Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spaarrekening

<<

Anoniem281

Bericht 30 Okt 2016 07:04

Re: Spaarrekening

Tip: neem een bank waarbij je het in het 17e levensjaar van je kind nog kunt opnemen en naar jezelf kan overboeken. Als de rekening echt op je kinds naam staat, is het geld vanaf zijn of haar 18e toegangelijk en heb je er zelf eigenlijk geen zeggenschap meer over. Je kan echter op de 17e wel inschatten of je kind de verantwoordelijkheid over zoveel geld aan kan of niet en dan kan je altijd nog zeggen of je het wel of niet terugboekt.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 30 Okt 2016 07:05

Re: Spaarrekening

Beide kinderen hebben een groter groeien rekening bij ING. We sparen hier 25 euro per maand op. Als ze wat extras krijgen of bv geld voor verjaardag gaat daarook een deel van naar hun rekening.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 30 Okt 2016 09:46

Re: Spaarrekening

Wij hebben een regenboogrekening. wij storten er per maand 20,- op.
Ook storten we het geld erop wat we krijgen van de opa's en oma's.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 30 Okt 2016 09:49

Re: Spaarrekening

Indigo schreef:Wij hebben voor beide kinderen een regenboogrekening van de Rabobank. Er staat alleen nog niet zoveel op. Hoe vaak zetten jullie er geld op?


Wij storten elke maand 25,- en daarnaast 100,- van de kinderbijslag.
Geld dat we van de opa's/oma's anderen krijgen voor T., gaat ook naar die rekening.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 30 Okt 2016 11:16

Re: Spaarrekening

Bazinga schreef:Tip: neem een bank waarbij je het in het 17e levensjaar van je kind nog kunt opnemen en naar jezelf kan overboeken. Als de rekening echt op je kinds naam staat, is het geld vanaf zijn of haar 18e toegangelijk en heb je er zelf eigenlijk geen zeggenschap meer over. Je kan echter op de 17e wel inschatten of je kind de verantwoordelijkheid over zoveel geld aan kan of niet en dan kan je altijd nog zeggen of je het wel of niet terugboekt.

dat ligt wettelijk gezien niet zo simpel.
Met 17 jaar beslissen kan alleen wanneer de rekening op naam van de ouders staat, in dat geval hoef je niets terug te boeken want het bedrag is nog niet gegeven. Staat de rekening op naam van het kind dan is het geld van het kind. eens gegeven blijft gegeven. Dat mag de ouder alleen terugboeken om vervolgens aan het kind te besteden. Niet terugboeken voor eigen gebruik of omdat je van mening bent dat het kind er er om watvoor reden (nog) geen recht op heeft.

nadeel van een rekening op eigen naam is dat dit bedrag op naam van de ouders meetelt. Ook bij schulden. Bij 18 zit je met de schenkingsregels.
Laatst gewijzigd door Elska op 30 Okt 2016 13:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Okt 2016 11:41

Re: Spaarrekening

Hier hebben ze beide een groei rekening (ofzo) bij ING. We sparen maandelijks €25 per kind hierop. Ook geld dat ze krijgen met verjaardagen of tussendoor, storten we daarop. We hebben ook nog een aparte spaarrekening voor ze samen. Daar wordt de helft van de kinderbijslag op gespaard. Ik heb eigenlijk geen idee welke rekening voor welk doel is :angel:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 30 Okt 2016 14:07

Re: Spaarrekening

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Nov 2016 16:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 30 Okt 2016 14:15

Re: Spaarrekening

Ik heb voor allebei een internetspaarrekening geopend bij de Rabobank. Die rekeningen staan gewoon op mijn naam maar zijn wel bedoeld voor hun. Ze krijgen het geld niet maar het is bedoeld om te besteden aan hun als ze van de middelbare school af komen. Waaraan zien we dan wel. Willen ze bijvoorbeeld een wereldreis maken zullen we daaraan bijdragen, willen ze heel graag een rijbewijs betalen we daaraan mee, eventueel voor een dure studie misschien. We sparen minimaal 50 euro per kind per maand.
2010 2012
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 30 Okt 2016 14:30

Re: Spaarrekening

Elska schreef:
Bazinga schreef:Tip: neem een bank waarbij je het in het 17e levensjaar van je kind nog kunt opnemen en naar jezelf kan overboeken. Als de rekening echt op je kinds naam staat, is het geld vanaf zijn of haar 18e toegangelijk en heb je er zelf eigenlijk geen zeggenschap meer over. Je kan echter op de 17e wel inschatten of je kind de verantwoordelijkheid over zoveel geld aan kan of niet en dan kan je altijd nog zeggen of je het wel of niet terugboekt.

dat ligt wettelijk gezien niet zo simpel.
Met 17 jaar beslissen kan alleen wanneer de rekening op naam van de ouders staat, in dat geval hoef je niets terug te boeken want het bedrag is nog niet gegeven. Staat de rekening op naam van het kind dan is het geld van het kind. eens gegeven blijft gegeven. Dat mag de ouder alleen terugboeken om vervolgens aan het kind te besteden. Niet terugboeken voor eigen gebruik of omdat je van mening bent dat het kind er er om watvoor reden (nog) geen recht op heeft.

nadeel van een rekening op eigen naam is dat dit bedrag op naam van de ouders meetelt. Ook bij schulden. Bij 18 zit je met de schenkingsregels.


Is dat echt zo? Waar staat dat?
Op de site van de Rabobank staat namelijk dat de rekening op naam van je kind staat, maar dat het geld vrij en kosteloos op te nemen is door de vertegenwoordiger (de ouders dus).
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:28

Bericht 30 Okt 2016 14:48

Re: Spaarrekening

Wij hebben een junior rekening en een aparte spaarrekening van de ABN.
Op de gewone rekening storten we het geld wat bij als kraamcadeau hebben gekregen. En de spaarrekening hebben we als startbedrag €500 opgestort, ook heeft de oma van mijn vriend daar geld bij de geboorte opgestort en iedere maand stort een goede vriend van ons daar €10 op.

We zitten eraan te denken om voor haar verjaardag ook te vragen of mensen geld daarop willen storten ipv ladingen speelgoed te geven.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 30 Okt 2016 16:50

Re: Spaarrekening

Voor degene die willen sparen voor de studie. zet dat geld niet vast tot 18jaar. dat is namelijk best lastig wanneer een kind al eerder gaat studeren (daar liepen mijn ouders tegenaan)

Green_Pepper schreef:
Elska schreef:
Bazinga schreef:Tip: neem een bank waarbij je het in het 17e levensjaar van je kind nog kunt opnemen en naar jezelf kan overboeken. Als de rekening echt op je kinds naam staat, is het geld vanaf zijn of haar 18e toegangelijk en heb je er zelf eigenlijk geen zeggenschap meer over. Je kan echter op de 17e wel inschatten of je kind de verantwoordelijkheid over zoveel geld aan kan of niet en dan kan je altijd nog zeggen of je het wel of niet terugboekt.

dat ligt wettelijk gezien niet zo simpel.
Met 17 jaar beslissen kan alleen wanneer de rekening op naam van de ouders staat, in dat geval hoef je niets terug te boeken want het bedrag is nog niet gegeven. Staat de rekening op naam van het kind dan is het geld van het kind. eens gegeven blijft gegeven. Dat mag de ouder alleen terugboeken om vervolgens aan het kind te besteden. Niet terugboeken voor eigen gebruik of omdat je van mening bent dat het kind er er om watvoor reden (nog) geen recht op heeft.

nadeel van een rekening op eigen naam is dat dit bedrag op naam van de ouders meetelt. Ook bij schulden. Bij 18 zit je met de schenkingsregels.


Is dat echt zo? Waar staat dat?
Op de site van de Rabobank staat namelijk dat de rekening op naam van je kind staat, maar dat het geld vrij en kosteloos op te nemen is door de vertegenwoordiger (de ouders dus).


Daar zijn in het verleden rechtszaken over geweest.
hier bijvoorbeeld wat verschillende verhalen bij elkaar:
http://www.rtlnieuws.nl/columns/column/ ... e-kinderen

(toevallig pas nog uitleg over gehad van de bank. door een fout van de bank kon mijn moeder nog steeds bij mijn spaarrekening zonder dat ik dat kon zien. daar kwamen we bij toeval achter.)
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 30 Okt 2016 17:20

Re: Spaarrekening

Wij hebben voor zoon een spaarrekening bij ABN. Daar zit ook (al) een betaalrekening aan gekoppeld. Ik maak elke maand 75 euro aan hem over (dat bedrag moet ik nog een paar jaar maandelijks aflossen aan mijn ouders als studiebedrag, mijn ouders hoefden het geld niet meer dus ik stort het aan zoon). Mijn vriend maakt elke maand 50e naar de spaarrekening over. En als we geen grote uitgaven hebben, gaat de kinderbijslag ook elk kwartaal naar de spaarrekening. Is inmiddels al een leuk spaarpotje geworden! Maar, als we iets voor hem nodig hebben, iets groots, gebruiken we die spaarrekening daar ook wel af en toe voor.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 30 Okt 2016 21:19

Re: Spaarrekening

Wij hebben één rekening waar we voor beide meisjes de kinderbijslag op sparen. Rekening staat op onze naam en is bedoeld voor studie en andere grote uitgaven. Daarnaast sparen we nog zo'n €150 per kind per jaar.

Daarnaast hebben ze allebei nog een regenboogrekening hierop storten wij geld dat door onze ouders aan hen gegeven wordt en kunnen ze op hun 18e naar eigen inzicht beheren.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 31 Okt 2016 21:22

Re: Spaarrekening

Wij hebben voor beiden een regenboogrekening bij de Rabobank.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 01 Nov 2016 15:16

Re: Spaarrekening

Wij maken maandelijks automatisch geld over naar haar spaarrekening bij de ING. Mijn (schoon)ouders ook, maar mijn schoonouders doen dat op een andere spaarrekening (bij de Rabo).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers