Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onregelmatig werken en opvang

<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 12 Okt 2013 11:35

Onregelmatig werken en opvang

Voor de mensen die onregelmatig werken, hoe heb je de opvang geregeld?
<<

Anoniem7

Bericht 12 Okt 2013 11:38

Re: Onregelmatig werken en opvang

Ik denk dat je dan toch voornamelijk op een gastouder uitkomt. Hoewel steeds meer kinderdagverblijven ook flexibele opvang bieden, maar dat is natuurlijk alleen maar overdag, niet in de avonden bijvoorbeeld.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 12 Okt 2013 11:39

Re: Onregelmatig werken en opvang

Ik werk onregelmatig, maar wel op vaste tijden. Ik werk middagen, avonden en weekenden. Mijn vriend en ik werken langs elkaar heen. Een van ons is thuis bij onze dochter. Soms komt het voor dat een van ons moet overwerken, dan past mijn schoonmoeder op. Zij werkt niet.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Okt 2013 11:47

Re: Onregelmatig werken en opvang

Ik werk op vaste dagen, maar de tijden zijn wisselend. Mijn vriend heeft een 3-weeks rooster (week vroeg, week laat, week vrij, dat principe). De dagen waarop we sowieso opvang nodig hebben (dus de weken dan mijn vriend op dezelfde dagdelen werkt als ik) hebben we vastgelegd (allemaal 1 keer in de 3 weken dus) en als ik mijn rooster heb mail ik de opvang met de definitieve tijden.

We hebben dus een flexibel kdv. De groep zit nooit vol dus als ik minimaal 2 weken van te voren mail is er altijd plek voor R. Het is niet duurder dan andere kdv's hier in de buurt.

Soms werken we ook allebei na opvangtijd (na 19.00), sowieso 2 avonden in de 3 weken. Dan past mijn schoonmoeder op. Buiten die 2 dagen vragen we soms mijn moeder of zwager om op te passen.

Ik heb een schrift waarbij ik precies in bijhoud wanneer R waar is, hoe hij er komt en wie hem hoe laat weer ophaalt.
R. 2013
D. 2016
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 12 Okt 2013 11:58

Re: Onregelmatig werken en opvang

Wij hadden een gastouder maar deze was niet echt flexibel. Hier heb je een flexibeel kdv die is open van 6u t/m 22u ideaal voor ons dan.

Wij werken beide onregelmatig. Ik heb gelukkig een vast basisrooster(erg zeldzaam in de zorg). Dus werk eigenlijk op vaste dagen/avonden en nachten en om het weekend. Mijn man werkt met slaapdiensten van 16uur of 24 uur. Hij heeft een vaste slaapdienst. Het voordeel is wel dat hij roostert voor zijn groep dus hij kan rekening houden met mijn rooster.

Als deze spruit geboren is gaan we het weer zelf proberen op te vangen. Gaat dit niet dan moeten we weer kiezen voor opvang of opa en oma's. Die passen nu ook trouwens als we beide in het weekend moeten werken.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 12 Okt 2013 12:53

Re: Onregelmatig werken en opvang

Ik werk in de zorg maar met een vast rooster. ook werk ik nog flexibel wat extra. onze zoon gaat 1 dag naar het kdv, de rest doen we samen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem275

Bericht 12 Okt 2013 13:16

Re: Onregelmatig werken en opvang

Wij hebben een flexibele plek op een kdv voor de jongens,
als ik mijn rooster heb mail ik door wanneer ik opvang nodig heb.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat er geen plek voor hen was.

Als ik late diensten heb gaan ze alleen de middag en haalt mijn man ze op.
Met nachtdiensten gaan ze de hele dag zodat ik kan slapen en als ik uit de nachtdienst kom gaan ze alleen 's ochtends.
Ik de weekenden is mijn man er.
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 12 Okt 2013 13:26

Re: Onregelmatig werken en opvang

Ik werk ook onregelmatig alle diensten, maar met name draai ik avond en nachtdiensten.
Wij proberen het zelf zoveel mogelijk op te lossen. Mijn man heeft 1 dag in de week en meestal de weekenden vrij. Deze dag en om het weekend werk ik meestal. Lukt het niet met de opvang dan passen opa/oma's of schoonzussen op.

Flexibele opvang zal miscchien een optie zijn nog niet naar gekeken eigenlijk omdat het zo goed op te lossen is voor ons. Maar een nadeel zal dan denk ik zijn dat ik meestal maar 2 weken van tevoren mijn rooster weet.

Hoe gaat dat bij jullie met flexibele opvang eigenlijk? En hoever van tevoren 'moet' je de dagen dat ze terecht kunnen doorgeven? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Anoniem144

Bericht 12 Okt 2013 14:23

Re: Onregelmatig werken en opvang

Ik werk 29 uur onregelmatig. Wij nemen 4 flexibele dagdelen kinderopvang af. Ik moet voor zorgen dat ik de dagdelen waar ik opvang voor wil, 1, 5 tot 1 maand van te voren door geef. Soms komen we iets te kort, dat lossen we dan op met de oma's. Als we over houden, plan ik een ochtend /middag voor mezelf in. Uren moeten toch betaald worden.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 12 Okt 2013 15:04

Re: Onregelmatig werken en opvang

Ik werk 24uur onregelmatig (geen nachtdienst).
Gastouder vond ik het fijnste, omdat je dan per uur betaalt. Sommigen diensten zijn tot 14 uur, beetje jammer om mn kind dan tot 17uur naar het kdv te laten gaan.
Ik had het zo bedacht; ongeveer 1x per week gastouder, avonden/weekenden vader, rest mijn moeder (+/- 1x per week). Nu in de praktijk is het nog 1x per week gastouder, +/-1x per week vader, en rest mijn moeder (klinkt veel, maar alt nog best mee wat mn moeder moet oppassen). Het is hier erg afhankelijk hoeveel hele en hoeveel late diensten ik heb
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem 77

Bericht 12 Okt 2013 17:06

Re: Onregelmatig werken en opvang

Bij mij op mijn werk bieden we flexibele opvang aan. We hebben 1 gezin die hier gebruik van maken. Ouders geven een maand van te voren aan wanneer ze opvang nodig hebben, dit is voor hun 4 dagen per maand en vooral op woensdag en vrijdag.
<<

Artemis

Bericht 12 Okt 2013 18:13

Re: Onregelmatig werken en opvang

Flexibele opvang was hier een stuk duurder dan gewoon 3 vaste dagen.

Dus hier 1 vaste vrije dag, man heeft ook 1 vaste vrije dag, de overige 3 dagen hebben we opvang. Heb ik een vroege dienst, dan brengt hij ze weg en haal ik ze op, heb ik een late dienst, dan breng ik ze weg, en haalt hij ze op.
Zo hebben we maar 3 dagen nodig en het scheelt ontzettend veel gedoe met roosters doorgeven enzo, en ik heb ook nog eens een dag voor mezelf omdat ik wel opvang heb, maar niet werk.

Ik werkte overigens 28-32 uur, man 32 uur.

Ik vond regelmaat en vaste dagen vele malen belangrijker dan zoveel mogelijk thuis zijn en zo min mogelijk op de opvang. De ene week 4 dagen thuis en 2 middagen opvang, de andere week 1 dag oma, 1 dag opvang en de rest thuis en de week erna 2 ochtenden opvang en 1 dag oma leek mij afschuwelijk. Dan liever gewoon elke week vaste dagen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Okt 2013 19:24

Re: Onregelmatig werken en opvang

Mijn schoonouders of schoonzus passen op. Mijn vriend heeft altijd twee weken dag- en een week nachtdienst. Als hij nachtdienst heeft en ik moet werken zet ik L om half 10 op bed want ik begin altijd pas om tien uur. En ik werk vaak halve dagen. Dus kan mijn vriend eventueel s middags nog slapen voor hij weer de nacht in gaat.
De andere weken lossen we op met schoonouders en schoonzus.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem168

Bericht 12 Okt 2013 21:20

Re: Onregelmatig werken en opvang

Wij hebben een gastouder kunnen vinden via een gastouderbureau hier in de omgeving.

Ik werk vaste tijden, maar begin wel vroeg. Kinderdagverblijven hier gaan pas om 7.30 open hier. Dan ben ik normaal al zowat op mijn werk of al zelfs aan het werk net. Mijn man werkt de ene week laat en de andere week normaal. Als hij late dienst heeft, hebben we geen opvang nodig, dan ben ik alweer thuis als hij weg moet. En als hij normaal werkt, hebben we wel opvang nodig. Dus om de week. Viel niet mee een gastouder te vinden in de buurt die vroeg vanaf 6.30 uur en om de week ons kind wilde opvangen, maar het is gelukt. Als de gastouder ziek is of met vakantie gaat, hopen we terug te kunnen vallen op ouders/ schoonouders of vriendinnen.
<<

Anoniem25

Bericht 12 Okt 2013 21:41

Re: Onregelmatig werken en opvang

Ik werk volledig onregelmatig, mijn vriend werkt ook wel onregelmatig maar schappelijke tijden (8.00-16.00 of 10.00-18.00). Wij hebben een gastouder waar ik een maand van tevoren ons rooster aan moet doorgeven, de ene week moet Luuk daar 3 dagen heen en de andere week bijvoorbeeld weer helemaal niet. Als wij beiden moeten werken in het weekend (ongeveer 1 weekend per maand) dan past mijn moeder of zusje op.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers