Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verre reis met kinderen

<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 12:32

Bericht 07 Nov 2016 14:42

Verre reis met kinderen

Wij denken er serieus over na om in de kerstvakantie twee weken naar Bonaire of Curacao te gaan met onze drie kinderen van 6 ,4 en 1,5 jaar oud.
Iemand ervaring met een lange vliegreis? En tijdverschil?
Het is ongeveer tien uren vliegen en het tijdverschil is vijf uur vroeger dan bij ons.
<<

Anoniem336

Bericht 07 Nov 2016 15:57

Re: Verre reis met kinderen

Yup, maar geen tijd om te reageren nu. Wordt vervolg :)
<<

Anoniem239

Bericht 07 Nov 2016 16:51

Re: Verre reis met kinderen

Wij hebben ervaring. We zijn 3x keer met de kinderen naar Thailand geweest. Een vliegreis van 11 a 13 uur.
De laatste keer was de jongste 8 maanden en de oudste was bijna 3.

De oudste heeft de reis prima volgehouden en ook het tijdsverschil was snel goed. Hij heeft gelukkig ook goed geslapen in het vliegtuig en werd al snel in het rimte van daar meegenomen. De jongste had er wat meer moeite mee maar hij was een huilbaby en sneller geprikkeld.

Toen de oudste 10 maanden was en 2 jaar was zijn we ook met hem geweest en dat ging beide keren zoals boven geschetst. In februari gaan we weer. Hij is dan bijna 5 en de jongste 2,5. Ik hoop dat het voor hem nu beter gaat maar dat denk ik wel.

Terug hebben ze trouwens wel last gehad van een jetlag. Waarom dat zo was weet ik eigelijk niet.

En wat heerlijk dat jullie dat willen doen. Ik zou het doen :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Nov 2016 18:15

Re: Verre reis met kinderen

Geen ervaring maar wel van plan om dat in de toekomst te doen! Misschien niet naar Curaçao of een dergelijk eiland (hoewel 't me met kinderen best eens leuk lijkt), maar ongetwijfeld naar Amerika en kindvriendelijke Aziatische landen.

Maar mocht je specifieke vragen hebben over vliegen met kinderen (met KLM) dan kan ik je wellicht helpen!

Als je jongste nog onder de 2 is tijdens de gehele reis mag hij/zij nog op een infant ticket vliegen, dat is vaak 10 procent van het volwassene tarief. (mits kindje op schoot zit, met eigen stoel kost zelfde als andere kinderen). En de overige kinderen kunnen op kind tarief vliegen, dat is meestal 75 procent van een volwassen tarief. En voor hen is er een speciale kindermaaltijd beschikbaar. Maar mocht je meer willen weten, ask away!

Leuk dat je 't overweegt iig!
Laatst gewijzigd door Marin op 07 Nov 2016 18:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Nov 2016 18:22

Re: Verre reis met kinderen

Wij vonden het vliegen an sich met T dikke prima, maar de vluchten die wij hadden HORROR! Echt hoor, 4,5u met een kind op schoot dat niet gaat slapen op een vlucht waarbij je nauwelijks beenruimte hebt... brrrr. Het tafeltje kon ook niet naar beneden met T op schoot. Wij vonden het enorm zwaar haha. Maar goed, het vliegen zelf was dus prima, T keek niet op of om bij het landen en opstijgen. Als we meer ruimte hadden gehad, of T gewoon lekker zijn eigen stoel, had ik het dagen kunnen volhouden :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 07 Nov 2016 21:33

Re: Verre reis met kinderen

Het lijkt me heerlijk om met onze dochter verre reizen te gaan maken, maar heb helaas ook nog geen ervaring. Ik denk dat het ook wel in je voordeel werkt als je er zelf niet te krampachtig over doet, beetje go with the flow. Wij zouden graag weer terug naar de Verenigde Staten of Canada willen gaan voor een rondreis met een camper, maar ben ook wel erg benieuwd naar ervaringen van anderen.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Anoniem336

Bericht 07 Nov 2016 21:35

Re: Verre reis met kinderen

De oudste heeft 2x kort gevlogen (Tenerife en Rhodos) en 2x lang (VS)
De jongste heeft 1x lang gevlogen (VS).

Eerste keer VS was de oudste bijna 2jaar. Overstap, dus was een lange zit. We hadden de drager mee, en buggy tot aan de gate. Vermaak was Ipad, klein speelgoed, kleurboeken, oefenboekjes. Had nieuw spul gekocht, en ingepakt als cadeautjes.
Rozijntjes eten duurt vaak wat langer, ideaal dus. Hadden geen stoel voor hem.
De tweede keer VS was de oudste bijna 4jaar, jongste bijna 1 1/2jaar. Weer drager en buggy mee tot aan de gate.
Voor de jongste geen stoel, oudste uiteraard wel. Vond het wel pittiger. Vooral als het eten kwam, moet je met vier personen op 3 stoelen ruimte maken. En zelf eten, en zorgen dat de kinderen eten hebben, en dan valt er weer iets..en lig je half verstrengeld op de grond om het op te rapen. Echt belangrijk om dat goed te organiseren. Vooral de jongste voordien eten geven, dan kan hij/zij altijd nog stukje brood meesnoepen wanneer jullie eten.


Vraag bij de gate altijd even hoe het zit met de indeling. Wij kregen vaak nog een ander plekje toegwezen. Ook heeft mijn man weleens een lege stoel achterin gepakt, zodat kind ook even op een stoel kon.
Bij de gate weten ze de actuele status van de stoelen.
<<

Anoniem336

Bericht 07 Nov 2016 21:36

Re: Verre reis met kinderen

ARrizona, gewoon doen :) kijk eens naar wegbrengspecials. Hebben wij ook 2x gedaan. Reis je 3 wkn met een gloednieuwe camper door de VS, tegen een leuke prijs.
<<

Anoniem 179

Bericht 07 Nov 2016 22:21

Re: Verre reis met kinderen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 179 op 30 Dec 2016 21:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 08 Nov 2016 09:08

Re: Verre reis met kinderen

Ik ben wel benieuwd hoe en waar jullie een verre reis met kinderen plannen/ boeken.
doe je dat via een speciaal gezins reis? Of stel je zelf wat samen? Hoe gaat het vervoer terplekke?

Wij willen ook heel graag naar Azië met de jongens maar het liefst niet voor de hoofdprijs ;-) dat zijn die speciale gezins reizen vaak wel.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Nov 2016 10:05

Re: Verre reis met kinderen

Myloon: Azië en met name Thailand kun je prima heen zonder pakketreis. Zelf de reis uitstippelen en in plaats van een nachtbus, kun je ook een binnenlandse vlucht nemen bijvoorbeeld. Lijkt mij prima te doen met kinderen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 08 Nov 2016 17:15

Re: Verre reis met kinderen

Thailand lijkt mij erg leuk Jip, maar ook behoorlijk spannend!
Hotels uitzoeken zal vast te doen zijn, maar hoe daar te verplaatsen? daar heb ik nog totaal geen beeld bij.
Ik ga er binnenkort maar eens voor zitten.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Nov 2016 17:32

Re: Verre reis met kinderen

Hotels zou ik niet doen. Guesthouses. Mijn ervaring is dat je dat niet van te voren hoeft te boeken. Hooguit voor de eerste nachten wanneer je aankomt. Daarna kun je ter plekke naar binnen lopen en vragen of ze een kamer hebben. Maar met kinderen kan ik me voorstellen dat je wat meer zekerheid wilt. In dat geval kun je een volgend guesthouse via bijv Agoda vast reserveren.

Vervoer ter plekke: toeristenbusjes, trein, taxi, vliegen, boot. Op elke hoek van de straat is een toeristenbureautje. Daar loop je naar binnen en zeg je: ik wil morgen, of over morgen naar X. En dan koop je een ticket en is het van A-X geregeld.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 08 Nov 2016 18:16

Re: Verre reis met kinderen

Fijn dit te lezen Jip, ik merk dat ik hierin toch wel wat onzeker ben, zeker omdat wij dus met 2 kids zullen gaan en geen ervaring hebben met het reizen zonder reisorganisatie.
Wij zijn in Maleisië geweest met een groepsreis en in Zuid-Afrika wel samen maar dit was via een reisbureau helemaal voor ons uitgestippeld.

Wat ik al zei, ik ga er binnenkort eens voor zitten, kijken wat ons budget zal zijn en wat wij daarvoor kunnen doen ;)
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Nov 2016 20:54

Re: Verre reis met kinderen

Toevallig kwam ik deze link tegen. Misschien leuk ter inspiratie.


https://www.thikatravel.com/verre-reize ... term=dgb02
Let's discover the world together.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Nov 2016 20:56

Re: Verre reis met kinderen

Wat leuk KitKat!

Verder eigenlijk hier niks te zoeken, haha
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 08 Nov 2016 23:07

Re: Verre reis met kinderen

Ik vind het heel knap van jullie die met een baby'tje zo'n verre reis durven te maken. Ik zou als mijn kind ouder is ook best een verre reis willen maken, bij een baby'tje van een paar maanden vraag ik me dan wel af voor wie je die reis maakt, kan me niet voorstellen dat je zo'n jonge baby daar plezier mee doet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Nov 2016 08:15

Re: Verre reis met kinderen

Als een baby een dreumes/peuter is dan worden langere reizen mi moeilijker omdat ze rond willen kruipen/lopen.
En als je een makkelijke baby hebt, dan is er toch niks op tegen dat je voor jezelf een mooie lange reis maakt. De baby is al tevreden zolang zijn/haar ouders in de buurt zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 09 Nov 2016 10:24

Re: Verre reis met kinderen

SoGood schreef:Ik vind het heel knap van jullie die met een baby'tje zo'n verre reis durven te maken. Ik zou als mijn kind ouder is ook best een verre reis willen maken, bij een baby'tje van een paar maanden vraag ik me dan wel af voor wie je die reis maakt, kan me niet voorstellen dat je zo'n jonge baby daar plezier mee doet.


Huh, wat een aparte reactie. Tuurlijk niet voor de baby, maar je doet de baby er ook niet niet een plezier mee. Tuurlijk doe je dat voor jezelf. Ik ga niet m'n hele leven on hold zetten totdat een kindje oud genoeg is om plezier te hebben van een vakantie. Als ik zelf gezond ben en de baby ook, neem ik het met 2 maanden eerst mee naar Vietnam en vervolgens naar Nederland en weer terug. Voor mezelf ja en m'n man :P
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem336

Bericht 09 Nov 2016 11:15

Re: Verre reis met kinderen

SoGood schreef:Ik vind het heel knap van jullie die met een baby'tje zo'n verre reis durven te maken. Ik zou als mijn kind ouder is ook best een verre reis willen maken, bij een baby'tje van een paar maanden vraag ik me dan wel af voor wie je die reis maakt, kan me niet voorstellen dat je zo'n jonge baby daar plezier mee doet.



Huh, nee, je maakt een baby niet blij met een verre reis. Maar dat is toch ook niet de reden?,
Wij wilden zelf graag maar de VS, en ivm leerplicht en de kosten, hebben we gekozen om met jonge kinderen te gaan reizen. De foto`s hangen in de living, maar de jongste kan zich er niets van herinneren. Jammer, maar dat wisten we natuurlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Nov 2016 12:08

Re: Verre reis met kinderen

Ja eens met Elja en Marsy. Natuurlijk doe je dat voor jezelf. Dat mag toch ook? Wel denk ik dat je aanpassingen moet doen als je reist met kleine kinderen maar ik denk zeker dat het kan. Henzelf doe je waarschijnlijk meer plezier met thuis blijven maar denk dat je met wat oudere kinderen (al vanaf jonge leeftijd hoor maar geen baby meer) er ook heel veel uit kan halen voor hen. Ik hoop echt dat ik ons kindje de wereld kan laten zien. En dan mag hij het interpreteren op z'n eigen kinderlijke wijze.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 09 Nov 2016 14:14

Re: Verre reis met kinderen

Ik snap de opmerking van SoGood wel. Eén kind is nog wel bewerkelijk. Drie een stuk minder. Ik houd ook van reizen, van verre reizen, máár ik zet belang van de kinderen boven mijn zin in reizen. Als zij het fijn hebben dan heb ik het fijn. En van gesleep worden ze niet blij. Ze gedijen het beste op een duidelijke structuur. Dus ik kies vakanties die het beste passen bij hun behoefte en waar zij het, het fijnste hebben. Als dat betekent dat ik de komende sowieso 10 jaar geen verre (trek)reizen kan maken dan is dat zo. Als de kinderen het fijner en leuker hebben op een camping in Frankrijk, maar ik wil liever naar China dan wordt het toch Frankrijk. Ik denk dat daarom veel mensen ook reizen voor kinderen en het weer oppakken als ze het huis uit zijn.
<<

Anoniem239

Bericht 09 Nov 2016 15:39

Re: Verre reis met kinderen

Maar kijk, als je naar een mooie camping in Italie gaat waar je met de auto naar toe gaat of je vliegt naar de andere kant van de wereld. Dan ben je qua reistijd vaak evenlang onderweg. Oke je kan tijdens het autorijden stoppen en rondlopen etc maar ook dat is vermoeiend voor kinderen. Volgens mij maakt het een kind niet uit of dat hij/zij op vakantie gaat naar Texel of naar Amerika. En hoe je daar komt al helemaal niet.

Wij zelf bezoeken familie en mijn kinderen zijn echt heel blij dat zij opa en oma weer zien en hebben het nu al weken over "wanneer gaan we weer naar het warme strand van opa en oma?". Vanaf baby vliegen wij al 12 uur met ze en ze weten ook niet beter dan dat dit bij de vakantie hoort.
<<

Anoniem250

Bericht 09 Nov 2016 15:46

Re: Verre reis met kinderen

Maar dat zou ik ook wel doen. Ik ben als kind ook meerdere keren naar Amerika, Curaçao geweest. Ik bedoel rondreizen niet Westerse landen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Nov 2016 16:49

Re: Verre reis met kinderen

HollyGolightly schreef:Ik snap de opmerking van SoGood wel. Eén kind is nog wel bewerkelijk. Drie een stuk minder. Ik houd ook van reizen, van verre reizen, máár ik zet belang van de kinderen boven mijn zin in reizen. Als zij het fijn hebben dan heb ik het fijn. En van gesleep worden ze niet blij. Ze gedijen het beste op een duidelijke structuur. Dus ik kies vakanties die het beste passen bij hun behoefte en waar zij het, het fijnste hebben. Als dat betekent dat ik de komende sowieso 10 jaar geen verre (trek)reizen kan maken dan is dat zo. Als de kinderen het fijner en leuker hebben op een camping in Frankrijk, maar ik wil liever naar China dan wordt het toch Frankrijk. Ik denk dat daarom veel mensen ook reizen voor kinderen en het weer oppakken als ze het huis uit zijn.


Hier sluit ik me bij aan. Als ik naar mijn eigen baby kijk denk ik dat ze onrustig zou worden van het doorbreken van haar dagelijkse structuur, de jetlag, de overvloed aan prikkels bij het reizen enz. En daar zou ik weer zenuwachtig van worden waardoor het een cirkeltje zou worden. Dan kies ik idd voor mijn kind en reis ik later wel, als ze wat ouder is en er mee van kan begrijpen.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers