Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Veranderingen aan je lijf

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Nov 2016 21:50

Veranderingen aan je lijf

Hoe ervaren jullie alle veranderingen aan je lijf? Vind je het alleen maar mooi of baal je van bepaalde dingen? Of neem je het voor lief, omdat je er iets moois voor terug krijgt?

Vertel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 01 Nov 2016 21:52

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik kan soms wel balen, maar relativeer ook wel. M'n lijf heeft 2 kinderen gedragen, dat laat sporen na.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Nov 2016 21:57

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik vind het met name super fascinerend. Ik ben natuurlijk pas (bijna) op de helft en kijk eigenlijk vol positieve verwachting uit naar de tweede helft. Ik vind het heel gek dat ineens m'n buik een object is waar mensen het over hebben en bewust naar kijken maar ik voel ook ontzettende trots. Ben niet onzeker erover in elk geval.
Ik vind het ook mooi dat het meer een bolletje wordt nu en bekijk vaak hoe ie er uit ziet in de spiegel. Beetje ijdel wel maar omdat ik dat normaal juist totaal niet heb, vind ik dat juist leuk om te ervaren. Heb de laatste paar weken ook weer zin om me juist leuk aan te kleden en m'n best te doen er leuk uit te zien.

Ik heb wel al striae aan de voorkant van m'n buik maar ik vind het niet zo erg. Ik heb al vrij erge striae aan beide zijkanten van flink aankomen paar jaar geleden en zie dat het rode daar helemaal is weggetrokken.

Verder ben ik nog weinig aangekomen (2 tot 3 kilo) dus heb niet het gevoel dat ik me heel rot voel om m'n gewicht, maar kan nog veranderen natuurlijk. Oh en m'n borsten zijn wel nog een stuk groter geworden. Dat is het enige waar ik wel 'bang' voor ben, met name dat het na de bevalling en na de borstvoeding nooit meer zo wordt zoals het was. Dat vind ik wel een gek idee.

Maar verder voel ik me eigenlijk best zeker over m'n lichaam, meer dan voor m'n zwangerschap eigenlijk! Denk wel dat dat anders wordt na de bevalling maar we zullen zien. En wel beetje bang voor wat er down under gaat gebeuren.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Nov 2016 22:03

Re: Veranderingen aan je lijf

En jij Jip?
Let's discover the world together.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 01 Nov 2016 22:06

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik heb enorme straie over gehouden van mijn zwangerschap en vind dat eerlijk gezegd heel erg naar. Tuurlijk heb ik de mooiste dochter van de wereld er aan over gehouden maar ik durf nu echt niet meer in bikini terwijl ik wel het figuur ervoor heb.

Is mis mijn buik wel een klein beetje. Vooral hoe die was zo rond de 20 weken. Toen kon ik nog aardig rondlopen ermee. Aan het eind was ik echt dik. Dat zie ik overigens nu pas als ik de foto's terug kijk maar ik kon echt bijna niks meer aan het eind.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 01 Nov 2016 22:11

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik dénk dat ik er van zou balen als m'n figuur dusdanig veranderd was dat het na de bevalling na een paar maanden niet weer enigszins in de oude shape was getrokken. En met oude shape bedoel ik dat m'n kleren weer aan pas van voor de zwangerschap en dat m'n buik redelijk weer in de plooi zit.
Ik ben nogal verknocht aan m'n platte buik, dus een zwangerschap is nogal een riskante onderneming, haha! Maar het is twee keer goedgekomen en er is weinig veranderd. Tijdens de zwangerschappen heb ik er wel eens over in gezeten, vooral toen m'n navelpiercinglitteken begon te trekken en rood werd, maar je kunt weinig anders doen dan een beetje op je eten en je beweging letten.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 01 Nov 2016 22:11

Re: Veranderingen aan je lijf

Ayla schreef:Ik kan soms wel balen, maar relativeer ook wel. M'n lijf heeft 2 kinderen gedragen, dat laat sporen na.


Dit... alleen dan 3 kindjes. Ik baal er wel van dat ik zwaarder ben gebleven na onze middelste. Ik heb het idee dat mijn buik ook niet weer strak kan worden maar dat is natuurlijk niet zo. Ik ben wel eens gelukkiger geweest met mijn lijf, maar heel slecht en niet netjes om te denken maar ik zie met regelmaat mensen... en dan denk ik het kan altijd erger. Vind overigens mijn hoofd tot/m borsten wel prima.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Nov 2016 22:37

Re: Veranderingen aan je lijf

Vlak na de zwangerschappen baalde ik er van maar zo'n leeggelopen ballon is ook gewoon niet heel mooi. Dat voelt zo fluffy enzo.

Nu vind ik het allemaal weer prima. Ik val nog steeds af dus denk dat het wel weer goed komt.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 01 Nov 2016 22:57

Re: Veranderingen aan je lijf

Aan mijn lichaam zie je niet dat er kindje uit gekomen is. Geen striae, geen slap vel, geen slappe borsten. Danku moeder natuur, want een verdienste is het niet. Wel moet ik zeggen dat ik wel soms naar mede mama's kijk en denk: wow, wat jammer dat je dit zo laat gebeuren. maar dat is niet eerlijk van me.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 01 Nov 2016 23:08

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik vond het ook allemaal vrij fascinerend tijdens mijn zwangerschap, al die veranderingen. Na mijn bevalling was ik na een aantal dagen weer geheel plat. Nog steeds, zelfs wat lichter en slanker dan voor mijn zwangerschap. Geen straie, geen slappe borsten, geen buik. Alles weer zoals voorheen. Voor een groot deel komt dat denk ik doordat ik jong (22) zwanger raakte. Ze zeggen dat je lichaam dan sneller herstelt. Zou goed kunnen. Ook zal het deels genetisch zijn. Al geldt dat voor mij niet, mijn moeder heeft wel wat extra's overgehouden aan haar zwangerschappen. Ik ben nog altijd dankbaar voor mijn herstel wat mijn lichaam betreft, want ik weet heel goed dat dit niet standaard is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Nov 2016 23:14

Re: Veranderingen aan je lijf

ChiQ schreef:Aan mijn lichaam zie je niet dat er kindje uit gekomen is. Geen striae, geen slap vel, geen slappe borsten. Danku moeder natuur, want een verdienste is het niet. Wel moet ik zeggen dat ik wel soms naar mede mama's kijk en denk: wow, wat jammer dat je dit zo laat gebeuren. maar dat is niet eerlijk van me.


Maar bedoel je dan echt zwangerschapskilo's of het hele voorkomen?
Als ik moeders op crocs, met piekhaar of zonder bh zie op school denk ik ook, wat zonde. Maar dat komt niet door de zwangerschap natuurlijk.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem316

Bericht 01 Nov 2016 23:20

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik vind het überhaupt een wonder dat ik echt een baby buik heb gekregen en ben dan ook rete trots. Ook had ik verwacht heel veel striae erbij te krijgen maar er is niks te zien..
Wel ben ik heel benieuwd hoe alles er na de bevalling uit ziet. Heb niet het idee veel aangekomen te zijn (eerder afgevallen) en ben dan ook benieuwd of mijn hele figuur ook weer veranderd is.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 01 Nov 2016 23:38

Re: Veranderingen aan je lijf

Na de 1e en 2e zag je bijna niet dat ik kinderen had gehad. Gewoon slank, platte buik en ja oké wat slappere borsten maar dat viel allemaal best mee. Na de 3e is er wel wat vel blijven zitten helaas (ik was dan ook behoorlijk dik en ruim 20 kilo aangekomen). Tja leuk vind ik het niet maar ik heb niks te klagen met hoe ik eruit zie. Wat ik veel erger vind zijn de lichamelijke klachten die ik na 6 jaar nog steeds heb. Die zou ik zo inruilen voor 20 kilo extra en een buik met strepen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem197

Bericht 02 Nov 2016 06:00

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik zit onder de straie en heb een flubberbuik. Ik heb 2 kinderen en de jongste is maar een paar weekjes.
Ik vind het niet erg, heb 2 prachtige kinderen en daar doe ik het voor.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Nov 2016 07:59

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik ben wel heel benieuwd hoe mijn lijf er over een poosje uitziet. Natuurlijk heb ik hier zelf ook veel invloed op door gezond te eten en te sporten. Inmiddels is er wel wat striae ontstaan op mijn heupen, binnenkant bovenbenen en een heel klein beetje onder mijn navel. In de puberteit had ik ook last van striae en dat is bijna helemaal weggetrokken (heel licht geworden), dus daar hoop ik op.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Nov 2016 08:03

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik kwam er eigenlijk op, omdat ik hier gister iets over schreef in mijn blog. Dat iedereen maar zegt dat je moet genieten van hoe het gaat. En dat veel vrouwen reageerden met 'je krijgt er iets moois voor terug'.
Uiteraard krijg je er iets moois voor terug, maar ik blijf ook gewoon Jip met haar onzekerheden en die zich na een zwangerschap ook nog mooi wil voelen.

Ik vind het knap als je zo kunt denken als DdL! Daar zou ik wel wat meer van mogen hebben.

Gezien mijn verleden was ik erg bang voor mijn gevoel als ik veel zou uitdijen en aankomen. Ik had me er wel bij neergelegd dat het zou gebeuren en geaccepteerd. Maar toch vond ik het aanvankelijk niet zo mooi dat mijn buik begon te groeien omdat het meer een vetrol leek. Inmiddels heb ik gemerkt dat het uitdijen bij mij reuze mee valt. En ik kan sinds een paar weken ook meer genieten van hoe mijn buik verandert. Mijn buik begint nu echt ronder te worden en dat vind ik mooi.

Ik dacht een streepje striae gezien te hebben, maar die zie ik nu niet meer. Ja, mijn billen en benen worden nu wat dikker. Ik kan het allemaal relativeren; ik sport veel minder dan dat ik deed, dus dan is het niet zo gek dat ik her en der wat aan kom. Gelukkig kan ik me er in berusten. Met soms een baalmomentje en die mogen er zijn. Het is niet niks wat er allemaal gebeurt.

Ik heb soms wel schrik van de opmerkingen 'Wacht maar tot je verlof begint, dan ontplof je!' Daar zit ik dan niet echt op te wachten ;-(

Neemt niet weg dat ik het vanaf het begin heel onwerkelijk, bijzonder, mooi vind dat er zomaar een meisje in mij mag groeien. Ik geniet echt van de bewegingen, het contact wat ik heb met haar wanneer ze reageert op aanrakingen van mijn buik. Dat ik vroeg in de ochtend wakker gemaakt word door haar, dat zijn wel momentjes dat ik echt kan genieten.

Lichamelijk heb ik verder geen klachten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 02 Nov 2016 08:11

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik heb best veel striae en mijn buik is niet meer zo strak. Maar ik ben niet ontevreden. Ik ben nooit heel slank geweest. En nu ben ik eigenlijk hetzelfde als voor mijn zwangerschappen. De striae is licht geworden, maar het is gewoon niet strak meer.

Ik kan best slanker zijn. Ik moet daar wel veel moeite voor doen en veel voor laten. Vooralsnog vind ik het dat niet waard.
<<

Anoniem197

Bericht 02 Nov 2016 08:35

Re: Veranderingen aan je lijf

Oké ik heb net even serieus in de spiegel gekeken. Mijn navel zit niet meer in het midden van mijn buik. Zit gewoon een cm verder naar rechts. Wist niet dat zoiets ook al kan.

Jip dat ik zo denk is makkelijker gezegd dan gedaan. Heb al eerder geaccepteerd dat mijn lichaam niet perfect is. Op de middelbare school had ik al moeite met acceptatie. Dus sindsdien laat ik het al los. En met een corrigerend hemdje maak je veel goed ;)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 02 Nov 2016 08:45

Re: Veranderingen aan je lijf

Dat je ontploft na je verlof hoeft niet. Ik ben na mijn verlof is ingegaan geen kilo meer bijgekomen.

Ik ben gezegend met een huid waar weinig striae op komt. Ik heb dan ook alleen een heel klein streepje in mijn zij. Valt helemaal niet op.
Mijn flubberbuik baal ik soms van. Maar ik kan hem meestal wel accepteren ik heb er een wondertje voor terug.
En als ik straks ga werken zal die ook wel weer minder worden denk ik.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Nov 2016 08:51

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik ben zelf wel blij met mijn lijf nu tijdens de zwangerschap. Op m'n buik na ben ik volgens mij slanker dan voor m'n zwangerschap. Waar ik wel van baal is dat ik tijdens de laatste 3 weken ineens heel veel striae heb gekregen. De hele zwangerschap streeploos en nu lijk ik wel een zebra. Hopelijk trekt de kleur nog een beetje bij.

♥♥
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 02 Nov 2016 09:51

Re: Veranderingen aan je lijf

Ik ben ook nooit ontploft in mijn verlof hoor, ik ging gewoon nog wat wandelen, at normaal en bij 2 en 3 heb je natuurlijk ook al kinderen rondlopen en is het helemaal anders. Ik kon ook gewoon na de bevalling meteen mijn eigen kleren weer aan.

En dat je iets aankomt dat hoort er gewoon allebei bij en daar heb ik geen last van gehad. Maar ik heb ook geen verleden met problemen met mijn lijf oid dus dat zal misschien wel anders zijn dan het voor jou voelt Jip.
Ik vond het veel erger om te horen dat je geen tijd meer zou hebben om onder de douche te gaan oid met een baby maar ook dat is hier nooit zo geweest. Mensen vertellen vaak allerlei verhalen die helemaal niet voor jou van toepassing hoeven te zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Nov 2016 09:55

Re: Veranderingen aan je lijf

Goed van je dat je zo open bent over je onzekerheden Jip. Ik kan me nog herinneren dat je van te voren ook al beetje bang was voor de veranderingen in je lichaam, dus fijn om te horen dat je het tot nu toe kunt accepteren. Het komt ook vast echt wel goed in de laatste paar weken. Ik denk dat je buik nog mooier ronder gaat worden en je zult inderdaad door minder te sporten misschien wat meer aankomen, maar ik verwacht bij jouw sterke lichaam geen rare uitspattingen hoor. Tenzij jij ineens tien uur per dag op de bank gaat zitten met zakken chips en vette snacks, maar ik kan me dat eigenlijk bij jou ook niet voorstellen. Je zult vast rustiger aan moeten doen straks, maar jij blijft een fitte vrouw en jouw lichaam kan echt wel tegen een stootje. Dat gezegd hebbende, weet je natuurlijk niet hoe het loopt, maar ik hoop dat je door de afgelopen maanden wel vertrouwen in je lichaam hebt gekregen/gehouden/alleen maar meer is versterkt, je bent hartstikke mooi zwanger.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Nov 2016 10:26

Re: Veranderingen aan je lijf

Spencer schreef:
ChiQ schreef:Aan mijn lichaam zie je niet dat er kindje uit gekomen is. Geen striae, geen slap vel, geen slappe borsten. Danku moeder natuur, want een verdienste is het niet. Wel moet ik zeggen dat ik wel soms naar mede mama's kijk en denk: wow, wat jammer dat je dit zo laat gebeuren. maar dat is niet eerlijk van me.


Maar bedoel je dan echt zwangerschapskilo's of het hele voorkomen?
Als ik moeders op crocs, met piekhaar of zonder bh zie op school denk ik ook, wat zonde. Maar dat komt niet door de zwangerschap natuurlijk.


Dit ben ik met Spencer eens. Kijk dat je zwaarder blijft na de zwangerschap oke, maar je kunt je nogsteeds goed verzorgen en je hoeft jezelf niet weg te cijferen wat dat betreft.

Mijn lichaam is ook enorm veranderd. Ik was echt altijd slank en heb echt veel meer heupen overgehouden aan de zwangerschap. Mijn buik heeft wat striae waar ik niets aan kan doen. Wel weet ik dat ik moet trainen om de muffintop weer weg te krijgen :smile: Momenteel vind ik het knap van mezelf dat ik 27 uur werk en het huishouden draai en mezelf en de baby goed verzorg dat die laatste kilo's vanzelf wel komen.
2016
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Nov 2016 12:53

Re: Veranderingen aan je lijf

Helaas ben ik niet ongeschonden uit mijn zwangerschappen gekomen. En voel me niet fijn met mijn buik, oke het is pas 11 weken geleden dat ik bevallen ben en de kilo's ben ik zo goed als kwijt maar dat losse vel wat over de keizersnede hangt.... verschrikkelijk. Ik wil daarom over een jaar of 2 (9 maanden ontzwangeren en een jaar een constant gewicht) een buikwandcorrectie doen. Want verder ben ik tevreden maar die buik past niet bij de rest van mijn lichaam.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Nov 2016 12:57

Re: Veranderingen aan je lijf

Bij mij zitten er nog steeds wat extra's kilootjes aan, heb echt meer buik dan daarvoor en heb het idee dat m'n heupen ook wat breder zijn geworden. Ook m'n borsten zagen er voor de tijd toch wel ietsje leuker uit. Om nou te zeggen dat ik er mee zit.. Natuurlijk vind ik de veranderingen jammer, maar het is wel reden om van m'n luie reet te komen en te gaan sporten. En om beter op mijn eten te letten.

Gelukkig kun je met kleding veel doen. Heb regelmatig complimentjes gekregen over dat mensen vinden dat ik er weer net zo uitzie als voor de zwangerschap.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers