Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inentingen baby

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 03 Nov 2016 09:05

Re: Inentingen baby

Lees hier een paar keer dat mensen later begonnen zijn met inenten. Wat is hier de reden van?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem301

Bericht 03 Nov 2016 09:12

Re: Inentingen baby

Ik heb er dubbele gevoelens bij maar ik weet er te weinig vanaf om ervoor te kiezen niet of uitgesteld te vaccineren. Dus heb ik gekozen voor wel. En ik wil natuurlijk dat ze geen risico loopt en ook andere kinderen niet in gevaar brengt. Overigens heeft het erover nadenken niets met mijn geloof te maken.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 03 Nov 2016 11:14

Re: Inentingen baby

Burn schreef:Lees hier een paar keer dat mensen later begonnen zijn met inenten. Wat is hier de reden van?


Ik vond 8 weken te jong. Bij zoontje hadden we dit wel al zo vroeg gedaan en die reageerde er best heftig op met koorts. Vond dat toen best eng. Daarom besloten bij dochter te wachten tot minimaal 4 maand, ze hebben dan meestal toch zelf al iets meer weerstand opgebouwd. Dochter kreeg geen last van koorts.

Beide kinderen gingen niet naar de opvang. Het had misschien een ander verhaal geweest als ze wel naar de opvang oid gingen, omdat de kans op eventuele besmetting dan toch groter is.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Pitty

Bericht 03 Nov 2016 12:51

Re: Inentingen baby

Van een schaafwond krijg je geen tetanus. Dat zou je kunnen krijgen als het een diepe steekwond is, waar geen zuurstof bij kan en welke niet gebloed heeft. Die kreeg je 100 jaar geleden bijvoorbeeld van een musket op het slagveld.

Overigens is het zo dat je ook als gevaccineerde volwassene de bof kunt krijgen. Vaccinaties zijn niet tientallen jaren werkzaam.

Het kinkhoestvaccin is niet effectief volgens het RIVM.

Het is ook niet bewezen dat het Rijksvaccinatieprogramma goed of slecht is. Dit omdat hier nooit onderzoek naar is gedaan. Feitelijk is je kind wel een proefpersoon.

De oudsten zijn ingeënt. De jongsten nog niet. Pas vanaf drie jaar gaan wij dit beperkt doen. Dit omdat het immuunsysteem dan voldoende tijd heeft gekregen om zelf op te bouwen, natuurlijke immuniteit ipv kunstmatige immuniteit.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 03 Nov 2016 12:52

Re: Inentingen baby

Onze zoon heeft met 3 maanden een hersenvliesontsteking gehad. En of dit nu gekomen is door het wel of niet vaccineren, het zal mij een worst wezen. Feit is gewoon dat ik niemand maar ook niemand het gevoel gun wat mijn vriend en ik hebben moeten doorstaan toen hij in het ziekenhuis lag.

Ik ben blij dat er vaccinaties zijn. Geloof mij voorkomen is beter dan genezen. Ik zou nooit meer z'n situatie willen meemaken. Sorry.
Afbeelding
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 03 Nov 2016 13:36

Re: Inentingen baby

Precies Raaf! Die mening deel ik helemaal met je. Ook wij hebben in die schoenen gestaan.
En de 2de is 1 van die kinderen die een immuu.nprob.leem heeft en dus heel gevoelig.
Ik kan er echt niet bij dat mensen die keuze maken want daardoor is het wel een risico voor mijn kind.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Nov 2016 13:39

Re: Inentingen baby

Ik ben absoluut 100% voor vaccineren, mijn beide kinderen hebben het Rijksvaccinatieprogramma gevolgd.

En natuurlijk snap ik dat er kinderen zijn die niet (volledig) gevaccineerd kunnen worden omdat ze niet tegen bepaalde bestanddelen kunnen of te heftig reageren, maar juist voor die kinderen denk ik dan: gelukkig maar dat de meeste andere kinderen wel worden gevaccineerd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Nov 2016 13:44

Re: Inentingen baby

O, en nu we toch met taalles bezig zijn: enten is héél iets anders dan inenten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 03 Nov 2016 17:11

Re: Inentingen baby

Susan schreef:O, en nu we toch met taalles bezig zijn: enten is héél iets anders dan inenten.

Dat zei ik ook een keer want dat had ik van jou geleerd. Toen kreeg ik een voorbeeld waarin stond van niet en toen was ik helemaal in de war.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Nov 2016 17:12

Re: Inentingen baby

Carrie schreef:
Susan schreef:O, en nu we toch met taalles bezig zijn: enten is héél iets anders dan inenten.

Dat zei ik ook een keer want dat had ik van jou geleerd. Toen kreeg ik een voorbeeld waarin stond van niet en toen was ik helemaal in de war.


Je kunt wel zeggen: de dokter ent het kind in tegen kinkhoest, maar "in" moet er dan wel instaan, want het werkwoord is gewoon inenten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 03 Nov 2016 17:55

Re: Inentingen baby

[quote="Susan"][quote="Carrie"][quote="Susan"]O, en nu we toch met taalles bezig zijn: enten is héél iets anders dan inenten.[/quote]
Dat zei ik ook een keer want dat had ik van jou geleerd. Toen kreeg ik een voorbeeld waarin stond van niet en toen was ik helemaal in de war.[/quote]

Je kunt wel zeggen: de dokter ent het kind in tegen kinkhoest, maar "in" moet er dan wel instaan, want het werkwoord is gewoon inenten.[/quote]
Ja duidelijk zo. Tnx!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Nov 2016 17:59

Re: Inentingen baby

Ik zie trouwens ook op sommige sites beweerd worden dat enten ook kan, maar in de Van Dale zijn het echt twee aparte betekenissen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 03 Nov 2016 23:39

Re: Inentingen baby

Pitty schreef:Van een schaafwond krijg je geen tetanus. Dat zou je kunnen krijgen als het een diepe steekwond is, waar geen zuurstof bij kan en welke niet gebloed heeft. Die kreeg je 100 jaar geleden bijvoorbeeld van een musket op het slagveld.

Overigens is het zo dat je ook als gevaccineerde volwassene de bof kunt krijgen. Vaccinaties zijn niet tientallen jaren werkzaam.

Het kinkhoestvaccin is niet effectief volgens het RIVM.

Het is ook niet bewezen dat het Rijksvaccinatieprogramma goed of slecht is. Dit omdat hier nooit onderzoek naar is gedaan. Feitelijk is je kind wel een proefpersoon.


Ieder zijn eigen keus om wel of niet te vaccineren, maar jij komt niet echt met feiten.

Als er straatvuil in een wond kan komen heb je risico op tetanus.

En om onze kinderen proefpersonen te noemen gaat ook ver. Mijn moeder heeft gekeken welke er nieuw zijn dat zijn twee stuks. De rest werd 34 jaar al gegeven dus daar weten ze echt wel van of het werkt of niet.

Waar heb jij op het rivm gevonden dat het kinkhoest vaccinatie niet effectief is? Ik zie alleen dat na de eerste vaccinatie nog geen volledige bescherming is. Pas na alle inentingen de bescherming optimaal is.
En als er een geval van kinkhoest in de familie is waar een baby is dat dan alle mensen rondom die baby gevaccineerd moeten worden. Zodat ze niet besmet kunnen worden en het overdragen op de baby. Dit is alleen als de baby nog niet alle vaccinaties heeft gehad.

Dat vaccinaties niet voor eeuwig zijn is ook algemeen bekend.

Ik snap best dat mensen uitgesteld of niet vaccineren. Maar sommige argumenten komen op mij over alsof wij allemaal slecht zijn dat wij wel vaccineren.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem197

Bericht 04 Nov 2016 07:30

Re: Inentingen baby

Wij doen ook gewoon inenten. En wij doen dat ook ondanks dat het bijna fout is gegaan bij een dierbare. Zonder al teveel in detail te treden, na de eerste inenting is er iets getriggerd waardoor hij bijna gestorven was. Ze hebben het onderzocht en het kwam van de inenting maar het was gewoon pech hebben. Ze hebben nog onderzocht of het erfelijk was maar dat was het gelukkig niet.
Juist hierom laat ik mijn kinderen ook gewoon inenten. Hij mag geen vaccinaties meer volgens het programma en omdat onze kinderen regelmatig bij elkaar komen, zorg ik ervoor dat mijn kinderen beschermt zijn zodat hun kindje minder risico loopt.
<<

Anoniem280

Bericht 04 Nov 2016 07:31

Re: Inentingen baby

Victoria schreef:
CCC schreef:
bambina schreef:Wij hadden trouwens helemaal geen keus. Mijn zoontje werd in het ziekenhuis al ingeënt


Waarom hadden jullie geen keuze?


Om voor Bambina te mogen spreken, bij te vroeg geboren kinderen gaan ze uit van de echte leeftijd met inenten.
Uitgesteld vaccineren wordt afgeraden omdat deze kinderen al kwetsbaarder zijn.

Ontopic ik vaccineer ook met gemengde gevoelens. De hpv vaccinatie krijgt mijn dochter niet.


Niet helemaal eens. Kinkhoest heerste hier in de omgeving en die mochten ze toen met 36 weken hebben. In het ziekenhuis hebben ze hier trouwens niet geënt.
CB vertelde mij dat ze met andere vaccinaties wel naar leeftijd keken, alleen had ik als ouder daar de verantwoording voor.
Uitstellen, omdat ze prematuur zijn, of op schema geven?
Heb voor laatste gekozen.
Ze zijn nu bijna 2 en hun achterstand van 2 maanden hebben ze bijna niet meer.
<<

Anoniem177

Bericht 04 Nov 2016 07:44

Re: Inentingen baby

Wij hadden die keus niet. En inderdaad hoe eerder hoe beter omdat ze al mega kwetsbaar zijn
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Nov 2016 09:26

Re: Inentingen baby

bambina schreef:Wij hadden die keus niet. En inderdaad hoe eerder hoe beter omdat ze al mega kwetsbaar zijn


Ooh ja die eerste vaccinatie vond ik ook best eng. T was toen nog geen 3kg. Maar ook ons werd aangeraden om het wel direct te doen ook om die reden.
2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Nov 2016 09:33

Re: Inentingen baby

B is met de eerste inenting weer een nachtje opgenomen geweest, juist om haar goed in de gaten te houden ging ze weer terug aan de monitor.
<<

Anoniem177

Bericht 04 Nov 2016 09:44

Re: Inentingen baby

Ik was ook heel blij dat hij nog aan de monitor lag! Eigenlijk best gek dat ze gewoon de inentingen hebben gedaan zonder te overleggen, stel je wilt het niet vanwege geloof oid, dan laat ZH je geen keuze. Ik vind het alleen maar goed daar niet van.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Nov 2016 14:16

Re: Inentingen baby

bambina schreef:Ik was ook heel blij dat hij nog aan de monitor lag! Eigenlijk best gek dat ze gewoon de inentingen hebben gedaan zonder te overleggen, stel je wilt het niet vanwege geloof oid, dan laat ZH je geen keuze. Ik vind het alleen maar goed daar niet van.


Hmm dat vind ik inderdaad wel vaag ja.
B was op dat moment al thuis, dus moest weer terug.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 04 Nov 2016 17:06

Re: Inentingen baby

Bij ons werd echt alles overlegd in het ziekenhuis. Wij hebben I. Wel uitgesteld gevaccineerd.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Nov 2016 17:54

Re: Inentingen baby

Wij vaccineren ook gewoon! Wonen in een biblebelt gebied dus ga het risico echt niet nemen! Anders trouwens ook niet! Vond het stuk van Lubach ook erg goed.
⁠♡♡♡
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom