Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik kan niet kiezen!

<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 12 Okt 2013 18:08

Re: Ik kan niet kiezen!

Grote kans in Amerika is dat er nog sneeuw ligt en het koud kan zijn. Zeker in April. En in die 12 dagen zie je net niks. Ik heb geen ervaring met Thailand maar ik zou in April voor Thailand kiezen. En Amerika bewaren als je 3-4 weken weg kan in Juni - Oktober. Heb je in ieder geval beter weer.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Okt 2013 18:16

Re: Ik kan niet kiezen!

TukTuk schreef:
-ED- schreef:In Thailand red ik het makkelijk met 20 euro per dag, dat maakt 420 euro per 3 weken, wel even wat anders dan 2400 euro, whaha!


Ben je echt zo dom? Bij die 2400 euro zit natuurlijk wel de vlucht en alle excursies etc. Dus het is nou niet zo dat je voor 420 euro totaal klaar bent.


Ok, nog wat duidelijker dan:
Georganiseerd: 2400 euro (zonder eten)
Zoals ik reis: 1000 euro (vliegticket kan ik eigenlijk altijd wel zo tegen de 600 euro krijgen naar Azie) voor drie weken

Vind ik toch wel een vrij groot verschil :laughcry:
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 12 Okt 2013 18:18

Re: Ik kan niet kiezen!

Ik vind 2400 euro ook buitensporig veel geld voor Thailand.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Okt 2013 18:19

Re: Ik kan niet kiezen!

Oh, haha, ik zie nu zelfs dat het maar over 18 dagen gaat, dan ben ik dus nóg goedkoper uit, incl. vlucht, eten, drinken, uitgaan, vervoer, slapen, excursies, dingen ondernemen etc. Sorry hoor, maar ik vind die reisorganisaties gewoon pure oplichterij. Waar gaat al dat geld naartoe vraag ik me af.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Okt 2013 18:51

Re: Ik kan niet kiezen!

Ja ik zou in april trouwens ook niet voor Amerika kiezen. Wij waren er paar jaar geleden in die periode en hebben het soms echt wel koud gehad.
Maarja april is voor thailand weer de droogste en heetste maand.
<<

Anoniem205

Bericht 13 Okt 2013 19:42

Re: Ik kan niet kiezen!

Doe die USA reis ajb niet! Wij zijn 21 dagen geweest, oke wij hadden extree, goedkope vliegtickets vanwege mijn toenmalige werk, en wij hebben pp 2500 euro uitgegeven (tickets, shoppen, eten, hotels, toegang in parken, excursies, 'gokken in Vegas', autohuur, brandstof, etc). Minder dan een dag in Yosemite is doodzonde, het is een geweldig park en daar moet je meer dan een dag doorbrengen, bij voorkeur overnachten!

Vanwege de periode zou ik trouwens ook voor Thailand kiezen, het kan nog best fris zijn in de westkust volgens mij!

Overigens in mijn schoonzusje in juni naar Thailand geweest met Fox. Zij heeft het enorm naar haar zin gehad, maar gaf wel aan dat ze het een pittige reis vond (snelheid qua doorreizen) en dat ze liever wat meer tijd had op sommige bestemmingen. Ik denk dat je het prima zelf kunt, wellicht kun je eea vooraf reserveren via riksjaonline? Marin gebruikt volgens mij dezelfde organisatie voor haar vakantie!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 14 Okt 2013 01:27

Re: Ik kan niet kiezen!

Bedankt voor jullie reacties! Ik zit niet helemaal aan April vast, anders wordt het de zomervakantie, maar grote kans dat ik in juli/augustus moeilijk vrij kan krijgen op het werk. En daarbij valt thailand dan al af, omdat het daar dan regenseizoen is.

Goed om je reactie te lezen Oreo, klinkt inderdaad erg zonde om zo overhaast overal doorheen te gaan. Amerika op eigen houtje durf ik denk ik niet, ik ben geen held in een auto, en helemaal niet in zo'n groot land.... ik denk niet dat ik dat zie zitten.
Ik zag op de website van Jan Doets iets over treinrondreizen door de USA/Canada, geen idee of dat wat is. Zal wel mega duur zijn denk ik....


Ik heb volgend jaar oktober ook nog 2 weken vrij, misschien dat ik daar wel een week achteraan plan, en dat ik dan richting Thailand ga. Heb ik nog alle tijd, en volgens mij is oktober wel oke qua reistijd en klimaat toch? Heb ik nog alle tijd om me erin te verdiepen.
<<

Anoniem38

Bericht 14 Okt 2013 01:33

Re: Ik kan niet kiezen!

Wij zijn nu in thailand. Het weer is overal nog slecht, behalve op de zuidelijke eilanden (koh samui kant). Hier regent het soms, maar echt nihil vergeleken met het noorden. Daar rijdt de trein bijv niet door de regenval. Ook is hert nu heel rustig. Dus als je mensen wilt ontmoeten zou ik december-februari gaan, als dat met werk kan.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 14 Okt 2013 01:39

Re: Ik kan niet kiezen!

Dec-januari kan ik juist niet helaas.... ik mag in december geen vakantie opnemen, en ik heb geen vakantie van school in januari/februari :(
Ik ben er natuurlijk zelf nog nooit geweest, maar begreep van diverse websites dat oktober-april de beste reistijd is voor Thailand.. maar goed, het lans is groot, dus ook qua klimaat zullen daar natuurlijk verschillen in zitten.

Nou jullie merken het....ik weet nog niet echt wat ik nou wil. Morgen even lonely planet halen, en even wat info verzamelen op internet....

Veel plezier nog daar Jip!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Okt 2013 01:46

Re: Ik kan niet kiezen!

Heerlijk, die keuzes en opties!
Wij zitten in april ook in Thailand. Eerst op Phuket voor een bruiloft en dan hebben we nog 1,5 week om te doen en laten wat we willen, zit te denken om naar het noorden te vliegen voor paar dagen. Maar daarna... weet ik het ook echt even niet! 1 dag Bangkok willen we nog wel erin proppen, ik wil namelijk even wat bikinitjes en jurkjes scoren daar en mijn vriend wil een tattoo. Dus als er nog concrete tips zijn voor Thailand, wat bijv. echt heel bijzonder/aanrader is, hou ik me in dit topic ook aanbevolen! Gaan eilanden en strand al doen op Phuket, wil olifantentocht en raften in noorden doen en verder ben ik nog inspiratieloos.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 14 Okt 2013 01:55

Re: Ik kan niet kiezen!

Kanchanaburi voor de bridge over de.river kwai en de hellfire's pass. En er is een mooie waterval en nachtmarkt.
Ayuthuya voor de boedha beelden. Krabi voor de leuk..
Chiang mai, chiang rai en pai zijn ook erg leuk!
<<

Anoniem122

Bericht 14 Okt 2013 08:51

Re: Ik kan niet kiezen!

Ik zou idd niet in oktober naar Thailand gaan, ik lees iedere dag niets anders dan berichten over overstromingen etc.
De beste reistijd is van november/half november t/m februari.
Dan begint het hitte seizoen (WARM!! Dat is wel iets waar ik tegen op zie, zeker omdat ik in Bangkok blijf).

@Marsy31, Ayuthaya is idd echt een aanrader, en makkelijk te doen vanaf Bangkok. Je zou ook kunnen vliegen naar Chiang Mai, en dan met de trein terug naar Bangkok, tussenstop maken in Ayuthaya en dan door naar Bangkok.
Als je naar de River Kwai bridge wilt, dan kan je dit in het weekend doen:
http://www.railway.co.th/home/srt/touri ... al-Eng.pdf
Is alleen in het weekend (Door de weeks gaan er ook wel treinen, maar dan moet je zelf ffies puzzelen met de tijdstippen). Je hebt wel overal maar beperkte tijd, maar omdat je niet zoveel tijd hebt is het misschien ook wel ideaal.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 14 Okt 2013 11:57

Re: Ik kan niet kiezen!

Ik zou dus echt niet naar Amerika gaan in mijn eentje. Dat lijkt me zo ontzettend eenzaam. Alles is heel uitgestrekt en je moet toch wel behoorlijk wat autorijden, alleen. Iedereen is daar echt op zichzelf, heb ik gemerkt.

Als je niet met een georganiseerde reis gaat, zou ik voor Thailand kiezen.
Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 14 Okt 2013 12:17

Re: Ik kan niet kiezen!

JD, sorry for bursting your bubble, maar ik vraag me ook af waarom je zo'n dure reis plant, eigenlijk. Ik bedoel, we hebben 't over één jaar vooruit plannen, da's gewoon niks, die 12 maanden vliegen voorbij, maar verandert er dan zoveel in je financiële situatie dat je dan opeens wel makkelijk rondkomt? Als je nu een huurder moet nemen om rond te komen, is 't dan niet verstandiger om te bezuinigen op dat soort dingen?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Okt 2013 12:19

Re: Ik kan niet kiezen!

Ze heeft geld gekregen van een (overleden?) familielid Bazinga, dat ze graag wil gebruiken voor een grote reis, ipv dat geld nu aan te raken voor huur etc. En nu die huurster rond is, kan dat dus ook.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 14 Okt 2013 12:21

Re: Ik kan niet kiezen!

Oh oké.. Nouja. Leven is keuzes maken en prioriteiten stellen, denk ik..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Okt 2013 12:22

Re: Ik kan niet kiezen!

_Lana_ schreef:Ik zou dus echt niet naar Amerika gaan in mijn eentje. Dat lijkt me zo ontzettend eenzaam. Alles is heel uitgestrekt en je moet toch wel behoorlijk wat autorijden, alleen. Iedereen is daar echt op zichzelf, heb ik gemerkt.

Als je niet met een georganiseerde reis gaat, zou ik voor Thailand kiezen.


Het zijn toch juist wel georganiseerde reizen?

Ik zou voor Amerika gaan, dat trekt mij veel meer dan Thailand. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Okt 2013 12:40

Re: Ik kan niet kiezen!

Ik zou precies hetzelfde doen Bazinga.. Geld dat ik geeft heb zou ik nooit gebruiken voor eten of huur, behalve als ik op straat zou geraken. En wees eerlijk, dat is toch ook wel logisch? Ik snap waar je punt vandaan komt trouwens, ze heeft natuurlijk wel bepaalde prioriteiten gehad waarvan ik ook dacht: dat had ik anders aangepakt, met name het niet willen inleveren van bepaalde luxe of beslissingen omtrent haar hond. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan nu dat geld niet mag gebruiken om er even lekker van tussenuit te gaan, toch?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 14 Okt 2013 12:43

Re: Ik kan niet kiezen!

Ik zeg toch ook; prioriteiten stellen. Ik zou zelf niet (weer) die onzekerheid willen, dan maar een reisje naar de Costa's of zo. Maar gelukkig kan ze dat allemaal zelf weten.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 14 Okt 2013 12:50

Re: Ik kan niet kiezen!

Susan schreef:
_Lana_ schreef:Ik zou dus echt niet naar Amerika gaan in mijn eentje. Dat lijkt me zo ontzettend eenzaam. Alles is heel uitgestrekt en je moet toch wel behoorlijk wat autorijden, alleen. Iedereen is daar echt op zichzelf, heb ik gemerkt.

Als je niet met een georganiseerde reis gaat, zou ik voor Thailand kiezen.


Het zijn toch juist wel georganiseerde reizen?

Ik zou voor Amerika gaan, dat trekt mij veel meer dan Thailand. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.


Ik doelde even op de eerste reacties, dat mensen geen georganiseerde reizen zouden doen. Daarop reageerde JD dat ze dan het liefst naar Amerika zou gaan, als ze zonder organisatie zou gaan.

Als ik in mijn eentje op reis zou gaan, zou ik zeker een georganiseerde reis nemen.
Afbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 14 Okt 2013 13:08

Re: Ik kan niet kiezen!

Ik ben het eens met Bazinga.
Hoewel ik zelf gekregen geld ook niet zo snel voor huur of vaste lasten zou gebruiken, zou ik in JD's geval een goedkoper tripje plannen en de rest van het geld op mijn spaarrekening laten staan voor het geval dat.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Okt 2013 13:11

Re: Ik kan niet kiezen!

Ja goed, maar dan gaan we ervanuit dat het niet heel veel geld is, ik heb geen idee hoeveel het is, jullie wel dan?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 14 Okt 2013 13:15

Re: Ik kan niet kiezen!

Nee, maar dat maakt ook voor mij geen verschil. Kijk, ze moet 't zelf weten, maar 't komt gewoon bijna dóm over, na al die topics over problemen en issues met huur en geld. Het maakt wel dat ik een volgende keer bij zo'n 'probleem-topic', met m'n ogen rol en het negeer.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Okt 2013 13:19

Re: Ik kan niet kiezen!

Nou ik vind het wel een verschil als het 5000 is en dat gaat hieraan op, of het is 15000 en je houdt dan nog 10000 over voor 'stel dat' momenten. Maar goed, ik snap je redenatie, dat had ik eerst ook een beetje, maar vind het tegelijkertijd ook heel leuk en spannend voor haar, ik gun iedereen een geweldige reis, wat voor keuzes dan ook. Ik ben zelf het grootste voorbeeld van nooit geld hebben of gespaard en altijd in het buitenland zitten, kreeg ik ook altijd vraagtekens bij, maar het maakte mij blij. En moest daardoor ook soms weer terug naar mijn ouders of paar weken macaroni met kaas eten. Heb nu op mijn 31ste voor het eerst beetje gespaard, en een aparte rekening voor vliegtickets. Ben gewoon beetje trots. Dus snap haar drang van er even uit heel goed.
Afbeelding
Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 14 Okt 2013 17:03

Re: Ik kan niet kiezen!

Ik snap de reacties heel goed hoor. Ik heb inderdaad de laatste tijd natuurlijk in heel wat onzekerheid gezeten met mijn huur enzo. Al die tijd had ik dat geld al op mijn spaarrekening staan, dus dat had ik kunnen gebruiken voor de huur, en dan alleen kunnen blijven wonen, maar dat vond ik echt zo zonde. Dan maar een stapje terug wbt privacy en een huisgenote nemen, maar aan dat geld komen wilde ik niet.

Nu heeft mijn huisgenote een contract tot April, maar dat kwam omdat ik (omdat ik niet wist of het me zou bevallen, zo'n huisgenote) dat zelf zo heb opgesteld. Ze wil zelf tot minimaal September blijven, en zoals het nu klilkt zie ik dat ook wel gebeuren.
Doordat ik die huisgenote nu heb, kan ik zo'n 300 euro pm sparen. Ik krijg nog een 13e maand, en krijg in Februari weer een aardige loonsverhoging omdat ik dan naar het 2e jaar van mijn opleiding ga.
Het geld wat ik op mijn spaarekening heb staan is nu rond de 8000, en met nog een jaar sparen denk ik dat dat richting de 10.000 gaat lopen.

Ik snap wel dat ik het geld eeuwig achter de hand kan houden, maar ik wil al jaren eens een mooie reis maken. Mijn ex haatte reizen en vakanties, en doordat ik alleen ben heb ik juist nu die vrijheid en de kans.
Het gaat me er niet om "dat ik er even tussenuit wil", want dan had ik inderdaad wel een goedkope vakantie naar de costa's ofzo geboekt, maar het gaat me echt om de reis en de ervaring. Ik wil het al jaren, nu is er financieel en qua situatie de kans voor, dus die wil ik dan ook pakken.

Kijk helemaal mijn droomreis maak ik niet, want dat zou richting NZ en Australie zijn, maar ik ben dan wel weer zó realistisch om in te zien dat dat écht te duur wordt.
Ik snap dat sommigen andere keuzes zouden maken en andere prioriteiten zouden stellen, maar ik kies hiervoor, en daar sta ik ook echt achter.
Verder ben ik zo zuinig als wat, ik draai elk dubbeltje 10 keer om voordat ik iets koop, en ik smijt nooit zomaar geld over de balk, maar met dit geld wil ik iets bijzonders doen.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers