Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


overblijven bij continurooster

<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 07 Nov 2016 13:39

Re: overblijven bij continurooster

- eten de kinderen met de eigen klasgenoten of gemengd
Met de eigen klasgenoten

- zitten de docenten erbij of worden er anderen gebruikt
De kinderen eten 20 minuten. De docent dan ook en er worden ouders gebruikt om bij de kinderen te zitten.

- zitten er extra kosten aan verbonden
Nee. Ik heb ook nog nooit gehoord dat aan een continurooster kosten verbonden zijn. Mits ze eten/drinken van school krijgen natuurlijk...

- moet je als ouder ook bijspringen
Ja, maar het is geen verplichting. Mij hebben ze ook gevraagd, maar ik moet werken én ik had tegen een continurooster gestemd.

- hoe worden de klaslokalen weer snel schoongemaakt?
Geen idee

- zijn er voorschriften wat de kinderen wel en niet mee mogen nemen
Nope, alleen snoep/chips is verboden. Zoon krijgt 2 boterhammen mee (op dit moment is hij gek van kokosbrood) Daarbij nog groente en fruit in zo'n broodtrommel met vakjes.

- is het drinken gekoeld, of heb je een speciale beker waar het koel in blijft?
Drinken is niet gekoeld. Bij de lucht heeft hij een beker siroop en bij het ochtendhapje een pakje Wicky. Afgelopen zomer deed ik kleine koelelementjes in zijn tas.

Ik ben persoonlijk geen voorstander van een continurooster. Zoon gaat op maandag, dinsdag, donderdag,vrijdag van 8.30 - 15 uur naar school en op woensdag tot 12 uur. Op de dagen dat hij tot 15 uur gaat is hij totaal gesloopt en komt pas weer tot leven rond etenstijd. Mijn idee achter een continurooster is dat de kids nog iets aan de middag hebben, maar voorheen ging hij tot 15.15 uur naar school, dus die 15 minuten verschil maakt ook niets uit :laughcry:
Daarbij komt dat ik hem liever thuis heb met de lunch zodat ik kan zien wat hij eet en hij even tot rust kan komen. In het begin van dit schooljaar mochten de kids naar buiten als ze klaar waren. Het gevolg was dat iedereen opeens vol zat. Dat hebben ze gelukkig veranderd, want alle kindjes moeten 20 minuten op hun stoel blijven zitten en daarna gaan ze naar buiten.
Afbeelding
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 07 Nov 2016 13:43

Re: overblijven bij continurooster

Ik vind dat jullie ook een vreemde vorm van een continurooster hebben Annie.

Volgens mij hanteren de meeste scholen het 5 gelijke dagen model van 8:30 tot 14:00 uur.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Nov 2016 14:02

Re: overblijven bij continurooster

Wij hebben ook continu rooster. Ma/di/do/vrij 08.30 - 14.15 en woensdag 08.30 - 12.15u.
Gek dat ze bij jullie tot 15.00u moeten Annie!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 07 Nov 2016 14:22

Re: overblijven bij continurooster

Maar hebben de midden- en bovenbouw bij jullie ook woensdagmiddag vrij?
<<

Anoniem331

Bericht 07 Nov 2016 14:31

Re: overblijven bij continurooster

Ja, alle klassen. En de kleuters zijn ook op vrijdagmiddag vrij.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Nov 2016 14:34

Re: overblijven bij continurooster

Mizz_S schreef:Wat ik me dan afvraag, ik lees hierboven een paar keer 'gezond' broodbeleg. Maar wat houdt dat in dan? Daar verstaat iedereen toch wat anders onder?
Net als dat koeken met chocolade niet mogen. Maar koeken zonder blijkbaar wel. Dat is toch een hele vreemde regel? (Of is het vanwege het knoeien?)


Hier nog geen continue rooster maar ik geef mijn zoontje wel altijd brood mee naar de gastouder. Ik geef hem vaak chocopasta of cashewnotenpasta mee van dit merk: http://www.ah.nl/producten/product/wi38 ... tjes-8-mnd. Zonder geraffineerde suikers, palmvet e.d.

Ik denk dat de gastouder een half jaar geleden ongeveer tegen mij zei dat ze het liefst eerst een boterham met gezond beleg geeft en daarna pas zoet, of ik daar rekening mee wilde houden met wat ik mee gaf ( zoon was toen rond de 1.5 jaar denk ik). Waarop ik zei dat hij nog al zijn beleg van zijn brood at dus dat ik daarom nog veel voor smeerbaar beleg koos en dat ik avocado bijvoorbeeld geen handig alternatief vond omdat ik het brood de avond er voor moet smeren en dat verkleurd en dat er dan zo weinig over blijft. Waarop zij zei dat ik ook smeerkaas of smeerleverworst op zijn brood kon doen. Dat zijn dus echt twee dingen die in mijn ogen helemaal niet zo geschikt zijn, hij mag het heus weleens sinds hij ouder is dan 1, maar niet dagelijks en die ik dus minder graag geef dan bovenstaande pasta. Ik begrijp ook dat de gastouder aan de boterham niet kan zien wat voor een soort pasta hij op brood heeft.
Maar het is inderdaad lastig om te bepalen wat gezond beleg is in ieders ogen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2016 15:08

Re: overblijven bij continurooster

Frankie schreef:Ik vind dat jullie ook een vreemde vorm van een continurooster hebben Annie.

Volgens mij hanteren de meeste scholen het 5 gelijke dagen model van 8:30 tot 14:00 uur.


Bij mij in de buurt hebben de meeste scholen nog een vrije middag. Bij mij op school hebben we wel het gelijke dagen model omdat dit het beste uitkwam met de CAO regels.

Ik vind het continuerooster erg fijn. In het begin was het wel wennen maar zou niet meer anders willen.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem236

Bericht 07 Nov 2016 15:54

Re: overblijven bij continurooster

Op de school waar hij nu heen gaat is het ma Di do 8.30 - 14.30, wo 12.15 uit en vrijdag 12.30 uit (kleuters)

Op zijn nieuwe school zijn de lessen tot 15.00 en dan een uur pauze tussen de middag naar huis. Op vrijdag de kleuters vrij.

Geen chocolade op de koeken geen idee of dat met gezondheid te maken heeft, verwacht eerder om de vieze handjes. Ga ik ook niet vragen want thuis hanteren we dezelfde regel :^^: (vanwege de viezigheid)
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 08 Nov 2016 00:27

Re: overblijven bij continurooster

Frankie schreef:Ik vind dat jullie ook een vreemde vorm van een continurooster hebben Annie.

Volgens mij hanteren de meeste scholen het 5 gelijke dagen model van 8:30 tot 14:00 uur.


Vind ik ook, maar helaas stemde 92% voor en 8% tegen, dus trek ik aan het kortste eind. Het zielige vind ik dat veeeel ouders (vooral moeders) bij Y. op school niet werken. Vaak worden zelfs de kindjes opgehaald terwijl de moeders met primark tasjes aan komen rennen.

Deze week is er kijkweek in de klas waarbij je een uurtje mag kijken. De meester had 20 plekjes verdeeld over de week, 26 kindjes en slechts 5 ingevulde plekjes, waarvan 2 voor ons, want wij zijn vanmorgen samen gaan kijken waarvoor ik speciaal vrij genomen heb. Slechts 3 andere ouders die hiervoor tijd maken vind ik persoonlijk erg om te horen.

Maar verder is het een goede school en.Y. heeft het naar zijn zin en dat is het belangrijkst :)
Afbeelding
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 08 Nov 2016 09:03

Re: overblijven bij continurooster

Ook ik heb geen kinderen, maar loop wel stage op een school met het continuerooster. Hier gaan de kinderen een half uur buiten spelen met de directrice, ib'er of plaatsvervangend directrice. Dan heb ik pauze. Daarna komen de kinderen weer binnen en hebben zij 15 min om te eten. Daar ben ik dan weer bij. We zetten dan het Digibord aan met bijvoorbeeld huisje boompje beestje of lezen voor. De kinderen mogen geen snoep mee en verder zijn de regels niet zo streng. De kinderen hebben aan het begin van het jaar allemaal een koeltasje gekregen om het eten en drinken in te doen.
Schoonmaken is meestal niet echt nodig. Als een kind toch wat gemorst heeft ligt er een doekje in de klas die zij kunnen pakken.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem236

Bericht 08 Nov 2016 11:08

Re: overblijven bij continurooster

Wat is er dan zielig aan Annie? Dat de moeders gaan winkelen terwijl de kinderen op school zitten? Hebben de kinderen daar last van?

Als mijn oudste straks naar zijn nieuwe school gaat (verhuizen) dan is hij tussen de middag een uur vrij. Met de auto halen en brengen gaat heel lastig worden vanwege gebrek aan parkeerplekken. Uur vrij, 10 minuten heen, 10 minuten terug, door weer en wind met twee kinderen, mocht het zo zijn (zijn altijd mijn werkdagen) dan blijft hij ook over als ik thuis ben vermoed ik. 80% van de kinderen blijft over, lijkt mij best gezellig.

Of kinderen nu overblijven omdat mama werkt of in de primark is, doet er naar mijn mening niet toe.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 08 Nov 2016 11:15

Re: overblijven bij continurooster

Bij zowel mijn kinderen als bij mij op school is er een continurooster 8.30- 14.30 uur.

Bij beiden wordt het overblijven geregeld door de ouders. Ouders weten van tevoren dat zij verplicht moeten komen overblijven ongeveer 1x per 5 weken. Ze zijn dan van 12 tot 12.45 uur in de klas ( beiden scholen is hetzelfde concept) Ouders krijgen een rooster mee wanneer zij aan de beurt zijn. Dit rooster krijgen ze zeer op tijd en er wordt rekening gehouden met werkdagen van ouders. Wanneer ouders zelf niet kunnen moeten ze zelf een ander regelen van 18+

Dit werkt al sinds jaar en dag erg goed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Nov 2016 11:26

Re: overblijven bij continurooster

Lotus schreef:Wat is er dan zielig aan Annie? Dat de moeders gaan winkelen terwijl de kinderen op school zitten? Hebben de kinderen daar last van?

Als mijn oudste straks naar zijn nieuwe school gaat (verhuizen) dan is hij tussen de middag een uur vrij. Met de auto halen en brengen gaat heel lastig worden vanwege gebrek aan parkeerplekken. Uur vrij, 10 minuten heen, 10 minuten terug, door weer en wind met twee kinderen, mocht het zo zijn (zijn altijd mijn werkdagen) dan blijft hij ook over als ik thuis ben vermoed ik. 80% van de kinderen blijft over, lijkt mij best gezellig.

Of kinderen nu overblijven omdat mama werkt of in de primark is, doet er naar mijn mening niet toe.


Mee eens, ik snap ook niet echt waarom dat er iets toe doet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Nov 2016 11:27

Re: overblijven bij continurooster

Bij ons moeten ze trouwens ook gewoon van 8.45 tot 15.00, woensdag tot 12.30 en dan is er geen overblijf. Snap ook niet wat daar zo vreemd aan is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Nov 2016 21:09

Re: overblijven bij continurooster

Volgens mij bedoeld Annie, dat er zo weinig kinderen zijn waarvan de ouders beide werken en dat er bijna niemand op school komt kijken als dat kan. Dat staat even los van de primark tas :-)

Wat ik zo stom vind, is dat de TV aangaat als ze eten.. mijn dochter kijkt dan meer tv en eet dan dus minder. Ik kan precies aan de broodtrommel inhoud zien of de tv heeft aangestaan of niet :palm:
:heart: :heart: 2011
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Nov 2016 22:07

Re: overblijven bij continurooster

Wat ik begrepen heb, is dat je een X aantal gelijke dagen-model hebt. Zo werk ik nu 2 dagen op een school met een 5 gelijke dagen model (5x 8:30-14:00), maar werkte ik vorig jaar met een 4 gelijke dagen model (alle dagen 8:30 - 14:30, woe tot 12:15). Schooltijden is net wat er uit komt met het aantal vrije dagen en studiedagen enzo.

"Dat de tv aangaat" vind ik redelijk denigrerend overkomen. Ja, ik kijk wel schooltv met de kinderen, maar dan let ik er wel op dat kinderen dooreten. En als je het zo storend vindt, geef het dan even bij de juf aan dat ze er op let. Ik heb gemerkt dat het dan wel beter gaat - niet alleen met tv aan trouwens.

En over niet-werkende ouders: heb ik ook gemerkt dat ouders niet werken en evengoed niet komen. Weinig aan te doen denk ik.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem331

Bericht 08 Nov 2016 22:12

Re: overblijven bij continurooster

Hier net zo Studie, ik snap dat ook echt niet. Er zijn natuurlijk gewoon kinderen die eten als de tv aan staat, maar die van mij dus niet. Bij de kleuters lezen ze voor, vind ik echt veel beter dan het digibord aan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Nov 2016 22:18

Re: overblijven bij continurooster

Tom dat is niet denigrerend bedoeld hoor, snap ook niet zo goed waarom dat zo op gevat word. Maar het is toch de bedoeling dat ze eten, daar voor is de eet pauze.En zoals popcorn zegt er zijn vast kinderen die wel kunnen eten dan, maar die van mij niet, en ik hoor het van meer ouders om mij heen.
:heart: :heart: 2011
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 08 Nov 2016 22:33

Re: overblijven bij continurooster

Ik vind de tv aan bij het eten, zowel als ouder als leerkracht, zeer storend bij het eten en keur dat ook eigenlijk niet goed bij mijn bouw. Een eetmoment gaat niet gepaard met tv kijken vind ik. Bij mijn kinderen gebeurt het op school wel eens, bij mijn school niet.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Nov 2016 22:38

Re: overblijven bij continurooster

Ik krijg echt zo vaak broodtrommel mee terug die lang niet leeg zijn, zo soms niet eens voor de helft leeg, dat de kinderen zeggen 'Ja maar het digibord stond aan'
Ik weet dat ze dan als zombies voor de buis hangen, en niet eens hun eten opmerken. Hier thuis idem dito. En in het weekend mag dat best, al doen ze een uur over hun boterham dat is dan geen probleem. Maar door de week, en ook op school ben je aan tijd gebonden. Niet handig dat er iets op het digibord gekeken kan worden.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 08 Nov 2016 22:41

Re: overblijven bij continurooster

Maar waarom gaat de tv aan/leest de juf voor. Is dit zodat het als onderwijstijd geteld mag worden ?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem331

Bericht 08 Nov 2016 22:42

Re: overblijven bij continurooster

Ja dat had ik zelf wel bedacht. Maar of het echt zo is heb ik nog nooit gevraagd.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 08 Nov 2016 22:47

Re: overblijven bij continurooster

MrsMath schreef:Maar waarom gaat de tv aan/leest de juf voor. Is dit zodat het als onderwijstijd geteld mag worden ?


Dat verwacht ik inderdaad wel. Zo kunnen wij het fruitmoment bij de kleuters namelijk ook as onderwijstijd tellen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Nov 2016 22:57

Re: overblijven bij continurooster

MrsMath schreef:Maar waarom gaat de tv aan/leest de juf voor. Is dit zodat het als onderwijstijd geteld mag worden ?

Ja. Sterker nog: anders komen ze niet uit qua uren.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem331

Bericht 08 Nov 2016 22:59

Re: overblijven bij continurooster

Maar dan kunnen ze toch bijvoorbeeld ook voor gaan lezen? Of om mijn part een luisterboek aanzetten als de juf ook moet eten?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers