Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aankomen ondanks sporten en gezond eten

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Okt 2016 07:05

Aankomen ondanks sporten en gezond eten

4 weken geleden ben ik begonnen met iedere dag een uurtje crosstrainen. Daarnaast eet ik gezond: havermout als ontbijt, 2 broodjes als lunch en tussendoor fruit en rijstwafels. Avondeten is verschillend maar in ieder geval altijd een kleine portie koolhydraten en veel groente.

De eerste weken vlogen de kilo's eraf. Zal veel vocht geweest zijn. Had dus wel verwacht dat het minder snel zou gaan op den duur. Nu is het alleen zo dat ik deze week aangekomen ben! Gisteren woog ik 0.5kg meer dan die week daarvoor. En vandaag woog ik zelfs nog meer. Hoe kan dit? Spieren kweek je volgens mij niet met crosstrainen en in 1 maand. Ik blijf volhouden maar dit is wel erg frustrerend. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Okt 2016 07:16

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Mijn moeder had dit ook (zij sport nu met een personal trainer) en heeft toen voedingsadviezen gevraagd aan haar trainer. Bij haar kwam het doordat ze te weinig eet voor de energie die ze verbruikt. Houd je bij hoeveel je eet en hoeveel je nodig hebt? Bijvoorbeeld in een app als MyFitnessPall?

♥♥
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 25 Okt 2016 07:26

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Moet je ongesteld worden?
Ik ben een paar dagen daarvoor en de eerste paar dagen daarvan altijd een kilo ongeveer zwaarder.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2016 07:37

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Spieren kweek je misschien niet maar ze houden wel veel vocht vast om te herstellen. Een dag na het sporten ben ik soms 1 kilo zwaarder puur door vocht.

Dus had je misschien net gesport?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 25 Okt 2016 07:38

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Volgens mij eet je veeeel te weinig als ik dat zo lees.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2016 07:38

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Grote kans ook dat je te weinig eet idd. Een rijstwafel is leuk, maar je lichaam kan er weinig mee als je sport.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Okt 2016 07:47

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Cotton schreef:Spieren kweek je misschien niet maar ze houden wel veel vocht vast om te herstellen. Een dag na het sporten ben ik soms 1 kilo zwaarder puur door vocht.

Dus had je misschien net gesport?


Dit wilde ik ook zeggen. Ik heb precies hetzelfde.
<<

Anoniem184

Bericht 25 Okt 2016 08:18

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Ik zou inderdaad wat meer gaan eten en de koolhydraten proberen te vervangen voor meer eiwitrijk voedsel. Brood is ook een koolhydratenbom, maar door maar twee broodjes tussen de middag eten, krijg je eigenlijk weer te weinig binnen. Misschien kun je iets anders als lunch eten? Een schaal kwark met fruit, ene goed gevulde omelet, dat soort dingen? In de avond kleine porties is prima, maar beperk inderdaad vooral de koolhydraten en vul dat lekker aan met meer groenten, daar mag je prima een bord vol van eten. Eet een eitje, handje noten, wat rauwkost of schaaltje kwark tussendoor, dat soort dingen. Een rijstewafel eet ik ook wel eens, maar dat is meer omdat ik het lekker vind en ik dat nu een beetje voor de lekkere trek gebruik, en niet om m'n lichaam 'op gang' oid te houden, want daar werkt het niet voor.

Ik doe dit nu een aantal maanden en het afvallen gaat heel, heel héél gestaag, maar ik merk aan mijn kleding wal dat ik afval, en ik voel me er gewoon heel goed bij. De kilo's gaan niet hard, maar ik heb de weegschaal nu een beetje losgelaten. Ik voel me er goed bij, energiek, en verlies kennelijk centimeters, daar doe ik het voor.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Okt 2016 11:25

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Bedankt voor alle reacties. Ik hou niet precies bij hoeveel cal e.d ik eet maar ik zit denk ik rond de 1500 cal.

Volgens de crosstrainer verbrand ik per keer 300cal dus ik denk niet dat ik veel meer zou moeten eten.

Ongesteld zou wel kunnen. Ik heb 4 weken geleden ook een miskraam gehad en nog/ weer bloedverlies. Wellicht dat dit er inderdaad mee te maken heeft.

Ik sport s Avonds en weeg me dan s ochtends. Vocht kan het dus ook zijn maar wel raar dat ik dat de eerste weken niet had.

Dat het langzaam gaat is jammer maar aankomen is gewoon frustrerend.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2016 11:29

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Ga er maar vanuit dat je bloedverlies en eventueel (in combi met) het sporten sowieso veel invloed heeft op je gewicht.

Misschien een idee om toch eens 1 of 2 weekjes je kcal bij te houden?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Okt 2016 11:31

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Je moet je niet al te veel focussen op dat figuurtje op de weegschaal. Het is aan meer onderheven dan aan jouw calorie-inname en je verbruik: ook je vochtbalans speelt een rol, je cyclus maar ook de normale fluctuaties die iedere vrouw heeft in haar gewicht kunnen ervoor zorgen dat je weegschaal deze week wat hoger uitslaat dan normaal.

Je moet zeker niet de moed laten zakken na een maand: je bent toch ook niet binnen een maand heel veel aangekomen qua gewicht?
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Okt 2016 11:35

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Ik ga zeker door hoor :) voel me wel zoveel energieker en lekkerder in mij vel. Ik hoop dat ik binnenkort verrast wordt door de weegschaal en dat er weer wat af is. Het is niet het belangrijkste natuurlijk maar wel fijn als de weegschaal bevestigd dat je lekker bezig bent.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2016 11:37

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Centimeters meten is ook leuk en geeft vaak veel motivatie!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 25 Okt 2016 12:06

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

1500kcal is echt wel weinig als je zoveel sport. Ik mag van de dietiste 1700kcal en dat is al 500 onder mijn dagelijkse behoefte, om dus af te kunnen vallen. En dan sport ik 1x in de week.
Je zou eens met een dietiste naar je eetpatroon kunnen kijken.
Ik kwam er zo ook achter dat ik overdag veel te weinig at waardoor ik 's avonds teveel at en dat niet meer verbrandde.
Ik ben in 2 weken tijd bijna 2 kilo afgevallen door puur overdag beter te eten en nog niet eens in de avond gezonder.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 25 Okt 2016 12:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2016 12:09

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Sawadee schreef:1500kcal is echt wel weinig als je zoveel sport. Ik mag van de dietiste 1700kcal en dat is al 500 onder mijn dagelijkse behoefte, om dus af te kunnen vallen. En dan sport ik 1x in de week.
Je zou eens met een dietiste naar je eetpatroon kunnen kijken.

Dat zeg je heel goed, haha.

Ik weet niet wat Chipa doet, maar ik heb ook niet eens 1500 kcal nodig op een dag, verbruik maar net iets meer met de hele dag op kantoor zitten.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 25 Okt 2016 12:10

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Cotton schreef:
Sawadee schreef:1500kcal is echt wel weinig als je zoveel sport. Ik mag van de dietiste 1700kcal en dat is al 500 onder mijn dagelijkse behoefte, om dus af te kunnen vallen. En dan sport ik 1x in de week.
Je zou eens met een dietiste naar je eetpatroon kunnen kijken.

Dat zeg je heel goed, haha.


Ja maar iemand die dagelijks sport verbruikt dus meer dan ik ;-) wel even de hele context lezen.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2016 12:14

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Ja baas.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Okt 2016 12:14

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Ik zit de hele dag op kantoor dus dan verbrand ik niet veel. Qua sport slechts 300cal per dag. Ik train wel een uur maar niet heel zwaar.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2016 12:17

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Misschien is het verstandiger om om de dag wat intensiever te trainen? Je lichaam en spieren kunnen ook niet herstellen als je iedere dag weer sport. Of heb je dat 'iedere dag een uurtje' opgebouwd? Of ben je 4 weken geleden daar zo ineens mee begonnen?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 25 Okt 2016 12:23

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Chipa schreef:Ik zit de hele dag op kantoor dus dan verbrand ik niet veel. Qua sport slechts 300cal per dag. Ik train wel een uur maar niet heel zwaar.


Een vrouw met een niet actieve leefstijl, zittend beroep heeft rond de 2000kcal nodig. Jij bent wel actief omdat je dagelijks sport.
Dus dan zou je eigenlijk al meer mogen. En zeker als je zo weinig koolhydraten eet, probeer dan wat meer eiwitten. Want zie ook geen vlees terug?
Bijvoorbeeld een gekookt eitje tussendoor. Of wat kwark.

Wat eet je op je brood? En wat voor fruit eet je? Ik heb nu een lijst gekregen welk fruit ik beter niet dagelijks kan eten (banaan, appels, mango, druif, allemaal hoog in suikers) en juist de zuurdere fruitsoorten wel (kiwi, manderijn, frambozen en gek genoeg ook aardbeien).
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Okt 2016 12:34

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Ik ben begonnen met direct een uur crosstrainen. Wel op het laagste niveau. Ik zou inderdaad de ene dag op niveau 1 kunnen trainen en de volgende dag op niveau 2. En zo dan om en om. Misschien is mijn lichaam nu gewoon gewend.

Ik eet s avonds ook vlees of vis naast groente en aardappelen of pasta. Qua fruit vooral appel. Op brood eet ik meestal appelstroop.

Ik kan me voorstellen dat het qua voeding beter kan maar niet dat ik nu opeens aankom. Al zijn alle tps natuurlijk welkom! Ik denk dat dat dan eerder zit in vocht en/ of menstruatie.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2016 12:40

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Sawadee schreef:
Chipa schreef:Ik zit de hele dag op kantoor dus dan verbrand ik niet veel. Qua sport slechts 300cal per dag. Ik train wel een uur maar niet heel zwaar.


Een vrouw met een niet actieve leefstijl, zittend beroep heeft rond de 2000kcal nodig. Jij bent wel actief omdat je dagelijks sport.

Dus dan zou je eigenlijk al meer mogen. En zeker als je zo weinig koolhydraten eet, probeer dan wat meer eiwitten. Want zie ook geen vlees terug?
Bijvoorbeeld een gekookt eitje tussendoor. Of wat kwark.


Sorry, maar dat kan je gewoon echt niet zeggen dat een niet actief persoon met een zittend beroep rond de 2000kcal nodig heeft. Ja misschien als je 1 meter 90 bent.
Wat je nodig hebt kan je alleen berekenen met je vetvrije massa enzo. Als je je gewicht en je vetpercentage weet is dat heel makkelijk uit te rekenen.

In mijn geval heb ik een vetvrije massa van een kleine 44 kilo. Ik mag 1419 kcal per dag om mezelf te 'onderhouden' met mijn zittend beroep. Doe ik een lichte training, dan wordt dat 1524. Doe ik een zware training dan wordt het 1734.
Pas met gemiddelde arbeid waarbij ik veel zou lopen én een zware training, kom ik op de 1997 kcal.

Ik ken Chipa's waardes niet, maar haar doel is afvallen. Zo raar is 1500kcal dan echt niet. Je moet ze alleen wel op eten en qua macro's goed verdelen en ik weet niet of dat wel uit komt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Okt 2016 12:54

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Met elke dag dezelfde training -60 minuten croswalker- val je mi ook niet af. Je lichaam went aan de inspanning. De truuk met trainen is om je lichaam te blijven verrassen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Okt 2016 13:50

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Sawadee schreef:
Chipa schreef:Ik zit de hele dag op kantoor dus dan verbrand ik niet veel. Qua sport slechts 300cal per dag. Ik train wel een uur maar niet heel zwaar.


Een vrouw met een niet actieve leefstijl, zittend beroep heeft rond de 2000kcal nodig. Jij bent wel actief omdat je dagelijks sport.
Dus dan zou je eigenlijk al meer mogen. En zeker als je zo weinig koolhydraten eet, probeer dan wat meer eiwitten. Want zie ook geen vlees terug?
Bijvoorbeeld een gekookt eitje tussendoor. Of wat kwark.

Wat eet je op je brood? En wat voor fruit eet je? Ik heb nu een lijst gekregen welk fruit ik beter niet dagelijks kan eten (banaan, appels, mango, druif, allemaal hoog in suikers) en juist de zuurdere fruitsoorten wel (kiwi, manderijn, frambozen en gek genoeg ook aardbeien).


Wat heb jij een naar toontje de laatste tijd in je reacties.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 25 Okt 2016 14:37

Re: Aankomen ondanks sporten en gezond eten

Dat is iig niet zo bedoeld en ik reageer nog maar vrij weinig dus dat is dan gebasseerd op een paar topics. Reageer vaak snel tussendoor via mijn telefoon, misschien dat het daardoor zo overkomt omdat het snel getypt is en daardoor "kortaf" lijkt. Maar ik kom nu gewoon met tips, niks vervelends bedoelt aan. Maar ik zal er eens op letten :-)
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers