Al jaren :D
Afbeelding
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Nov 2016 21:20

Re: Sinterklaasjournaal

De kinderen uit mijn klas (groep 8) vonden de Wellespiet dik geworden. Eerste wat ze gistermorgen zeiden. :nerd: Ook in de klas brak de pietendiscussie los en ik kon meteen horen welke ouders voor en tegen zijn. Toen ik later zei dat het kleine kinderen niets uitmaakt gaven ze mij ook wel gelijk.

Maar verder kijken wij ook trouw iedere avond. Deed ik altijd al maar nu met onze oudste is het een stuk leuker!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Nov 2016 21:47

Re: Sinterklaasjournaal

Dat is het hem ook Tsjip. Ik las op fb: Mijn dochter die vroeg vandaag tijdens het Sint Journaal ineens of Sint wel echt bestaat, en of wij niet de cadeautjes inpakken. Dat komt allemaal door die veranderingen!

Toen ik aangaf, dat je dat niet weet (je weet immers niet wat ze wel of niet gezegd had als de veranderingen er niet zouden zijn), zei ze: Ik ken mijn kind goed genoeg om te weten dat het door de veranderingen komt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 11 Nov 2016 22:05

Re: Sinterklaasjournaal

Lejow schreef:
Studiebol schreef:
Lejow schreef:Bij B kwam geen enkele reactie op die WellesPiet. Die herkent m waarschijnlijk ook niet van vorig jaar.


Was die er vorig jaar ook? Zegt me helemaal niks...


Al jaren :D
Afbeelding


Ooh haha...
Maar was het toen ook al de welles piet? Waarom is die dan zo van uiterlijk veranderd.. dat vind ik dan wel beetje apart.
:heart: :heart: 2011
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers