Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Okt 2016 22:59

Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Sinds deze week weeg ik hun voer af omdat mijn ene kat te dik begint te worden. Ik heb twee katers, de ene is slank en een moeilijke eter de andere lust alles en is dik. Momenteel geef ik 90 gram brokjes per dag (Hills icm Purina One) en één blikje natvoer. Dat is voor twee katten, de dikke eet dan iets meer als de helft denk ik.

Is dit een goede hoeveelheid voor een kat? Wat en hoeveel geven jullie?
<<

anoniem203

Bericht 24 Okt 2016 23:12

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Die van ons krijgt speciaal voer voor zijn blaas en daar stond op de zak (ik weet niet of het er nu nog op staat) dat een kat zoveel gram per dag nodig heeft. Dit hebben wij toen na gewogen en een maatschepje aangeschaft. Hij krijgt nu 's morgens en 's avonds een maatschepje vol. En dat is 70 gram totaal. Onze kat lust alleen maar brokjes en geen natvoer en het is ook een vrij grote kat.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Okt 2016 23:17

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Ja bij mij staat er tussen de 60 en 80 gram volgens mij, maar ik vond het zo veel! Zeker nog in combinatie met een half (klein) blikje. Vandaag had ik 100 gram gedaan voor twee katten en dat ging prima, morgen met 90 gram kijken of ze geen honger hebben. Onze dikke kat moet echt afvallen, hij is net 2 jaar en weegt al 6.5 kg!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 25 Okt 2016 01:34

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Ik kan de vraag wel beantwoorden maar eigenlijk weet je daarmee nog niets.de hoeveelheid verschilt heel erg per soort voer en natuurlijk het gewicht van de kat.

onze poes van 4kg krijgt 90-100gram terwijl kater(4,5kg) maar 50-60gram voer krijgt. Het grootste verschil is dat kater brokjes krijgt en poes kvv (kant en klaar vers vlees)

sowieso goed bezig. Uitzoeken waar ze genoeg aan hebben en langzaam minderen. Dieren mogen niet te snel afvallen.
Afbeelding
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 25 Okt 2016 06:26

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Ik zou stoppen met dagelijks natvoer. Daar zitten vaak veel ongezonde dingen in en ze hebben het niet nodig. Je kan als je ze naast de brokjes iets wilt geven ook rauwe kipfilet of rauwe kippenlevertjes geven.
<<

Anoniem316

Bericht 25 Okt 2016 07:28

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Hier krijgen ze alleen brokjes(bakjes zijn eigenlijk altijd wel gevuld) en af en toe natvoer. Natvoer is sowieso niet elke dag nodig, dus daar zou ik eerst mee beginnen.
<<

Anoniem281

Bericht 25 Okt 2016 07:43

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Onze vier katten hebben allemaal een bakje (maar kunnen niet lezen, dus gaan nooit naar hun eigen bakjes :nerd: ) en die worden elke ochtend gevuld en that's it.

Voorheen ga ik af en toe nog wel 's zachtvoer, als extraatje, maar mijn moeder past elke vrijdag op (op m'n kind, niet de katten :nerd: ) en die geeft ze geloof ik wel 2x zachtvoer dan, dus ik vind 't wel mooi geweest.

*Edit; mijn mormels zijn trouwens buitenkatten, die van jou ook? Want de mijne vangen hier en daar ongetwijfeld nog wat wild, als afwisseling op hun saaie brokjes..
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2016 07:47

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Onze buitenkat krijgt een bakje vol brokjes en 1 zakje natvoer per dag.

Onze binnenkat krijgt speciale Brits Korthaar brokjes die wat groter zijn. Kleine brokjes schrokt ze op en dan spuugt ze het weer uit. Anyway zij krijgt max. 60 gram per dag en 1 of 2x per week een lepeltje natvoer.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Okt 2016 08:01

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Die van mij kan de hele dag wel door vreten, en 'vraagt' er ook echt om. Nu heb ik een bekertje afgemeten en daar houden we ons aan. 70 gram ongeveer.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Okt 2016 09:23

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Die van ons krijgen drie kwart van wat ze normaal kregen, ben vergeten hoeveel gram dat was. Dat krijgen ze in de ochtend. De laatste die weggaat haalt de bakjes weg. Die zetten we dan weer neer als we thuis komen (zodat ze allebei eten en de dikke niet alles overdag van de dunne op eet). En dan tegen de avond krijgen ze nog een beetje. Dat bakje zetten we dan ook weer weg als we naar bed gaan.
Ze beginnen het te leren want meestal eten ze de bakjes nu leeg in de ochtend.

Eens in de week krijgen ze 2 theelepeltjes natvoer als extraatje of wat kipfilet of witte vis.

En als ze buiten zijn geweest en we roepen ze en ze komen naar binnen dan krijgen ze nog een gevriesdroogt snoepje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 25 Okt 2016 10:07

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Bij mij zit er altijd gewoon voer in de bakjes. Ik doe met 2 pakken in een maand. Maar de mijne lust ook geen natvoer :laughcry:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Okt 2016 10:09

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Ik gooi gewoon de bakjes vol en als ze leeg zijn vul ik het bij. Ze eten alleen wat ze nodig hebben gelukkig.
30-04-2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Okt 2016 10:17

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Mijn kat krijgt speciaal anti-blaasgruisvoer, zo'n 60/70 gram per dag. Keurig afgemeten in twee porties, anders vreet 'ie alles in één keer op en blijft hij de rest van de dag zeuren, haha.
Heel af en toe geven we 'm een zakje natvoer, ook speciaal anti-blaasgruis.

Het is trouwens een onwijs groot beest van ruim 6 kilo, maar wel heel slank. Als hij zijn zomervachtje heeft vindt iedereen hem er altijd (te) dun uitzien, maar onze dierenarts zegt dat hij juist een mooi gewicht heeft.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Okt 2016 19:33

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

hier krijgen ze elke dag een bakje brokjes elk 1 bakje. Eten ze niet eens helemaal op. En elke avond een half zakje natvoer .
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 25 Okt 2016 21:55

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Hier zijn de bakjes brokken altijd gevuld. Ze hebben beide een bakje. Ongeveer 60 gram gaat daarin. Ze eten naar behoefte. Doen er een dag mee ongeveer. En dagelijks een zakje nat voer waar ze ook een tijd mee doen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem184

Bericht 25 Okt 2016 23:12

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Ik ben ff kwijt hoeveel gram ik ook alweer geef, maar ik heb een plastic drinkbeker in de voorraadbak zitten (formaat zoals je die ook bij de Ikea of Hema kunt kopen, 200 ml ofzo), ik gooi elke ochtend bij opstaan en elke avond voor slapengaan een half bekertje in de voederbak. Dus totaal een hele beker per dag en daar doen dan twee katten mee. Ze gaan trouwens wel minder eten want de laatste tijd kan ik ook af en toe veel minder bijvullen. Ik doe doorgaans 4 weken met een vijfkilozak voer, de afgelopen keer heb ik er zes, misschien wel zeven weken mee gedaan (Prins Hypoallergeen). Ze krijgen hier geen natvoer.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Okt 2016 13:44

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Wij hebben de bakjes met brokjes altijd vol zitten voor onze 4 katten.
Ze eten allemaal wat ze zelf willen.
Heel soms (misschien eens per maand gemiddeld) krijgen ze nat voer. Een half zakje per kat of 1 blik samen.

Onze grootste kater is rond de 9 kilo. En ons kleinste poesje misschien maar 3 of 4 kilo.
Ze zijn allemaal volwassen, maar hebben een hele verschillende bouw.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 26 Okt 2016 18:24

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Onze kater is ook te dik en moet 1 kilo afvallen. Hij weegt nu 6 kilo. Van de dierenarts de tip gekregen om in de ochtend 30 gram brokjes te geven en 's avonds 30 gram. Ook gaf hij aan dat hij een half uurtje de tijd heeft om aller op te eten. Is het eten niet op dat zetten we het weg en krijgt is 's avonds pas weer.

Voorheen gaven en een heel bakje vol zodat hij de hele dag door kon eten. Maar onze kater was z'n vreetzak dat hij met gemak het eten van onze andere kat ook opat.

Onze kater heeft in het verleden ook een blaasontsteking gehad vandaar ook het advies om hem te laten afvallen.
Afbeelding
<<

Anoniem178

Bericht 26 Okt 2016 18:37

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Afbeelding

Bij ons krijgen ze hun eten in zo'n voerpuzzel. Ze zijn met zijn drieën, porties afmeten zou niet gaan, dan eet de poes alles op. Ze raken er inmiddels te handig in, dus we denken erover een nieuwe te kopen. Ze zijn alledrie wel aan de zware kant (4.7, 4.3 en ong. 3 kg), maar dat is al wel jaren stabiel. Ze krijgen onbeperkt, als de plaat leeg is laten ze het merken en vullen we bij. Dat is 2-3 keer per week.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Okt 2016 19:33

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Hier hebben ze altijd brokjes staan (maar ze eten ook enkel als ze trek hebben) en ze krijgen twee keer per week natvoer.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 26 Okt 2016 21:58

Re: Hoeveel voer geef jij je kat/katten?

Hoeveel ze precies ktijgt weet ik niet. 1 klein maat ekertje per dag. Maar hoeveel dat precies is geen idee. Daar doet ze de hele dag mee, en vaak is het de volgende dag nog niet helemaal op. Verder krijgt ze elke avond een paar kattensnoepjes en in het weekeind krijgt ze een zakje natvoer.
Volgens de dietenarts is ze keurig op gewicht (4,5 kg) dus zal wel goed zijn :)

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers