Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wachten....

<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 25 Okt 2016 12:34

Wachten....

De uitgerekende datum is verstreken en het wachten is begonnen... elke dag hopen we dat het begint. Ik heb geen makkelijke zwangerschap gehad vanaf het begin en 40 weken leef je naar het moment toe dat je je kindje bij je hebt. En elke dag die langer duurt is mentaal moeilijker. Ik verlang er zo naar dat ons meisje veilig en wel op de wereld is. De zorgen beginnen ook op te spelen. Donderdag a.s. word ik gestript, ben benieuwd of dat iets uithaalt en anders word ik waarschijnlijk na het weekend ingeleid. Hoe zijn anderen hiermee omgegaan als je voorbij de uitgerekende datum bent? Misschien zijn het mijn hormonen hoor dat ik mega emotioneel ben en het wachten zo moeilijk vind.
Afbeelding
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 25 Okt 2016 12:40

Re: Wachten....

Hoe makkelijk het ook gezegd is, probeer gewoon te ontspannen en er niet mee bezig te zijn. Hier werd met 40+3 ook gesproken over strippen, inleiden ed. en dat wilde ik absoluut niet. Uiteindelijk werd ik 2 dagen later wakker en zei als eerste, nou nog steeds niets te voelen. Heb het toen voor mezelf afgesloten, uiteindelijk zou het wel geboren worden hoe dan ook. De avond beviel ik. Je hebt nog genoeg tijd en geef je lichaam de tijd en rust zodat het zelf op gang kunt komen. En ja of je nou een makkelijke of geen makkelijke zwangerschap hebt gehad, bijna iedereen is het rond dit termijn ook wel zat hoor. Hoort er naar mijn idee ook een beetje bij zodat je naar de bevalling toeleeft.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 25 Okt 2016 12:44

Re: Wachten....

@CCC; lief dat je reageert. Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan het gevoel niet goed uitschakelen. Ik probeer het wel. En zal het blijven proberen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Okt 2016 12:58

Re: Wachten....

Ik houd de hele tijd vast aan het idee dat m'n baby er over 2,5 week sowieso is, misschien helpt dat jou ook? Je bent pas drie dagen overtijd, volgens mij komen eerste kindjes gemiddeld het vaakst tussen de 40 en 41 weken ter wereld. Over 1,5 week is ze sowieso bij jullie, houd daaraan vast! :)

♥♥
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 25 Okt 2016 13:07

Re: Wachten....

Ik zou beginnen met het jezelf zo aangenaam mogelijk maken, welke series vind je heel leuk, en wat vind je lekker om te eten/drinken? Ik zou mezelf nestelen op de bank, dekentje, heel veel lekkers en een gigantisch goede serie op tv, even lekker cocoonen nog.

En probeer maar te denken, wat is 1,5 week nou op een mensenleven?
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 25 Okt 2016 13:11

Re: Wachten....

@Elliot; ja is ook zo, dat lees je ook overal, tussen de 40 en 41 weken. Maar op de één of andere manier doet het psychisch dan toch iets met me, nu ik voorbij die datum ben. Dat het dan spannender wordt.
Maar het wat proberen los te laten en me vast te houden aan het idee dat het niet langer als 1.5 week duurt, is fijn en ga ik ook echt proberen.

@Parel; lief van je. Je hebt gelijk. Met dit soort positieve gedachten kom je het meest ver. 1.5 week is niets in vergelijking tot de 40,5 weken die ik er al op heb zitten.. het is ook een beetje de zorgen die ik heb, komt ze straks veilig en wel ter wereld hoe langer het duurt. Maar de baby en ik worden goed in de gaten gehouden dus misschien ook die zorgen maar een beetje proberen naast me neer te leggen..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 25 Okt 2016 13:17

Re: Wachten....

Wachten duurt lang...
Probeer wat afleiding te zoeken, buiten nog een stukje wandelen, met iemand afspreken om een kopje thee te drinken, onder voorbehoud uiteraard. Het duurt nu echt niet lang meer.
Succes met de laatste loodjes.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 25 Okt 2016 13:19

Re: Wachten....

Dankjewel Jezzie! Ik ga zo lekker even laat lunchen en daarna tutten in de badkamer. Maskertje enzo. Morgen is manlief weer vrij dus misschien maar voorstellen om even op pad te gaan samen. Dank voor je reactie.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Okt 2016 13:35

Re: Wachten....

Dat vind ik trouwens wel irritant, elke afspraak die ik maak nu is onder voorbehoud. Aan de ene kant logisch natuurlijk, maar aan de andere kant voel ik me toch een soort verplicht om het erbij te zeggen. En dan lijkt het alsof ik er echt continu vanuit ga dat de baby er morgen is, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo.
First world problems haha!

♥♥
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 25 Okt 2016 13:39

Re: Wachten....

Inderdaad alles is onder voorbehoud. Maar ik ga ook deze week toch maar dingen ondernemen, anders zit ik ook alleen maar binnen :redface:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 25 Okt 2016 13:43

Re: Wachten....

Jaa dat is dan wel weer stom omdat zo af te spreken.

Dat is ook wel gezellig dat je man thuis is. Zolang je je nog goed voelt. Toen ik bij de oudste 40+3 was zijn we nog wezen lunchen ergens. De voorlopig laatste keer samen. Twee dagen later ben ik bevallen.

Bij mijn jongste ging ik er dan ook echt vanuit dat ik wel overtijd zou lopen omdat dat bij de eerste om zo was.
En toen beviel ik met 39+5 en was ik echt een beetje ervan overdonderd dat het ineens al begon. Had ik nog helemaal niet in mijn hoofd zitten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Okt 2016 13:46

Re: Wachten....

Vervelend Sunshine! Probeer inderdaad nog wat dingen te ondernemen, zodat de tijd zo snel mogelijk gaat. Maximaal 1,5 week, dat is goed te overzien! En tot die tijd lekker hier meekletsen, dan vullen we het forum en onze tijd :)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 25 Okt 2016 13:53

Re: Wachten....

@Jezzie; hij is veel werken dus ik ben veel alleen, dat maakt het ook niet heel makkelijk. Gelukkig genoeg lieve vriendinnen die regelmatig langskomen.
Morgen maar extra genieten samen en even ergens een frisse neus halen.

@Taeda; lief van je! Misschien ga ik weer eens een boek lezen. Geeft misschien ook afleiding :)
Bij jou schiet het ook op, zo leuk!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Okt 2016 13:57

Re: Wachten....

Wat mij helpt is om elke dag even het huis uit te gaan. Koffie bij vriendinnen/familie, even boodschappen doen, wandeling maken, dat soort dingen. Ik ga ook liever naar mijn zus, dan zij bij mij koffie komt drinken, zodat ik echt even eruit ben.
En het gaat inderdaad opschieten, al reken ik nog wel op 2-3 weken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 25 Okt 2016 14:00

Re: Wachten....

Dat mis ik inderdaad, even eruit zijn. Maar ik heb niet echt mogelijkheid om ver weg te gaan. Mijn man heeft altijd de auto. Fietsen lukt niet meer met mijn dikke buik en lopend woont iedereen te ver.
Maar goed, misschien maar wat vaker even buiten wandelen en morgen even samen op pad.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 25 Okt 2016 14:01

Re: Wachten....

Je omschrijft precies hoe ik me vandaag voel, wat duurt wachten toch lang. Ondanks dat ik me prima voel, vind ik het nou ook wel lang genoeg.

Ik probeer 's morgens een beetje een planning te maken voor de dag, anders plof ik op de bank en duurt de dag zo lang. Bijvoorbeeld uitgebreid douchen, ergens koffie drinken, naar de winkel of nog een was aanzetten of strijken. En vooral steeds denken, dat t nogmaals maximaal 1,5 week kan duren. :smile:
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem315

Bericht 25 Okt 2016 14:24

Re: Wachten....

Ik ben twee keer over tijd gegaan (6 en 4 dagen) en dat vond ik die dag zelf even heel frustrerend, maar daarna richtte ik me op andere dingen.

Achteraf stellen die paar dagen niks voor. En houd je voor: De baby is er gewoon nog niet klaar voor.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 25 Okt 2016 15:22

Re: Wachten....

@Ster, jij was natuurlijk gisteren uitgerekend. Goeie tip van je. Een verdeling van de dag maken. Dankjewel. Hopelijk voor jou en mij de aller-laatste loodjes.

@Exogenisis; in principe zijn die paar dagen ook niks maar het voelt eindeloos. Maar zoals je zegt, de baby is er nog niet klaar voor.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 25 Okt 2016 15:29

Re: Wachten....

Ik vond dat wachten ook echt vreselijk! Ik wist dat het maximaal nog 2 weken zou duren, maar voor mijn gevoel was het ook eindeloos en ik kon de knop in m'n hoofd ook echt niet omzetten.
Ik kon lichamelijk ook niks meer dus afleiding zoeken was er niet bij.
Achteraf weet ik echt niet meer waarom ik die laatste week nou zo vreselijk vond maar ik kan me het gevoel nog goed herinneren!
Succes met de laatste loodjes! Nog even volhouden!!
<<

Anoniem316

Bericht 25 Okt 2016 15:30

Re: Wachten....

Heb je niet nog een paar van die zinloze, maar toch wel nodige klusjes? Zoals de koelkast schoonmaken, de keukenkastjes poetsen, dressoir uit mesten (dit zijn toevallig dingen die ik moet doen, maar geen zin in heb ;)). Dan heb je voor even je gedachten weer op wat anders.

En inderdaad, als je man vrij is lekker er even samen uit. Als ga je maar naar zoiets doms als de kerstshow van de Tuinland (dat wil ik dus maandag gaan doen met mijn man, hij is dan vrij :P).

Voor de rest ben ik bang dat ik straks ook net zo er bij loop als jou, dus ik blijf lekker even mee lezen voor de tips.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 25 Okt 2016 15:48

Re: Wachten....

@Olijfje, fijn om wat herkenning te lezen.
Nog heel eventjes... en dan kan ik haar vasthouden!

@Dee, ik denk dat ik wel wat klusjes kan bedenken... moet toch de tijd een beetje doden en alleen maar bankhangen is ook niet goed voor mijn lijf :eyes:
Voor jou schiet het ook op. Vermaak jij je een beetje tijdens je verlof?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 25 Okt 2016 15:50

Re: Wachten....

Nee dat bankhangen voel je je sowieso alleen maar lamlendiger door. Dat merk ik zelf ook heel erg. Als ik me een beetje optut en een beetje omrommel in huis voel ik me stukken beter dan wanneer ik de hele dag hang op de bank. Dan duurt een dag ook 10x zo lang voor mijn gevoel.
Ik vermaak me nog wel hoor, ben echt aan het genieten van de rust en stilte in huis. Zo lekker. Ik had verwacht dat ik daar na 2 weken wel een keer mee klaar zou zijn maar ik vind het nog heel relaxed. Dus die klusjes die ik 'moet' doen, bewaar ik voor de mindere tijden haha.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 25 Okt 2016 15:56

Re: Wachten....

Inderdaad lekker jezelf optutten en bezig zijn. Daarstraks lekker een maskertje genomen, heerlijk!!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Okt 2016 16:03

Re: Wachten....

Heel herkenbaar!
Ik ging nog veel wandelen, poetsen, koken, op de koffie bij mn opa en oma. En bijslapen, series kijken.
Dingen verdelen over de dag inderdaad. Dus niet koffie drinken en daarna meteen boodschappen. Het ene in de ochtend, het andere in de middag.
O en lekkere cake bakken. Pepernoten kan ook al wel. Zoiets.

Succes!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 25 Okt 2016 16:12

Re: Wachten....

Dankjewel Sam! Fijne tips. Ik moet gewoon meer om handen hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels