Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Veeel speelgoed..

<<

anoniem213

Bericht 29 Okt 2016 12:17

Re: Veeel speelgoed..

Parisienne schreef:Hier wordt dochter helemaal gek bij het idee dat ze speelgoed weg moet geven. Hoe ik het ook vertel. Ze vind het vreselijk dat er kinderen zijn die weinig speelgoed hebben, maar dan zegt ze: "In plaats van mijn speelgoed kunnen we toch ook geld geven zodat ze zelf wat uit kunnen zoeken?" Tsja.. point made. Ergens snap ik het wel, dat het voor sommige kinderen lastig kan zijn. Daarom doe ik het als zij er niks van mee krijgt. Binnenkort ook weer even wat uitzoeken en naar de voedselbank brengen voor het Sinterklaasfeest wat er daar ook aankomt.

Maar heeft zij zelf geld dat ze weggeeft dan? Het draait er misschien toch ook juist om dat ze leert dat je soms best kunt delen als je zelf al heel veel hebt en een ander niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Okt 2016 12:35

Re: Veeel speelgoed..

Ik weet niet of je dat nou per se al moet verwachten van een kind van die leeftijd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem213

Bericht 29 Okt 2016 12:39

Re: Veeel speelgoed..

Ik weet het ook niet. Ik denk wel dat dat je insteek is als je over arme kindjes begint, maar misschien heb ik dat compleet verkeerd.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Okt 2016 19:44

Re: Veeel speelgoed..

Nee, haar eigen geld is ook heilig :wink: Het gaat echt om ons, ze wuift het een beetje weg, zo van: "Oh, maar dan geef jij toch wat geld of iets anders van jezelf zodat die kinderen geholpen zijn, dan hoef ik tenminste mijn speelgoed niet weg te doen", zoiets. Nee, hoe we het ook uitleggen, ze kan zich daar nog niet genoeg voor inleven. Zelfs haar nichtje, een paar jaar jonger, mag eigenlijk niks hebben wat van N. is geweest. Ze huilt ook nog af en toe om een hanglamp die ik aan de bovenburen heb gegeven. Bij N. is dit een typisch, gevoelig, psychologisch dingetje.. ze kan geen afstand doen van dingen. Ze bewaart het liefst lege pakjes drinken, lege wc rollen, lege papiertjes van een bifi worstje, afgeknipte labeltjes, een afgeknipt draadje van een shirt.. zelfs een dotje haar uit haar haarborstel moet ze niet zien, anders wil ze dat bewaren :palm:

Edit: dit is overigens echt heel serieus, een aantal van dit soort 'drangen' die N. heeft. Hier zijn we dan ook mee bezig, want het leidt bij haar tot extreme paniekaanvallen soms.
<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 21:24

Re: Veeel speelgoed..

O wat pittig Parisienne, ik word zenuwachtig van rommeltjes / veel spullen, dus ik gooi/geef altijd veel weg om alles zo leeg mogelijk te hebben. Ik zou daar dus veel moeite mee hebben... Fijn dat jullie er hulp bij krijgen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Okt 2016 21:40

Re: Veeel speelgoed..

Ik heb dat ook hoor. Dat maakt het extra lastig inderdaad. Niet alleen voor mij, maar ook voor N. Niet leuk om haar zo te zien worstelen met haar gevoelens en gedachten tijdens zo'n bui.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom