Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkiezingen Amerika

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 09 Nov 2016 10:55

Re: Verkiezingen Amerika

Heksenketel schreef:
Briggy schreef:Nee, maar mensen op twitter en facebook zetten het er echt letterlijk neer en vragen dan in het algemeen of iemand het wilt doen.. het verbaast mij niets als de NSA op dat soort trefwoorden zoekt en dan ben je de sjaak.

Ow op die manier. Nee dat is inderdaad gewoon dom en slaat nergens op.

Ik maak me idd vooral zorgen over de manier waarop hij over Rusland praat. Heb je dadelijk 2 van die grote invloedrijke landen die samen gaan werken..ai ai ai


Ja dat bevalt mij ook helemaal niet... Zag Trump sympathisanten op Facebook roepen dat Hillary voters nooit zullen beseffen dat WW3 nu is afgewend (omdat Hillary en Putin elkaars bloed kunnen drinken - newsflash, iedereen kan Putins bloed drinken! Ik vind dit een stuk enger want nu worden zij "vriendjes" en Putin zoekt wel ergens anders problemen!). Dat is ook een manier om ernaar te kijken.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 09 Nov 2016 11:00

Re: Verkiezingen Amerika

Ik ben ook niet echt verrast door de uitslag maar vrees wel heel erg voor de toekomst...
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Nov 2016 11:02

Re: Verkiezingen Amerika

Hoorde op het nieuws vanochtend dat die exit polls ook steeds niet kloppen eerst al met de brexit en nu dit. Wat zou dat dan betekenen volgend jaar met de verkiezingen in Nederland
Afbeelding
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 09 Nov 2016 11:05

Re: Verkiezingen Amerika

Ik vraag me ook wel af welk type mensen er uiteindelijk dus op hem gestemd hebben. Zal het echt een realistisch beeld van de maatschappij zijn daar of juist hoger opgeleiden niet/wel etc.

Ik bedoel eigenlijk meer... dat het toch niet kan zijn dat alleen een bepaald type mens gestemd heeft op hem. Dan zou dat veel zeggen over de VS of hij heeft toch ook meer anderen bereikt als dat gedacht werd. Kan het niet goed uitleggen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Nov 2016 11:07

Re: Verkiezingen Amerika

Mijn hart huilt. Ik wist dat er een kansje was maar heb dat tegelijk genegeerd omdat het TE bizar en TE eng zou zijn. Hij druist in tegen alles waar ik voor sta.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 09 Nov 2016 11:09

Re: Verkiezingen Amerika

Weet je wat ik las, dat je in New York per se een rijbewijs nodig had om je online te kunnen registreren, terwijl bijna de helft geen rijbewijs heeft. Dat soort dingen, en sommige mogen niet vroeger stemmen, waardoor er op de dag zelf echt rijen van hier tot Tokyo staan. Wij lopen het gebouw binnen en staan binnen vijf minuten weer buiten meestal. Kun je echt niet voorstellen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 09 Nov 2016 11:11

Re: Verkiezingen Amerika

Ik raak trouwens wel geïrriteerd van de mensen die zeggen dat Hillary heus niet veel beter was geweest. Ze heeft inderdaad enige op haar kerfstok, maar ik vind dus absoluut wel dat ze van deze twee de betere keuze was.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 09 Nov 2016 11:15

Re: Verkiezingen Amerika

Briggy schreef:Weet je wat ik las, dat je in New York per se een rijbewijs nodig had om je online te kunnen registreren, terwijl bijna de helft geen rijbewijs heeft. Dat soort dingen, en sommige mogen niet vroeger stemmen, waardoor er op de dag zelf echt rijen van hier tot Tokyo staan. Wij lopen het gebouw binnen en staan binnen vijf minuten weer buiten meestal. Kun je echt niet voorstellen.


Ja er zijn superveel rare regels. Stond ook van de week een artikel op de correspondent dat het per staat verschilt of je mag stemmen na het plegen van een strafbaar feit en zo ja wanneer dan (nooit meer, alleen niet na bepaalde ernstige misdaden, pas als je je straf hebt voldaan, pas als je ook je parol hebt afgerond) en dat dat overal weer anders is.

Hun hele systeem is fucked up..
<<

Anoniem304

Bericht 09 Nov 2016 11:16

Re: Verkiezingen Amerika

Briggy schreef:Weet je wat ik las, dat je in New York per se een rijbewijs nodig had om je online te kunnen registreren, terwijl bijna de helft geen rijbewijs heeft. Dat soort dingen, en sommige mogen niet vroeger stemmen, waardoor er op de dag zelf echt rijen van hier tot Tokyo staan. Wij lopen het gebouw binnen en staan binnen vijf minuten weer buiten meestal. Kun je echt niet voorstellen.

Heel veel mensen hebben niet eens een gewoon ID om überhaupt te kunnen stemmen was op het nieuws maandag..
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 09 Nov 2016 11:32

Re: Verkiezingen Amerika

Tijdens het voeden vannacht las ik al dat het helemaal de verkeerde kant op ging met de uitslag. Ik heb daardoor niet meer lekker kunnen slapen. Ik maak me echt zorgen wat dit betekent voor de wereld, wat de gevolgen zijn en wat wij er van gaan merken.
De speech van Trump was best oké, maar zijn eerdere uitspraken vergeten kan ik niet.

Ik ben ook erg bang dat de stemmers uit ontevredenheid in Nederland ook een grotere impact gaan hebben bij de volgende verkiezingen dan nu wordt verwacht.
Waar gaat het heen met de wereld?! Terug naar een wereld van rassenhaat?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Nov 2016 11:54

Re: Verkiezingen Amerika

Ik ben afgehaakt hoor jongens. Ik doe niet meer mee. Ik ben er letterlijk ziek van geworden vanochtend. Nou was ik dat al, maar die oranje fuck face heeft me over 't randje getild.

Ik ga nu deze week maar even genieten dat de dollar zo laag staat (wat algemeen gezien natuurlijk echt dramatisch is, sta volkomen achter Siem) en daarna ga ik heel hard hopen dat de wereld nog een beetje normaal blijft..


Edit oh dat moest duck face zijn. Nou ja. Dit mag ook.
Laatst gewijzigd door Marin op 09 Nov 2016 11:57, in totaal 2 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem336

Bericht 09 Nov 2016 11:54

Re: Verkiezingen Amerika

Maple schreef:Ik raak trouwens wel geïrriteerd van de mensen die zeggen dat Hillary heus niet veel beter was geweest. Ze heeft inderdaad enige op haar kerfstok, maar ik vind dus absoluut wel dat ze van deze twee de betere keuze was.


Maar dat is dan toch een mening van een ander? Je kunt het een ander toch niet kwalijk nemen, dat hij/zij zo over Clinton denkt?
Of bedoel je het meer genuanceerd?
<<

Anoniem315

Bericht 09 Nov 2016 11:56

Re: Verkiezingen Amerika

Hahaha, Marin, ik moet stiekem een beetje gniffelen om het eerste gedeelte van je reactie :)

Geniet nog maar even van de lage standen en get well soon!
<<

Anoniem304

Bericht 09 Nov 2016 12:01

Re: Verkiezingen Amerika

Hahaha.
<<

Anoniem288

Bericht 09 Nov 2016 12:02

Re: Verkiezingen Amerika

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem336

Bericht 09 Nov 2016 12:10

Re: Verkiezingen Amerika

Maar je hebt (in principe) maar 2 kandidaten om uit te kiezen. Ik kan mij best indenken dat Trump veel aanhangers heeft. Beetje dat Wilders effect, wat al eerder genoemd is.
En ik denk dat wij als buitenstaander teveel oordelen op basis van de persoon Trump, terwijl de Amerikanen kijken naar de koers die de kandidaat wil gaan varen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 09 Nov 2016 12:58

Re: Verkiezingen Amerika

<<

Anoniem315

Bericht 09 Nov 2016 13:06

Re: Verkiezingen Amerika

Nr 12 is niet zo heel grappig :(
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 09 Nov 2016 13:07

Re: Verkiezingen Amerika

Te bizar voor woorden dit. Heel benieuwd wat er allemaal gaat veranderen. Nucleair verdrag Iran, de NATO, obamacare, handelsverdragen in de prullenbak? Rusland en Israël kunnen weer doen en laten wat ze willen? Toenemende intolerantie tegen alles behalve de blanke onderklasse?

Hier een mooie analyse over waarom Trump gewonnen heeft: http://www.businessinsider.com/why-trump-won-2016-11
Smile, it's free!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Nov 2016 13:11

Re: Verkiezingen Amerika

Exogenesis schreef:Nr 12 is niet zo heel grappig :(

Maar wel de sterkste helaas.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 09 Nov 2016 13:12

Re: Verkiezingen Amerika

Exogenesis schreef:Nr 12 is niet zo heel grappig :(


Nee kut is dat.. Zie nu ook van die kaartjes langskomen van wat als de millennials de verkiezingen hadden bepaald. Dan had Trump echt bijna geen stem gekregen. Gekke baby boomers!
<<

Anoniem315

Bericht 09 Nov 2016 13:20

Re: Verkiezingen Amerika

Precies Marin en Whatever. Krom krom krom :(
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Nov 2016 14:29

Re: Verkiezingen Amerika

Ik heb er niet heel veel verstand van en me ook niet enorm verdiept.
Maar zou het kunnen dat Trump die grote bek gewoon alleen tijdens de campagne heeft gehad, toen die hele nare dingen heeft gezegd. Maar dat nu hij het echt moet uitvoeren allemaal wel mee valt? DAt het meer praatjes waren om al die mensen die zo tegen alles waren aan zijn kant te kunnen krijgen? Maar dat het in de praktijk zijn stoere praatjes niet tot stand gaan komen?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem281

Bericht 09 Nov 2016 14:35

Re: Verkiezingen Amerika

Studiebol volgens mij is dat juist ook zo'n probleem aan Trump. We hebben geen idee wat hij wil doen in de praktijk. Ja, hij wil 't land (weer?) groot maken en buitenlanders weren, maar hoe? De belastingen voor bedrijven verlagen, maar dan krijg je elders tekorten, maar hoe hij die wil aanvullen? dat weten we allemaal niet en die onzekerheid is doodeng.

Trump is een zakenman, maar meer niet. 0,0 Politieke ervaring, 0,0 militaire ervaring en dat maakt het Presidentschap wel een uitdaging, maar hoe hij dat gaat regelen?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Nov 2016 14:36

Re: Verkiezingen Amerika

Thanks baz, dan is dat idd het probleem wat ik ook dacht. Je hebt geen idee wat die man gaat doen. Hopelijk denkt hij gewoon een beetje verstandig na.
:heart: :heart: 2011
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers