Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Nov 2016 21:28

Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Wij lopen al jaren te kwakkelen met onze dochter. Ze heeft heel erg veel buikpijn gehad, en ook is ze echt heel erg moe. Hiervoor liepen we maandenlang bij de kinderarts met allerlei onderzoeken en bloedtesten, getest op allergieën. Er is niks uitgekomen... Een tijd lang ging het goed.

Sinds afgelopen zomervakantie is ze snotverkouden, keelpijn, zo vreselijke moe en veel buikpijn weer. Het voelde niet goed en ben voor een paar weken geleden naar de huisarts geweest. Die vertelde dat buikpijn ook vaak gepaard gaat met keelpijn, last van de oren. Dus we zijn doorgestuurd naar de KNO arts. Die heeft haar volledig onderzocht maar alles was rustig ( de amandelen, geen opgezette klieren ) ( het enige wat we mee hebben gekregen is een neusspray voor een langere tijd )

Ik voel me echt ongerust over haar, vooral over haar vermoeidheid... Een kind van 6 jaar hoort toch niet elke dag zo moe te zijn? Zelfs zo moe dat ze in het weekend soms s middags nog even bijslaapt. Haar eetgedrag is normaal en ze krijgt haar dagelijkse portie vitamines binnen. Ze gaat elke avond rond 19.00 uur naar bed. s' Ochtends is ze meestal rond 6.15 weer wakker.

En qua drukte in de week valt het ook best wel mee. Ze gaat woensdagmiddag naar zwemles ( 3 kwartier ) en op vrijdag midag naar gymles ( 3 kwartier ) spelen met vriendinnetjes doet ze op het moment niet zoveel.

Ik ben echt even het spoor bijster en neig naar een second opinion in een ander ziekenhuis....

Misschien hebben de moeders hier een andere kijk erop en kunnen mij misschien een ander advies geven?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 03 Nov 2016 21:32

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Wat lastig zeg. Misschien eens laten controleren op pfeiffer? Een kind bij ons op school heeft dat ook gehad en het schijnt erg besmettelijk te zijn. Dus misschien heeft ze zoiets opgepikt?

Ze is wel vroeg wakker vind ik. Maar het is idd denk ik niet normaal dat ze altijd zo moe is. Ik zou misschien nog een keer een bloedtest vragen en anders idd een second opinion. Heel veel succes ermee!
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Nov 2016 21:33

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Ze is altijd al zo vroeg wakker..Het lukt haar dan echt niet meer om te gaan slapen. De regel is dat ze in bed moet liggen tot 06.45 en dan mag ze uit bed op haar kamer spelen...
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 03 Nov 2016 21:34

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Mijn zoon is even oud, maar is ook snel moe en slaapt soms ook even bij tussen de middag in het weekend.
Ik maak me er niet ongerust over. Het is altijd al een kind geweest wat veel slaap nodig heeft.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Nov 2016 21:36

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Ja maar mijn dochter is echt altijd moe. Ik hoor het meerdere keren op een dag.... En dan ook die buikpijn erbij...
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 03 Nov 2016 21:37

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Ik lees dat je je zorgen maakt dus dat is sowieso reden genoeg om terug te gaan naar de huisarts. Ik heb overigens kinderen die echt nooit moe zijn dus ik vind overdag slapen sowieso bijzonder voor een meisje/jongen van 6 jaar.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Nov 2016 21:40

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Ik maak me al heel lang zorgen...:( Ik heb er goed aan gedaan om weer naar de ha te gaan.. Heb haar zelfs laten testen op gluten want daar kunnen kinderen voor veel buikpijn van krijgen. Maar dit heeft ze gelukkig niet.

Dan ga ik idd maar terug naar de ha. Eens zien of het via een andere boeg kan oid...
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 03 Nov 2016 21:41

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Wat vervelend zeg. En pfeiffer dan? Is ze daar al op getest?

En misschien een hele rare maar er wordt zelden aan gedacht... heeft ze ooit een teek gehad? Wonen jullie in een bosrijk gebied?
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Nov 2016 21:44

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Heksenketel schreef:Wat vervelend zeg. En pfeiffer dan? Is ze daar al op getest?

En misschien een hele rare maar er wordt zelden aan gedacht... heeft ze ooit een teek gehad? Wonen jullie in een bosrijk gebied?


Op pfeiffer is ze 2 jaar geleden getest. Kwam niks uit. Op teken letten we heel erg goed op. We wonen idd in een bosrijke omgeving
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

ChiQ

Bericht 03 Nov 2016 21:48

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Maar 6:15 is ook vrij vroeg he.. ze slaapt dan 10.5u. Ik meen te herinneren dat kinderen meer slaap nodig hebben. Ik zou me niet zo focussen op het vermoeide maar meer kijken of ze gezond is. Is ze vrolijk, speelt ze, heeft ze moeite met iets op school? Is het een piekeraar? Piekeren kost veel energie. Die verkoudheid is niet gek, heel kdv is chronisch verkouden. Kinderen kunnen ook buikpijn aangeven als ze ergens mee zitten.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Nov 2016 21:53

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

ChiQ schreef:Maar 6:15 is ook vrij vroeg he.. ze slaapt dan 10.5u. Ik meen te herinneren dat kinderen meer slaap nodig hebben. Ik zou me niet zo focussen op het vermoeide maar meer kijken of ze gezond is. Is ze vrolijk, speelt ze, heeft ze moeite met iets op school? Is het een piekeraar? Piekeren kost veel energie. Die verkoudheid is niet gek, heel kdv is chronisch verkouden. Kinderen kunnen ook buikpijn aangeven als ze ergens mee zitten.


Ze is gelukken heel vrolijk. Is toch regelmatig aan het spelen met vriendinnetjes. Buiten spelen. Ze is wel een piekeraar en heeft vaak buikpijn als er iets spannendspeciaals staat te gebeuren oid. Dat voel ik precies aan. Maar ook als er niks is of iets anders dan heeft ze nog continu buikpijn. Ook tijdens en na het eten.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 03 Nov 2016 22:13

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Is ze wel eens op B12 tekort getest?
Of op de ziekte van Crohn/colitus?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 03 Nov 2016 22:37

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Ik lees uit al je posten dat je je zorgen maakt.
Dus ik zou een second opinion aanvragen.
Buikklachten kunnen ook voortkomen uit parasieten of andere dingen dus niet alleen bloed maar ook ontlasting laten nakijken.
Mijn dochter is ook zo moe maar die doet nog minder aan sport en spelen dan die van jou.
Maar heeft ook wel een diagnose dus dat verklaard een hoop.
<<

Anoniem272

Bericht 04 Nov 2016 00:20

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Hoe gaat het met slapen, valt ze snel genoeg in slaap en slaapt ze ook rustig? Heeft ze nachtmerries?

Vermoeidheid en buikpijn kunnen ook heel goed psychisch zijn. Lastig hoor. Je zegt dat je al jaren kwakkelt. Is het erger in het najaar met alle spanning rond Sinterklaas of bijvoorbeeld rond haar verjaardag etc? Dat zou erop kunnen duiden dat het toch iets met stress te maken heeft.

Onze zoon is uitgebreid onderzocht, bloed geprikt etc. etc. Maar hier is het zo opvallend dat de klachten altijd erger zijn als er veel prikkels zijn. Het lijkt hier wel echt psychisch. Als hij een voedselallergie of vitaminetekort o.i.d. zou hebben, zou je zeggen dat hij daar het hele jaar last van zou moeten hebben, toch?

Hoe dan ook, sterkte!
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 04 Nov 2016 01:33

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Hen even geen tijd om uitgebreid te reageren maar wilde je wel een tip geven; coeliakie....
Google maar eens; moeheid en buikpijn kunnen daar goed bijhoren.
Heb vorig jaar met mijn zoon ( precies even oud) ook bij de kinderarts gelopen met dezelfde klachten. Helaas kwam er niks uit, op een lage vitamine D na. Dit kan je wel geven, kan een verschil maken!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem197

Bericht 04 Nov 2016 02:07

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

is haar kamer donker genoeg? En heel stom maar heb je geprobeerd om het bed te verzetten?
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 04 Nov 2016 02:54

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

mida4you schreef:Ik maak me al heel lang zorgen...:( Ik heb er goed aan gedaan om weer naar de ha te gaan.. Heb haar zelfs laten testen op gluten want daar kunnen kinderen voor veel buikpijn van krijgen. Maar dit heeft ze gelukkig niet.

Dan ga ik idd maar terug naar de ha. Eens zien of het via een andere boeg kan oid...


Is er alleen een bloedtest gedaan op Coeliakie? Ik weet dat een bloedtest niet alles zegt. Als je echt wilt weten of je coeliakie hebt zal je een biopt moeten laten nemen. Mijn neefje heeft coeliakie en ik herken eigenlijk alle symptomen die je noemt.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 04 Nov 2016 07:27

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Op coeliakie is ze getest en kwam niks uit
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 04 Nov 2016 07:28

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

meisjesmama schreef:Ik lees uit al je posten dat je je zorgen maakt.
Dus ik zou een second opinion aanvragen.
Buikklachten kunnen ook voortkomen uit parasieten of andere dingen dus niet alleen bloed maar ook ontlasting laten nakijken.
Mijn dochter is ook zo moe maar die doet nog minder aan sport en spelen dan die van jou.
Maar heeft ook wel een diagnose dus dat verklaard een hoop.



Haar ontlasting is toen we bij de kinderarts liepen wel 3 keer getest. En ook is ze gecheckt op parasieten
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 04 Nov 2016 07:32

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Filoria schreef:Hoe gaat het met slapen, valt ze snel genoeg in slaap en slaapt ze ook rustig? Heeft ze nachtmerries?

Vermoeidheid en buikpijn kunnen ook heel goed psychisch zijn. Lastig hoor. Je zegt dat je al jaren kwakkelt. Is het erger in het najaar met alle spanning rond Sinterklaas of bijvoorbeeld rond haar verjaardag etc? Dat zou erop kunnen duiden dat het toch iets met stress te maken heeft.

Onze zoon is uitgebreid onderzocht, bloed geprikt etc. etc. Maar hier is het zo opvallend dat de klachten altijd erger zijn als er veel prikkels zijn. Het lijkt hier wel echt psychisch. Als hij een voedselallergie of vitaminetekort o.i.d. zou hebben, zou je zeggen dat hij daar het hele jaar last van zou moeten hebben, toch?

Hoe dan ook, sterkte!


Slapen is nooit een probleem geweest. Ze valt snel in slaap en is niet vaak wakker gelukkig.

Het is idd wel een meisje die gauw buikpijn krijgt als er iets spannend oid staat te gebeuren.. dat voel ik dan ook precies aan bij haar.

Maar ook als er niks spannend gebeurd of iets dergelijke heeft ze het ook.....
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 04 Nov 2016 07:39

Re: Dochter 6 jaar heel erg vermoeid

Roodkapje schreef:
mida4you schreef:Ik maak me al heel lang zorgen...:( Ik heb er goed aan gedaan om weer naar de ha te gaan.. Heb haar zelfs laten testen op gluten want daar kunnen kinderen voor veel buikpijn van krijgen. Maar dit heeft ze gelukkig niet.

Dan ga ik idd maar terug naar de ha. Eens zien of het via een andere boeg kan oid...


Is er alleen een bloedtest gedaan op Coeliakie? Ik weet dat een bloedtest niet alles zegt. Als je echt wilt weten of je coeliakie hebt zal je een biopt moeten laten nemen. Mijn neefje heeft coeliakie en ik herken eigenlijk alle symptomen die je noemt.


Maar een bloedtest is dus niet 100% vertrouwd als ik dat zo in jou post lees??
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers