Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Helmpje

<<

Anoniem192

Bericht 21 Okt 2016 17:48

Helmpje

M'n neefje van 4,5 maand krijgt binnenkort een helmpje omdat hij een forse afwijking heeft aan z'n hoofd die met fysio en zelf oefenen niet beter, maar slechter is geworden zelfs. Vandaag is alles aangemeten en over 2 weken is die klaar. Zijn er hier mensen waarvan hun kindje het gehad heeft? Is dat goed gegaan, moesten ze hem lang dragen? Hoe is het hoofdje nu? Hoe vond het kindje het? Het is met pech 11 maanden nodig zei de kinderarts...
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 21 Okt 2016 19:04

Re: Helmpje

Tess heeft hem zeker 3 maanden gedragen. Dag en nacht met heel goed resultaat. Achterkant van haar hoofd was zo plat als een boek en dat is het nú niet meer.

T vond het echt geweldig. Ze schoof op haar rug overal heen en hoefde pas te stoppen als ze ergens hard tegenaan kwam, kon als ze zit zo omvallen zonder pijn en ermee langs de spijlen van de box.

Zou het zo weer doen als het nodig zou zijn bij de jongste.

11 maanden heb ik trouwens nog nooit gehoord. Meestal proberen ze er rond of voor 6 maanden mee te starten en klaar te zijn als ze 1 worden. T kreeg er trouwens ook fysio bij.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Okt 2016 19:30

Re: Helmpje

Het is fijn dat hij het helmpje nu krijgt nu de winterperiode start, is minder vervelend dan in de hitte met de zomer. Een helmpje ziet er vaak heel zielig uit, maar kinderen hebben er vaak helemaal geen last van. En het is voor het goede doel! Mensen denken ook vaak dat een helmpje duwt op het hoofdje, maar het wordt precies passend gemaakt, en waar de afvlakking is wordt er ruimte over gelaten, zodat het hoofdje daar heen kan groeien.

Ben wel benieuwd of het helmpje toevallig op mijn werk gemaakt wordt!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 21 Okt 2016 19:31

Re: Helmpje

Ja scheelt echt wel in de winter starten. T. kreeg haar helm in de zomer, was wel echt warm, bovenin zat een uitsparing daar konden haar haartjes mooi in een staartje uit.

Wat Sawadee zegt, het is precies passend en er zijn controles waarbij gekeken word of iets aangepast moet worden.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem236

Bericht 21 Okt 2016 21:14

Re: Helmpje

Onze oudste heeft er een gehad. Hij kreeg hem echter pas met 8 mnd door nalatigheid van de fysio en heeft hem rot 12 maanden gedragen. Vol in de zomer periode. Op hele hete dagen na 24u per dag gedragen, en heel mooi resultaat.

Hij heeft er totaal geen last van gehad. Ik vond het zelf wel echt lastig, mijn knappe ventje met z'n mooie haartjes,maar het was voor een goed doel.

Ze zeggen nu trouwens dat niet bewezen wordt dat het werkt, dat het zonder helmpje ook goed groeit. Maar wij hadden zoiets van better safe than sorry.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Okt 2016 21:30

Re: Helmpje

De helmpjes zijn wel bewezen dat ze werken, maar er is ook bewezen dat zonder helmpje de schedels in dezelfde mate bijtrekt voor de tweede verjaardag.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 21 Okt 2016 21:58

Re: Helmpje

Wij hebben ervoor gekozen om onze dochter geen helmpje te laten aanmeten. Ze had aanvankelijk een flinke afplatting, en met 7 maanden zat ze op de grens van wel/niet een helmpje. Niet gedaan, en ze heeft een prachtig hoofd nu. Rond een jaar of 2 zag je het bijna niet meer en nu is het helemaal weg.
<<

Anoniem236

Bericht 21 Okt 2016 22:04

Re: Helmpje

Fijn hasse dat het zonder ook goed gekomen is.

Wel denk ik dat als onze zoon een meisje was geweest dat we het dan niet hadden gedaan en de gok hadden gewaagd dat het bij zou trekken. Bij meiden zit het toch meer verscholen achter het haar.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 21 Okt 2016 22:19

Re: Helmpje

Ja, dat is natuurlijk wel zo, Lotus. Met een bos haar erover valt het wel minder op. Onze zoon hebben we altijd op zijn zij laten slapen, hij heeft gelukkig nooit een afplatting gehad. Ik weet nog dat ik het heel naar vond dat mijn dochter op zo'n helmpje afkoerste.
<<

Anoniem192

Bericht 21 Okt 2016 22:23

Re: Helmpje

Fijn om wat reacties te lezen. Z'n afwijking is geloof ik 117% en werd wel aangeraden op een helmpje omdat het op een plek zit wat niet goed zelf op te lossen is. Ik hoop dat hij een mooi bolletje krijgt :)
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 21 Okt 2016 22:50

Re: Helmpje

Dat is fors, Katie. Hopelijk helpt het goed en neemt de afplatting af.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Okt 2016 08:35

Re: Helmpje

117% is inderdaad fors. Hebben ze goed gekeken of er geen schedelnaden dichtgegroeid zijn? (Dan krijg je wel een typische vorm van het hoofd, en helaas herkennen niet alle kinderfysio's dat).
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

widko

Noob

Berichten: 230

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:20

Bericht 22 Okt 2016 09:49

Re: Helmpje

Mijn zoontje had een oddi van 117.5 heeft vanaf afgelopen maart tot half juli een helmpje gehad. Veel gedragen maar met extreem warm weer niet. Hij heeft nu nog een oddi van 102 maar dat trekt bij voor zijn 4de verjaardag.
Hoe verschrikkelijk wij als ouders het ook vonden onze kleine man heeft er geen last van gehad.
Zijn helmpje mocht zelfs een maand eerder de kast in vanwege de super goede resultaten.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Anoniem192

Bericht 22 Okt 2016 10:51

Re: Helmpje

Widko, ook een hoog percentage dus. Zie je het nog aan hem met 102 of is het echt mooi geworden qua resultaat?
En maar kort hoeven dragen dus.


Jip, z'n naden zijn nog niet dichtgegroeid, ze is bij drie verschillende artsen/fysio geweest en die zeggen hetzelfde.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Okt 2016 12:14

Re: Helmpje

Fijn dat daar goed naar gekeken is!

Oddi onder de 104% is in principe niet storend.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

widko

Noob

Berichten: 230

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:20

Bericht 22 Okt 2016 12:50

Re: Helmpje

Wij als ouders zien het nog wel, maar het resultaat is echt heel mooi. Als iemand het niet weet zien ze het niet en als ik vertel dat hij een helmpje heeft gehad zijn ze verbaasd.
Onze stoere bink 20-08-2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers