Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zo blij dat we met kerst weg zijn!

<<

caribbeanlover

Bericht 26 Okt 2016 13:57

Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Eindelijk!!! :banaan:

Kreeg een mail van mijn schoonzus naar welk hotel we gaan. Heb in tijden geen mail gehad.........vreemd!
Dus kan het niet anders dat zij mijn man heeft gevraagd naar kerst in een app ofzo.
OMG waarom zijn er mensen die er NU al over beginnen?
Ook zo'n hekel daar aan?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 26 Okt 2016 14:00

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Hèhè, ik dacht al.. Waar blijft 't topic! Maar hier issie dan eindelijk! :)

Wij hebben tijdje terug ook al overlegd op welke dag we wat met welk gezin gaan doen, vind ik wel fijn om vroeg te weten, zo kun je ook weer verder plannen met een ander deel van de familie of vrienden oid.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem184

Bericht 26 Okt 2016 14:17

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Geen hekel eraan, wij hebben het er ook al over gehad. Vriend z'n ouders zijn gescheiden, ze willen beiden kerst met ons vieren en dan mijn ouders natuurlijk ook, dus we moeten altijd goed en ruim van tevoren overleggen. Neem daarbij dat mijn beide schoonouders een baan hebben waarbij de kans bestaat dat ze moeten werken met de Kerst (nóg lastiger plannen dus) en dat het dit jaar ook zomaar eens zo kan zijn dat m'n vriend moet werken met kerst (dus bijna onmogelijk iets te plannen). Het is al bijna november, logisch dat je daar nu al over nadenkt. Ik zou niet zo zeuren.
<<

Anoniem239

Bericht 26 Okt 2016 14:24

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

:laughcry: Toen ik de titel las dacht ik al meteen dat dit een topic van jou zou zijn... Zeur toch niet zo.

Wij hebben het ook al afgestemd. Kan maar gedaan zijn toch.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Okt 2016 14:31

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

mijn schoonzus vroeg half augustus al wat de plannen waren met kerst. Ik zou ook graag weg willen met kerst
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Okt 2016 14:36

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Burn schreef:Hèhè, ik dacht al.. Waar blijft 't topic! Maar hier issie dan eindelijk! :)

Wij hebben tijdje terug ook al overlegd op welke dag we wat met welk gezin gaan doen, vind ik wel fijn om vroeg te weten, zo kun je ook weer verder plannen met een ander deel van de familie of vrienden oid.



Speciaal voor jou dit topic. Ik vind dat niet zo van toepassing dat je dan met het andere deel het kan regelen, want omdat zij het zo idioot vroeg vraagt (vraag me trouwens af waarom zij dat altijd doet en zijn ouders naast nooit wat doen/regelen het ook nog eens nooit vragen) moet je het wel aan het andere deel in dit geval mijn familie vragen.
Dat vind ik best aso, want een ander moet maar alles gaan vragen omdat zij zo belachelijk vroeg zijn. Ze zijn niet alleen op de wereld!
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 26 Okt 2016 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 26 Okt 2016 14:39

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

In verband met onregelmatige diensten en twee families, weten wij ook al welke dag we bij mijn ouders en welke bij mijn schoonmoeder Kerst vieren.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Okt 2016 14:47

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Keshi schreef::laughcry: Toen ik de titel las dacht ik al meteen dat dit een topic van jou zou zijn... Zeur toch niet zo.

Wij hebben het ook al afgestemd. Kan maar gedaan zijn toch.


Je ziet toch dat mijn naam erbij staat!
<<

Anoniem316

Bericht 26 Okt 2016 14:49

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Ik weet met Kerst 2015 al wanneer en waar we Kerst 2016 vieren. Handig toch?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Okt 2016 14:54

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Ik kom uit een groot gezin, waarvan de helft in de zorg (onregelmatig) werkt. Wij plannen daarom ook ver van te voren. Bij schoonfamilie dan dus ook.
Ik heb er geen problemen mee, ik vind het wel fijn te weten.

Discussies over het kerstmenu zou ik wel te vroeg vinden, inhoudelijk ben ik er namelijk nog niet mee bezig. Eerst Sinterklaas!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Okt 2016 15:31

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Wij hebben deze week ook afgesproken wanneer we met kerst samenkomen met mijn kant.
Bij ons gezin bleek iedereen nog iedere dag te kunnen dus nagevraagd bij schoonouders en ook daar was eigenlijk alles nog open. Mn schoonzus werkt in de zorg en heeft nog geen rooster dus nu afgesproken kerstavond naar mijn familie te gaan en dan kunnen we nog een dag naar mn schoonouders en dat passen we dan aan aan het rooster van mn schoonzus.

Zeker in geval van kerst en werken en andere families enzo vind ik het niet belachelijk vroeg hoor om dat nu al te bespreken.
Maar op vakantie met kerst lijkt me ook heerlijk! Nog iets gevonden in Egypte of ga je toch ergens anders heen?
30-04-2017
<<

Anoniem331

Bericht 26 Okt 2016 18:45

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Ik ben dit jaar beide kerstdagen vrij, en heb nog geen plannen. Voor het eerst sinds jaren en vind het ook prima zo. De kinderen zullen ook 1 dag bij hun vader zijn, of omdat ik niet hoef te werken vieren we nog een kerstdag samen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 26 Okt 2016 19:02

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

caribbeanlover schreef:
Burn schreef:Hèhè, ik dacht al.. Waar blijft 't topic! Maar hier issie dan eindelijk! :)

Wij hebben tijdje terug ook al overlegd op welke dag we wat met welk gezin gaan doen, vind ik wel fijn om vroeg te weten, zo kun je ook weer verder plannen met een ander deel van de familie of vrienden oid.



Speciaal voor jou dit topic. Ik vind dat niet zo van toepassing dat je dan met het andere deel het kan regelen, want omdat zij het zo idioot vroeg vraagt (vraag me trouwens af waarom zij dat altijd doet en zijn ouders naast nooit wat doen/regelen het ook nog eens nooit vragen) moet je het wel aan het andere deel in dit geval mijn familie vragen.
Dat vind ik best aso, want een ander moet maar alles gaan vragen omdat zij zo belachelijk vroeg zijn. Ze zijn niet alleen op de wereld!

Nee wij vragen het niet, bij ons wie het eerst komt wie het eerst maalt.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem221

Bericht 26 Okt 2016 21:58

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Wij weten sinds vandaag dat we eerste kerstdag vieren met mijn moeder, vader, stiefmoeder, stiefvader, schoonzusje en broertje. Rare samenstelling, zei mijn broertje, maar volgens hem kan alles anno 2016 dus ook kerst met vier 'ouders' aan één tafel. Omdat mijn vriend graag wil leren koken en mijn broertje fulltime kok is, gaan mijn vriend en hij het diner verzorgen. Dus wij hebben het ook al over kerst gehad en tja, het is al over 60 dagen. :wink:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Okt 2016 22:08

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Fedora schreef:Wij weten sinds vandaag dat we eerste kerstdag vieren met mijn moeder, vader, stiefmoeder, stiefvader, schoonzusje en broertje. Rare samenstelling, zei mijn broertje, maar volgens hem kan alles anno 2016 dus ook kerst met vier 'ouders' aan één tafel. Omdat mijn vriend graag wil leren koken en mijn broertje fulltime kok is, gaan mijn vriend en hij het diner verzorgen. Dus wij hebben het ook al over kerst gehad en tja, het is al over 60 dagen. :wink:


Tuurlijk kan dat, hier hebben we ook al eens kerst gevierd bij mijn vriendschap vader en stiefmoeder en zijn moeder was er ook. En ze komen ook op elkaars verjaardagen als dat zo uit komt. Dus helemaal met je vader eens! Leuk dat je vriend en je broertje het samen gaan doen!
<<

Anoniem280

Bericht 27 Okt 2016 07:30

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Wij plannen ook ver van te voren, aangezien zwager 6 weken op zee zit, 6 weken thuis is, maar in die 6 weken thuis heeft hij altijd nog wel 2 weken cursus.
Schoonzus werkt onregelmatig, ik werk onregelmatig dus moeten ver van te voren plannen.

Nu zat ik steeds thuis, hadden hier en daar al wat o.v.b gepland, begin deze maand kon het definitief, alleen nu lijkt het erop dat het weer gewijzigd moet worden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 27 Okt 2016 07:34

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Wij hebben het van de week ook geregeld.
Mijn schoonzusje moest haar beschikbaarheid op het werk doorgeven en ze moet sowieso 1 van de kerstdagen werken, mijn schoonouders hebben graag iedereen op dezelfde dag bij elkaar.
Wij moeten dan weer rekening houden met mijn broer en zijn vriendin ( en haar familie dus) en mijn oom, tante en neefje en nichtje waar we elk jaar kerst mee vieren.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 27 Okt 2016 09:15

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Wij hadden het ook al afgelopen zomer vastgelegd omdat we 's avonds in een restaurant willen vieren dat waarschijnlijk al snel vol zit. Vorig jaar namelijk in september besproken en toen zaten de vestigingen van onze voorkeur al vol. Rap!

Daarnaast moet mijn broertje waarschijnlijk tweede kerstdag 's avonds de nachtdienst in, dus daarom vieren we het voor de zekerheid de eerste kerstdag, omdat we het bij mij vieren. Dan zou hij het niet redden om op tijd weer op zijn werk te zijn.

Voor tweede kerstdag toevallig vorige week vastgelegd om samen met een vriendin naar een musical te gaan. Ben heel benieuwd hoe dat is op zo'n dag.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Okt 2016 09:45

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Hier hebben we nog niks afgesproken. Behalve dat mijn vader en ik dit jaar NIET gaan koken. Vorig jaar hebben we dat voor het laatst gedaan.
Het huis bij mijn ouders wordt ook erg vol met 5 kleinkinderen en dan de dochter van mijn vriend erbij.
Plus we zijn tijd met 4 kinderen en hebben ondertussen allemaal aanhang. Dus het huis is behoorlijk vol.

Mijn vriend en ik hebben globaal afgesproken dat we mijn ouders en zijn vader op één dag doen en dat we dan 's avonds bij een van onze ouders slapen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 27 Okt 2016 09:45

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Wij hebben nog niets afgesproken, iedereen is hier vrij flexibel en niemand die onregelmatig werkt. Maar ik vind het niet gek als je dat eind oktober al afspreekt. Las hierboven ergens over augustus, dat vind ik wel erg vroeg en daar zou ik dan zelf weer niet aan moeten denken. Ik houd er niet van om dingen al zo lang van te voren vast te leggen.
<<

Anoniem197

Bericht 27 Okt 2016 12:08

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Hier is nog niets afgesproken want sommige willen dat niet en ik vind dat echt vervelend!
Mijn man moet altijd minimaal 1 dag of nacht werken met kerst en er zijn nog een paar die moeten werken. Eerst deden we in de avond eten maar met kleine kinderen gaat dat ook niet meer. Dus dat wordt nog een hele opgave. Vooral omdat ik ook iets met alleen ons gezin wil doen.
Waarschijnlijk betrekken wij nog een weekend erbij om alles rond te krijgen.
<<

Anoniem187

Bericht 27 Okt 2016 12:34

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Ik heb nog niets afgesproken maar dat hoeft ook niet. Behalve 1 avond gourmetten bij opa en oma met de familie doe ik niets met kerst. Kijk er nu al tegenop, verveel me altijd te pletter met die dagen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Okt 2016 12:45

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Pff ik vind het maar een gedoe, want nu moeten we rekening houden met mijn familie, de familie van m'n vriend én ook met de moeder van de dochter van m'n vriend en die is weer afhankelijk van haar vriend, die twee kinderen heeft en dus ook met hun moeder rekening moet houden. Volgen jullie het nog??

Afhankelijk van wanneer de dochter van m'n vriend bij ons is, zijn er twee opties:
- als ze eerste kerstdag bij ons is, ga ik kerstavond + eerste kerstdag alleen naar mijn familie en vriend met dochter naar zijn familie en tweede kerstdag vieren we dan met z'n tweeën (lekker in huispak films kijken ofzo)
- als ze tweede kerstdag bij ons is, vieren m'n vriend kerstavond en eerste kerstdag samen bij mijn familie en tweede kerstdag bij zijn familie.

Ben benieuwd wat het wordt.
❤ 7 juni 2018
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 27 Okt 2016 16:29

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Hier is alles globaal afgesproken. In principe kerstavond bij mijn schoonouders en eerste kerstdag met de familie van mijn vaders kant ergens eten. Tweede kerstdag hebben we lekker voor onszelf!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 27 Okt 2016 16:44

Re: Zo blij dat we met kerst weg zijn!

Ach ik maak mij er nooit zo druk om. Het zijn toch altijd een beetje de verplichtingen die je dan hebt en ik vind het altijd wel gezellig.

Wij doen al jaren hetzelfde, eerste kerstdag eten we bij mijn ouders en tweede kerstdag eten we bij mijn schoonouders.
Kerstavond is altijd verschillend, kan bij mijn schoonouders zijn, gewoon thuis of met vrienden.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers