Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Tot wanneer laat jij je man ver reizen?

Dat maakt me echt niet uit
2
3%
Eén tot twee weken voor de uitgerekende datum
5
8%
Drie tot vier weken voor de uitgerekende datum
18
30%
Een maand tot anderhalve maand voor de uitgerekende datum
22
36%
Twee maanden voor de uitgerekende datum
11
18%
Langer dan twee maanden voor de uitgerekende datum
3
5%
 
Aantal stemmen : 61
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Nov 2016 19:57

Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Mijn man moet waarschijnlijk nog op zakenreis naar de andere kant van de wereld (heel veel verder dan Japan kan haast niet) ergens in de laatste maanden van m'n zwangerschap. De laatste maand doet ie sowieso niet.

Tot wanneer voel jij je comfortabel bij hem zo ver weg laten gaan. Laten gaan is natuurlijk een relatief begrip, soms moet je wel reizen voor werk, maar hij heeft het geluk dat hij zelf enigszins bepaalt wanneer hij gaat. Een optie is januari, dat is nog ruim twee maanden voor de bevalling (eind maart uitgerekend). Andere optie is mid februari, dus rond de vijf weken voor de uitgerekende datum. Tussendoor zijn wij zelf nog weg, dus dat is geen optie ;)

(Oh en na de bevalling is geen optie, voor iemand dat oppert)

Waar zou jij je comfortabel mee voelen? Ben eigenlijk gewoon benieuwd naar wat men prettig vindt of dat iemand zoiets heeft meegemaakt. Met januari lijk ik totaal geen problemen te hebben, mits ik geen verdere complicaties krijg. Met mid februari vind ik het wel spannend worden, maar durf ik het denk ik wel aan. Later dan dat niet, dus een maand voor uitgerekende datum is sowieso geen optie voor mij. Ben ik daarin gek? Of denken jullie net zo?

Het gaat dan wel om een reis naar het buitenland (in dit geval flink intercontinentaal dus) en niet aan de andere kant van het land. Dat is ook vervelend als de bevalling nadert, maar dat zou ik nog wel durven in de twee weken voor de bevalling.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem177

Bericht 03 Nov 2016 20:01

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Ik vind het lastig, ik lag met 30 weken in het ziekenhuis aan de remmers etc, ik zou het bij eventuele volgende zwangerschap dan ook dood eng vinden. Als ik deze ervaring niet had gehad en voelde me verder zelf gewoon goed dan zou ik het denk ik oke vinden tot de 36/37 weken.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Nov 2016 20:10

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Wij hadden afgesproken dat hij vanaf 35 weken niet meer zou vliegen en vanaf 37 weken geen nachten meer weg zou zijn. Hij heeft soms nog wel afspraken op 2-3 uur rijden, dat vind ik geen probleem. Hij checkt zelf vaak even of het nog rustig is bij mij als hij verder weggaat dan kantoor (1.5uur rijden).
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Nov 2016 20:12

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Ja dat kan ik me ook heel goed voorstellen, Bambina.

Dat is wel een goede afspraak, Taeda.
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 03 Nov 2016 20:14

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Hier is het natuurlijk wat anders aangezien hij altijd in het buitenland werkt. Hij komt waarschijnlijk thuis als ik 37+4 ben. J is met 38+2 geboren, dus ik wil hem voor die termijn thuis hebben ;)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 03 Nov 2016 20:15

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Mijn man is internationaal chauffeur. Hij is met 38 weken op binnenland gaan rijden. Hij zat dan nog wel in heel NL en was elke avond en nacht thuis.
Ik heb 1x gebeld dat hij zn telefoon goed bij zich moest houden omdat het rommelde. Dit was loos allarm
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 03 Nov 2016 20:16

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Ik kan mij daar niet zo goed een voorstelling van maken, omdat mijn man niet zulke reizen maakt. Ook is het lastig inschatten, omdat het erg afhankelijk is van hoe je zwangerschap verloopt. Ik twijfelde tussen 3-4 weken en 1-1,5 maand en heb voor die laatste gekozen.
2011 2012 2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Nov 2016 20:21

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Zoals je weet is mijn man ook vaak weg.
Wij hebben hier toen niet zo over na gedacht, nou ja wel over nagedacht maar er kwam geen goed antwoord Maar ja mijn vriend is dan meteen vrij, het kost hem vakantiedagen en omdat het zo onduidelijk was met een tweeling hebben we maar besloten het aan te zien. Wel is er gevraagd aan zijn baas om hem in de buurt te houden, het liefst in nederland, maar niet iets wat 10 uur vliegen is ofzo.
Op het moment dat mijn bevalling veel te vroeg begon was mijn vriend hier goede 3 kwartier rijden vandaan, hij kwam terug maar de gynaecoloog heeft ik weet niet hoe vaak gevraagd of hij er al was, het duurde dus blijkbaar toch wat lang en het leek er heel erg op dat ik zou bevallen.

Zijn baas werkte toen ik eenmaal in het ziekenhuis was niet echt mee, ze wilde hem gewoon weer wegsturen omdat niemand kon zeggen hoe lang ik daar nou zou liggen. Tot het moment dat er iemand op dezelfde gang als binnen 3 kwartier beviel en mijn vriend en ik dat door hadden, toen werd hij heel stellig en zei hij dit ga ik niet missen, als het zo snel gaat dan ben ik maar net op tijd als ik gewoon thuis ben. Hij is toen niet meer aan het werk gegaan.

Toen ze een weekje oud was is hij weer weg gegaan, voor een kleine week.

Nou ja lang verhaal, ik zou begin februari nog wel oke vinden als hij weg moet. Veel later niet, zo'n mooi moment wil je gewoon niet missen dus ik zou daar in ook geen risico nemen.
Hoe jij je dan voelt dat weet je niet, als het niet lekker verloopt is het wel fijn dat er dan mensen in jullie omgeving zijn die jou kunnen ondersteunen als je man er niet is.
:heart: :heart: 2011
<<

P.eet

Noob

Berichten: 65

Geregistreerd: 08 Dec 2015 09:53

Bericht 03 Nov 2016 20:47

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Mijn man is ook veel weg voor zijn werk en tot een maand voor de uitgerekende datum voelde hier nog oké. Alles daarna vond ik Nederland/Duitsland (is hij vaak voor een oefening) gevoelsmatig nog veilig maar alles verder dan dat niet meer. Groot gelijk dat na de bevalling geen optie is want juist dat heeft er hier flink ingehakt achteraf.

Je weet nooit hoe het gaat verlopen dus is het belangrijk dat je wel een netwerk om je heen hebt mocht het allemaal toch anders uitpakken.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 03 Nov 2016 20:50

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Ik zou het goed vinden tot max 6 weken voor de datum. Maar was wel blij dat mijn vriend niet van die reizen hoeft te maken. Ik kon vanaf 32 weken niet zoveel meer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Nov 2016 20:59

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Bij mij wonen mijn moeder en zus dichtbij, waardoor zij altijd kunnen bijspringen als er iets is. Als mijn man weg was, at ik vaak bij hen, zodat ik thuis gewoon op de bank kon ploffen. Ik kan me goed voorstellen dat bij fysieke klachten, meerdere kindjes of minder 'vangnet' dichtbij, je de keuze maakt om al eerder geen (verre) reizen meer te maken als man.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2016 21:03

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Bij de oudste moest mijn man elke 6 weken 1 a 2 dagen op reis. N. is eind februari geboren, hij is vanaf half januari niet meer op reis gegaan. Dit was zijn beslissing, hij wilde niet het risico lopen dat ie er niet bij kon zijn.

Bij de jongste was het vaak reizen niet meer van toepassing, maar dan hadden we dezelfde termijn (dus zo'n 6 weken) aan gehouden.

Verder eens met Taeda.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 03 Nov 2016 21:10

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Ik heb gekozen voor twee maanden van te voren. Komt denk ik door mijn eigen ervaring en ervaringen op mijn werk. Bij ons is het maken van verre reizen niet van toepassing maar man gaat 1x per jaar een week weg met werk. Ik was die week 35 weken en gingen er totaal niet vanuit dat de kleine die week al kon komen. Toen hij net 1,5 uur thuis was vanuit Frankrijk braken mijn vliezen en een paar uur later was ik al bevallen. Achteraf ben ik zo blij dat het niet de dag rood al gebeurde, dan had hij niet bij de geboorte aanwezig geweest, omdat het zo snel ging. Gelukkig valt het deze keer niet rondom deze week, maar heb toen wel geroepen dat hij bij een volgende zwangerschap vanaf 32 weken niet meer het land uit mag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 03 Nov 2016 21:25

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Als ik gewoon goed te been zou zijn, dan wel tot 1,5 maand voorafgaand aan de bevalling. Maar aangezien ik al sinds week 18 met bekkenklachten zit en echt al weken niet zelfstandig bijv. boodschappen kan doen, zou ik het niet meer gewild hebben zo 'kort' voor de bevalling.
Wel een lastig dilemma Marin, vooral omdat je niet kan inschatten hoe het met jou verloopt..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Nov 2016 21:27

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Ja dat is precies waar wij ook beetje mee zitten, Dee. Je weet gewoon niet hoe 't loopt. En een dertien uur durende vlucht is dan wel echt heel ver weg. Daarom neigen wij ook naar begin januari, dus ruim twee maanden van te voren. Dan is de kans toch het kleinst.

Lijkt me inderdaad lastig als je man echt veel weg is zoals bij Studie of Peet. Nou ben je dat sowieso dan wel gewend maar toch lijkt het me in die periode wel extra spannend.
Let's discover the world together.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Nov 2016 21:29

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Geen idee. Ik lag beide keren al vroeg in het ziekenhuis. De meisjes zijn met 37 en 34 weken geboren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Nov 2016 21:29

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Jeetje Framboos, dat is inderdaad wel heel spannend geweest dan! Kan me voorstellen dat je dat nu niet meer durft.

Taeda, ja een netwerk dichtbij scheelt ook heel erg voor opvang. Dat heb jij heel fijn. Ik iig m'n schoonfamilie, eigen familie woont alweer verder weg (2 uur rijden) maar in geval van nood wel altijd aanspreekbaar natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Nov 2016 21:31

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Ik heb altijd het gevoel gehad dat baby minstens tot 40 weken zou blijven zitten. Daarom heb ik gekozen voor 3 tot 4 weken van tevoren. Aan het einde had ik ook niet echt klachten meer aangezien de misselijk toen overdag zo goed als over was. Ik kon me prima redden, had niet echt last van de dikke buik.

Je weet natuurlijk niet hoe je zwangerschap verder loopt. Stel dat je lichamelijke klachten krijgt, dan is het natuurlijk veel minder handig als je alleen thuis moet zijn.

Als je toch kan kiezen, zou ik voor januari gaan. Waarom later als het eerder kan?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Geel

Bericht 03 Nov 2016 21:58

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

De laatste twee maanden is flink pittig, ik had toen gewoon hulp nodig en regelmatig een schouder om op te leunen of te huilen.

Het ligt er trouwens aan hoe lang hij weg is. Twee dagen zou ik nog wel trekken, langer niet.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 03 Nov 2016 22:35

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Ik had heerlijke zwangerschappen en had, in dat opzicht, mijn man nergens voor nodig. Ik kon en deed gewoon alles zelf. Maar vanaf een week of 38 wilde ik dat hij toch een beetje in de buurt bleef ( soms gaat hij met vrienden een weekendje weg). Maar wij wonen op een boerderij en hebben ons eigen bedrijf ( man dan) en die is dus altijd in de buurt.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 03 Nov 2016 23:23

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Mijn vriend hoeft niet zulke reizen te maken voor zijn werk en ik heb tot op heden niks te klagen over mijn zwangerschap, ik heb eigenlijk geen kwaaltjes en ik voel me nog steeds prima. Maar toch vind ik het niet fijn als hij lang weg is. Gewoon, gevoelsmatig. Twee weken geleden had hij mannenweekend in de ardennen. Normaal vind ik zo'n weekend alleen echt wel lekker, maar nu voelde ik me toch wat eenzaam. Zullen wel hormonen zijn :smile: dit is natuurlijk geen dusdanig probleem dat je je man echt thuis zou houden als hij nou eenmaal moet reizen voor zijn werk, maar je weet nu eenmaal niet hoe alles er dan voor staat. Als jouw gevoel zegt dat je hem graag vanaf 2 maanden voor de uitgerekende datum in de buurt houdt, probeer dat dan ook gewoon zo te plannen!
december 2016
juli 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Nov 2016 07:45

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Mijn man heeft een sportweekend weg rondom de uitgerekende datum. Het is in NL, dus van mij mag hij gaan. Hij wilde zelf thuis komen slapen, maar vooralsnog hoeft dat voor mij niet. Hij kan zo thuis zijn als dat nodig is. Alleen hem bereiken als hij een halve marathon loopt is wat lastig. Gelukkig doet ie er niet zo lang over ;)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Nov 2016 07:56

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

bambina schreef:Ik vind het lastig, ik lag met 30 weken in het ziekenhuis aan de remmers etc, ik zou het bij eventuele volgende zwangerschap dan ook dood eng vinden. Als ik deze ervaring niet had gehad en voelde me verder zelf gewoon goed dan zou ik het denk ik oke vinden tot de 36/37 weken.


Dit
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Nov 2016 07:56

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

We zitten niet echt in die positie. Mijn man werkte destijds ook in de buurt. Mijn zoon is met 39+4 geboren, gevoelsmatig zeg ik vanaf week 37 dat ik het prettiger zal vinden als hij in de buurt is. Mijn man heeft in de uitgerekende periode een paar nachtdiensten verder weg, waarbij ze een voorgaande jaren carpoolden. Ik heb nu wel al aangegeven dat hij hoe dan ook met eigen auto gaat.
L2014 & H2017
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 05:43

Bericht 04 Nov 2016 08:00

Re: Poll: Tot wanneer man op reis tijdens zwangerschap

Mijn man reist de hele wereld over en zal nog moeten vliegen als ik 38 weken ben. Met 38+3 weken is hij vrij t/m de dag na mijn uitgerekende datum. Ik vind het best spannend aangezien ik de vorige keer met 38+4 ben bevallen en mijn man eigenlijk 4 uur na de bevalling een vlucht had. Ook ken ik een aantal moeders hier waarvan de man de bevalling gemist heeft. Ideaal zou voor mij zijn als mijn man na 36/37 weken niet meer zou vliegen en ook de eerste 2/3 weken na de bevalling niet.

In jouw geval zou ik hem wel nog in januari laten reizen. De kans is vrij klein dat je dan al bevalt. En gelukkig woont je schoonfamilie in de buurt. Dat lijkt me een hele geruststelling.

Waarom overwegen jullie ook februari als januari sowieso een optie is?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers