Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 02 Nov 2016 12:28

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Zucht.. Typisch CBL.. Zeg succes er mee, met zo'n houding kom je er niet vanaf :-)
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2016 12:29

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Sawadee schreef:Waar zit de pijn en wat voor soort pijn is het? Zeurend, stekend, straalt het uit?

Ik zou naar een oefentherapeut gaan en gerichte oefeningen vragen om je rug en buikspieren te versterken en je klachten op die manier te voorkomen.
Ook kan hij/zij meekijken met hoe je tilt en staat. Enkel door je knieeen is nog zinloos als je je onderrug niet stabiliseert, buik aanspant. En als je de hele tijd ook verkeerd staat, dan helpt goed tillen ook niet.

Oh en idd paracetamol nemen en dan niet 1x 1 stuk, maar de hele dag door zoals de bijsluiter zegt.
Je moet namelijk een spiegel opbouwen, dus je moet het consequent nemen. En evt in combi met naproxen, die mag je samen gebruiken!


Het zit vn in mijn onderrug en heb ook nekpijn. Zeurend, tja weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Mijn man zei dat ik moet bellen en het uitleggen aan mijn leidinggevende. Dus ik zei dat het geen nut heeft als ik toch ga en het liever face to face zeg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Nov 2016 12:29

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

caribbeanlover schreef:Marin, ik weet niet of ze het zo waarderen wat jij zegt. Arbogezeik zijn idd mijn woorden, want heb jaren geleden dat zelf ondervonden en dat was zeker gezeik. Het liefst vraag ik om voortaan altijd tot 0.00 te werken. Toen ik een tijd geleden aangaf dat het te zwaar is ivm mijn hart en ik vroeg om voortaan tot 0.00 te werken zei hij ja. Later zei hij dat dat niet zo was en dat is meerdere keren gebeurd dat ik iets verkeerd begreep.
Nou ik begrijp/versta heus wel iets verkeerd, maar echt niet zo dat het altijd zo is! Ik zei toen heel duidelijk voortaan en hij zei ja. Vind het laf dat het ineens niet meer kon. Dus eigenlijk wil ik het nu alsnog, maar durf niet.


En tóch zou ik het aangeven. Zonder dat kan er namelijk geen oplossing komen.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2016 12:36

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Sawadee schreef:Zucht.. Typisch CBL.. Zeg succes er mee, met zo'n houding kom je er niet vanaf :-)



Zucht............dank je. Ik ken mijn lichaam, iedereen is anders en ik weet dat therapie niet helpt. Hen manuele gehad waarbij er ook gekraakt werd dat was tijdelijk even verholpen, maar daarna was het weer raak.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2016 12:39

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Marin schreef:
caribbeanlover schreef:Marin, ik weet niet of ze het zo waarderen wat jij zegt. Arbogezeik zijn idd mijn woorden, want heb jaren geleden dat zelf ondervonden en dat was zeker gezeik. Het liefst vraag ik om voortaan altijd tot 0.00 te werken. Toen ik een tijd geleden aangaf dat het te zwaar is ivm mijn hart en ik vroeg om voortaan tot 0.00 te werken zei hij ja. Later zei hij dat dat niet zo was en dat is meerdere keren gebeurd dat ik iets verkeerd begreep.
Nou ik begrijp/versta heus wel iets verkeerd, maar echt niet zo dat het altijd zo is! Ik zei toen heel duidelijk voortaan en hij zei ja. Vind het laf dat het ineens niet meer kon. Dus eigenlijk wil ik het nu alsnog, maar durf niet.


En tóch zou ik het aangeven. Zonder dat kan er namelijk geen oplossing komen.


Dus vragen om voortaan tot 0.00 vragen? Dat heeft gevolgen voor mijn contractverlenging wat er dan hoogstwaarschijnlijk niet komt.
Het feit dat ik straks wel ga kan hij ook zien dat ik iig het probeer, maar dan wel tot 0.00 wil. Hopelijk denkt hij dat ik mij gelukkig niet ziek heb gemeld en het kan waarderen dat ik er ben.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 02 Nov 2016 12:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem192

Bericht 02 Nov 2016 12:53

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Je kan het toch vragen? "Hey ik zou het fijn vinden om misschien alle dagen tot 12 te werken, is dat mogelijk of is dat geen optie? Dan weet ik dart.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2016 12:57

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Katie schreef:Je kan het toch vragen? "Hey ik zou het fijn vinden om misschien alle dagen tot 12 te werken, is dat mogelijk of is dat geen optie? Dan weet ik dart.



Ik snap je, maar als je hem kent zou je het misschien ook lastig vinden om te vragen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 02 Nov 2016 12:58

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Het is november en je contractverlenging is in april. Op deze manier krijg je hoe dan ook geen contractverlenging als je je constant ziek gaat melden of eerder naar huis gaat zonder dat de reden duidelijk is.

Vraag een gesprek aan dus niet even snel tussendoor maar voordat je shift begint. Leg duidelijk uit waar het probleem zit dus in je rug en dat je niet de hele shift kan staan en tillen maar dat je wel de tientallen kunt doen omdat je dit zittend kunt doen.

Zoals al eerder gezegd jij denkt niet in oplossingen alleen in problemen en je wilt zelf niets ondernemen om het beter te maken. Niemand bagatelliseert je klachten maar er zijn mogelijkheden alleen wil je die niet zien of bespreken. Door alles weg te wuiven en niet verder te willen denken daarmee kom je niet verder.

En als je er voor 100% van overtuigd bent (wat niet zo is want in je posts komt duidelijk naar voren dat er wel ruimte is bij je huidige werkgever) wat weerhoudt je er dan van om op dit moment op zoek te gaan naar sollicitaties en te solliciteren?

Ik ben ook niet gelukkig in mijn baan. Voor mij is het ook lastig om werk te vinden deels vanwege mijn leeftijd maar vooral omdat ik wel al een opleiding heb afgerond en ze al weten dat ik niet voor langere tijd werk zoek nu ze ook op mijn cv zie dat ik momenteel nog een opleiding volg. Maar weerhoudt me dat ervan om blijven te solliciteren? Nee, want ik wil wat anders dus dan zal ik iets anders moeten zoeken en vinden. Er is niemand die mijn handje vast en me hiermee helpt en dat gaat bij jou ook niet het geval zijn. Dus ipv te forummen ga op zoek naar werk. Werk je cv bij stuur brieven etc. En voordat je mij erop gaat wijzen dat ik ook op het forum zit (ik heb vandaag al een sollicitatie de deur uitgedaan)
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 02 Nov 2016 12:59

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

caribbeanlover schreef:
Katie schreef:Je kan het toch vragen? "Hey ik zou het fijn vinden om misschien alle dagen tot 12 te werken, is dat mogelijk of is dat geen optie? Dan weet ik dart.



Ik snap je, maar als je hem kent zou je het misschien ook lastig vinden om te vragen.


Lastig is geen argument om het niet te doen. Kom op je moet zelf initiatief te tonen. Je bent een volwassen vrouw en daar moet je je naar gedragen. Wees kalm, duidelijk in wat je wilt en ga niet alleen negatief het gesprek in door alleen te wijzen op je beperkingen maar ook op wat je wel kunt daarmee laat je zien dat je zelf meedenkt.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2016 13:02

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Je hebt idd gelijk, maar ik ben dan wel eerlijk en ben niet bang om te zeggen dat ik echt heb gejankt ivm de pijn. Dat ik al zoveel heb gedaan oa foto's heb laten maken waar niks is uitgekomen.
<<

Anoniem184

Bericht 02 Nov 2016 13:09

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Als ik vroeger niks met de adviezen wilde doen die me gegeven werden als ik ergens pijn had oid, dan zei m'n moeder altijd: 'Prima, maar dan zal het met de pijn ook wel meevallen. Anders neem je de adviezen wel aan'. Warmee ik niet wil zeggen dat het wel meevalt met je rugpijn, maar het is wel een beetje vreemd dat er echt goede adviezen gegeven worden en jij overal op antwoordt met 'Ja maar, dat kan niet, dat wil ik niet, ik ben een nummertje', etc etc.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2016 13:18

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Maple schreef:Als ik vroeger niks met de adviezen wilde doen die me gegeven werden als ik ergens pijn had oid, dan zei m'n moeder altijd: 'Prima, maar dan zal het met de pijn ook wel meevallen. Anders neem je de adviezen wel aan'. Warmee ik niet wil zeggen dat het wel meevalt met je rugpijn, maar het is wel een beetje vreemd dat er echt goede adviezen gegeven worden en jij overal op antwoordt met 'Ja maar, dat kan niet, dat wil ik niet, ik ben een nummertje', etc etc.


Ik neem zo medicatie. Hopelijk begrijp je een beetje dat ik bang ben voor geen verlenging snap je.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Nov 2016 13:19

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Bedenk dat ze meer hebben aan een gemotiveerde werknemer die met aanpassingen haar werk wel wil en kan blijven doen, dan een werknemer die zich om de haverklap ziek meldt. Bij dat laatste denk ik eerder aan contractbeeindiging dan bij het eerste.
Let's discover the world together.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 02 Nov 2016 13:31

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Als ik vroeger niks met de adviezen wilde doen die me gegeven werden als ik ergens pijn had oid, dan zei m'n moeder altijd: 'Prima, maar dan zal het met de pijn ook wel meevallen. Anders neem je de adviezen wel aan'. Warmee ik niet wil zeggen dat het wel meevalt met je rugpijn, maar het is wel een beetje vreemd dat er echt goede adviezen gegeven worden en jij overal op antwoordt met 'Ja maar, dat kan niet, dat wil ik niet, ik ben een nummertje', etc etc.


Ik neem zo medicatie. Hopelijk begrijp je een beetje dat ik bang ben voor geen verlenging snap je.


Wederom dat wordt door niemand gebagatelliseerd dat die kans er in zit. Sterker nog ik denk dat die kans zeer aanwezig is als jij niets verandert. Juist daarom komt iedereen hier met adviezen hoe je het kunt veranderen. Gaat dat genoeg zijn voor een verlenging? Dat kunnen wij niet beoordelen maar als je niets doet dan helpt je dat zeker niet mbt een verlenging.

Ik zal de vraag nog eens stellen: Waarom solliciteer je nergens anders?
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2016 13:33

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Ik heb toen gevraagd om tot 0.00 te werken, dat kon niet en alleen 1 van de 3 dgn. Dit was ivm mijn hartklachten. Komt het nu niet ongeloofwaardig over als het nu over mijn rug gaat?

Ik wil hier blijven en zoals ik zei is het lastig om wat anders te vinden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Nov 2016 13:35

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Maar zijn er geen andere mogelijkheden dan tot 0.00 werken die je rugpijn kunnen verminderen? Denk aan meer zittende taken uitvoeren, als je zit een goede stoel, dat soort dingen. Ik zou er vanuit gaan dat tot 0.00 werken dan niet tot één van de opties behoort dus ik zou in andere oplossingen gaan denken om je werk werkbaar te houden.
Let's discover the world together.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 02 Nov 2016 13:37

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Wat is je (voor)opleiding, CBL? Kun je geen BBL opleiding gaan doen, werken en leren bij een baas?
Afbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 02 Nov 2016 13:39

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

En wederom lastig is geen argument. Ik heb je hierboven al aangegeven dat jij niet de enige bent die het lastig vindt om werk te vinden.

Voor mijn gevoel spreek je jezelf tegen door te zeggen dat je er wilt blijven. In de OP geef je namelijk aan dat je kapot gaat van de pijn en door te zeggen dat je het lullig vindt voor je man maar dat je je rug niet kapot wilt laten gaan impliceer je dat je er niet meer wilt werken.
Maar goed als je er wilt blijven werken dan moet je actie ondernemen en je niet blijven verschuilen achter smoesjes. Zoals oa Marin al aangeeft stel je proactief op bij je werk en denk mee zodat er een oplossing komt en je er kunt blijven werken.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2016 13:46

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Marin schreef:Maar zijn er geen andere mogelijkheden dan tot 0.00 werken die je rugpijn kunnen verminderen? Denk aan meer zittende taken uitvoeren, als je zit een goede stoel, dat soort dingen. Ik zou er vanuit gaan dat tot 0.00 werken dan niet tot één van de opties behoort dus ik zou in andere oplossingen gaan denken om je werk werkbaar te houden.


Dat weet ik niet dat zal ik moeten overleggen denk ik. Zal ik dan zelf dingen voorstellen of het aan hem overlaten? Heb daar geen ervaring mee. Die 2 dgn werk ik wel tot 0.00 dat kan hij niet meer terug draaien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Nov 2016 13:47

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

caribbeanlover schreef:
Dat weet ik niet dat zal ik moeten overleggen denk ik. Zal ik dan zelf dingen voorstellen of het aan hem overlaten? Heb daar geen ervaring mee. Die 2 dgn werk ik wel tot 0.00 dat kan hij niet meer terug draaien.


Dat zeg ik dus al die tijd al :)

Ik zou zelf met wat voorstellen komen maar ook luisteren naar wat zij als eventuele oplossing aandragen. En fijn dat je iig al twee dagen tot 0.00 werkt. Dat scheelt al lijkt me.
Let's discover the world together.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 02 Nov 2016 13:51

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Heb niet alles gelezen maar werk in de sales of klantenservice? Werkplekken zijn flexibel en dus makkelijk aan te passen zodat JIJ in een goede houding kan zitten/staan.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2016 13:52

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Siem schreef:En wederom lastig is geen argument. Ik heb je hierboven al aangegeven dat jij niet de enige bent die het lastig vindt om werk te vinden.

Voor mijn gevoel spreek je jezelf tegen door te zeggen dat je er wilt blijven. In de OP geef je namelijk aan dat je kapot gaat van de pijn en door te zeggen dat je het lullig vindt voor je man maar dat je je rug niet kapot wilt laten gaan impliceer je dat je er niet meer wilt werken.
Maar goed als je er wilt blijven werken dan moet je actie ondernemen en je niet blijven verschuilen achter smoesjes. Zoals oa Marin al aangeeft stel je proactief op bij je werk en denk mee zodat er een oplossing komt en je er kunt blijven werken.


Weet je ik vind het erg dubbel. Als ik ergens anders ga werken heb ik ook pijn. Ik vind het lullig tegenover mijn man omdat hij ook werkt en ik liever niet op zijn zal wil teren mocht ik geen werk meer hebben. Dat heb ik nl al teveel jaren gedaan, ik wil niet zoals een huisvrouw mijn handje ophouden.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2016 13:53

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Bloemetjesgordijn schreef:Heb niet alles gelezen maar werk in de sales of klantenservice? Werkplekken zijn flexibel en dus makkelijk aan te passen zodat JIJ in een goede houding kan zitten/staan.



Nee daar werk ik niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2016 13:54

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Marin schreef:
caribbeanlover schreef:
Dat weet ik niet dat zal ik moeten overleggen denk ik. Zal ik dan zelf dingen voorstellen of het aan hem overlaten? Heb daar geen ervaring mee. Die 2 dgn werk ik wel tot 0.00 dat kan hij niet meer terug draaien.


Dat zeg ik dus al die tijd al :)

Ik zou zelf met wat voorstellen komen maar ook luisteren naar wat zij als eventuele oplossing aandragen. En fijn dat je iig al twee dagen tot 0.00 werkt. Dat scheelt al lijkt me.


Dat scheelt zeker. Moet er niet aan denken om 3 of meer tot 2.00 of zelfs langer te werken!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 02 Nov 2016 14:08

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

caribbeanlover schreef:
Bloemetjesgordijn schreef:Heb niet alles gelezen maar werk in de sales of klantenservice? Werkplekken zijn flexibel en dus makkelijk aan te passen zodat JIJ in een goede houding kan zitten/staan.



Nee daar werk ik niet.


Ze bedoelt dit als optie voor ander werk.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers