Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vreetbuien

<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 22:35

Vreetbuien

Heb jij die wel eens, of wel eens gehad? Hoe ga je daar mee om?
<<

Anoniem187

Bericht 29 Okt 2016 22:37

Re: Vreetbuien

Dagelijks. Hoe ik er mee omga? Ik geef er aan toe om er vervolgens gruwelijk van te balen.
<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 22:42

Re: Vreetbuien

Dagelijks ja? Dat is wel vrij veel. Maar wat moet ik me bij zo'n vreetbui voorstellen, is dat koek/snoep/of wat er in huis is?
<<

Anoniem187

Bericht 29 Okt 2016 22:47

Re: Vreetbuien

Iedere avond. Meestal een zak chips en het liefste moet die leeg. Momenteel zijn het pepernoten ipv chips. Soms lukt het om 1 of 2 dagen over te slaan maar dat vind ik wel heel lastig. Dan ga ik echt om 8 uur naar bed bijvoorbeeld.

Overblijfsel van mijn depressie helaas. Slechte dag gehad? Chips, dat helpt! Goede dag gehad? Chips, er valt wat te vieren. Bluh!
<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 22:49

Re: Vreetbuien

Lastig zeg. Maar is het voor jou geen optie dan, om een beetje beneden te blijven, bij je ouders, voor afleiding?
<<

Anoniem316

Bericht 29 Okt 2016 22:50

Re: Vreetbuien

Op het moment wel, maar normaliter eigenlijk niet. Nu vooral heel veel trek in chocola en andere zoetigheid terwijl ik dat echt zou moeten laten staan.

Lastig Serendipity! Heb je het dan in huis of haal je het op zo'n moment?
<<

Anoniem187

Bericht 29 Okt 2016 22:52

Re: Vreetbuien

Oh maar ik eet dat gewoon bij mijn ouders, ik zit nooit alleen boven eigenlijk. Maar mijn ouders werken vaak en zeggen er eigenlijk ook niets (meer) van want ik luister toch niet.
<<

Anoniem187

Bericht 29 Okt 2016 22:52

Re: Vreetbuien

Beiden Dee. Als er niets is haal ik het zelf.
<<

Anoniem286

Bericht 29 Okt 2016 22:54

Re: Vreetbuien

Te persoonlijk
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 29 Okt 2016 23:15, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem187

Bericht 29 Okt 2016 22:54

Re: Vreetbuien

En mijn ouders spreken me wel aan hoor, maar dan wet ik het stiekem. Tis gewoon een verslaving/gewoonte geworden helaas.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 29 Okt 2016 22:55

Re: Vreetbuien

Nu ik koolhydraatarm eet gaat het veel beter. Ik beloon mezelf niet meer met eten, want ik wil afvallen. Daarnaast heb ik veel minder behoefte aan koek/snoep/chips etc.

Heb je zelf last van eetbuien Katie?
<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 22:58

Re: Vreetbuien

Heel soms, en ik wil dat helemaal niet.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 29 Okt 2016 22:58

Re: Vreetbuien

Ik kan vooral moeilijk van de kaas afblijven!
AfbeeldingAfbeelding
<<

anoniem213

Bericht 29 Okt 2016 23:00

Re: Vreetbuien

Serendipity schreef:En mijn ouders spreken me wel aan hoor, maar dan wet ik het stiekem. Tis gewoon een verslaving/gewoonte geworden helaas.

Waarom zoek je geen hulp?
<<

Anoniem187

Bericht 29 Okt 2016 23:12

Re: Vreetbuien

June schreef:
Serendipity schreef:En mijn ouders spreken me wel aan hoor, maar dan wet ik het stiekem. Tis gewoon een verslaving/gewoonte geworden helaas.

Waarom zoek je geen hulp?



Heb ik gehad en dat hielp ook tijdelijk. Maar zei toevallig afgelopen week dat het zo niet langer kan. Ga nu 2 a 3 keer per week 's avonds hardlopen/wandelen dan heb ik al geen tijd om te cheaten. De andere avonden heb ik vaak afspraken staan dus het gaat nu beter. Het is gewoon een patroon & dat moet doorbroken worden. Ik weet hoe, ik weet dat ik het kan & ik weet ook dat het werkt.
<<

Anoniem187

Bericht 29 Okt 2016 23:14

Re: Vreetbuien

Met koek/zoetigheid/chocolade etc. heb ik het niet, alleen chips. Heb jij er ook last van Katie?
<<

anoniem213

Bericht 29 Okt 2016 23:16

Re: Vreetbuien

Maar dat je het weet, maakt nog niet dat je het doet zonder hulp. Ik weet ook zeker dat je het kunt, maar ik gun je ook dat je er begeleiding bij krijgt. Ook al heb je dat al eens gehad. Lekker belangrijk, nu heb je het blijkbaar weer nodig. Hulp aanvaarden valt ook onder goed voor jezelf zorgen en is alleen maar dapper!
<<

Anoniem193

Bericht 29 Okt 2016 23:16

Re: Vreetbuien

Wanneer noem je iets een eetbui?

Voor mij persoonlijk is dat al als ik in de avond vlak voor ik naar bed ga nog 300-500 calorieën naar binnen schuif al staande bij het aanrecht.
Terwijl "officieel" je het pas een eetbui hoort te noemen bij >1500 calorieën.

Mijn "eetbuien" heb ik nu al 3-4 weken elke avond. In de ziektewet zijn en niks kunnen werkt verschrikkelijk op mijn humeur.
<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 23:17

Re: Vreetbuien

Ja, soms hartig, soms zoet. Is een hele tijd weggeweest, maar nu laatste tijd wat meer, maar ik zit ook helemaal niet lekker in mijn vel momenteel. Niemand weet dit ook verder, ik schaam me ervoor (niet quoten).
<<

Anoniem187

Bericht 29 Okt 2016 23:18

Re: Vreetbuien

Daar heb je een heel goed punt June! Ik denk dat het een soort van bewijsdrang naar mezelf is. Laten zien dat ik het heus wel kan. Lekker dom, bewijsdrang naar jezelf.

Maar genoeg over mij, terug naar Katie! Ze stelt deze vraag vast niet voor niets..
<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 23:19

Re: Vreetbuien

Mag best ook over jou gaan hoor, was ook een beetje als een algemeen topic bedoeld, of er andere mensen zijn die dit hebben, en wat ze er misschien aan doen :)
<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 23:19

Re: Vreetbuien

O Ali, wat lastig voor je....
<<

anoniem213

Bericht 29 Okt 2016 23:20

Re: Vreetbuien

Wat ben je streng voor jezelf, Serendipity! Het is niet dom, maar een gewoonte en het is ook moeilijk om toe te geven dat je iets niet alleen kunt. Ik hoop dat je wat liever voor jezelf kunt zijn en dan niet door jezelf met eten te belonen.
<<

Anoniem187

Bericht 29 Okt 2016 23:23

Re: Vreetbuien

Dat je je ervoor schaamt, snap ik. Deed ik ook. Nu is het bij mij inmiddels in mijn omgeving wel bekent en dat helpt al heel goed. Ik praat erover, vriendinnen gaan mee hardlopen & wandelen zodat ik goed bezig ben en onder het hardlopen & wandelen praten we over vanalles en nog wat, dus ook over waarom ik niet lekker in mijn vel zit. En dat werkt heel goed! Ik ben actief bezig, ben mijn ei kwijt, kan mijn negatieve gevoelens relativeren, heb geen tijd om te eten, ben sportief bezig & ik heb goed bijgekletst met mijn vriendinnen.
<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 23:26

Re: Vreetbuien

Ik praat wel altijd met mijn vriend over hoe ik me voel, en wat er speelt, maar sommige dingen vind ik gewoon vervelend om te bespreken en hou ik eigenlijk liever voor me, en uit zich denk ik hierin. Ik ga meestal als ik vrij ben een lekker stuk fietsen, en doe sowieso alles op de fiets of lopend, en beweging is dan ook wel erg fijn als afleiding :)
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers