Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe is dat bij jou in de wijk?

<<

Anoniem198

Bericht 20 Okt 2016 14:00

Hoe is dat bij jou in de wijk?

Ik weet even geen andere topic titel.
Hoe vaak wordt er bij jou aangebeld voor collectes, schoolkinderen, deur verkoop, etc?

Ik word er echt een beetje gek van. Nu ik al een aantal weken veel thuis ben is het bijna elke dag wel raak.
Is het Hellofresh niet dan wel Eneco of een kind uit de buurt die een actie heeft op school.
De bel staat al uit maar nu zijn ze over gegaan op kloppen op het raam.
Zijn m'n kinderen net rustig zit ik eindelijk en moet ik weer opstaan. :(
Ik ben echt geneigd een briefje op te hangen.

Hoe is dat waar jij woont? Hoe vaak wordt er bij jou aangebeld voor deurverkoop?
<<

Anoniem313

Bericht 20 Okt 2016 14:06

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Niet zo heel veel. Wij hebben ook geen deur op de begane grond, dus dat scheelt denk ik. Als je er veel last hebt, er zijn stickers te koop.
<<

Anoniem187

Bericht 20 Okt 2016 14:07

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier zelden wat eigelijk. Lijkt me vervelend als er zo vaak mensen aan de deur staan.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 20 Okt 2016 14:10

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier ook zelden. Misschien zo'n sticker opplakken dat je niet wilt dat verkopers etc. aanbellen?
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 20 Okt 2016 14:25

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Herkenbaar. Ik heb de bel uitgezet en reageer niet op geklop.
Wat ik het meest irritant vind, is dat de buren hun pakketten laten bezorgen als ze werken en ik thuis ben. Die lui van DHL, PostNl weten altijd de deur te vinden als mijn kinderen 's middags net slapen.
En ze benaderen je vrij agressief. Bijv door de brievenbus Pakkeeeeeeetje roepen. Ik weet dat ze meer verdienen als ze meer pakketten afleveren, maar ik neem het dus niet meer aan.
Had laatst van de Babydump de hele gang vol staan met enorme dozen met autostoeltjes erin, laat dat lekker bezorgen als je zelf thuis bent.
Ook collectes en reclames enz... elke avond rond 18 uur wel raak.
Ik houd niet van mensen aan de deur.
04-2014
10-2015
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2016 14:29

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier komen altijd heel veel van die energie verkopers vanmiddag al weer 2 . Collectes komen niet vaak hier. Schoolkinderen regelmatig vooral toen de kinderpostzegels net weer waren de 1 na de andere kwam toen
Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 20 Okt 2016 14:32

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier bijna niet meer sinds we zo'n sticker hebben. Af en toe belt er nog wel iemand aan maar dan wijs ik ze op de sticker en ga ik ook niet in op het hele verhaal. Kinderen bellen wel aan met sponsorloop of postzegels ofzo maar dat vind ik niet erg, daar doe ik altijd wel aan mee. Pakketjes worden hier ook vaak voor de buren bezorgd dat vind ik geen probleem als ze het maar komen halen diezelfde avond of de dag erna. Laatst had ik een pakket waar de halve gang van vol stond en die buren bleken op vakantie, daar word ik niet heel blij van.
2010 2012
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 20 Okt 2016 14:39

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier valt het wel mee. Nou ben ik zelf vaak weg rond etenstijd en begin van de avond, dus ik mis ongetwijfeld ook weleens wat. Ik schat dat ik gemiddeld elke 2/3 maanden een collecte aan de deur heb en af en toe verkopers of een goed doel om donateurs te werven. Collecte en kinderen vind ik niet erg, verkopers en goede doelen zit ik niet op te wachten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 20 Okt 2016 14:46

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Milou ik snap dat dat irritant is, maar soms kun je niet kiezen wanneer iets wordt bezorgd. Dat agressieve van de bezorgers vind ik trouwens ook zo stom. Onze bel doet het prima maar je hoort m niet gaan als je aanbelt. Dus drukt de bezorger altijd meerdere keren om daarna nog hard op de deur te gaan bonzen. Héél fijn als je kind net slaapt inderdaad of toen ik tijdens m'n zwangerschap meerdere trappen af moest met mijn dikke buik.

Om terug te komen op de vraag in de OP: redelijk vaak, maar zeker niet dagelijks. Een paar keer per maand denk ik?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 20 Okt 2016 14:48

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier komt niemand aan de deur. We wonen buiten af.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Okt 2016 14:49

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Bij mij niemand. Gelukkig.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Okt 2016 14:51

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Ohja en ik ben ook de pakketservice voor al m'n buren :) Heb elke week wel een aantal paketten staan. Ik vind dat geen ramp.
#teammaple🍁
<<

anoniem203

Bericht 20 Okt 2016 14:52

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier is het ook vaak. Alleen nu niet meer want ik heb sinds een half jaar een sticker onder mijn bel. Het is nu 1x voorgekomen dat een verkoper toch heeft aangebeld. Toen vroeg ik aan hem of hij niet kon lezen en gooide zo de deur dicht. Maar voor de rest werkt het. Collectes vind ik niet erg en geef altijd ook wel iets.

Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 20 Okt 2016 14:55

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Ik ben het deels eens met Milou. Bestel het als je weet dat je een groot deel van de dag thuis bent. Natuurlijk kan het voorkomen dat je even de deur uit moet maar zorg gewoon dat je snel het pakketje ophaald. Ik zat laatst ook te kijken met een grote doos van een strijkplank + ijzer voor de buren. Dan ding heeft hier gewoon 1,5 dag gestaan. En natuurlijk zijn er uitzonderingen maar vaak gewoon niet en is het puur gemak.
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 20 Okt 2016 15:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 20 Okt 2016 14:57

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Wij hebben ook zo'n sticker, alles nee. Niet mijn idee, k wil best doneren namelijk, maar m'n man houdt er niet van. Maar da's sowieso beetje een hork af en toe. Tijdje geleden liep er een jochie en die gooide per ongeluk een krant in de bus. Man springt op de van de bank, opent de deur en fluit letterlijk het jochie terug. 'Hee, psst, kijk 's? Nee - nee. Dus ook tegen deze krant, nee!' en gaf 'm terug.

Ja, mss heel normaal ("Hij kan toch lezen! Nee, nee, hoe moeilijk is 't?") maar ik vond 't stom van 'm :laughcry: 't Is maar een krantje...
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Okt 2016 14:59

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Mijn dochter belt zelf aan hier in de buurt voor de grote clubactie :smile: .
Hier valt het wel mee, het zijn meestal periodes waarin we opeens een paar keer achter elkaar jehovagetuigen en energiebedrijven aan de deur hebben.
Kinderen ook wel eens, pas nog kinderpostzegels. Ik heb toen bij de eerste die kwam wat gekocht en daarna de sticker bij de bel geplakt.
De mensen die namens energiebedrijven komen vind ik vaak wel irritant, maar dat is vooral omdat ze zo volhardend zijn als ik zeg dat ik geen interesse heb.
<<

Anoniem316

Bericht 20 Okt 2016 15:00

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Onze pakketjes worden ook regelmatig bij de buren bezorgd, omdat je dus vaak geen tijd of dag kan kiezen. Kan dat wel, dan kies ik altijd een moment dat ik thuis ben. Beetje jammer als de pakketbezorger dan wel een keer heel vroeg komt, zoals vandaag :palm:

Verder komt hier niet eens zoveel aan de deur. Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik de laatste weken sowieso niet van de bank af kom als ik zie dat het iets anders is als een pakketbezorger. Sorry not sorry :)
<<

Anoniem281

Bericht 20 Okt 2016 15:02

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Liadan schreef:Mijn dochter belt zelf aan hier in de buurt voor de grote clubactie :smile: .
Hier valt het wel mee, het zijn meestal periodes waarin we opeens een paar keer achter elkaar jehovagetuigen en energiebedrijven aan de deur hebben.
Kinderen ook wel eens, pas nog kinderpostzegels. Ik heb toen bij de eerste die kwam wat gekocht en daarna de sticker bij de bel geplakt.
De mensen die namens energiebedrijven komen vind ik vaak wel irritant, maar dat is vooral omdat ze zo volhardend zijn als ik zeg dat ik geen interesse heb.


Gewoon zeggen dat je van je man zulke beslissingen niet mag nemen en hij nu op zee is, aan 't werk. Geef er een gedienstig knikje bij en doe de deur dicht, easypeasy.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Okt 2016 15:04

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Nooit! Wij wonen ook buitenaf en hebben twee grote honden die loslopen.
Maar als de pakketdienst komt moet ik dus echt juist heel hard rennen. Hij toetert 1x en sjeest dan snel weer weg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Okt 2016 15:04

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Onze overbuurman is zo'n chagrijn die gewoon rond zessen als hij aan 't eten is (als wij net thuis komen en ontdekken dat er een pakketje bij hem is afgeleverd) niet open doet. Dan bel je aan, hoor je 'm stommelen, maar open doen ho maar. Zo flauw.

Verder neem ik gerust pakketjes aan voor anderen als 't uitkomt.

En af en toe komt er een lieve basisschool leerling langs voor een loterij, sponsorloop of kinderpostzegels. Dat vind ik alleen maar leuk.

En collecte geef ik uiteraard ook wat, tenzij 't iets vaags is zonder dat ze echt geldige id hebben. Dan wordt dat rond gestuurd in de buurt whatsappgroep.
Let's discover the world together.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 20 Okt 2016 15:05

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier haast nooit. Enkele keer en meestal hebben ze het geduld niet i te wachten tot we beneden zijn om open te doen.

Pakketbezorger vind ik wel vervelend ja. Altijd aanbellen en direct hard kloppen. Heb al meerdere keren geklaagd maar daar word niks mee gedaan. Pakketjes neem ik wel aan... liever niet maar ik vind het ook fijn als mijn buren mijn pakketje aannemen als ik toevallig even niet thuis ben.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Okt 2016 15:09

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Bazinga schreef:
Liadan schreef:Mijn dochter belt zelf aan hier in de buurt voor de grote clubactie :smile: .
Hier valt het wel mee, het zijn meestal periodes waarin we opeens een paar keer achter elkaar jehovagetuigen en energiebedrijven aan de deur hebben.
Kinderen ook wel eens, pas nog kinderpostzegels. Ik heb toen bij de eerste die kwam wat gekocht en daarna de sticker bij de bel geplakt.
De mensen die namens energiebedrijven komen vind ik vaak wel irritant, maar dat is vooral omdat ze zo volhardend zijn als ik zeg dat ik geen interesse heb.


Gewoon zeggen dat je van je man zulke beslissingen niet mag nemen en hij nu op zee is, aan 't werk. Geef er een gedienstig knikje bij en doe de deur dicht, easypeasy.

:thumbup: dat ga ik zeggen als we verhuisd zijn. Nu werkt het meestal als ik zeg dat we hier nog maar heel kort wonen en dus niet meer gaan veranderen.
<<

Anoniem198

Bericht 20 Okt 2016 15:18

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Pakketjes aannemen voor buren vind ik niet erg. Doen ze ook voor ons als we niet thuis zijn.
Ik ga eens kijken voor zo'n sticker,
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 20 Okt 2016 15:47

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

bijna geen last meer van sinds we een sticker hebben. ik zie ze regelmatig tot halverwege het pad lopen en dan omkeren :thumbup:
een enkele keer nog iemand die de sticker over het hoofd heeft gezien. of een hele hardnekkige verkoper "maar ik kom u niets verkopen".
voor goede doelen doneren we online en hangt er een goededoelensticker.

Bazinga schreef:
Liadan schreef:Mijn dochter belt zelf aan hier in de buurt voor de grote clubactie :smile: .
Hier valt het wel mee, het zijn meestal periodes waarin we opeens een paar keer achter elkaar jehovagetuigen en energiebedrijven aan de deur hebben.
Kinderen ook wel eens, pas nog kinderpostzegels. Ik heb toen bij de eerste die kwam wat gekocht en daarna de sticker bij de bel geplakt.
De mensen die namens energiebedrijven komen vind ik vaak wel irritant, maar dat is vooral omdat ze zo volhardend zijn als ik zeg dat ik geen interesse heb.


Gewoon zeggen dat je van je man zulke beslissingen niet mag nemen en hij nu op zee is, aan 't werk. Geef er een gedienstig knikje bij en doe de deur dicht, easypeasy.


haha. Dat heb ik ook een keer gezegd, geen idee meer waarover het ging maar dat was sowieso iets wat ik met mijn man wilde overleggen... maar dat werkte niet. kan je hem nu dan niet bellen? nee. als er brand is dan kan je hem ook niet bereiken? ehm, het lijkt me beter dat ik dan de brandweer bel."
Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 20 Okt 2016 15:50

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Ava schreef:Ik ben het deels eens met Milou. Bestel het als je weet dat je een groot deel van de dag thuis bent. Natuurlijk kan het voorkomen dat je even de deur uit moet maar zorg gewoon dat je snel het pakketje ophaald. Ik zat laatst ook te kijken met een grote doos van een strijkplank + ijzer voor de buren. Dan dit heeft hier gewoon 1,5 dag gestaan.

mijn buurvrouw komt altijd zeggen als ze onverwachts van huis moet en een pakketje verwacht. sowieso vind ik het geen probleem om voor mijn directe buren een pakketje aan te nemen. toffe buren en een toffe bezorger.
waar we voorheen woonde nam ik geen enkel pakketje aan. daar hadden we een lompe bezorger en vage buren.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers