Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

<<

Anoniem210

Bericht 13 Nov 2016 19:26

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Maple schreef:Lennox, ik moest ff twee keer kijken bijmjouw naam, die forumnaam heb ik ook een blauwe maandag eens gehad :) Ben je een oude bekende/ iemand met een nieuwe naam, of gewoon helemaal nieuw?


Oh, dan is het best gek om die naam te zien denk ik? Ik heb eerder meegeschreven maar wil graag met een schone lei beginnen.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 13 Nov 2016 20:03

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Ik ben blij om te lezen dat ik toch niet de enige bent met zo'n rommelig arbeidsverleden haha.
<<

Anoniem189

Bericht 13 Nov 2016 20:25

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Ik ben in juli 2010 afgestudeerd aan de Pabo en in augustus 2010 ben ik op de school gaan werken waar ik nu nog werk. Ik ben daar begonnen met groep 3/5. Daarna drie jaar groep 3/4 en nu voor het derde jaar groep 1 t/m 4.
<<

Anoniem321

Bericht 13 Nov 2016 20:44

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Ik heb als uitzendkracht 4 banen gehad. Ben begonnen bij toen nog de Postbank als klantenservicemedewerker(1.5 jaar), daarna bij de voorloper van wat nu Ziggo is als telefoniste/administratief medewerker (6 maanden), een blauwe maandag bij Nuon (administratief medewerker) (6 weken) en daarna bij Essent terechtgekomen (medewerker debiteurenbeheer/correspondent (2 jaar).
Toen heb ik op mijn huidige baan gesolliciteerd waar ik nu al weer 11 jaar werk als incassomedewerker.
<<

Anoniem184

Bericht 13 Nov 2016 21:02

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Lennox schreef:
Maple schreef:Lennox, ik moest ff twee keer kijken bijmjouw naam, die forumnaam heb ik ook een blauwe maandag eens gehad :) Ben je een oude bekende/ iemand met een nieuwe naam, of gewoon helemaal nieuw?


Oh, dan is het best gek om die naam te zien denk ik? Ik heb eerder meegeschreven maar wil graag met een schone lei beginnen.

Ja dat was wel eventjes raar inderdaad, maar dat went wel hoor :)
<<

Anoniem210

Bericht 13 Nov 2016 21:15

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Maple schreef:
Lennox schreef:
Maple schreef:Lennox, ik moest ff twee keer kijken bijmjouw naam, die forumnaam heb ik ook een blauwe maandag eens gehad :) Ben je een oude bekende/ iemand met een nieuwe naam, of gewoon helemaal nieuw?


Oh, dan is het best gek om die naam te zien denk ik? Ik heb eerder meegeschreven maar wil graag met een schone lei beginnen.

Ja dat was wel eventjes raar inderdaad, maar dat went wel hoor :)


Fijn. Het is gewoon ook een leuke naam.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Nov 2016 12:06

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Zora schreef:
Harrison schreef:Als bijbanen:

Nu werk ik bij mijn eerste "echte" werkgever als *. Ik werk hier nu 2,5 jaar en ben in die tijd doorgegroeid van junior, naar medior, naar senior naar leidinggevende. Inmiddels ben ik een soort van meewerkend voorman.


Ik had al wel zon vermoeden dat jij een heel snelle groei had doorgemaakt, maar je bent dus echt heel hard gegaan. Wat enorm goed en stoer zeg! Knapperd!!


Waarom zou dit knap zijn? Er moet maar net ruimte voor zijn binnen de organisatie. Er zijn veel meer organisaties waar die ruimte niet of nauwelijks is om intern door te kunnen groeien waardoor je wel gedwongen wordt om steeds van werkgever te wisselen wil je stappen kunnen maken.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2016 12:18

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Je moet sowieso wat kwaliteiten in huis hebben om zulke stappen te kunnen zetten, ongeacht of dat nou binnen dezelfde organisatie is of niet. Het lijkt me dat Zora dat bedoelt. Ik vind het ook knap!
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2016 12:19

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Ik begin volgende maand aan m'n 6e baan na m'n afstuderen (in 2007). 2 daarvan waren maar heel kort (1 in m'n proeftijd weggegaan en 1 na 3 maanden).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Nov 2016 12:26

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Dat klopt, maar zonder begeleiding van de werkgever zal het ook niet lukken. Lang niet elke werkgever begeleid (steek energie en geld) en geeft werknemers die kansen ook al zeggen ze dat bijvoorbeeld wel in een sollicitatiegesprek.

Zo heb je ook nog stugge leidinggevende die jou niet de mogelijkheid bieden om bijv een cursus te doen zodat je ook leidinggevende kunt worden, want dan zou dat wel eens te koste kunnen gaan van hun eigen positie.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Nov 2016 12:31

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

hey gezellig, zure Fred is er weer om het topic geheel negatief te maken!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 14 Nov 2016 12:36

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Ik heb in 2010 mijn MBO niv. 4 recreatie diploma gehaald. Heb sinds die tijd bij La Place gewerkt, als postbode en als badjuffrouw. Toen in 2012 begon ik aan een BBL verpleegkunde opleiding en heb toen gewerkt als stagiaire en leerling verpleegkunde. In 2015 ben ik gestopt de opleiding en ben ik verhuisd. Ik heb toen een tijdje bij een AC restaurant gewerkt en in de bediening van een restaurant. Allemaal bijbanen eigenlijk (behalve in het ziekenhuis dan).

Nu ben ik voltijd HBO ICT student. En hoop ik hierna eindelijk een fatsoenlijke fulltime baan te vinden.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Nov 2016 12:43

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Het is niet negatief bedoeld. Ik vind dat carrière maken niet alleen afhankelijk is van jezelf, maar ook moet je een portie geluk hebben dat je op het juiste tijdstip (groeiruimte in de nabij toekomst) bij een goede werkgever begint waarbij bijv geen fusie of overname speelt. Bij een overname of als er andere zaken spelen hebben werkgevers vaak minder tijd en oog voor het door laten groeien van werknemers.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Nov 2016 12:56

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

:12:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2016 12:58

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

De kunst is dus om te blijven zoeken naar die ene werkgever die dat dus wel kan bieden. Want kennelijk bestaan ze wel.
En misschien een kleine tip, een positieve levensinstelling zal ook helpen. Pas nog een super interessante Ted Talk over gezien.
<<

Anoniem250

Bericht 14 Nov 2016 13:07

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Fred schreef:Het is niet negatief bedoeld. Ik vind dat carrière maken niet alleen afhankelijk is van jezelf, maar ook moet je een portie geluk hebben dat je op het juiste tijdstip (groeiruimte in de nabij toekomst) bij een goede werkgever begint waarbij bijv geen fusie of overname speelt. Bij een overname of als er andere zaken spelen hebben werkgevers vaak minder tijd en oog voor het door laten groeien van werknemers.


Laat me raden. Jij hebt die stappen vast niet kunnen zetten. En dat ligt natuurlijk alleen maar aan de organisaties waarvoor je gewerkt hebt.

Ik vind het ook super knap van je Harrison. Well done!
<<

Anoniem313

Bericht 14 Nov 2016 13:19

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Wat heerlijk Harrison, dat je zo'n enorme bult geluk hebt gehad!

Ik had tijdens mijn studie vooral bijbaantjes als klantenservicemedewerker enzo, telefonisch. Na mijn studie ben ik gaan promoveren, dat was baan 1. Daarna heb ik als onderzoeker gewerkt bij een groot bureau, baan 2. Toen als docent/onderzoeker bij de uni, baan 3. En nu zit ik bij een andere uni, in een coördinerende functie, baan 4. Inmiddels ben ik 36 en ik ben best tevreden met m'n loopbaan. Een vast contract heb ik nooit gehad, maar los van hypotheekgereutel vind ik dat niet zo boeiend. Ik ben wel blij dat ik altijd inhoudelijk interessant werk heb weten te vinden en creëren.
<<

Geel

Bericht 14 Nov 2016 13:26

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Ik heb een hbo-studie journalistiek gedaan. Daarna heb ik gewerkt bij een tv-magazine van een omroep en toen ik daar na drie jaar wegging ben ik zelfstandige geworden. Sindsdien werk ik voor allerlei losse opdrachtgevers. Erg leuk, want nu werk ik bijvoorbeeld bij een nieuws-startup, maar over een half jaar kan ik weer wat anders doen. Ik houd wel van dat wisselende en vrije. :-)
<<

Anoniem250

Bericht 14 Nov 2016 13:28

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Ja Caulfield. Jij hebt het goed gedaan. Als ik het zo lees heb je ook echt een mooie loopbaan. Ik zit te zoeken naar een ander woord dan jaloers, maar ik vind het niet, dus misschien ben ik wel jaloers op jouw loopbaan. Ik vind het echt stom van mezelf dat ik na mijn studie maar gewoon iets ben gaan doen. Ik had hoger in moeten zetten. Ik vind het knap dat jullie (jij en Harisson) zulke mooie stappen hebben gezet. En volgens mij vinden jullie je werk ook leuk en is het ook op niveau. Dat zou ik ook wel willen.
<<

Anoniem210

Bericht 14 Nov 2016 15:08

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Maar je kunt toch alsnog een baan vinden waar je plezier in hebt en wat op jouw niveau is HollyGolightly?
<<

Anoniem222

Bericht 14 Nov 2016 18:06

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Haha! Het is weer zo ver. Fred vindt mij gewoon stom. Geeft niet.

Verder thanks ladies! Het is inderdaad allemaal vrij snel gegaan. Ik kan niet ontkennen dat je inderdaad ook maar "de mazzel" moet hebben dat het mogelijk is om een stap te maken. Maar goed, ik geloof niet dat ze me dit allemaal
hadden laten doen als ik er niks van bakte. Ik vind m'n werk ook oprecht heel leuk en werk hard.

Wat HGL zegt over Caulfield vind ik ook. Super mooie loopbaan! Ik bewonder jou altijd als ik dat lees. Maar HGL jij hebt toch ook een heel toffe baan op niveau?
<<

anoniem213

Bericht 14 Nov 2016 18:32

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Ik mag nog niet reageren, want ik ben nog niet klaar :D.

Leuk om van jullie allemaal te lezen. Bijzonder waar iedereen dan terechtkomt. En Harrison, jij had dit ook echt niet bereikt als je het slecht deed. Heel leuk en knap (en niet omdat ik dankzij jou een leuke baan heb :wink:).
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 14 Nov 2016 18:43

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Als bijbaantjes heb ik gehad:
- Babysitten (zowel "losse" adresjes als een vast gezin waar ik 3 jaar geweest ben)
- Kassierster in een supermarkt
- Inpakker in een drukkerij

Toen ik afgestudeerd ben (in 2009), ben ik gelijk begonnen in het ziekenhuis waar ik nu nog werk. Ik ben afgestudeerd als medical management assistant en werkte eerst een paar jaar op de polikliniek gynaecologie, daarna een paar jaar bij de opnamedienst van het ziekenhuis en sinds 2 jaar weer terug bij de polikliniek gynaecologie. Het verschil met eerst is dat ik nu én op de polikliniek zelf werk (afspraken maken, telefoons aannemen, patiënten ontvangen, ...), alsook de rechterhand ben van de gynaecologen en hen bijsta met het maken van bijvoorbeeld de werklijsten van onze assistenten. En ik maak ook het werkrooster voor mijn collega's.
2012 & 2016
<<

Anoniem313

Bericht 14 Nov 2016 18:46

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

Lief, HGL en Harri!

Als je er middenin zit, voelt het niet als iets waar anderen 'jaloers' op zouden kunnen zijn. Het is niet altijd spannend en innovatief. Daarnaast ben ik ook niet strategisch te werk gegaan en zijn sommige dingen me gewoon aan komen waaien. Dat zeg ik niet om mezelf naar beneden te halen, want dat is irritant, maar ik besef me wel dat dingen ook anders hadden kunnen lopen. Ik had bij God bij geen idee wat ik wilde na m'n studie. De prof bij wie ik afstudeerde suggereerde om voor een PhD te gaan omdat ze iets in mij zag. Als ze dat niet had gezegd, had ik het waarschijnlijk nooit bedacht - als het al in me op was gekomen, had ik niet gedacht dat ik het kon. Door haar durfde ik te solliciteren. En ik ben 5 x afgewezen voor ze me ergens wilde hebben. Ik heb daarvan geleerd dat wanneer ik zelf potentie zie in mensen, ik dit altijd benoem.

En succesvol zijn is zo relatief. Ik ga volgende week naar de oratie van een vrouw die op haar 39e hoogleraar is. Als ik mezelf met haar vergelijk ben ik veel minder ver - dat doe ik dus niet :angel:
Het onderzoekswereldje is erg competitief en door nu naar een coördinerende functie over te stappen kan ik nooit meer terug in die rat race en zal ik dus ook nooit hoogleraar worden. Ik weet dat sommigen in mijn omgeving dat zien als falen. Ik zit daar niet mee, het was juist een bewuste keuze - maar het laat wel zien dat iedereen succes anders definieert.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Nov 2016 22:13

Re: Hoeveel banen heb jij gehad en wat doe je nu?

God Fred ga fietsen flapdrol. Ik vind het toevallig knap ja! Ga anders even een post van iemand zoeken waar je een pósitieve draai aan kunt geven :wacht:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers