Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby en wintertijd

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 24 Okt 2016 05:11

Baby en wintertijd

Onze baby (7 maanden) wordt de laatste tijd al rond 5 uur wakker. We geven m dan vaak een paar keer de speen, maar dan moeten we om de 10 minuten terug, dus uiteindelijk geven we dan de fles in de hoop dat ie daar nog even rustig van wordt, maar uiteindelijk zijn we altijd rond uiterlijk 6 uur wel op met hem omdat ie gewoon niet meer wil (kan?) slapen.

Nu vinden we dat nu al niet zo tof en zouden we graag zien dat dat een uurtje later is, maar ik zie al helemaal op tegen volgende week, als de wintertijd ingaat. Er moet iets gaan gebeuren, anderen zijn we binnen een paar dagen gesloopt vrees ik. Heeft er iemand tips hoe we dit ritme kunnen ombuigen?
<<

Anoniem184

Bericht 24 Okt 2016 05:23

Re: Baby en wintertijd

Proberen wat te schuiven met z'n slaapjes overdag, zodat hij in de avond wat later naar bed gaat?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Okt 2016 06:11

Re: Baby en wintertijd

Hoelaat gaat hij naar bed?
Die van ons is natuurlijk jonger maar krijgt nog een fles om 23:00 en slaapt daarna ook tot 5 uur vaak.
Ben benieuwd volgende week. Ik verzet de klok s avonds gewoon al. Krijgt hij uur later de fles en slaapt dan hopelijk ook 6 uur achter elkaar
2016
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 24 Okt 2016 06:12

Re: Baby en wintertijd

Vermoeiend he zo vroeg wakker. Onze zoon van 10 maanden is echt al weken, misschien wel al een maand of 2-3 tussen half 6 en 6 wakker en nu is het sinds een paar ochtenden al 5 uur.

We hebben al van alles geprobeerd, korter later slapen overdag ('maar hij heeft het nog nodig) tot langer ophouden 's avonds. Ik ben er ook wel een beetje bang voor volgende week als de klok verzet wordt.
<<

Anoniem260

Bericht 24 Okt 2016 06:22

Re: Baby en wintertijd

Ik zie er ook tegenop... En de ervaring leert hier dat 'later een laatste fles' geen invloed heeft op hoe laat ze wakker wordt dus dat wordt nog leuk :palm:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Okt 2016 06:37

Re: Baby en wintertijd

Wij deden op die leeftijd toch al wel "slaaptraining". Dan gingen we om de paar minuten er heen, aai over de bol en speentje en daarna weer weg, het is om 5 uur gewoon nog midden in de nacht en dan wil ik gewoon niet op staan. Als mijn kindje echt honger zou hebben dan zou ik uiteraard wel een fles geven, maar niet opstaan verder.
En dat moet je wel echt even doorzetten, niet de lamp aan, niet praten, maar wel laten weten dat je er bent en dat zal vast ook niet na 1 nacht al lukken. Ik heb mijn kind nooit laten huilen.

Ik heb hier al vaker gezegd dat bij ons de dag in principe niet voor 7 uur begint ( een keer 10 minuten eerder doen we natuurlijk niet moeilijk over maar ik ga niet op zondag om 6 uur in de woonkamer zitten). Er waren toen in dat topic alleen maar mensen die daar over vielen en in een ander topic kreeg ik juist weer bijval van andere moeders.

Ik wil niet zeggen dat dit de juiste manier is, of dat iedereen het zo moet doen, maar voor ons werkt het absoluut en ook in mijn omgeving heb ik gezien dat het uiteindelijk bij iedereen werkte, je moet alleen wel consequent zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem236

Bericht 24 Okt 2016 07:03

Re: Baby en wintertijd

Rond 5 uur wakker? Dat betekend hier warmer aankleden. Zowel bij de oudste was dit altijd zo toen hij kleiner was en nu bij de jongste ook. Die was een tijd voor 5.30 wakker, nu slaapt hij in een winterslaapzak met mouwen en probleem is opgelost.
Rond 5 uur is het huis op het koudst.

Wellicht een idee om te proberen?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Okt 2016 07:18

Re: Baby en wintertijd

Lastig! Hier ook zo aan het rommelen met slapen en vroeg wakker.
Gisteren was het 5.15 toen heeft hij gedronken en nog geslapen tot 6.45, maar dan is hij echt wakker.
Vanacht was heeft hij om 0.30 nog gedronken en was hij ook weer om 6.00 wakker.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 24 Okt 2016 07:38

Re: Baby en wintertijd

Hem wat later naar bed brengen hebben we idd al geprobeerd, maar dan is hij net zo vroeg wakker. Hem overdag minder laten slapen is ook niet echt een optie, dan is hij zo chagrijnig als ik weet niet wat.

We hebben in dat opzicht ook wel een baby die zich niet makkelijk laat bijsturen, qua flesjes is hij ook altijd onbuigzaam geweest. Wakker maken voor een fles heeft geen zin want dan drinkt hij gewoon niet. De fles een uurtje eerder geven omdat dat qua planning een stuk beter zou uitkomen heeft ook geen zin, want hij weigert gewoon te drinken. Dus ii vrees dat het met dat slapen misschien wel hetzelfde zal zijn...

Minoes jou verhaal over slaaptraining heb ik inderdaad al eens eerder gelezen. Ik weet niet goed hoe ik daar tegenover sta. Ik heb de neiging te vinden dat hij daar nog veel te jong voor is, maar aan de andere kant, als dit nog lang zo doorgaat, word ik daar echt niet blij van. Dus ik ga t wel onthouden als optie als niets anders werkt...

Shally pfff zo lang al?? Ik heb hier stiekem nog de hoop dat t een korte fase is, of onderdeel van een of ander sprongetje ofzo...
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 24 Okt 2016 07:40

Re: Baby en wintertijd

Lotus schreef:Rond 5 uur wakker? Dat betekend hier warmer aankleden. Zowel bij de oudste was dit altijd zo toen hij kleiner was en nu bij de jongste ook. Die was een tijd voor 5.30 wakker, nu slaapt hij in een winterslaapzak met mouwen en probleem is opgelost.
Rond 5 uur is het huis op het koudst.

Wellicht een idee om te proberen?
Hij ligt al met kleertjes met lange mouwen in een winterslaapzak met lange mouwen onder een laken en twee dekens. En de verwarming staat op 18 graden. Als ik hem temperatuur als we hem uit bed halen, zit ie meestal rond de 37 graden, dus ik zou zeggen dat ie het dan niet te koud heeft.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Okt 2016 07:42

Re: Baby en wintertijd

Krijgt hij nog een late fles?
Ik kruip zelf meerdere keren per week om 21.30 in bed en haal zo toch 7 uur slaap.
Dan is het minder pittig
2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 24 Okt 2016 07:54

Re: Baby en wintertijd

Mijn oudste twee waren twee jaar lang elke dag om 5u wakker en na het ingaan van de wintertijd was dat 4u en met een dag of 10 zaten we weer rond 5u, dat was dan gewoon even omschakelen. Nu zijn ze trouwens ook rond 6u wakker in het voorjaar en de zomer als het vroeg licht is en de vogels actief zijn maar moeten ons laten slapen. (ze moeten dan wel stil zijn en in bed maar mogen wel op hun tablet of kleuren/puzzelboekjes)

Ik zou zeggen, kruip rond 22u in je bed en let it go. Dat hoort toch ook wel bij kinderen hebben en hij is nog te jong om zichzelf in zn bedje/kamerte vermaken.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 24 Okt 2016 07:57

Re: Baby en wintertijd

Wij hebben dat ook een hele tijd gehad. Tussen 5 en 6 uur. Minder prettig maar je doet er zo weinig aan.
Toen werd het een hele tijd half 7. En nu is het alweer best een tijd tussen half 8 en half 9. Ooit een uitschieter naar 9 uur.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 24 Okt 2016 11:43

Re: Baby en wintertijd

Hij voelt niet koud aan, ligt in een winterslaapzak. Maar het inderdaad het proberen waard om ook zn broekje aan te laten.

Ik ga er ook niet uit hoor, ik ga erheen, zet zn muziekbeer aan en ga weer weg. Voorheen werd hij kletsend wakker en lag hij te spelen in bed maar nu is het alleen maar huilen zodra hij wakker is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Okt 2016 11:46

Re: Baby en wintertijd

Hier werkt het beste accepteren en zelf vroeg naar bed. Leuke programma's kun je opnemen en 's morgens kijken. Ipv avondjes met vrienden oid met z'n allen eten, dat soort dingen.
R. 2013
D. 2016
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 24 Okt 2016 12:21

Re: Baby en wintertijd

Hoe oud is jullie kindje Sublimo?

Ik sluit me inderdaad aan bij accepteren en laten gaan, het zijn kinderen en je kunt niet alles sturen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 24 Okt 2016 12:29

Re: Baby en wintertijd

Ik laat het ook gaan, maar leuk is anders. Ik ga elke avond rond half tien (of eerder)naar bed en rond vijf uur is de jongste wakker. Als ze ouders is kunnen we het uit gaan leggen en verlengen, maar ze is nu gewoon te klein.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 24 Okt 2016 13:12

Re: Baby en wintertijd

Hmm blijkbaar komt t vaker voor dus iig... Ik probeer idd regelmatig vroeg naar bed te gaan, maar moet er tussendoor sowieso vaak ook nog een paar keer uit voor een speen en midden in de nacht voor een fles.


CCC, hij is 7 maanden nu.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 24 Okt 2016 13:29

Re: Baby en wintertijd

Ja leuk is inderdaad anders Soleil. Ik vind er ook niet zo heel veel aan, maar goed.. kan het toch niet veranderen.

Sublimo, hij is nog wel jong dus. Hier hadden ze soms van die fases tussendoor waardoor ze veel eerder wakker waren.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Okt 2016 16:50

Re: Baby en wintertijd

Ik zou vanaf vandaag iedere avond de boel 10 minuutjes opschuiven. Dan zit je zaterdag op een uur verschil.
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 30 Okt 2016 13:16

Re: Baby en wintertijd

Beetje goed gegaan bij iedereen?
Hier 6:30 eerste fles maar we hadden de klok nog niet verzet dus tsja uurtje te vroeg.
Het is nu alweer half uurtje rechtgetrokken door wat extra fruit te geven.
Ben benieuwd hoe het morgenvroeg gaat..
2016
<<

Anoniem281

Bericht 30 Okt 2016 13:17

Re: Baby en wintertijd

Tobias was 6:30 nieuwe tijd wakker, 07:00 de fles, maar meldde zich om 10:00 alweer, moe en hongerig. Alles is dus een uurtje opgeschoven vandaag, maar ik denk dat 't wel snel goedkomt :)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 30 Okt 2016 13:38

Re: Baby en wintertijd

We zijn dit weekend ook nog eens naar 4 flessen gegaan omdat we meneer niet wakker kregen om 23:00. Hij sliep dus tot 05:30 nieuwe tijd ( vanaf 21:00) dus echt niet slecht.
We hadden zoiets van: ritme in de war door wintertijd, dan gelijk maar dit proberen haha

Ben benieuwd of hij straks om 14:00 de fles weer wil ipv 15:00
2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 30 Okt 2016 14:18

Re: Baby en wintertijd

Hier niks aan de hand. Hebben haar om half 9 uit bed gehaald en ze lag er net iets voor één weer in. Niet een uur alles opgeschoven dus..heerlijk!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem328

Bericht 30 Okt 2016 14:29

Re: Baby en wintertijd

Hier gaat het tot nu toe ook vanzelf. Hij stond in de uitslaapmodus en werd 8 uur oude tijd/7 uur nieuwe tijd wakker en doet nu allles volgens het normale schema. Denk dus dat het wel goed komt vanavond! De perfecte dag dus om uit te slapen!
Laatst gewijzigd door Anoniem328 op 30 Okt 2016 14:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx, Nan