Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jaloezie

<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 23:38

Jaloezie

Ben jij wel eens jaloers? Hoe ga jij daar mee om?
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 30 Okt 2016 00:01

Re: Jaloezie

Ik ben aardig vaak jaloers, is een slechte eigenschap van mij. Vooral als het gaat om geld, reizen en uiterlijk. Dan kan ik mezelf echt een dip aanpraten.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 30 Okt 2016 00:18

Re: Jaloezie

Nee nooit op wat anderen hebben.
Vroeger kon ik wel eens jaloers zijn naar mijn man maar dat is ook al een tijd niet meer zo.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Okt 2016 00:38

Re: Jaloezie

Op m'n vriend, omdat hij altijd langer uit kan slapen dan ik doordeweeks. :laughcry: Verder heb ik niet zo veel last van jaloezie geloof ik. Ik kan best wel eens denken dat ik iets van iemand anders ook zou willen (hebben), maar daar blijf ik niet in hangen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem197

Bericht 30 Okt 2016 06:43

Re: Jaloezie

Nee eigenlijk niet.
Ook geen reden voor met twee gezonde kinderen, een mooi huis en een geweldige man. Ik hoef niet te werken dus ben thuis met de kinderen.
Dat ik geen vrijstaand huis heb met een grote tuin met twee auto's voor de deur kan mij echt gestolen worden.
Ik hoef ook geen verre reizen te maken van mijzelf en kom echt niets te kort.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 30 Okt 2016 10:15

Re: Jaloezie

Nee, daar heb ik eigenlijk nooit last van. Hooguit als het financieel iets minder gaat, dan kan ik wel jaloers zijn op anderen. Maar ik kan dat vrij snel relativeren, overal is wel iets en het komt ook altijd wel weer goed. In mijn relatie ben ik helemaal niet jaloers.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Okt 2016 17:12

Re: Jaloezie

Heel af en toe op vriendinnen/ kennissen die zo vaak en makkelijk de deur uit kunnen omdat hun partner thuis is. Het feit dat ze daar gewoon amper tot geen moeite voor hoeven te doen om daar iets voor te regelen vind ik fijn voor hun maar heel af toen ben ik daar jaloers op. Ik blijf er verder niet in hangen ofzo en weet dat het de situatie is waar ik in zit.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem221

Bericht 30 Okt 2016 23:46

Re: Jaloezie

Ik ben redelijk vaak jaloers. Vooral als ik iemand met een hogere opleiding, dan mezelf, heel erg intelligent hoor praten. Dan vraag ik me altijd af waarom ik niet met zulke zinnen kan komen. Ook ben ik weleens jaloers als mijn vriend de aandacht heeft van winkelmedewerkers en hem net iets te grappig vinden. Ik relativeer een hoop en als het me boven mijn pet groeit, dan is mijn vriend de man die al mijn frustratie te horen krijgt. En dan sust hij mij.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 31 Okt 2016 10:07

Re: Jaloezie

Het enige waar ik momenteel 'jaloers' op ben naar anderen toe, is hun carriere. Ik heb op zich een prima baan, maar ik kan meer. Dat weet ik, dat voel ik en ik ben ermee bezig een andere baan te zoeken maar soms denk ik 'he verdorie: ik had gewoon verder moeten zijn nu'.
Jaloers in mijn relatie ben ik niet, daar heb ik geen enkele reden toe.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 31 Okt 2016 10:12

Re: Jaloezie

Hmm even denken, jaloersheid kan 'm in van alles zitten natuurlijk. Ik ben niet erg jaloers over het algemeen. Ik voel nu wel een soort steekjes omdat er allemaal mensen om me heen zwanger zijn en ik dat eigenlijk dolgraag ook wil, maar ik gun het ze echt van harte allemaal en ben hartstikke blij voor ze, word er echt vrolijk van als ik er aan denk dat mensen die ik lief vind gewoon een baby krijgen.
Soms voel ik wel een soort onzekerheid over het maken van vrienden. Dan hoor ik dat die en die elkaars nummer hebben en die en die ook dan vraag ik me af hoe het komt dat ik nooit nummers uitwissel en niemand dat aan mij vraagt. Maar het is meestal meer een soort boosheid naar mezelf dan dat ik jaloezie voel naar die ander.
<<

miranda

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 19 Okt 2016 18:20

Bericht 31 Okt 2016 10:15

Re: Jaloezie

Jaloers... ook ik ben dat wel eens.
Jaloers op wat anderen hebben en ik niet. Het zit hem dan vaak ik materialistische dingen.
Iemand die iets jonger is dan ik een veel grotere woning heeft dan ik ( hoe kan zij dat betalen? ).
Ik heb een prima leven, ik heb een geweldig gezin, lieve man, lieve kinderen, we hebben een eigen huis, heb een vaste baan en een prima inkomen. Ons huis in een slecht jaar gekocht, iemand die nu een woning koopt heeft een vrijstaand huis voor een lagere hypotheek dan wij.
Weet je, het gras bij een ander lijkt altijd groener dan dat van jezelf.
Als ik achter elke voordeur zou kijken zou elk huisje zijn kruisje hebben.
Ik probeer jaloerse gedachten daarom van me af te zetten omdat ik alleen zie ik wat ik zie.
Geluk zit niet in dingen hebben. Wij hebben een auto die is afbetaald, ik zie heus ook auto's die echt gigantisch zijn en dat ik ook denk, wauw, wil ik ook. Maar geloof me, die auto's zijn echt niet afbetaald hoor.
Waarom zou je je biefstuk kopen als je maar een hamburger kan betalen :hulde:

Ik probeer gelukkig te zijn met mezelf en met mijn leven. Jaloers zijn is niet nodig.
<<

Anoniem281

Bericht 31 Okt 2016 10:16

Re: Jaloezie

Ik ben zelden jaloers op materiële dingen of geld bijv. En eigenlijk nooit op iemands instelling, omdat ik probeer te leven zonder spijt en over 't algemeen achter alles sta, wat ik doe.

Maar ik kan héél erg jaloers zijn op mensen met fijne, gezonde ouders. Mijn ouders leven wel, maar m'n moeder zorgt regelmatig voor kopzorgen en m'n vader is natuurlijk helemaal een verhaal apart. Misschien komt 't wel doordat ik blijf geloven ook heel rijk te kunnen te worden en dus alles te kunnen kopen. Ik geloof in m'n eigen vaardigheden en vind mezelf goed genoeg, ik ben tevreden. Maar de situatie met mijn ouders kan ik niet veranderen, dat ligt niet in mijn macht en dat maakt 't anders denk ik.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 31 Okt 2016 11:25

Re: Jaloezie

Nee, niet zo snel.
<<

Anoniem301

Bericht 31 Okt 2016 17:05

Re: Jaloezie

Jeanette schreef:Nee, niet zo snel.

Nee ik ook niet.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Okt 2016 17:18

Re: Jaloezie

Hmm, ik ben bijna nooit jaloers. Als ik bijvoorbeeld hoor dat iemand heel veel verdient dan vind ik dat alleen maar lekker voor diegene en denk ik wel: 'zou lekker zijn als ik ook zoveel zou verdienen'. Maar dan denk ik weer aan hoe leuk ik mijn baan vind en dat ik echt niks te klagen heb qua salaris en dan is het weer klaar. Is ook niet echt jaloezie, maar dat ik gewoon denk "wat lekker voor diegene". Zo eigenlijk ook met alle andere dingen.

Als mijn vriend met een andere vrouw contact heeft ben ik eigenlijk ook nooit echt jaloers.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 31 Okt 2016 17:28

Re: Jaloezie

Oh ja, met geld heb ik daar ook geen last van. Dat vind ik alleen maar heel fijn voor diegene! Daar kan ik allemaal niet mee zitten: geld is ook maar geld. Het zegt niet zo heel veel: natuurlijk wil ik ook bakken met geld verdienen maar je koopt er geen geluk door.

Met carrière is het meer omdat ik weet dat ik verder had kunnen zijn, dus het is meer een interne frustratie dan echte jaloezie.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Okt 2016 18:18

Re: Jaloezie

Ohh ja maar dat vind ik oprecht ook geen jaloezie. Denk ik. Haha! Kan het niet zo goed beoordelen maar ik kan me goed voorstellen dat jij het frusterend kan vinden omdat je zelf liever in een andere situatie had gezeten.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 31 Okt 2016 19:27

Re: Jaloezie

Dat herken ik ook Caro. Als ik dan leeftijdsgenoten zie en wat die bereikt hebben qua carrière dan voel ik me soms echt een dom ei. Bij sommige personen (vaak met een hoog salaris!) denk ik dan, Jeez! Ik had slimmere keuzes moeten maken. Maar als ik dan denk aan mijn leven en wat ik belangrijk vind en wat ik aankan qua werkdruk dan kan ik (met soms bemoedigende woorden) ook goed relativeren dat zo'n baan mij niet gelukkig zou maken.

En jaloers op vrouwen rondom mijn man haha.. Dat ligt aan de vrouw :laughcry:

Qua lijf en karakter ben ik trouwens nooit jaloers. Natuurlijk zie ik mooie lichamen op Instagram maar dan denk ik toch vaak, ik vind mezelf ook leuk, lief en aardig met een iets zachtere kont :angel:
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 31 Okt 2016 19:48

Re: Jaloezie

Ik kan jaloers zijn op mensen die een goede carrière hebben. En op mensen die er qua uiterlijk mogen wezen. Heb zelf niet bepaald vooraan gestaan wat dat laatste betreft.

Oh, en mensen die beide ouders nog hebben in goede gezondheid benijd ik ook wel.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem198

Bericht 31 Okt 2016 20:05

Re: Jaloezie

Op dit moment ben ik wel even jaloers op vriendinnen.
Ze hebben bijna allemaal net een nieuw huis gekocht, een nieuwe baan of zijn een gafe reis aan het maken.

Ik zit vooral thuis en kom niet verder dan de plaatselijke supermarkt.
Kan niet wachten totdat ik weer hersteld ben van mijn keizersnede en er weer op uit kan.

Los daarvan ben ik niet snel jaloers. Ik heb (bijna) alles wat ik graag zou willen.
Alleen net als Caro zou ik graag meer willen wat werk betreft en kan ik weleens jaloers zijn op mensen
die wel een mooie carrière hebben of doen wat ze leuk vinden.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 01 Nov 2016 13:04

Re: Jaloezie

Ik vergelijk me vaak met anderen en zou willen wat zij ook hebben op het gebied van carrières, partners, kinderen etc. Maar jaloers in de zin van het anderen niet gunnen heb ik niet.

@ Chava, wat naar om te lezen dat je zo over jezelf denkt in je eerste alinea :(
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 01 Nov 2016 13:08

Re: Jaloezie

Dat vind ik ook heel naar Chava. Ik lees het vaker in jouw berichten. Ik heb alleen foto's gezien zonder je gezicht maar je hebt zo'n prachtig figuur en ik vind het zo zonde dat je zo ontevreden over jezelf bent.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 04 Nov 2016 21:58

Re: Jaloezie

Ik ben niet echt een jaloers figuur maar soms zou ik wel wat meer willen doen en dat gaat qua gezondheid niet en dan benijd ik een ander wel.
<<

Anoniem192

Bericht 04 Nov 2016 22:01

Re: Jaloezie

Ik ben soms wel jaloers, maar dat is meer met mensen die bv. trouwen of kinderen krijgen.
<<

Anoniem190

Bericht 05 Nov 2016 23:23

Re: Jaloezie

Ik kan wel jaloers zijn op mensen die alles zo goed voor elkaar hebben, kinderen en werk bijvoorbeeld. Wel bijzonder aangezien wij, mijn man en ik, ook absoluut geen klagen hebben. Op een of andere manier kan ik er alleen niet zo van genieten zoals ik andere mensen wel zie genieten.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers