Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Veeel speelgoed..

<<

Anoniem204

Bericht 28 Okt 2016 11:24

Veeel speelgoed..

Hallo,

Hebben jullie kindjes ook zo extreem veel speelgoed of valt dat wel mee ?
Nu met de aankomende feestdagen komt daar natuurlijk nog een hoop bij.

Ik merk dat ik er erg onrustig van wordt hebben jullie dat ook ?
Maar toch koop ik zelf ook veel voor hem bij elke keer.

Doen jullie ook weer veel weg ?
<<

Anoniem315

Bericht 28 Okt 2016 11:30

Re: Veeel speelgoed..

De welvaart van Nederland. Ik heb dit ook en word er ook onrustig van. Ik doe nog niks weg, maar ga dat denk ik doen zodra de jongste te oud wordt voor bepaalde spulletjes. Maar ik zal ook wel wat bewaren als aandenken voor later. Kunnen m'n kleinkinderen ooit weer mee spelen, haha!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 28 Okt 2016 11:33

Re: Veeel speelgoed..

Wij hebben ook veel te veel vind ik, vooral omdat er heel veel dingen zijn waar ze bijna nooit mee spelen. Maar wij hebben vrijwel nooit iets zelf gekocht, ze krijgen het van alle kanten hier :palm: Een paar keer per jaar houd ik een flinke opruiming, meestal na een verjaardag of na de feestdagen in december. Dan zijn ze zo vol van hun nieuwe speelgoed, dat ze niet merken dat ik wat oudere dingen wegdoe. Ik geef het aan een goede doelenwinkel hier in de buurt (als het nog bruikbaar is natuurlijk). En ik doe alleen weg waar al lang niet meer mee gespeeld wordt. Ze hebben nog nooit wat gemist :smile:

Echt onrustig word ik er niet van, we hebben het meeste in een aparte kamer staan en ik haal steeds iets anders naar beneden. Maar het is wel heerlijk om er af en toe met de bezem doorheen te gaan en alles ook weer eens netjes te ordenen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 28 Okt 2016 11:35

Re: Veeel speelgoed..

Herkenbaar! Ze hebben echt veel te veel, het lijkt hier wel een speelgoedwinkel. Ik probeer nu wel steeds de dingen die ik na de jongste niet meer wil bewaren te verkopen of weg te geven. Dat scheelt wel iets, bepaalde dingen kunnen nu gewoon weg. Maar dan nog, spullen en speelgoed in overvloed. Ik probeer het wel wat te minderen, met de feestdagen wil ik bijvoorbeeld wel cadeautjes geven, maar dan iets meer nuttige dingen. Heus wel iets van speelgoed, maar ook dingen als spullen voor hun kamer (jongste z'n kamer wordt veranderd), dingen als kaplaarzen, een fijne plaid voor op de bank, etc. En ook met verjaardagen, dan krijgen ze best aardig wat speelgoed, maar ik zet ook altijd wel wat nuttige dingen op het lijstje. En ik probeer mezelf een beetje in te houden, ik zie heel vaak wat leuks voor ze en neem het ook vaak mee.. Niet altijd even slim!
<<

Anoniem204

Bericht 28 Okt 2016 11:36

Re: Veeel speelgoed..

Inderdaad de welvaart en ik koop ook zo makkelijk weer iets bij.

Gister 6 treintjes van thomas binnen gekomen van aliexspress speelt hij nu volop mee en heel leuk.

Net zag ik dat de vrolijke vriendjes afgeprijst waren bij de intertoys en met die ene die hij al een jaar heeft speelt hij nog steeds volop dus wilde die ook een paar halen voor de sint.

Maar eigenlijk is dat echt stom hij krijgt al 5 keer cadeautjes van de opa en oma's met de sint en de kerst van opa's en de oma's en peet tante/ werk Is eigenlijk echt niet normaal allemaal !

Ik vind eigenlijk 1 cadeautje gewoon goed van familie leden maar ze doen zelf altijd veel wat echt niet nodig is.
<<

Anoniem174

Bericht 28 Okt 2016 11:41

Re: Veeel speelgoed..

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 28 Okt 2016 16:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem204

Bericht 28 Okt 2016 11:45

Re: Veeel speelgoed..

Hier wordt wel met alles gespeeld want de rest geef ik allemaal weg.

Alleen met zijn stepje en loopfiets doet hij niet veel.
Jammer !
<<

Anoniem204

Bericht 28 Okt 2016 11:47

Re: Veeel speelgoed..

En met de toet toet collectie wordt niet zoveel gespeeld en daar hebben wij echt veel van.
Want met verjaardag van die banen gevragen i.p.v. Losse zooi.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Okt 2016 11:48

Re: Veeel speelgoed..

Als het me te vol wordt gaat er wat naar zolder. Ik heb het in een enorme doos staan en daar pakt hij zelf ook wel eens iets uit en nu voor z'n broertje vis ik er ook weer speelgoed uit.

Alsnog is het echt veel en hij speelt op het moment het liefst met twee kledinghangers en een meetlint (dat is een takel en een lier..)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem236

Bericht 28 Okt 2016 11:54

Re: Veeel speelgoed..

Ja heel veel speelgoed, niet normaal. We hebben het redelijk geordend maar laatst heeft hij bijvoorbeeld het politie bureau van playmobiel gekocht en omdat ik wil dat zijn broertje er niet aan komt, staat het nu op het dressoir. Zo rommelig.
Soms gooi ik kapotte auto s ook weg als hij niet thuis is.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Okt 2016 12:28

Re: Veeel speelgoed..

Ik vind dat wij nu al verzadigd zijn voor de komende 2 jaar. Maar vrees dat dat niet gaat lukken. Beneden ligt de hele box (ja opbergplaats voor speelgoed, moeten nog kist kopen) vol. En op zolder staan nog iets van 10 dozen ingepakt speelgoed met vanalles van toettoet en duplo. Maar dat wil ik pas uitpakken als hij daar echt wat mee kan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 28 Okt 2016 12:50

Re: Veeel speelgoed..

Merlin schreef:Inderdaad de welvaart en ik koop ook zo makkelijk weer iets bij.

Gister 6 treintjes van thomas binnen gekomen van aliexspress speelt hij nu volop mee en heel leuk.


Die had ik dan mooi bewaard voor Sinterklaas.

Wij hebben nog niet (te) veel, maar al wel behoorlijk wat.
Ik heb verschillende bakken gemaakt die ik afwissel. Bijvoorbeeld de duplo, houten trein, en een paar verschillende bakken los spul. Door steeds de ene bak weg te zetten en op te ruimen voor ze een andere krijgen hou ik het in huis redelijk rustig.( hij heeft wel een aantal auto's en tractors om altijd mee te spelen)
<<

Anoniem 179

Bericht 28 Okt 2016 13:48

Re: Veeel speelgoed..

Ik probeer het binnen de perken te houden door niet te veel verschillend speelgoed te vragen of geven. Wij hebben lego, kapla, lego friends, playmobil, houten treinbaan, duplo, barbies en die dingen kun je makkelijk uitbreiden. Dan is het alsnog veel maar niet zoveel los. We hebben ook nog een paar poppen, puzzels, blokken, knutselspullen en een bak met mcdonalds speeltjes maar ik heb niet meer het gevoel dat we omkomen in het speelgoed. Een jaar geleden had ik dat wel en ik heb een hele hoop weggedaan. Sindsdien spelen de kinderen ook veel leuker. Ik heb jongens en meisje met 8 jaar tussen de oudste en jongste.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 28 Okt 2016 14:28

Re: Veeel speelgoed..

Ze hebben hier ook veel te veel, maar overal word nog wel mee gespeeld. Dus ik laat het maar zo.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Brooke

Bericht 28 Okt 2016 15:02

Re: Veeel speelgoed..

Hier valt het mee. Komt denk ik voornamelijk omdat speelgoed kopen voor een kindje met een lichamelijke beperking sowieso een hele uitdaging elke keer is. Kan ze er wat mee, niet al te moeilijk etc. Met speelsets kan ze nog niet veel mee, ze begint net het Little People huis een klein beetje leuk te vinden, omdat ze zelf op de geluidjes kan drukken, maar echt spelen daarmee is gewoon te intensief voor haar, dat is een echt work-out.
Ik koop daarom voornamelijk ook tweedehands en met babyspeelgoed speelt ze ook nog geregeld, omdat het voor haar makkelijk vast te pakken is. Dus hier eigenlijk niet veel speelgoed.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 28 Okt 2016 18:21

Re: Veeel speelgoed..

Hier wel veel speelgoed maar we hebben ook veel weggedaan het afgelopen jaar. Mijn dochter vindt het ook erg leuk om een 'kraampje' te maken voor de deur of bij de speeltuin en verkoopt voor heel weinig geld dan het 1 en ander. Zo zijn er al heel veel prullen uit huis gegaan.
Mijn dochter is op een leeftijd dat ze liever 1 duurder ding heeft dan een heleboel kleinere, dat scheelt ook behoorlijk. En mijn zoon wil vooral uitbreidingen op dingen die hij al heeft (bijv. lego).
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 28 Okt 2016 20:17

Re: Veeel speelgoed..

Erg herkenbaar. Er komt steeds maar meer bij en niemand weet ook wat te verzinnen voor de verjaardag van mijn dochter die 1 jaar wordt. Serieus alles wat je kunt bedenken, hebben we al. Van duplo tot loopwagentjes/fietsjes/keukentje/knutselspullen/vtech troep/little people/blokken van hout-megablocks-duplo en dan nog 200 knuffels ofzo.
Al het babyspeelgoed zoals boxspeelgoed en rammelaars heb ik al naar boven gedaan in plastic opbergboxen maar dan nog... en dan moet het nog Sinterklaas en Kerst worden.
Ik denk dat ik dit jaar maar even over ga slaan, ze zullen hier niks van merken en krijgen genoeg van de opa's en oma's.
Weggooien vind ik ook zonde, geef het liever weg aan arme gezinnen of de kinderopvang.
Verkopen is ook een optie maar vaak krijg je daar maar echt heel weinig voor... op Facebook is er een verkoopgroep en mensen bieden serieus 1 euro voor bijv een Toet toet autootje. Dat vind ik de moeite niet....
04-2014
10-2015
<<

Anoniem243

Bericht 28 Okt 2016 21:21

Re: Veeel speelgoed..

Nee, wij hebben eigenlijk vrij weinig speelgoed (relatief dan). Ik koop ook zelden wat. Hij speelt toch het liefst met dagelijkse voorwerpen en puzzels en leest graag boekjes. Ik ben ook erg van het opruimen en denk tegenwoordig in drie keer na voor ik iets aanschaf.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Okt 2016 08:26

Re: Veeel speelgoed..

Wij worden van die ouders die de kinderen zo weinig mogelijk speelgoed geven en ook niet willen dat andere mensen ze overladen ermee. Wij hebben hier natuurlijk een buiten cultuur en ik wil graag stimuleren dat ze veel buiten zijn. Ze krijgen (of in eerste instantie natuurlijk kind 1) een speelgoedkastje en we gaan ze leren dat als er nieuwe dingen komen dat er ook 1 keer per jaar dingen weg gaan waar ze niet mee spelen en naar kinderen gaan die het meer nodig hebben. Een vriendin doet dit al 10 jaar met haar 3 kinderen, werkt als een tiet, kinderen zijn fantasie rijk, je struikelt er niet over het speelgoed en zijn veel buiten. Daar streef ik ook naar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 29 Okt 2016 08:54

Re: Veeel speelgoed..

Ik wordt ook onrustig van teveel speelgoed, zeker in de woonkamer. Ik heb mijn jongens geleerd dat er 1x per jaar speelgoed wordt uitgezocht wat weggaat. Het gaat dan naar de de speelgoedbank.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Okt 2016 08:56

Re: Veeel speelgoed..

De ene keer denk ik ja ze hebben veel maar als ik dan bij andere mensen over de vloer kom denk ik nou het valt nog wel mee bij ons :-)
Elk jaar rond deze periode ruim ik op, waar ze niet meer mee spelen geef ik weg of probeer ik te verkopen (maar vaak vind ik dat meer moeite vergeleken met wat het uiteindelijk oplevert qua geld)

Toen ze nog baby waren was ik heel makkelijk met dingen weg doen waar je niet meer mee speelt, nu zijn het meer uitbreidingen die we krijgen op bijv playmobil dus is er minder weg te doen want daar spelen ze dan nog wel mee.
:heart: :heart: 2011
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 29 Okt 2016 09:05

Re: Veeel speelgoed..

Hier is dingen wegdoen overigens echt nog best lastig. Het was eigenlijk mijn insteek om dochter erbij te betrekken, dat er dingen opgeruimd en uitgezocht worden en er dan ook dingen weg moeten zo nu en dan. Bijvoorbeeld naar andere kindjes die het minder hebben. Maar dochter kan er heel slecht tegen en wordt helemaal hysterisch, welke draai ik er ook aan geef. Dus ik zoek speelgoed af en toe uit als ze niet in de buurt zijn en dan 'verdwijnt' er wel eens wat. Dit gaat goed, de dingen die weggaan zijn nog niet gemist. Ik probeer dochter nu af en toe een beetje te betrekken bij te kleine kleding en schoenen die soms weg gaan en dat gaat iets beter, dus wie weet komt dat speelgoed ook nog wel.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Okt 2016 09:22

Re: Veeel speelgoed..

Als ik vergelijk met andere kindjes in mijn omgeving, valt het hier wel mee. Ik vind het nog veel hoor, maar ik 'kan' ook niets wegdoen want mijn zoon speelt eigenlijk overal wel gelijkmatig mee.
L2014 & H2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Okt 2016 09:23

Re: Veeel speelgoed..

Hier wordt dochter helemaal gek bij het idee dat ze speelgoed weg moet geven. Hoe ik het ook vertel. Ze vind het vreselijk dat er kinderen zijn die weinig speelgoed hebben, maar dan zegt ze: "In plaats van mijn speelgoed kunnen we toch ook geld geven zodat ze zelf wat uit kunnen zoeken?" Tsja.. point made. Ergens snap ik het wel, dat het voor sommige kinderen lastig kan zijn. Daarom doe ik het als zij er niks van mee krijgt. Binnenkort ook weer even wat uitzoeken en naar de voedselbank brengen voor het Sinterklaasfeest wat er daar ook aankomt.

Marsy, een mooi streven. In jullie situatie ook vast wel haalbaar, het vele buiten spelen. Iets wat ik bij ons wel mis, dochter kan nog lang niet alleen naar buiten (wonen in de grote stad). Anders zou er bij ons ongetwijfeld ook wat minder speelgoed zijn :wink:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Okt 2016 10:30

Re: Veeel speelgoed..

R speelt dolgraag buiten. Met z'n bal. Of z'n skippybal. Of z'n step. Of z'n tractor. Of z'n loopfiets. Of z'n fiets. Of z'n oefen fiets zonder wieltjes.

Niet alleen m'n huis puilt uit, de schuur ook haha
R. 2013
D. 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo