Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 21:56

Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Ik ben wel benieuwd, hoe zijn de vriendschappen met jouw vrienden en vriendinnen ontstaan? Ken je ze al heel lang, en is dat door school? Of ook wel gewoon in je eigen woonplaats?
<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 21:57

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Ik ben wat vriendinnen kwijt geraakt en voel me soms een beetje, eenzaam. Heb nog wel hele lieve vriendinnen, maar mis op sommige vlakken toch wel wat aansluiting, en dat maakt me wel eens verdrietig.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 29 Okt 2016 22:19

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Twee vriendinnen bij de sport waar ik toen opzat. De ene toen ik 6 was, zij was 5. De andere vriendin is er later bijgekomen. Zij waren al vriendinnen van de basisschool, ik zat op een andere school. Later zaten we wel bij elkaar op de middelbare school, niet bij elkaar in de klas want ik ben een jaar ouder. Maar in de pauze zaten we wel altijd bij elkaar. We proberen regelmatig af te spreken, maar we zijn allemaal druk en wonen ver uit elkaar, dus dat is niet altijd even eenvoudig.

Twee andere vriendinnen van de middelbare school, we zaten bij elkaar in de klas. Een vanaf de tweede, en een vanaf de vierde. Zij hadden dan ook weer bij elkaar op de basisschool gezeten. We zien elkaar niet vaak, maar als we elkaar zien is het wel altijd gezellig.

Een vriendin en een vriend ken ik van mijn studie op de uni. Die vriendin vanaf het eerste jaar, die vriend stroomde in het tweede jaar in.

Twee vrienden (ook vrienden van mijn man) kennen we van een pubquiz. Eerst waren we concurrenten, :wink: , later gingen we samen spelen. Nu wij verhuisd zijn kunnen we helaas niet meer quizzen samen, daarvoor zagen we elkaar elke week. Die ene jongen zelfs vaker, want die werd ook nog mijn collega. We spreken elkaar veel via de app, en we proberen regelmatig bij elkaar te komen voor een spelletjesavond.

Dan heb ik nog een vriend die ik ken van een talencursus. We zien elkaar niet vaak, maar appen regelmatig.

En ik spreek veel af met mijn zus en twee nichten. Samen zijn wij ook echt een vriendinnenclubje, we hebben ook een groepsapp en doen veel samen, we proberen regelmatig af te spreken.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 29 Okt 2016 22:26

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Vriendin #1: mijn beste vriendin. Ze is tevens een collega. Twee jaar geleden is ze bij mijn werkgever komen werken en het is eigenlijk zo gegroeid.
Vriendin #2: is mijn reismaatje. In 2011 plaatste ik een oproepje op een reisforum voor een reisgenootje en met haar klikte het het best.
Vriendin #3: via musicals waar ik destijds vaak naartoe ging.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Okt 2016 22:41

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

- van de basisschool (groep 1)
- van de AH, daar werkten we allebei
- uit de kroeg (twee vrienden)
- oud-collega
- via via
- een aantal vriendinnen ken ik van het forum

Verder heb ik nog veel andere vriendschappen gehad die ik ook weer kwijtgeraakt ben.
❤ 7 juni 2018
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 29 Okt 2016 22:42

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

De meeste via vriendinnenonline, eentje was mijn reisgenootje in 2010, de andere leerde ik kennen via Hilary Duff forum.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 29 Okt 2016 22:57

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

2 hele goede vriendinnen zijn mijn nichtjes, dus die ken ik al mijn hele leven en wonen in de buurt, 1 vriendin ken ik sinds de middelbare, een andere vriendin ken ik van het bijbaantje tijdens mijn studie. Mijn meest recente vriendinnen zijn 3 meiden uit het dorp waar ik nu woon. Ik ken ze via school, hun dochtertjes zaten bij mijn oudste in de kleuterklas. Het grappige is dat onze kindjes inmiddels elk op een andere school zitten, maar dat wij elkaar nog steeds heel regelmatig zien. Ik spreek ze allemaal minstens een keer per week, heel gezellig!
Verder zijn er nog twee vriendinnen die ik ken van het koor waar ik bij ben en die ik ook regelmatig buiten het koor om zie.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Okt 2016 07:07

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Mijn vroegere vriendinnen ken ik van de basisschool en middelbare school maar intussen zijn dat allemaal geen vriendinnen meer. En de vriendinnen die ik verder nog had, is 1 een soort van nichtje en een ander die ik nog ken via school. Maar zij zijn ZO anders dan ik: blijven graag in het dorp wonen en zijn hele erge moederkloeken, en zo ben ik niet.
Andere vrienden ken ik via het reizen of wonen in ander land, met sommige al bevriend sinds m'n 19e. Daar heb ik natuurlijk veel overeenkomsten mee. Ze wonen ook overal op de wereld (stuk of 4-5 waar ik echt nog dik bevriend mee ben en erg mis).
Hier ken ik mijn vriendinnen/vrienden via mijn man met wie ik afzonderlijk goed contact heb en 3 via het werk. Heb nu het fijnste sociale leven ooit gehad en ben ik heel dankbaar voor.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 30 Okt 2016 07:31

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Ik heb een goede vriendin nog van de middelbare school, zien elkaar niet heel vaak.
Twee andere vriendinnen zijn oud collega's. Eén zie ik bijna wekelijks de andere zo nu en dan.
Een andere vriendin ben ik ooit bij in de Hema tegen gekomen ;-) wij liepen allebei met een tweelingwagen inmiddels is daar via een speelgroep nog een vriendin bij gekomen. Wij ondernemen regelmatig wat met z'n 3en en 6 kids.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

anoniem213

Bericht 30 Okt 2016 08:44

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

- beste vriendin ken ik van de basisschool
- sommigen van hier
- paar zijn oud-collega's
- deel ken ik van een vereniging
- twee van mijn studie
Zoiets, geloof ik.
<<

anoniem203

Bericht 30 Okt 2016 09:22

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

- 1 vriendin via de middelbare school
- 2 oud collega's
- 1 collega
- aantal via mijn collega
- aantal via hier
<<

Anoniem245

Bericht 30 Okt 2016 09:42

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

- Peuterspeelzaal, met deze vriendin ben ik gisteren nog naar Nielson geweest.
- Straat waar ik vroeger woonde, zijn vriendinnen vanaf ons 7e ongeveer, nog steeds een hele dierbare vriendin.
- Studie, heb drie super leuke trompetvriendinnen aan mijn studie overgehouden. Hadden met ons 4 dezelfde hoofdvakdocent en hebben het altijd heel leuk gehad. Spreken nu nog regelmatig af.
- Buren, gezin dat naast mij woonde zie ik eigenlijk meer als familie. Komen bij elkaar over de vloer, verjaardagen, en onze zoons bijn BFFs :D
- Basisschool van zoon, alleen ze is verhuisd naar Gelderland, en zie haar bijna nooit meer. Maar als het er op aan komt laten we alles vallen en zijn we er voor elkaar.
- Muziek, heb veel vrienden/collega's in de muziekwereld. Eentje is wel echt een goede vriend te noemen.

3 andere vriendschappen zijn door de jaren heen uit elkaar gevallen.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Okt 2016 09:54

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

1. Ontmoet in de kleuterklas. M'n allereerste vriendinnetje. Op de middelbare school werd het contact iets minder, omdat ze een niveau lager zat, maar we zijn altijd bevriend gebleven en hebben nu regelmatig playdates met onze kinderen :) Alleen is mijn dochter wat bang voor haar oudste, haha!

2. Ontmoet op de middelbare. Veel mee wezen stappen en nu zien we elkaar in alle schoolvakanties nog, ook voor playdates met onze kinderen. Dat klikt heel goed tussen de twee oudsten!

3. Ontmoet op m'n werk. Beide waren we nieuw. Helaas was haar contract op invalbasis en was ze na een halfjaartje weer weg, maar we zijn altijd in contact gebleven en we zijn nu, ondanks flinke reisafstand, nog steeds vriendinnen. Zij krijgt nu haar eerste kind, dus weer een vriendinnetje er bij voor mijn twee dames :) Vooral straks voor mijn jongste vind ik dat heel leuk, want dat scheelt niet veel qua leeftijd.

4. Via het forum :)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Okt 2016 10:44

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

- van de middelbare school
- van mijn studentenvereniging
- oud-huisgenootjes
- een vriendin liep tegelijk met mij afstudeerstage bij dezelfde organisatie
- via mijn man
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Okt 2016 11:04

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Basisschool
Middelbare school
Studie
Werk
Forum
Partners van vrienden van m'n man

Vooral dat eennalaatste en laatste vind ik leuk. Heb echt wat nieuwe vriendinnen gemaakt afgelopen jaren en daar word ik blij van.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 30 Okt 2016 11:11

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Mijn beste vriendin ken ik van de middelbare, inmiddels meer dan 20 jaar. Haar man zie ik ook echt als vriend.

Ik heb verder wat contacten die ergens tussen vrienden en kennissen inzitten, via een forum, via werk, via opname en via buren zijn.

En ik heb een goede vriendin uit mijn opname, de enige met wie ik ook echt actief contact ben blijven houden.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Okt 2016 11:47

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Een paar vriendinnen ken ik nog van de basisschool, maar daar ga ik niet meer zoveel mee om.
Mijn beste vriendin heb ik leren kennen in de brugklas en van de middelbare school heb ik nog wat vrienden.
Via m'n werk heb ik fijne vrienden gekregen! En weer via-via. Partners van huidige vrienden en daar de vrienden weer van, zeg maar.

En 't forum natuurlijk :)
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 30 Okt 2016 11:55

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

vriendin 1: Heb ik leren kennen via de manege toen ik op de maandag avond bij haar in de groep kwam rijden. We hadden direct een klik. Ze bleek ook nog eens maar 2 straten bij mij vandaan te wonen dus we hebben vroeger echt de deur bij elkaar plat gelopen. Geen idee hoe oud we toen waren, gok een jaar of 12.

Vriendin 2: Leren kennen op de middelbare school. Maar we werden pas in het vierde jaar vriendinnen toen we bij elkaar in klas kwamen.

Vriendin 3: heb ik via een vakantie vriendje leren kennen toen ik 16 was. Hoe dat precies is gelopen ga ik liever niet op in. Ze woont 60 km bij mij vandaag maar is echt een van mijn aller beste vriendinnen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Okt 2016 17:05

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Vanuit de basisschool,
Van uit het werk,
Via andere vrienden.

Ik merk wel dat ik soms wel vaker zou willen afspreken of dingen ondernemen maar dat is gewoon lastig doordat ik altijd oppas moet hebben en de meeste vrienden hebben ook kinderen dus die moeten dat ook. Vaak komt het er gewoon lastiger van. Ik heb daar echt ontzettend aan moeten wennen pas sinds een aantal maanden lijk ik er wat meer rust in te vinden en geniet ik veel meer van de momenten dat we wel afspreken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem249

Bericht 30 Okt 2016 17:15

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Een enkeling van de middelbare school of studie.
De helft van mijn vriendinnen ken ik uit mijn studententijd, oud-huisgenoten en daar weer vriendinnen van. De andere helft ken ik via werk, oud-collega's.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 30 Okt 2016 22:08

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

-van de middelbare school
-uit het dorp waar ik gewoond heb
-uit het dorp waar ik nu woon met m'n man (ken ze dan via zijn vrienden of ontmoet op voetbalveld)
-een vriendin is getrouwd met mijn neef
-via uitgaan (2 mensen die ik steeds tegenkwam met uitgaan en het dan zo goed klikte dat we nu bevriend zijn)
-via wederzijdse vriendinnen. Dus via hun verjaardagen of feestjes.

Best allemaal divers dus. Meeste ken ik ook al langer dan 10 jaar :)
<<

Anoniem221

Bericht 30 Okt 2016 22:18

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

De mensen waar ik geregeld mee praat ken ik via de middelbare school, de kroeg en één persoon via een oud werkgever.
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 18:28

Bericht 30 Okt 2016 23:04

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Veel vriendschappen zijn kapot gegaan toen ik 9jr geleden moeder werd. Ik kan m'n echte vriendinnen ook op één hand tellen, twee daarvan zijn al ruim 25 jaar mijn 'besties', al vanaf de basisschool, alleen wonen zij ruim 2uur bij mij vandaan. En de ander woont om de hoek en wij zijn vriendinnen geworden door onze zoons, dat zijn beste vriendjes, waren ze al vanaf de PSZ en zitten nu samen in groep 6.
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 30 Okt 2016 23:28

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Ik heb vriendinnen leren kennen door school, werk en nu oudste dochter op de basisschool zit.. 1 van mijn beste vriendinnen kan ik via zwangerschapsgym.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem304

Bericht 31 Okt 2016 10:35

Re: Hoe zijn jouw vriendschappen ontstaan?

Door het jeugdhonk (middelbare school tijd), het forum en als partners van vrienden van m`n vriend.
En ik heb nog steeds contact met een meisje waar ik vanaf m`n 4de tot 16de echt heel veel bij was. Zij woonde om de hoek bij ons vroeger. Daarna is zij verhuist, maar ze komt nog wel eens bij haar ouders en dan spreken we altijd even af.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers