Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kadootjes voor de baby...

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 03 Nov 2016 14:39

Kadootjes voor de baby...

...die niet zo mooi zijn.

Wat doe je daar mee? Ik heb iets gekregen van iemand wat èn niet mooi is èn heel smoezelig is. Ik kan het misschien wel wassen (zelfgehaakt knuffelding) maar dan nog blijft het niet mooi... Weggooien kan ik nou ook weer niet. Misschien maar gewoon in de speelgoedkist mikken?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 03 Nov 2016 14:41

Re: Kadootjes voor de baby...

Ik heb mensen gewoon netjes bedankt, meestal even een foto gemaakt van baby met het item en het daarom weggelegd. Niet perse weggegooid, maar iig niet gebruikt, haha.

Als het viezig is, zou ik het niet aan je baby geven.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 03 Nov 2016 14:45

Re: Kadootjes voor de baby...

Ik heb ze heel erg bedankt, want ik vind het wel heel schattig dat iemand het maakt!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 03 Nov 2016 14:53

Re: Kadootjes voor de baby...

Ik gooi zulke dingen wel gewoon weg of breng het naar de kringloop. Niemand heeft er wat aan als het hier nog een paar jaar op zolder ligt
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 03 Nov 2016 16:11

Re: Kadootjes voor de baby...

Ik heb nog geen enorm afzichtelijke dingen gekregen, wel dingen die ik niet zo mooi vind ;) mijn schoonmoeder heeft bijvoorbeeld een oranje badcape voor ons gemaakt, met zo'n bloemetjes bandje eromheen, lijkt erg jaren 70. Is verder heel netjes gemaakt, maar echt niet mijn smaak. Maar ach, het is een badcape...

Ik vind zelfgemaakte cadeautjes trouwens wel heel erg leuk. De ene is veel handiger dan de andere en dat resulteert dan wel in verschil in 'mooiheid', maar ik vind de moeite die mensen erin steken zo lief! Een collega van me zit bijvoorbeeld net op naailes en ze heeft een tutdoekje genaaid met een speentje eraan. Best wel scheef en niet echt netjes afgewerkt. Maar het was het eerste dat ze maakte bij die lessen, dus ik vond het zo'n lief gebaar!
december 2016
juli 2019
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 03 Nov 2016 16:15

Re: Kadootjes voor de baby...

Hier geloof ik geen dramatisch lelijke of vieze dingen gehad gelukkig. Maar ik zou het in elk geval leuk vinden dat iemand aan ons denkt. Alleen als ik er echt niks mee zou kunnen of willen doen, zou het na verloop van tijd wel weg gaan. Naar bijvoorbeeld de kringloop als het verder nog goed is. Sommige dingen kun je nog prima gebruiken, bijvoorbeeld kleertjes als reserve voor op het kdv of in de luiertas ofzo. Maar andere dingen misschien weer minder snel, en ik zou het misschien even bewaren, maar niet onbeperkt.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 03 Nov 2016 16:18

Re: Kadootjes voor de baby...

O wacht, er is wel 1 ding dat ik heel schattig vond maar zoon nooit op zou zetten. Een gehaakte muts met een soort enorm aanwezig schapenhoofd op de bovenkant. Heel lief, maar maat kleuter ofzo en zou het zoon nu niet meer op zetten. Fijn aan ex mee gegeven, hij had het van iemand gekregen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Nov 2016 16:21

Re: Kadootjes voor de baby...

Dat legde ik gewoon ergens buiten het zicht, in een la, doos of hoog in een kast.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Nov 2016 16:23

Re: Kadootjes voor de baby...

Voorbeeld van wat ik kreeg was een soort knuffelschaap dat bestond uit losse lichaamsdelen die met een touwtje aan elkaar zaten en die je uit elkaar kon trekken. Het zag er echt raar en luguber uit al was het vast niet zo bedoeld. Dat heb ik dus gewoon ergens weggelegd. Waarschijnlijk slingert het nog wel ergens rond in huis (terwijl we het kregen in ons oude huis, het is zelfs nog meeverhuisd dus).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 03 Nov 2016 20:11

Re: Kadootjes voor de baby...

Ik vroeg eigenlijk altijd cadeaubonnen en echte lelijke dingen heb ik weggegooid. Niet meteen natuurlijk maar na een paar weken/maanden.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Nov 2016 20:18

Re: Kadootjes voor de baby...

Dingen die ik echt niet mooi vind belanden in de la van zijn kledingkast en geef ik na een tijd weg aan een goed doel wat kleding en speelgoed inzamelt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Nov 2016 08:34

Re: Kadootjes voor de baby...

Kleertjes : gewoon onder op de stapel leggen. Bij ons heeft hij het allemaal aangehad omdat er weleens gespuugd werd bijvoorbeeld. Dan ben je blij met alles. De grotere maten zitten nu als reservesetje in de verzorgingstas.

Ik heb ook wat meisjesdingen gekregen ( vind ik dan) die liggen op zolder in de doos met kleertjes die hij nu niet meer past.
Verder valt het dus mee.
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 04 Nov 2016 08:54

Re: Kadootjes voor de baby...

Een moeder van school (kindje zat niet eens in mijn klas, nooit gezeten) had een deken voor mijn dochter gebreid.
Een vreselijke neon roze kleur met een soort zijde stofje eronder.
Beetje asociaal type, maar wel heel aardig mens. Alleen het dekentje stonk zo vreselijk naar de sigaretten rook, na 3 keer wassen rook je het nog.
Ik heb een foto gemaakt met dochter en het dekentje in mijn kraamweek aan de kraamverzorgster meegegeven.
Zij komt ook weleens bij gezinnen die helemaal niks hebben.

De kleding die ik gekregen had en niks vond, heb ik gebruikt als reservekleding bij het kdv en staat nu in een tas om weg te geven aan een kledingbank in de buurt.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 04 Nov 2016 08:58

Re: Kadootjes voor de baby...

Ik heb tot nu toe alleen maar leuke spulletjes gehad, m.u.v. van 1 pakje. Het zag er gebruikt uit, zonder kaartjes en het stofje vond ik ook helemaal niet fijn. Moet eerlijk bekennen dat ik die in een opruimbui heb weggegooid. Ik wist gewoon 100% zeker dat ons kindje het nooit zou gaan dragen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 04 Nov 2016 09:09

Re: Kadootjes voor de baby...

Wij kregen bij dochter een setje van Dirkje in maat 56. Een vreselijk lelijk strokenjurkj in allemaal felle kleurtjes met een legginkje en bollero. Ik vond het totaal niet baby achtig en gewoon echt heel lelijk. De kaartjes hingen er nog aan en ik zag later dat het €38,95 had gekost! :omg: Ik heb het toen maar gauw een paar keer aangedaan omdat ik het anders wel heel lullig vond. Daarna op mp gezet maar niemand wilde het hebben :razz:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Nov 2016 09:42

Re: Kadootjes voor de baby...

Ik heb ook dingen gekregen die echt niet mijn smaak zijn. Het meeste heb ik toch één keer aangetrokken en er een foto van gemaakt en dat gestuurd naar de gever. Eén jurkje + legging liggen nog wel ongedragen achterin de kast. Van het merk Gymp, met strassteentjes en zo. Brrr! Kijken of ik dat volgend jaar kan verkopen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 04 Nov 2016 09:44

Re: Kadootjes voor de baby...

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Nov 2016 16:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 04 Nov 2016 10:11

Re: Kadootjes voor de baby...

Wat ondankbaar maar ik heb hier echt een lade voor. Maar ik heb echt cadeautjes gekregen die het tegenovergestelde van mijn smaak zijn. (Schreeuwerige prints, fluoriserend roze tule, glitterroze Cavalliletters over het gehele babypakje enz.)
<<

Brooke

Bericht 04 Nov 2016 11:22

Re: Kadootjes voor de baby...

Ik heb gelukkig bijna nooit iets gehad wat echt lelijk was of onbruikbaar. Wel hadden veel mensen blijkbaar het idee om zo'n roze knuffelkonijndoekje van het kruidvat cadeau te doen. Ik had er 4 liggen. Wij konden ze niet gebruiken, want J. was erg gehecht aan haar dikkie dik knuffeldoekje (die ze ook als dekentje op zich had toen ze heeel klein was in het zkh) dus die heb ik weg gedaan met een goed doel. Gelukkig weten de meesten ook onze smaak wat kleding betreft, dus dat is heel mooi.

Wel toen J. vorig jaar 2 werd, kregen we een poppenwagentje cadeau van mijn broer en vriendin. Heel lief, maar J. kon er toen nog niks mee en nu nog steeds niet, terwijl de mensen weten dat J. met zoiets nooit zou kunnen spelen. Dat vond ik wel pijnlijk en ook rot dat ik ze moest vertellen dat we het weg moesten doen omdat we er niks mee konden. Het heeft een jaar op zolder gelegen. Gelukkig kwam het van de rommelmarkt dus geen big deal verder.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers