Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heeft jouw man gekeken...

<<

Anoniem315

Bericht 03 Nov 2016 14:57

Heeft jouw man gekeken...

Naar je down-under tijdens de bevalling?
En jij zelf?

Ik las net in een ander topic dat iedereen daar anders in staat. Dat topic wil ik verder niet vervuilen, dus bij deze.

Mijn man stond in eerste instantie gewoon naast me, maar heeft wel gekeken zodra de baby er uit kwam. Hij was er weinig van onder de indruk en ik had er ook geen problemen mee dat hij keek.

Mij werd bij de eerste gevraagd of ik er een spiegeltje bij wilde. Dat wilde ik niet (bang dat ik abrupt stopte met persen, haha!).
Bij de tweede lag ik vrij ver voorovergebogen (heel fijne houding, echt!) en kon ik haar hoofdje geboren zien worden. Ik vond het heel bijzonder en mooi, al had ik geen oog voor details, alleen voor dat donkere koppie dat er uit kwam.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 03 Nov 2016 14:59

Re: Heeft jouw man gekeken...

Mijn man heeft bij beide bevallingen gekeken. De eerste vond hij wel eng, want L kwam helemaal paars naar buiten.

Ik wilde niet meekijken, heb wel 5 keer nee gezegd tegen de kraamhulp die maar aan bleef dringen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem281

Bericht 03 Nov 2016 15:00

Re: Heeft jouw man gekeken...

Ja mijn vriend heeft gekeken, hij wilde eerst niet, maar kon niet wegkijken haha. Uiteindelijk had-ie geen spijt, want hij vond 't heel bijzonder. Ik heb zelf niks gezien maar had ik ook niet gewild, dus dat scheelt.
<<

Anoniem328

Bericht 03 Nov 2016 15:00

Re: Heeft jouw man gekeken...

Mijn man stond naast mij, maar toen het hoofdje eruit kwam heeft hij wel gekeken. Hij vond het erg bijzonder om te zien. Ikzelf heb niks gezien. Het ging zo snel dat ik me volledig moest focussen op het persen. Misschien dat ik een eventuele volgende keer wel even wil kijken.
<<

Lizzy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:27

Bericht 03 Nov 2016 15:01

Re: Heeft jouw man gekeken...

Ik heb een keizersnede gehad, dus zelf niets gezien (godzijdank)

Mijn ex-man heeft wel meegekeken van begin tot het eind haha!

Foto's heb ik overigens nog wel, en wel een aantal keer bekeken ook, maar ben blij dat ik het hele tafereel niet heel bewust heb meegemaakt en niets heb kunnen zien!

Overigens zou ik tijdens een natuurlijke bevalling er ook geen moeite mee hebben als mijn man zou kijken, al zou ik er zelf niet echt de behoefte aan hebben en er niet echt mee bezig zijn om het zelf te kunnen zien.
Afbeelding
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 03 Nov 2016 15:01

Re: Heeft jouw man gekeken...

Bij de 1e bevalling ging het zo snel, dat hij van een afstandje moest zien hoe de oudste geboren werd. (Hij was een washandje aan het omspoelen). Maar zag wel idd dat ze daaronder er uit kwam
Bij de jongste stond hij er boven op zo wat, heel fascinerend, het boeit hem totaal niets hoor.
Ik zou nu bij de laatste wel zelf mee willen kijken als dat kan, maar ze verwachten dat dit een turbo bevalling gaat worden. :smile: dus we zullen zien.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem281

Bericht 03 Nov 2016 15:01

Re: Heeft jouw man gekeken...

Oh ja hij bleef trouwens wel naast me staan, 't is niet zo dat ie opeens tussen m'n benen stond te kijkdozen of zo.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Nov 2016 15:02

Re: Heeft jouw man gekeken...

Mijn man heeft allebei de kinderen als eerst aangepakt, dus ja, hij heeft gekeken.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 03 Nov 2016 15:05

Re: Heeft jouw man gekeken...

Mijn man heeft bij onze oudste dochter gezien dat het hoofdje stond maar hij heeft haar niet geboren zien worden verder omdat de navelstreng om haar nek zat. Hij werd opzij geduwd gezien de spoed die erbij kwam kijken toen. Bij de jongste heeft hij niet gekeken. Ik bij allebei niet.
<<

Geel

Bericht 03 Nov 2016 15:06

Re: Heeft jouw man gekeken...

Niet echt. Hij stond steeds naast me, stond me echt te helpen. Toen de gynaecoloog er aan het eind erbij kwam (laatste 5-10 minuten) stond de verloskundige naast hem, en die zei op een gegeven moment: "Kijk nou, moet je kijken! Je kunt het hoofdje zien!" Uit reflex keek hij, maar, vertelde hij later, hij focuste snel weer op mij want het was een flinke rode ravage en hij wilde niet flauwvallen op het moment van de geboorte.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Nov 2016 15:07

Re: Heeft jouw man gekeken...

Ik heb eigenlijk geen idee, ik was helemaal in mezelf gekeerd en ik kan 't 'm helaas ook niet vragen.
Het was overigens geen issue, ik vond het niet vervelend dat hij daar naar zou kijken of zo.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Nov 2016 15:08

Re: Heeft jouw man gekeken...

De eerste keer niet omdat E met een vacuümpomp is gehaald. De tweede keer wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 03 Nov 2016 15:10

Re: Heeft jouw man gekeken...

Mijn man gaf eerst aan dat hij niet van plan was om te kijken, maar op het moment dat T. geboren werd heeft hij toch gekeken.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 03 Nov 2016 15:13

Re: Heeft jouw man gekeken...

Ik weet het eigenlijk niet of hij heeft gekeken. Er was ook niet veel te zien, want bij volledige ontsluiting bleek dat F niet zou passen en heb ik een keizersnede gehad.
Bij de jongste een geplande keizersnede, een gentle sectio was dat. We konden beide meekijken door het doek. Van mijn vriend had dat niet zo gehoeven, ik vond het erg mooi.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Nov 2016 15:18

Re: Heeft jouw man gekeken...

Mijn man stond steeds naast me, bij m'n hoofd. Op een gegeven moment moest ik zoveel kracht zetten dat hij m'n benen moest vasthouden en toen heeft hij dus wel de knip gezien en de baby geboren zien worden. Hij vond het een bizar gezicht maar was verder niet enorm onder de indruk van het slagveld ofzo.

♥♥
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 03 Nov 2016 15:22

Re: Heeft jouw man gekeken...

De eerste keer ging het zo snel dat de gyn hem opdroeg snel een foto te komen maken van de geboorte, geen tijd gehad om daar verder bij stil te staan. De 2de keer ging het veel rustiger en heeft hij een paar keer gekeken. Oom hebben we foto's van de uitdrijvingsfase, erg mooi en totaal geen slagveld. Als ze het gevraagd hadden had ik vest mee willen kijken met een spiegeltje.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 03 Nov 2016 15:28

Re: Heeft jouw man gekeken...

Hij stond tijdens het persen naast me en op het moment dat ze geboren werd, heeft hij wel gekeken. Ik heb zelf meer gezien dan hij, heb via een spiegel meegekeken. Dat vond ik erg mooi/bijzonder om te zien. En net hielp mij ook echt..ik geloofde niet dat het vorderde, maar zo kon ik dat met eigen ogen zien.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Nov 2016 15:29

Re: Heeft jouw man gekeken...

We hebben beide bij de tweede ks beide gezien hoe hij geboren werd. Maar dat was dus gewoon met ondergoed aan.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem197

Bericht 03 Nov 2016 15:30

Re: Heeft jouw man gekeken...

Hij heeft bij beide gekeken. Hij vond het erg mooi om te zien.

Bij de eerste vroegen ze of ik ook wilde kijken maar ik was zo geconcentreerd dat ik dat helemaal niet mee kreeg, had mijn ogen ook gesloten.
Bij de tweede ging het zo snel dat daar geen tijd meer voor was. Ik was al blij dat de verloskundige zat om mijn dochter op te vangen.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 03 Nov 2016 15:45

Re: Heeft jouw man gekeken...

Bij de eerste en de derde wel, bij de tweede ben ik bevallen op de baarkruk.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Nov 2016 15:45

Re: Heeft jouw man gekeken...

Ik ben op een baarkruk bevallen en mijn man zat achter me als steun. Hij heeft daardoor echt alles kunnen zien. Zelf heb ik heel even gekeken, maar ik had niet helemaal door waar ik naar zat te kijken, haha. Had tijdens het persen verder steeds m'n ogen dicht.

Ik heb mijn man nog wel gevraagd wat hij er nou van vond dat hij het gezien had, omdat we dan van tevoren beide niet echt nodig vonden, maar het deed hem niet zo veel volgens mij.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 03 Nov 2016 15:51

Re: Heeft jouw man gekeken...

Ik ben een soort van hurkend, voorover hangend in bad bevallen. Dus echt veel was er sowieso niet te zien. Hij heeft volgens mij niet echt gekeken maar meer op de gok foto's gemaakt, haha
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem286

Bericht 03 Nov 2016 16:03

Re: Heeft jouw man gekeken...

Nee want zo ver kwam het niet, tijdens de ks zat hij wel te kijken en te grappen met de gynaecoloog:
man: 'jee wat heb jij een lelijke baarmoeder' gynaecoloog: ' ja als je dat van te voren had geweten he'

toen kon ik er niet om lachen, inmiddels wel :p
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Nov 2016 16:06

Re: Heeft jouw man gekeken...

Mijn man had bij je jongste geen andere keus. De vk was te laat dus hij moest wel!
2014 2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 03 Nov 2016 16:07

Re: Heeft jouw man gekeken...

Van te voren wilde hij het niet maar op het moment dat ik mocht gaan persen stond hij er met de neus bovenop. Hij vond het zo mooi vertelde hij! Hij heeft ook alle aanwijzingen gegeven tijdens het persen. Zo enthousiast haha.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers