Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 02 Nov 2016 15:40

Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Voor onze dochters veertiende verjaardag willen we een fiets kopen voor haar, maar welke :palm: zo veel keuze!

Moet stevig zijn, veel naast onze dochter, veel kunnen vervoeren. Natuurlijk versnellingen en een goede fiets positie.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Nov 2016 15:44

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Cortine U4, niet de goedkoopste, maar wel een fijne en degelijke fiets.

https://www.fietsenwinkel.nl/cortina-u4 ... 2017-dames
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 02 Nov 2016 17:43

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

www.eurofietsen.nl/Omafiets-20-inch/Spi ... rt-20-inch

Mijn jongste zoon heeft deze voor z'n verjaardag gehad. Mijn oudste zoon heeft een gazelle omafiets.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11844

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Nov 2016 08:54

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Ga langs een goede fietsenmaker die je kan adviseren. Zodat ze een rondje kan fietsen op een fiets.
Verder moet je bedenken, wil je blokjes remmen, trommelremmen, terugtraprem
Qua versnellingen, hoeveel wil je er, hoeveel is zinvol ( is 21 versnellingen nuttig)

Daarnaast kreeg ik de tip da je beter fietstassen kan gebruiken voor meenemen van spullen dan een fietsmand. Het laatste maakt een fiets instabieler op het moment dat je er gewicht in hebt zitten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem187

Bericht 05 Nov 2016 09:14

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Cortina fietsen!
<<

Anoniem249

Bericht 05 Nov 2016 10:41

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Ik zou een "gewone" volwassen oma fiets kopen met bak voorop. Versnellingen zijn niet echt nodig en gaan alleen maar stuk. Fietstassen vind ik echt iets voor oudere mensen, denk dat je daar als 14 jarige niet mee gezien wilt worden.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 05 Nov 2016 11:33

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Versnellingen niet nodig? ligt er maar net aan welke stukken er worden gefietst.
Ik had echt niet naar mijn middelbare school kunnen fietsen zonder versnellingen.
Afbeelding
<<

Anoniem258

Bericht 05 Nov 2016 11:41

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Wij hebben een Sparta Country Tour 26 inch aan onze oudste gegeven. Zit alleen een gewone standaard onder en daardoor is deze nu al 2x flink beschadigd op school
Zou een volgende fiets sowieso een dubbele standaard nemen, idd zoals de Cortina. Ga nog kijken of er onder de Sparta ook niet zo'n standaard kan.
Vind de Cortina erg mooi maar daar fietst hier de halve basisschool jeugd al mee. In alle maten.

Wij hebben juist wel met versnelling gedaan. Is hier ook echt wel nodig. Erg heuvelachtig.
<<

Anoniem192

Bericht 05 Nov 2016 11:46

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Ik heb een gazelle duty NL, 3 versnellingen, krat voorop, ideaal ding! Fiettassen vind ik suf voor zo'n jong meisje, ik rijd al jaren met bak en voelt echt stevig hoor.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Nov 2016 14:28

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Elska schreef:Versnellingen niet nodig? ligt er maar net aan welke stukken er worden gefietst.
Ik had echt niet naar mijn middelbare school kunnen fietsen zonder versnellingen.

Ik fietste enkele reis 15 kilometer naar school vroeger, maar heb nooit een fiets met versnellingen gehad. Het is maar net wat je gewend bent, denk ik.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Nov 2016 14:40

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Dit topic doet mij denken aan mijn ouders en hun gulle gebaar om mij op mijn 14e verjaardag een dure nieuwe fiets te kopen. Ik vroeg om een opoe fiets en kreeg een zeer degelijk model. Binnen een maand had ik hem omgeruild met de buurvrouw en een maand huisarrest. Was ook de laatste keer dat ik een fiets kreeg, trouwens. Wat ik ermee wil zeggen is dat je misschien kunt vragen naar de wensen van jullie dochter? Want ik werd niet gelukkig van de wensen van mijn ouders. En zij niet van mijn keuze om de fiets te ruilen met de buuf.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 05 Nov 2016 14:47

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Thunder schreef:
Elska schreef:Versnellingen niet nodig? ligt er maar net aan welke stukken er worden gefietst.
Ik had echt niet naar mijn middelbare school kunnen fietsen zonder versnellingen.

Ik fietste enkele reis 15 kilometer naar school vroeger, maar heb nooit een fiets met versnellingen gehad. Het is maar net wat je gewend bent, denk ik.

hier eenzelfde afstand door open vlakte. met keiharde tegenwind scheelt het echt wel om versnellingen te hebben.
als je geen versnellingen gewend bent dan weet je natuurlijk niet beter, maar na eenmaal met versnellingen gefietst te hebben kan ik me niet voorstellen dat je weer terug wil naar een fiets zonder versnellingen.

ik fiets trouwens nog steeds op de fiets die ik rond mijn 14e kreeg :D
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Nov 2016 17:39

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Daar heb ik ook heel lang nog mee gefietst :)
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 06 Nov 2016 09:25

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Elska schreef:Versnellingen niet nodig? ligt er maar net aan welke stukken er worden gefietst.
Ik had echt niet naar mijn middelbare school kunnen fietsen zonder versnellingen.


Dit.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 06 Nov 2016 10:39

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Bedankt iedereen voor de reacties en de reacties die nog komen :smile:

Versnellingen zijn nodig want er zijn veel open stukken met wind tegen. Ja alleen een bak voorop wat je inderdaad veel ziet tegenwoordig en geen fietstassen. Dubbele standaard heel makkelijk.

De Cortina U4 Transport zitten we aan te denken.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 06 Nov 2016 16:51

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Ik heb zelf de cortina U4 jeans, lekker degelijk en heel stabiel met volle mand en kind achterop.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem184

Bericht 06 Nov 2016 17:15

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Elska schreef:Versnellingen niet nodig? ligt er maar net aan welke stukken er worden gefietst.
Ik had echt niet naar mijn middelbare school kunnen fietsen zonder versnellingen.


Ik heb nog nooit versnellingen gehad en doe echt álles op de fiets (geen rijbewijs), heb ze nog niet gemist ook. Het is maar net wat je gewend bent.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 09 Nov 2016 10:42

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Ik ben ook fan van mijn Cortina. Maar ik zou ook even de mening van je dochter vragen.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 09 Nov 2016 10:56

Re: Wie weet een goede fiets voor een bijna veertien jarige.

Wasmand schreef:Ik ben ook fan van mijn Cortina. Maar ik zou ook even de mening van je dochter vragen.


Gaan we ook doen Wasmand, een paar dagen voor haar verjaardag. We gaan dan ook kijken of we de fiets bij een fietsenhandelaar kunnen bekijken en dat ze even een stukje kan fietsen erop. Een witte wilt ze heel graag.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers