Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kinderfeestje, hoe lang?

<<

anoniem196

Bericht 23 Okt 2016 19:41

kinderfeestje, hoe lang?

Hoelang duren de kinderfeestjes bij jullie?

Dochter heeft een uitnodiging gekregen voor een feestje van 12:15-17:00.
Dit is voor haar veel te lang. Dan is het de hele avond huilen, en onrustig slapen en de volgende dag heel huilerig en weer een huil avond en onrustige nacht. Ze is snel overprikkeld.
Wat zouden jullie doen? Gewoon laten gaan? Of eerder ophalen.
Ze gaan ergens heen dus ophalen is lastig.

Elke keer is het drama na een feestje wat de hele middag duurt.
Haar feestje doen we van 12:15 tot 15:00 uur dat gaat net goed.
En haar familie verjaardag doen we meestal klein.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 23 Okt 2016 20:06

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Dat is best lang voor een kinderfeestje. Kun je ze niet of later weg brengen of eerder ophalen? Je moet doen wat jij het beste vind voor je dochter!
<<

Anoniem236

Bericht 23 Okt 2016 20:07

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Ik zou kijken hoe vaak dit voorkomt, vaak?dat ze zo n lang feestje heeft? En heeft ze er tijdens het feestje ook last van?
Of komt dat echt pas s avonds?

Als het antwoord nee nee is, zou ik die avonden voor lief nemen. En haar lekker laten genieten van het feestje.
Anders even contact zoeken met de ouders van de jarige en afstemmen wat mogelijk is?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Okt 2016 20:14

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Lastig, de feestjes die hier zijn geweest zijn meestal3 a 4 uurtjes. Ik had zelf van 12 tot half 4 gedaan en merkte ook rond 3 uur dat het voor de meeste kindjes wel klaar was, ze zijn moe en het wordt er minder gezellig van.
Als ze er echt last van heeft, zou ik het proberen voor te bespreken met haar, misschien savonds even ontspannen in bad of onder de douche misschien helpt dat. Voor mij zou het ook wel uitmaken welk dag het feestje is, is het daarna weekend dat ze kan uitrusten zou ik het denk ik minder erg vinden dan als ze daarna nog 2 dagen naar school moet en er daar ook last van heeft.
:heart: :heart: 2011
<<

anoniem196

Bericht 23 Okt 2016 20:17

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Feestje is op woensdag.
Ze is dan op school donderdag ook snel boos en verdrietig.
Ik kan er mee omgaan huilen en een slechte nacht. Maar is vooral zielig en lastig voor haar.

De meeste feestjes zijn hier zolang.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Okt 2016 20:22

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Lastig! Hier ook een meisje dat snel overprikkeld is. Zo'n feestje zou voor haar ook veel te lang zijn, met het nodige drama en huilen nadien. Toch zou ze het heel leuk vinden erheen te gaan en het niet willen missen. Bij later komen/eerder opgehaald worden, zou ze echt verdrietig zijn. Omdat ze dan 'anders' is dan de rest. Ik zou er daarom voor kiezen haar wel naar het hele feestje te laten gaan en de dag ervoor en erna niks bijzonders in te plannen, op tijd naar bed gaan en vooral veel rustmomenten inplannen.

Succes hoor!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 23 Okt 2016 21:50

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Mijn dochter geeft over ruim een week haar feestje en dat is van 13.15 (gelijk uit school) tot 17u. Best lang, maar we vieren het niet thuis, dus ik zie wel hoe het loopt. We moeten erheen rijden en eerst nog eten bij aankomst, nog cadeautjes uitpakken enzo en ik denk dat ik voor tussendoor nog iets meeneem om bijvoorbeeld glittertattoeages te maken bij ze of iets anders leuks voor meisjes. We vieren het bij een indoorspeeltuin (dat wilde dochter het liefst dus ik vond het uiteindelijk prima) dus vervelen zullen ze vast niet gauw doen. Maar het is wel lang en ook vermoeiend, dat weet ik wel zeker. Als ik naar mijn dochter kijk is dat in elk geval zeker het geval. Hier heeft ze niet heel vaak een feestje, dus zo af en toe zo'n drukke feestmiddag komt wel goed. Daarna thuis niet te veeleisend zijn en de dag erna soms ook nog even rustig en dan is het weer ok.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 23 Okt 2016 22:03

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Ik vind het inderdaad een erg kang feestje.
Hier duren feestjes van 12.15-15.30.

Als ze het niet aan kan, gewoon lekker ophalen. Leg het uit aan de ouders van de jarige dan is het vast geen probleem.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Okt 2016 22:06

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Dat is een best lang feestje. Mijn zoon heeft er zaterdag ook 1 van 12-17.30, vind ik ook erg lang, vooral omdat hij eigenlijk ook nooit ergens anders afspreekt dan thuis. Ik geef bij feestjes altijd aan dat ze me mogen bellen als het niet gaat, ook als ze niet thuis zijn (al word ik nooit gebeld want mijn zoon laat niet zien als het hem teveel is, dat komt er thuis pas uit).

Ik zou de keuze bij jouw dochter houden. Wil ze er zelf graag heen, dan zou ik haar het hele feestje laten gaan en haar eventueel eerder ophalen als het niet meer gaat.

De feestjes van mijn kinderen zijn meestal van 13.30-17.00/17.30 uur.
<<

anoniem196

Bericht 23 Okt 2016 22:10

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Ik spreek morgen de moeder van het meisje even aan.
Wat ze precies gaan doen en of ik haar makkelijk eerder op kan halen.
Ze moet daarna nog 1,5 dag naar school.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 23 Okt 2016 22:32

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Ik vind een uurtje of 3-4 meer dan genoeg. Daarna zijn kinderen inderdaad vaak zo moe en is de koek op.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 25 Okt 2016 15:57

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Das echt wel lang! Op mijn werk zijn de meeste kinderfeestjes in totaal 2 uur (inclusief eten), mensen hebben wel een optie om het met een half uur te verlengen maar in het verleden konden ze ook 3 uur (waarvan 2 uur bowlen) boeken, maar daar zijn we van af gestapt omdat dat eigenlijk echt te lang is voor bijna alle kinderen (of ze moeten al een jaar of 12 zijn, dan wil het net). Dit is dan wel zonder reistijd natuurlijk. En sommige ouders gaan eerst thuis nog een half uurtje of uurtje iets doen. In het verleden ook bij een kinderspeelparadijs gewerkt en daar bleven de meeste ouders ook ongeveer tussen de 2 en 3 uur. Dus ja, ik vind een feestje van bijna 5 uur lang echt wel een beetje te.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 26 Okt 2016 09:47

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Het kinderfeestje van Lotte was van 12 tot 16, maar Lotte wilde iedereen mee naar huis brengen en het laatste kindje hadden we om 17 uur thuisgebracht (en die vond dat eigenlijk nog te vroeg, haha).

Andere feestjes waar ze geweest is duurden meestal 3,5 uur, met één uitschieter van 11.30 tot 18.30...

2 uur bowlen vind ik ook ontzettend lang klinken sonly, bij het feestje hier hebben ze vooral lekker gespeeld.

ikknutsel, wat lastig dat je dochter er na het feestje zoveel last van heeft. Zit ze in groep 2 of 3? Anders misschien in overleg met de juf op donderdag thuishouden?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Okt 2016 19:05

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Nou hier kregen ze dus vandaag een uitnodiging voor een feestje van 13 tot 17.30.. ook best lang. Gelukkig op zaterdag dus kunnen ze nog uitrusten daarna. Heb eigenlijk geen idee wat ze gaan doen maar ze zullen wel weg gaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Okt 2016 20:14

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Meestal duurt het twee of drie uurtjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 26 Okt 2016 20:49

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Thuisblijven de volgende dag is alleen een optie wanneer je kind onder de 5 jaar is, anders kun je dit echt beter niet doen.

Ik zou haar gewoon halverwege ophalen van het feestje of haar juist later brengen.
<<

anoniem196

Bericht 27 Okt 2016 03:21

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Ze gaan eten, knutselen, speurtocht en laatste uur bowlen.
Eerder ophalen is dus echt niet leuk voor haar.
Later brengen maakt niet veel uit, dan is de dag alsnog lang.

Thuis houden van school gaat niet ze is bijna 6.
Het is deze keer niet anders.
We kunnen vast rekening houden met de avond en nacht.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 27 Okt 2016 07:30

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Thuis houden mag
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aar-school

Maar ik begrijp het als je daar niet voor kiest.
Vol programma op het feestje, kan me wel voorstellen dat ze er last van kan krijgen erna.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

anoniem203

Bericht 28 Okt 2016 18:31

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Mijn zoon heeft vorige ook een uitnodiging gekregen. Het feestje is van 10.30 tot 16.00 op een studiedag. Ik vind dit ook vrij lang en ook raar qua tijdstip. Maar ik weet ook niet wat ze verder gaan doen. Toen mijn zoon zijn feestje gaf hebben we het van 15.00 tot 17.30 gedaan en alle kindjes ook thuis gebracht met een volle buik. Ik merkte dat het voor de kinderen lang zat was.
<<

Anoniem273

Bericht 28 Okt 2016 22:11

Re: kinderfeestje, hoe lang?

MrsMath schreef:Thuis houden mag
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aar-school

Maar ik begrijp het als je daar niet voor kiest.
Vol programma op het feestje, kan me wel voorstellen dat ze er last van kan krijgen erna.


Op basis van welk punt dan? Overbelasting?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Okt 2016 16:07

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Mijn jongens hebben allebei een feestje vandaag. De oudste breng ik om 18.00 en heeft een slaapfeest. De jongste is om 14.00 gegaan en komt rond 18.00 weer thuis.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Okt 2016 16:22

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Aziraphale schreef:
MrsMath schreef:Thuis houden mag
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aar-school

Maar ik begrijp het als je daar niet voor kiest.
Vol programma op het feestje, kan me wel voorstellen dat ze er last van kan krijgen erna.


Op basis van welk punt dan? Overbelasting?


Er staat toch dat kindjes tot de 6e verjaardag 5 uur per week thuis mogen blijven bij moeheid? Daar hoef je verder geen toestemming voor te vragen. Dus ik denk dat dat punt bedoeld wordt :)

♥♥
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Okt 2016 21:19

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Als mijn dochter van 7 jaar te moe is om naar school te gaan dan vraag ik ook niet eerst toestemming om haar thuis te houden maar dan meld ik haar ziek (dat is overigens nog niet voorgekomen maar zo zou ik het doen als dat ooit zo is).
<<

Anoniem192

Bericht 29 Okt 2016 21:25

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Ik weet van vroeger ook wel dat ik soms een dagje 'ziek' thuis was, omdat ik gewoon te moe was, en mijn moeder dan even tijd voor alleen mij had, zonder mijn zussen, en ik kon uitslapen, rond lummelen & bijkomen.
<<

Anoniem255

Bericht 30 Okt 2016 21:01

Re: kinderfeestje, hoe lang?

Hier gaan ze elke dag tot 14u naar school en zijn de feestjes meestal vanaf 14.30 tot 17.30/17.45

Vrijdag heeft mijn dochter een feestje van 15.30 tot 19.00

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan