Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spreidbroekje bandage ding

<<

Anoniem250

Bericht 20 Okt 2016 19:48

Spreidbroekje bandage ding

Mijn lieve baby heeft sinds vandaag zo'n bandage ding voor d'r heupjes. Ik ging heel ontspannen naar de afspraak toe en zag er niet tegenop, maar toen ze het aantrokken voelde ik me ineens super rot. Ziet er zo onaangenaam uit. Ik moet steeds bijna huilen als ik mijn baby met opgetrokken beentjes in dat stomme harnas zie. En ik kan dit niet delen met de vader. Wat ook stom is. Zijn er hier meer moeders die dit ook hadden? Baby's hebben er geen last van ik weet het. Maar ik dus wel. Dat gevoel gaat weg toch?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Okt 2016 19:55

Re: Spreidbroekje bandage ding

Oh bah HG dat kan ik me best voorstellen. Hoe lang moet je baby dat ding dragen? En passen gewone broekjes er wel omheen?
#teammaple🍁
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Okt 2016 20:01

Re: Spreidbroekje bandage ding

Mijn dochter heeft een pavlikbandage gehad en ik vond het eerst zooo zielig! Ook omdat ze net begon met draaien toen en dat kon ze niet met dat ding. Ze heeft er wel een nacht aan moeten wennen trouwens, maar daarna ging het prima. En ook ik wende er aan, al heb ik wel de hele tijd uitgekeken naar de dag dat 'ie afmocht. Ze heeft hem van 4 tot 7 maanden gedragen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Geel

Bericht 20 Okt 2016 20:04

Re: Spreidbroekje bandage ding

Ik weet niet. Misschien is het hoogst haalbare dat het jou pijn aan je hart blijft doen, maar dat je wel weet dat het verstandig en je er dus overheen leert zetten. 't Is gewoon heel verdrietig als je kleine baby'tje iets heeft, hoe klein ook. Ze is zo kwetsbaar en ongerept, alles wat dat schaadt is stom.

Verder geen ervaring met die dingen. Het zit bij mijn man in de familie, dus ze is er wel op gecheckt, maar gelukkig nergens last van.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Okt 2016 20:05

Re: Spreidbroekje bandage ding

Ach wat sneu voor het poppetje. Hopelijk wennen jullie er beide snel aan.
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Okt 2016 20:13

Re: Spreidbroekje bandage ding

Broekjes kunnen er niet overheen, maar leggings kunnen er wel onder. (Weet niet meer wie dat vroeg).

Baby'tje wat ik nu begeleid heeft er ook eentje gehad, en zelfs met de bandage aan kon ze op haar buik liggen. In het begin was het wennen, nu heeft ze nog alleen een spreidbroek voor 2 maanden overdag en in de nacht, daarna alleen nog 2 maanden in de nacht. Ze rolt inmiddels om met spreidbroek en al.

Via Maxi cosi kun je een speciale maxi cosi lenen waar ze met spreidbroek in past. Heb je de tweeling wagen nog? Daar kan ze ook wat makkelijker in liggen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Geel

Bericht 20 Okt 2016 20:16

Re: Spreidbroekje bandage ding

Jip, jij hebt altijd zulke goeie tips op dit gebied, echt super.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Okt 2016 20:17

Re: Spreidbroekje bandage ding

Mijn dochter paste trouwens nog gewoon in de maxicosi en de wagenbak gelukkig. En ik heb haar ook veel gedragen in de draagdoek, dat lukte ook gewoon met het broekje aan.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 20 Okt 2016 20:23

Re: Spreidbroekje bandage ding

Wat vervelend dat je je er zo rot onder voelt, HG!
Gelukkig heeft je dochter er zelf geen last van.

Misschien even heel stom hoor, maar waarom is zo'n spreidbroekje precies?
<<

Geel

Bericht 20 Okt 2016 20:25

Re: Spreidbroekje bandage ding

Om heupdysplacie tegen te gaan, Gekkie.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 20 Okt 2016 20:29

Re: Spreidbroekje bandage ding

Geel schreef:Om heupdysplacie tegen te gaan, Gekkie.


Thanx, meteen even opgezocht.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 20 Okt 2016 21:04

Re: Spreidbroekje bandage ding

Ahhh wat sneu HG, wist je al lang dat ze het moest? Hopelijk 'wen' je er gauw aan!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem250

Bericht 20 Okt 2016 21:29

Re: Spreidbroekje bandage ding

Bedankt voor de lieve reacties. Fijn, dat had ik even nodig. Jip wat een goede tips! Goed om te horen dat ze toch nog op haar buik kan liggen. Ze heeft een voorkeurshouding dus moet goed oefenen op haar buik. De tweeling zit nog in de duowagen, ik draag F altijd. Gelukkig kan ik dat blijven doen.

Plien ik had vorige week de heupecho omdat F tijdens zwangerschap in de stuit heeft gelegen. En toen ben ik doorverwezen naar de orthopeed. Ik wist dus dat ze het zou krijgen. Ik kreeg het rotgevoel pas toen ze het aandeden. Daarvoor dacht ik wat moet dat moet.
<<

Anoniem260

Bericht 21 Okt 2016 04:11

Re: Spreidbroekje bandage ding

HG wat vervelend!
Wat merkte je aan haar waardoor het nodig bleek? Vroeg me meteen af of ze nog in de drager kon, maar fijn om te lezen dat dat met die bandage gewoon kan!

Heb je t idee dat F er een beetje aan kan wennen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Okt 2016 06:59

Re: Spreidbroekje bandage ding

Buikliggen zal er in het begin wel wat knullig uitzien hoor. Maar je kunt met het voedingskussen onder haar armpjes of een handdoekje kijken of het dan wat beter ligt. De voorkeurshouding kan komen door die heupdysplasie.

Ik heb het vroeger ook allemaal gehad, en ik ben 'bang' dat mijn dochter genetisch belast zal zijn, dus ik ga al vroeg aan de wisselligging om een afgeplat hoofdje te voorkomen. Een beetje halve zijligging lukt overigens ook vaak wel met een voedingskussen. Gewoon een beetje proberen. Bij mijn patientje had ik op een gegeven moment een houding gevonden waarvan moeder en ik dachten dat dat niet lekker kon liggen (maar de druk was wel van haar schedeltje) en de baby viel in slaap...overdag doet moeder dat nu, in de nacht gewoon op de rug.

Ik ging overigens voorbij aan het feit dat jij het er zielig uit vindt zien. Dat kan ik me levendig voorstellen! Extra genieten van de badtijd samen! En het is voor een goed doel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 21 Okt 2016 07:32

Re: Spreidbroekje bandage ding

Ahh wat sneu voor F! Hopelijk heeft ze er niet teveel last van.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 21 Okt 2016 07:51

Re: Spreidbroekje bandage ding

Wat sneu HG.
Ik denk dat je er niet echt aan kunt wennen, om je meisje in een spreidbroekje te moeten zien voor de komende maanden.

Hier zit heupafweikingen in de familie (2de graad), ze werden er sowieso op gecontroleerd.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Okt 2016 08:21

Re: Spreidbroekje bandage ding

Wij legden in bed trouwens een handdoekenrol onder haar benen omdat ze anders zo in het luchtledige zweefden, dat leek ons zo oncomfortabel.

Ik hoop dat je je er snel wat minder rot onder voelt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Okt 2016 10:01

Re: Spreidbroekje bandage ding

Wat sneu HG. Gelukkig kan je haar wel gewoon blijven dragen. Weet je hoelang ze dat ongeveer moet hebben?
2012 & 2016
<<

Anoniem250

Bericht 21 Okt 2016 13:31

Re: Spreidbroekje bandage ding

Bedankt voor de fijne reacties. F heeft niet zo'n goede nacht gehad, maar dat is wel logisch.

Suus wat voor kleertjes zijn het handigste? Het ziet er met een jurkje heel stom uit.

Jerry, ik merkte er niets van, maar omdat ze in de stuit heeft gelegen had ze een indicatie voor een heupecho. En daar is het aan het licht gekomen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Okt 2016 14:14

Re: Spreidbroekje bandage ding

Wij deden het bovenste deel altijd over de romper, dus onder een truitje, en dan een soepel broekje of een legging, waar dan het onderste deel van de spreidbroek overheen kan. Wat lossere jurkjes deden wij ook wel met een maillot en dan dus het harnaste onder de jurk. Heel mooi wordt het helaas niet :(
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Okt 2016 14:24

Re: Spreidbroekje bandage ding

Wat sneu HG, hopen dat ze er snel aan kan wennen. Wel weer "fijn" dat ze in een stuit heeft gelegen en dat het nu al ontdekt is! Wanneer ontdekken ze zoiets anders?
⁠♡♡♡
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Okt 2016 15:25

Re: Spreidbroekje bandage ding

Uffe, ze kijken er sowieso naar op het cb. Mijn dochter had geen enkele indicatie (nooit in stuit gelegen, zit niet in de familie), maar ze werkte op het cb nooit mee met het onderzoek waarbij ze de beentjes omhoog duwen. We moesten daarom voor de zekerheid een heupecho laten maken en gingen er eigenlijk vanuit dat er niks zou zijn. Dat viel dus tegen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Okt 2016 15:28

Re: Spreidbroekje bandage ding

Sneu HG. Lijkt mij ook niet leuk om te zien. Hopelijk gaat het proces snel.
Heeft ze vannacht wel goed geslapen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem250

Bericht 21 Okt 2016 15:42

Re: Spreidbroekje bandage ding

Slapen ging nog niet zo goed. Maar dat had de verpleegkundige ook al verteld.

Net als Suus had ik het ook niet verwacht. Mijn andere dochter heeft ook een heupecho gehad, omdat haar beentjes ongelijk zijn. Maar op de foto bleek dat de heupjes daar niet de oorzaak van waren. Het zit ook bij mij niet in de familie en F heeft maar een weekje in de stuit gelegen. De echoscopiste zei dat de afwijking maar klein was en dat de orthopeed zou beslissen of een spreidbroekje nodig zou zijn. Ik dacht van niet, maar dat viel dus tegen. Over 6 weken krijgt ze weer een echo. Als dan alles goed is, mag het af. Maar het is gebruikelijk dat zo'n ding minimaal 3 maanden gedragen moet worden en als het dan nog niet goed is 6 maanden. Ik stel me daarom in ieder geval in op 3 maanden. De orthopeed wil nu ook mijn andere dochter zien. Omdat hij het vreemd vindt dat de jongste het wel nodig heeft en zij niet. Daar voel ik me nu ook niet heel prettig bij. Ze wordt al bijna twee.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers