Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babyshower

<<

Anoniem221

Bericht 06 Nov 2016 23:29

Babyshower

Hoogstwaarschijnlijk hebben we binnenkort een babyshower en aangezien het mijn eerste is vind ik het echt spannend.

Wat hebben jullie gekregen en wat hadden jullie graag gekregen?
<<

Anoniem177

Bericht 07 Nov 2016 00:32

Re: Babyshower

Mijn babyshower was behoorlijk simpel, geen gekke spellen en ik vooral niet in de belangstelling. Dat is iets wat ik ook niet wilde. We hebben vooral heel veel gegeten en ik heb onwijs veel cadeaus mogen uitpakken. Wel nam iedereen nog een baby foto mee en moest ik raden wie wie was. Wat ik ook heel leuk vond is dat iedereen moest raden door middel van een touwtje hoe groot de omvang zou zijn van mij buik.
En gek genoeg had mijn vriend het PRECIES goed! OP de centimeter nauwkeurig
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 07 Nov 2016 00:45

Re: Babyshower

Ik kreeg een gezamenlijk cadeau van de groep, een fietsstoeltje. Super blij mee! En miss ook wel de beste optie voor een babyshower als je het mijn vraagt. Bij de babyshowers waar ik zelf te gast was, was er meestal een groot verschil in wat mensen gaven (qua prijs) en vaak dubbele dingen. Dat is niet leuk voor de gevers!
Ik was super blij met wat ik kreeg. Als ik individueel cadeaus had gekregen dan was ik vooral blij geweest met (daarom vraag je het denk ik?): cadeaubonnen, boekjes, dingen om mezelf nog even te verwennen en kleertjes (maar dan moet je zeker weten wat diegene leuk vind of voor iets veiligs kiezen zoals bijv een romper of sokken)
Juli 2015
Maart 2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Nov 2016 10:39

Re: Babyshower

Ik geef zelf meestal een boek, of met geluidjes of gewoon een mooi voorleesboek, dat vind ik zelf ook altijd leuk om te krijgen en kan je er nooit teveel van hebben.
Ik kreeg o.a. een romper, milestone cards, regenlaarsjes, tijdschriften voor tijdens mijn verlof, een kraambezoekboek, kleertjes, Sophie de Giraf, nagelknippertje/kammetje/borstel ( had mijn man doorgegeven dat we dat nog niet hadden) en nog wel veel meer, ben toen enorm verwend.

Ik vind het ook wel echt leuk om aan de moeder te denken en bijvoorbeeld iets te geven waar ze tijdens haar verlof iets aan heeft zoals tijdschriften, maar een vriendin van mijn kreeg ook een usb stick met een heel seizoen van een serie er op, vond ik ook heel origineel en leuk.

Iedereen had iets gemaakt en samen was dat een high tea, daarnaast moest ik raden van wie de baby foto was en als ik het goed had mocht ik een cadeautje open maken. Bij de andere vriendinnen die na mij volgde was de opzet altijd hetzelfde alleen de spelletjes anders, zo hebben we weleens pimpampet gedaan met allerlei woorden die zwangerschap/ baby gerelateerd waren, of memory met hetzelfde thema, 30seconds enz. We hebben ook weleens allemaal een lapje versierd wat een dekentje werd, of allemaal een stukje vilt wat een memory werd, hydrofiele bestempeld en meer van dat soort dingen, of een boekje gegeven met daarin van iedereen een favoriet kinder liedje, maar net wat bij de zwangere past.

Maar het uitgangspunt is eigenlijk voornamelijk gewoon gezellig wat eten en drinken en kletsen, alle spelletjes/ activiteiten zijn echt bijzaak.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 07 Nov 2016 10:42

Re: Babyshower

Ik heb ook een babyshower gehad. We hebben wat spelletjes gedaan en ik moest vragen beantwoorden. Bij ieder goed antwoord mocht ik een cadeautje grabbelen uit een ton. (en bij fout antwoord hapje uit Olvarit bruine bonen potje haha)
Ik heb wat kleertjes gekregen, speelgoed, boekjes en wat lekkere verzorgingsproducten voor mijzelf.
Het was heel gezellig.
2016
<<

Anoniem221

Bericht 07 Nov 2016 15:49

Re: Babyshower

Wat leuk om te lezen! Stom genoeg dacht ik dat we gewoon in een kring gingen zitten terwijl de moeder in spe de cadeautjes uitpakt, maar het kan dus ook nog leuker. Krijg er spontaan zin in. :)

Gelukkig is het een vriendin van mijn schoonzusje die het organiseert, want als ik het had moeten organiseren dan was het niet goed gekomen haha. Schoonzusje wil absoluut geen kledingcadeautjes en ik wilde haar nog wel zo'n verschrikkelijke romper kopen met: Ik schattig? Dan heb je mijn tante nog niet gezien. :P

Misschien loop ik wel verschrikkelijk op de zaken vooruit. Want het kan natuurlijk ook dat we allemaal geld inzamelen voor één groot cadeau. We zullen het zien.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 07 Nov 2016 16:05

Re: Babyshower

Fedora schreef:Wat leuk om te lezen! Stom genoeg dacht ik dat we gewoon in een kring gingen zitten terwijl de moeder in spe de cadeautjes uitpakt, maar het kan dus ook nog leuker. Krijg er spontaan zin in. :)

Gelukkig is het een vriendin van mijn schoonzusje die het organiseert, want als ik het had moeten organiseren dan was het niet goed gekomen haha. Schoonzusje wil absoluut geen kledingcadeautjes en ik wilde haar nog wel zo'n verschrikkelijke romper kopen met: Ik schattig? Dan heb je mijn tante nog niet gezien. :P

Misschien loop ik wel verschrikkelijk op de zaken vooruit. Want het kan natuurlijk ook dat we allemaal geld inzamelen voor één groot cadeau. We zullen het zien.


Allemaal kleine cadeautjes zijn wel leuker (vind ik). Tenzij natuurlijk de zwangere een wens heeft voor een groot cadeau. Maar het was gewoon zo leuk om allemaal dingetjes uit te pakken enzo
2016
<<

Anoniem221

Bericht 07 Nov 2016 16:14

Re: Babyshower

Persoonlijk vind ik dat ook leuker, Salome. Zo kan ik nog stiekem het verschrikkelijk foute rompertje erdoor drukken. :P Zonder gekheid, mijn broertje en schoonzusje zijn beiden al maanden aan het shoppen voor de grote artikelen en ik geloof dat ze daarin ook geen wensen meer hebben. Is dat wel zo, dan schik ik me daarin.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 07 Nov 2016 16:19

Re: Babyshower

Weten ze van de babyshower dan? Ik wist namelijk van niets..
2016
<<

Anoniem221

Bericht 07 Nov 2016 16:23

Re: Babyshower

Salome schreef:Weten ze van de babyshower dan? Ik wist namelijk van niets..


Ik geloof niet dat mijn schoonzusje het weet, maar mijn broertje moest emailadressen ronselen voor degene die het organiseert. Hij stuurde een app met 'mag ik jouw emailades' en toen ik vroeg waar hij het voor nodig was, zei hij dat het voor een vriendin van schoonzus is en dat hij ervan uitgaat dat het om de babyshower gaat.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 07 Nov 2016 16:45

Re: Babyshower

Met mijn babyshower gingen we tapas eten en kreeg ik een gezamenlijk kado, de trip trap kinderstoel van Stokke. Erg blij mee! Bij een vriendin deden we aparte kadootjes en kreeg ze veel van Koeka omdat ze dat een leuk merk vind. En bij een andere vriendin hadden we een New Born shoot kado gegeven.

Met losse kadootjes zou ik leuk vinden:

Milestone cards
Kleertjes
Sophie de giraffe
Voorleesboek
Lekkere omslagdoek
Muziekdoosje

Als spelletjes hadden we trouwens de geboorte datum raden, namen raden, baby foto's raden en bij mij hadden ze allemaal wat liefs opgeschreven over mij en de baby of tips and tricks en dat op een bord gehangen. Vond ik erg leuk om te krijgen en dat bord staat nog steeds op de kamer van mijn dochter. Is misschien ook nog een ideetje.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Nov 2016 10:20

Re: Babyshower

Ik had het daar laatste met iemand over, wanne dat wel en niet gedaan wordt, en door wie zoiets vaak geregeld wordt.
Bij e heb ik dat niet gehad, ook in mijn directe omgevind eigenlijk niet meegemaakt (3 jaar geleden bij een collega). Nu heb ik er pas 1 bij een nichtje gehad, en over 2 weken bij vriendin van mijn neef.
Is het iets van de laatste tijd?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Nov 2016 10:26

Re: Babyshower

Ik heb laatst een babyshower van mijn schoonzusje gehad, bij mijn andere twee schoonzussen is dit nooit gedaan. Voor mij hoeft dat ook niet echt, heb zelfs niet eens een groep vriendinnen aangezien ik meer mannelijke vrienden heb die zoiets echt niet zullen organiseren haha!
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 08 Nov 2016 10:27

Re: Babyshower

Elsa schreef:Ik had het daar laatste met iemand over, wanne dat wel en niet gedaan wordt, en door wie zoiets vaak geregeld wordt.
Bij e heb ik dat niet gehad, ook in mijn directe omgevind eigenlijk niet meegemaakt (3 jaar geleden bij een collega). Nu heb ik er pas 1 bij een nichtje gehad, en over 2 weken bij vriendin van mijn neef.
Is het iets van de laatste tijd?

Ja volgens mij wel. Ik heb er nu 2 gehad, de eerste was begin dit jaar.

Ik vind het wel super leuk :smile:
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 08 Nov 2016 12:49

Re: Babyshower

Ik heb o.a. een tiny rituals pakketje gekregen (dat is speciaal voor zwangeren en erg lekker spul voor in bad), Sophie de giraf, speelgoed voor aan de maxicosi/kinderwagen, hydrofielen en een hele mooie luiertaart. Een luiertaart kun je m.b.v. voorbeeldjes makkelijk zelf maken, hadden mijn zusjes gedaan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Nov 2016 13:05

Re: Babyshower

Ah leuk! Ik heb er nog nooit één meegemaakt en denk ook niet dat het voor mij georganiseerd wordt.

Een groot kado kan leuk zijn, maar veel kleine kadootjes ook. lekker veel uit te pakken dan :-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Nov 2016 13:26

Re: Babyshower

Ik weet dat ik een babyshower krijg. De datum ligt nog niet vast, ergens in januari, maar ik krijg die wel te weten (ivm vakantie plannen). Ik weet ook dat 't gewoon lekker bij mij thuis is en ik heb zelf een cadeauwens opgegeven. Maar verder laat ik 't aan m'n moeder en zus over.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Nov 2016 13:30

Re: Babyshower

Ik had onwijs veel cadeautjes gekregen bij mijn babyshower. Echt schandalig! Meest kleertjes, maar ook schoentjes, een tiny rituals pakket, een nachtlampje van a little lovely company, lekkere verwenpakketjes voor mezelf tijdens mijn verlof (met thee, iets te snoepen, maskertjes, tijdschriften, douchecel etc.), wat speelgoed.. te veel om op te noemen.

♥♥
<<

anoniem196

Bericht 08 Nov 2016 15:56

Re: Babyshower

Ik had meteen al bij mijn beste vriendin aangegeven dat ik echt geen babyshower wou.
Ik heb een hekel aan verrassingen :12:

Eerst maar het kindje op de wereld zetten en dan feest vieren.
<<

Anoniem192

Bericht 08 Nov 2016 16:07

Re: Babyshower

Ik heb er eentje voor mijn zus georganiseerd vorig jaar, haar man was bij de verrassing betrokken en wist ervan, helaas een kwartier van te voren werd het toch bekend, omdat ze niet weg wilde gaan (erg eigenwijs) dus de verrassing was toen al verpest, helaas.

Maar, het was leuk, vriendinnen, zussen, mijn oma en moeder waren er en ik had geld ingezameld voor een draagzak, omdat ik wist dat ze die nog graag wilde :)

Ook nam iedereen wat te eten en te drinken mee voor de lunch/high tea en had bijna iedereen nog wel een kleinigheidje erbij. Ik had een Quiz gemaakt met vragen over baby's, en per goed antwoord kreeg ze een cadeautje (we hadden van het geld dat over was na de draagdoek nog allemaal kleine cadeautjes gekocht, kleding, slabje, knuffeltje, schoentjes, etc).

Het was leuk, gezellig en ondanks dat mijn zus niet van verrassingen houdt, en niet in de belangstelling wil staan, vond ze het wel erg leuk.


Ik ben overigens het jaar daarvoor ook bij een babyshower geweest, en dat was met een fotoshoot, high tea buiten de deur en kostte geloof ik €30,00 per persoon nog los van de cadeautjes die wel een soort van verwacht werden.
<<

Anoniem221

Bericht 10 Nov 2016 22:30

Re: Babyshower

Inmiddels hebben we het mailtje mogen ontvangen. :)

Ergens in januari gaan we met zijn allen (familie, vrienden en schoonzusje) high-tea'en bij de ouders van schoonzus. De kosten vallen mee, € 20,00 p.p excl. kosten cadeautjes (en daar zitten geen richtlijnen aan verbonden), en daarin zijn ook de kosten voor schoonzusje meegenomen, omdat ze natuurlijk niets hoeft te betalen. Er worden kleine spelletjes gespeeld, maar welke deze precies zijn is nog niet bekend. De vriendin, waarvan dit uitgaat, vraagt nog om tips en suggesties. Wel wil ze, als crea-bea zijnde (die schoonzus van mij is ook een verschrikkelijke crea-bea om jaloers op te zijn), een klein boekje maken met kinderverhalen van vrienden en familie en vraagt om kleine verhaaltjes van ongeveer tien zinnen met een leuke anekdote over eigen kindertijd.

Ik heb er zin in. Mam en ik hebben al besloten om samen geld in te leggen voor cadeautjes zodat het wat meer of duurder kan zijn. We zullen zien! Leuk trouwens om al jullie verhalen te lezen!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Nov 2016 18:44

Re: Babyshower

Ik kende het zelf ook niet tot de babyshower van Carrie. Dat was m'n eerste. En daarna kreeg ik er zelf eentje (georganiseerd door Carrie). En toen was de babyshower van Geel maar daar kon ik niet heen vanwege vermoeidheid en zelf hoogzwanger zijn.

We deden geen gekke dingen met luiers en potjes enzo, gelukkig. Gewoon lekker taart en chocola eten.
#teammaple🍁
<<

Anoniem244

Bericht 12 Nov 2016 22:55

Re: Babyshower

Ik ben een babyshower voor mijn zusje aan het organiseren.
Verder geen gekkigheid maar gezellig een high tea bij haar thuis of bij m'n ouders thuis.
Iedereen maakt / neemt iets lekkers mee
En iedereen komt een kleinigheidje en plakt daar een babyfoto van zichzelf op, aan de hand daarvan moet ze raden van wie wel cadeautje is.

Wil verder nog wel iets kleins doen met een boekje met a4tjes waarin iedereen een wens schrijft en dingen als hoe denk je dat de baby gaat heten / welke dag word de baby geboren / op wie gaat hij lijken etc

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers