Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reistips plaats ze hier.

<<

Anoniem44

Bericht 12 Okt 2013 17:44

Re: Reistips plaats ze hier.

Ik heb meestal een broek aan die ik in een yogazaak heb gekocht, is eigenlijk gewoon een soort joggingbroek, maar dan wat mooier/stijlvoller/minder lubberig
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 12 Okt 2013 17:56

Re: Reistips plaats ze hier.

Ik draag altijd een zomers jurkje met daaronder een legging. Zit lekker en is licht & klein in je backpack. Een broek neemt gelijk zoveel plek in in je backpack.

Ik neem altijd slaappillen, diarree remmers en antibiotica mee.

Wat betreft water: ik vraag altijd gewoon water aan de stewardess.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 12 Okt 2013 18:10

Re: Reistips plaats ze hier.

Ben afgelopen september in Nieuwe-Zeeland geweest dus outdoor/wandel kleding was geen overbodige luxe. Op de terug reis had ik mijn katoenen lekker zittende outdoor broek aan. Geen afrits.

En de afsluitbare plastic zakjes zijn ook te verkrijgen bij de AH. Hierin deed ik mijn mini's en er werd zeker op gecontroleerd.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Okt 2013 18:21

Re: Reistips plaats ze hier.

caribbeanlover schreef:
Hamanbroek?


Je bedoelt denk ik een harembroek? Ik vind die altijd zo stom staan met zo'n laaghangend kruis. Maar zoiets chills is wel lekker ja, ben ook nog op zoek naar zoiets voor m'n nachtdiensten. Dan ga ik ook niet in joggingbroek, maar is een spijkerbroek ook zo wat.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Okt 2013 19:32

Re: Reistips plaats ze hier.

Marin schreef:Oh ik heb ook een leuke:
Wisten jullie dat Schiphol het enige vliegveld ter wereld is met een (gratis) museum (dependance van het Rijksmuseum met wisselende collectie) en een bibliotheek (met digitale en papieren boeken)?
Zitten allebei op de Holland boulevard op Schiphol na de douane!


Ik ben al een paar keer even in het museum geweest. En ik vind dat stukje ook altijd zo lekker om te zitten met heerlijke comfortabele stoelen en inderdaad die boeken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Okt 2013 19:35

Re: Reistips plaats ze hier.

Al wel een heel bekende tip maar blijft wel handig voor het geval dat: paspoort, gegevens reisverzekering, ziektekostenverzekering en andere belangrijke gegevens scannen/naar jezelf mailen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem7

Bericht 12 Okt 2013 19:38

Re: Reistips plaats ze hier.

Da's ook een idee, rapa nui, dat vergeet ik altijd. Het staat in elk geval allemaal bij mijn vriend op de laptop. Die blijft thuis maar zou het eventueel in geval van nood kunnen mailen, zou ik er niet meer aan denken.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Okt 2013 19:39

Re: Reistips plaats ze hier.

Marin, ik doe altijd een legging met een een rokje aan als makkelijke kleding i.p.v. een joggingbroek.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem119

Bericht 12 Okt 2013 19:42

Re: Reistips plaats ze hier.

Ja een legging met rokje is denk ik inderdaad ook wel comfortabel.

Wat ik wel altijd doe op lange vluchten is teenslippers aan. Makkelijk met de schoenencontrole op 't vliegveld en dan trek ik ze makkelijk tijdens de vlucht uit. Dan heb ik gewoon sokken in m'n handbagage die ik aantrek en kan ik lekker met m'n benen omhoog met m'n voeten op de stoel. Als ik dan moet plassen, trek ik m'n slippers gewoon weer even aan. Ideaal.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2013 00:18

Re: Reistips plaats ze hier.

Marin schreef:
caribbeanlover schreef:
Hamanbroek?


Je bedoelt denk ik een harembroek? Ik vind die altijd zo stom staan met zo'n laaghangend kruis. Maar zoiets chills is wel lekker ja, ben ook nog op zoek naar zoiets voor m'n nachtdiensten. Dan ga ik ook niet in joggingbroek, maar is een spijkerbroek ook zo wat.


Ik schreef het met een N, maar dat dacht later dat het hamaM moest zijn, dus ik heb het helemaal mis. Ja, die bedoel ik, zo poepbroek, ala Mc Hammer can touch this broek. Wellicht zoals iemand anders noemde een joggingsbroek, maar dan een luxe uitvoering waar het niet lijkt alsof het een sportbroek is.

Ik ga gewoon in mijn badstofachtige joggingsbroek waarvan ik er 3 heb, ga geen nieuwe speciaal ervoor kopen, maar begrijp jouw situatie wel een beetje.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2013 00:20

Re: Reistips plaats ze hier.

Bacio schreef:Ik draag altijd een zomers jurkje met daaronder een legging. Zit lekker en is licht & klein in je backpack. Een broek neemt gelijk zoveel plek in in je backpack.

Ik neem altijd slaappillen, diarree remmers en antibiotica mee.

Wat betreft water: ik vraag altijd gewoon water aan de stewardess.


Draag je dat tijdens het vliegen een zomersjurkje met daaronder een legging? Ik vind het altijd zo koud in het vliegtuig, maar dit jaar is het mij best mee gevallen en was het lang niet zo koud als voorheen.
<<

Anoniem7

Bericht 13 Okt 2013 00:21

Re: Reistips plaats ze hier.

Ik heb heerlijke joggingbroeken van de H&M, die zien er wel enorm joggingbroekerig uit, maar voor een nachtvlucht vind ik dat prima.

Oh oh oh, weten jullie? Ik hoop stiekem, heeeeel stiekem het noorderlicht te zien. Ik vlieg terug natuurlijk over Groenland, 's nachts, en ik heb een stoel aan de linkerkant van het vliegtuig :dance:
Heeft iemand dat wel eens gezien?
<<

Anoniem7

Bericht 13 Okt 2013 00:29

Re: Reistips plaats ze hier.

Oh, ik lees dat de kans op het spotten van het noorderlicht op die manier vrij klein is... Jammer. Leek me juist zo leuk. Maar er staat wel een filmpje van online, het kán dus wel:

http://wereldwijs-malmberg.blogspot.nl/ ... gtuig.html
<<

Anoniem119

Bericht 13 Okt 2013 10:13

Re: Reistips plaats ze hier.

Ik hoopte het ook toen ik in het donker over noord Finland vloog, maar geen geluk.
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 13 Okt 2013 11:51

Re: Reistips plaats ze hier.

Van dat museum op Schiphol wist ik niet. Vrijdag ga ik daar even kijken. Bedankt voor de tip, leuk!
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2013 13:15

Re: Reistips plaats ze hier.

Maple, Wil je zo'n broek dan alleen tijdens een nachtvlucht dragen? Wij hebben al meerdere keren mee gemaakt dat het licht uitging, maar dat is nooit voor een hele nacht. Denk dat ik het misschien verkeerd heb uitgelegd, want ik bedoelde het voor de hele vlucht.

Marin, Ik heb ooit 2 huispakken gekocht, beetje veloursachtige stof alleen zitten die broeken best strak (komt vast door mijn dikke kont) of het hoort strak te zijn dat kan ook. Er bestaan dacht ik meerdere van die pakken, ook met wat wijdere broeken. Het oogt wellicht wat netter dan een standaard joggingbroek van de bekende dikkere stof.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2013 13:20

Re: Reistips plaats ze hier.

<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2013 13:23

Re: Reistips plaats ze hier.

Marin, of je doet een compleet huispak aan met erover heen een poncho, een pashmina, een cardigan staat net even wat netter misschien.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Okt 2013 13:29

Re: Reistips plaats ze hier.

Een jurkje met legging is inderdaad ook een slim idee! Misschien dat ik dat ook wel ga doen, dan kan ik die legging gelijk uit doen zodra ik in Bangkok aan kom.
<<

Anoniem7

Bericht 13 Okt 2013 13:45

Re: Reistips plaats ze hier.

CBL, ik bedoel gewoon de hele vlucht waar je door de nacht heen vliegt, of het licht nu aan of uit staat boeit me geen ene zier eigenlijk, ik heb gewoon het idee dat ik beter zou kunnen slapen als ik makkelijke kleding aan heb. Slapen in een vliegtuig lukt me anders nooit, heb er nu ook diazepam van de huisarts voor liggen. Ik denk trouwens wel dat ik in m'n gewone kleding naar het vliegveld toe ga en me dan op het toilet bij de gate ergens omkleed en m'n joggingbroek aan trek ofzo.
<<

Anoniem7

Bericht 13 Okt 2013 13:47

Re: Reistips plaats ze hier.

Op de heenvlucht vlieg ik trouwens overdag, dan vind ik het op de één of andere manier ook anders, dan zou ik niet zo snel een joggingbroek aan doen. Laatste keren ben ik gewoon steeds in spijkerbroek heen en weer gevlogen..
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 13 Okt 2013 14:21

Re: Reistips plaats ze hier.

TukTuk als je voor langere tijd gaat is t juist weer handig om de zwaarste/grootste kledingstukken aan te doen.
Voor een vakantie wil ik altijd zo min mogelijk meenemen. Ik vind 10-12kg wel voldoende voor een paar weken.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Okt 2013 14:28

Re: Reistips plaats ze hier.

Bacio schreef:TukTuk als je voor langere tijd gaat is t juist weer handig om de zwaarste/grootste kledingstukken aan te doen.
Voor een vakantie wil ik altijd zo min mogelijk meenemen. Ik vind 10-12kg wel voldoende voor een paar weken.


Ja dat is ook wel zo, maar ik denk dat ik sowieso geen spijkerbroek mee ga nemen, veels te warm en onhandig voor daar.
En ik mag 30 kilo bagage mee nemen (al betwijfel ik sterk dat ik dat mee krijg in mijn backpack :laughcry: ).
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Okt 2013 15:15

Re: Reistips plaats ze hier.

Maple schreef:Op de heenvlucht vlieg ik trouwens overdag, dan vind ik het op de één of andere manier ook anders, dan zou ik niet zo snel een joggingbroek aan doen. Laatste keren ben ik gewoon steeds in spijkerbroek heen en weer gevlogen..


Daar heb ik schijt aan als ik overdag vlieg doe ik hem al gelijk aan, scheelt omkleden op een krappe plee!
<<

Anoniem205

Bericht 13 Okt 2013 19:45

Re: Reistips plaats ze hier.

Alibi schreef:
Marin schreef:Dat is idd lekker!
Als ik met zo'n goedkoop ticket van m'n werk reis, mag dat niet. Dan moet ik representatief er uit zien. Spijkerbroek mag wel, maar liever nog netter.

Waarom is dat? De overige reizigers zien toch niet dat het zo'n speciaal ticket is?


Het is ook omdat je mogelijk op een jumpseat (stewardessenstoel) bij een nooduitgang kunt komen te zitten. Dan moet je er voor de passagiers gewoon uitzien als personeel.

@Marin, toen wij uit SFO terugvlogen zagen we veel IPB-ers met spijkerbroek en t-shirt aan. In het buitenland letten ze er naar mijn idee veel minder op dan op SPL.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers