Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ramen wassen

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 05 Nov 2016 01:49

Re: Ramen wassen

Exogenesis schreef:Ik gebruik Jemako doeken. Ramenwassen vind ik met die dingen helemaal niet erg! Je hebt slechts water nodig en dan de natte doek er over, droge doek er over.. Klaar!



OK ik ging even Googlen maar kijk ik verkeerd of zijn dat doeken van ruim veertig euro per stuk?
<<

Anoniem184

Bericht 05 Nov 2016 03:05

Re: Ramen wassen

Mijn vriend is glazenwasser en doet het gewoon met een sopje afwasmiddel. Die jemako doeken heeft hij ook maar gebruikt hij in z'n werk (en thuis eigenlijk ook) voor kleine oppervlakten of even snel vlekken/vegen/vingerafdrukken wegwerken. De rest gaat met de inzetter en de wisser.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 05 Nov 2016 09:35

Re: Ramen wassen

Water met spiritus, eerst met een spons, dan de trekker erover en dan nadrogen met een krant :)
Zo geleerd van mijn vader
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Nov 2016 09:59

Re: Ramen wassen

Met de Karcher window vac
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 05 Nov 2016 12:43

Re: Ramen wassen

Whatever schreef:
Exogenesis schreef:Ik gebruik Jemako doeken. Ramenwassen vind ik met die dingen helemaal niet erg! Je hebt slechts water nodig en dan de natte doek er over, droge doek er over.. Klaar!



OK ik ging even Googlen maar kijk ik verkeerd of zijn dat doeken van ruim veertig euro per stuk?


Ik heb voor mijn set vorig jaar 22,50 betaald (een doek voor nat en een doek om na te drogen). Was wel een actie volgens mij, maar ze zijn geen 40 euro per stuk normaal. Of dan heb je misschien een hele grote maat?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem221

Bericht 05 Nov 2016 14:22

Re: Ramen wassen

Op mijn 17e heb ik efficiënt en snel leren ramen lappen en sindsdien vind ik het geweldig om te doen. Het grote raam, die aan de weg kruist, wordt vier keer per jaar aan de buitenkant gewassen door de glazenwasser en binnen doe ik het liefst elke vier weken. Gewapend met een emmer lauw/warm water, scheutje spiritus (al wil ik ook nog weleens lekker geurende Ajax gebruiken) een ramenwisser, theedoek en spons ga ik alle ramen te lijf. Nog nooit een microvezeldoek gebruikt, zou ook niet weten hoe ik dat dan moet doen.
<<

Minty

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 55

Geregistreerd: 15 Jun 2016 22:09

Bericht 06 Nov 2016 23:20

Re: Ramen wassen

Nu ben ik wel benieuwd hoe je dat doet! Wij hebben sinds kort een huis met heel veel ramen!
<<

Anoniem221

Bericht 06 Nov 2016 23:34

Re: Ramen wassen

Minty schreef:Nu ben ik wel benieuwd hoe je dat doet! Wij hebben sinds kort een huis met heel veel ramen!


Vraag aan mij? Alles goed sponzen en dan met een raamwisser afnemen. En dan zo zwierig en imperfect mogelijk. Als ik onverhoopt een streepje achterlaat, dan even snel wegpoetsen met een droge theedoek.

Degene die mij het ramen lappen heeft geleerd zei altijd dat ik het nooit perfect moest doen. Imperfectie schijnt perfect te zijn voor goed rammen lappen.
<<

Anoniem243

Bericht 08 Nov 2016 22:30

Re: Ramen wassen

Volgens mij heb ik die Jemako doeken ook in huis. Op de huishoudbeurs gekocht, maar nog nooit gebruikt, haha. Toch maar eens doen dan!
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 08 Nov 2016 22:57

Re: Ramen wassen

Exogenesis schreef:Ik gebruik Jemako doeken. Ramenwassen vind ik met die dingen helemaal niet erg! Je hebt slechts water nodig en dan de natte doek er over, droge doek er over.. Klaar!


Precies dit. Ramen lappen is echt niet mijn ding, maar sinds mijn moeder me wees op deze doeken is het een eitje.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 09 Nov 2016 09:12

Re: Ramen wassen

Tipje; gebruik gewoon afwasmiddel in het water. Van spiritus e.d. komt er meestal een waas op je raam. Moest ik doorgeven van de ervaringsdeskundige hier in huis ;)
Trots op mijn stoere ventje!
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers