Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderstoel

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Okt 2016 21:50

Kinderstoel

Welke kinderstoel hebben jullie en hoe bevalt deze?

Ik heb een meegroeistoel gekregen alleen mis ik een stoelverkleiner en de gordeltjes.
Hij lijkt heel erg op deze van de Prenatal:
Afbeelding

Iemand hier ervaring mee?
Gordel komt alleen van de zijkant en tussen de benen zeg maar, er zit ook geen uitsparing in de rugleuning voor een gordeltje die ook over de schouders gaat.
Ik neig er toch een beetje naar om toch een Stokke aan te schaffen omdat het babyzitje daarvan veel steviger lijkt. Maar aan de andere kant best zonde want ik heb nu ook een meegroeistoel hier staan.
2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Okt 2016 21:54

Re: Kinderstoel

Ik heb die ook die jij hier laat zien, maar dan wel met een zitverkleiner er in. Mijn oudste heeft er altijd goed ingezeten en nu gaat m'n jongere er in. Maar het is wel afhankelijk van hoe je kind is of je een extra gordel nodig hebt. Mijn oudste heeft nooit zitten wurmen of trekken dus dat ging prima. Als je een beweeglijk, fysiek kind hebt is het riempje misschien niet voldoende.
Nu ik er over nadenk heb ik dat ene riempje trouwens helemaal nooit gebruikt. Sloom kind :)
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Okt 2016 21:58

Re: Kinderstoel

Urban Naked schreef:Ik heb die ook die jij hier laat zien, maar dan wel met een zitverkleiner er in. Mijn oudste heeft er altijd goed ingezeten en nu gaat m'n jongere er in. Maar het is wel afhankelijk van hoe je kind is of je een extra gordel nodig hebt. Mijn oudste heeft nooit zitten wurmen of trekken dus dat ging prima. Als je een beweeglijk, fysiek kind hebt is het riempje misschien niet voldoende.
Nu ik er over nadenk heb ik dat ene riempje trouwens helemaal nooit gebruikt. Sloom kind :)


Heb je toevallig een foto hoe het er dan uitziet met die verkleiner. Gebruik je dus nu alleen het riempje die op de foto te zien is? Want ik heb nu dus nog helemaal niets. Ik ben bang dat het niet voldoende is omdat mijn zoontje zo smalletjes is.
Het is nu nog niet aan de orde hoor. Maar ik wil de stoel gewoon klaar hebben voor straks (eventueel nog wat opknappen).
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Okt 2016 22:04

Re: Kinderstoel

Hier een Tripp trapp met een babyset.
Bevalt heel goed. Onze oudste zat wel altijd te wurmen en klom af en toe ook wel uit de stoel, maar heb nooit een tuigje gebruikt.

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem331

Bericht 17 Okt 2016 22:13

Re: Kinderstoel

Ik had voor beide kinderen een stokke en die gebruiken ze nog. Geld meer dan waard geweest hier.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Okt 2016 22:14

Re: Kinderstoel

Dat lijkt me wel erg handig aan de Stokke Ooh Lala. Maar bij de stoel die ik nu op zolder heb staan moet wel een tuigje. Er zit namelijk anders niets tussen zijn beentjes. Dan glijdt hij eruit.
2016
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 17 Okt 2016 22:16

Re: Kinderstoel

Wij hadden eerst die stoel van de prenatal, maar zelfs met verkleiner dat m'n zoon daar niet goed in. Het is een erg smal mannetje.
Toen de stoel van de IKEA gekocht, en die bevalt nog steeds erg goed.
Bij uit eten weleens de Stokke kunne gebruiken, en die zat ook goed. Alleen jammer dat die zo duur is.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 17 Okt 2016 22:24

Re: Kinderstoel

Ik heb geen kinderenmaar vind deze erg mooi:

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Okt 2016 22:30

Re: Kinderstoel

Salome schreef:Heb je toevallig een foto hoe het er dan uitziet met die verkleiner. Gebruik je dus nu alleen het riempje die op de foto te zien is?

Afbeelding
Afbeelding

En dit riempje gebruik ik dus ook niet. Ik heb m'n jongste er een paar keer ingehad maar die kan nog niet echt rechtop zitten dus dan propte ik er opgerolde handdoeken tussen zodat hij toch wat rechtop zat :)
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Okt 2016 22:32

Re: Kinderstoel

Hij is toch een beetje anders he, als ik hem nu zo vergelijk met die van jou. Ik denk dat die van mij een ouder model is ofzo. Ik had hem ooit tweedehands van marktplaats.
#teammaple🍁
<<

Anoniem234

Bericht 17 Okt 2016 22:44

Re: Kinderstoel

Hier ook een stokke. Heel fijn, mijn dochter is nu 4 en zit er nog steeds op.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Okt 2016 06:49

Re: Kinderstoel

Hier precies de stoel die Oh la la laat zien, maar wel met een tuigje want mijn zoon zegt "uitte?" en is er op dat moment al uit geklommen, zo vliegensvlug dat ik absoluut niet bij de tafel weg kan en nu kan ik tenminste even een mes uit de keukenla pakken ( kookeiland en de eettafel staat naast de keuken).

Ik heb er nog wel een kussen van tafelzeil in die vrij dik is en ook nu hij bijna twee wordt past dat nog makkelijk.

De stoel die helemaal boven aan geplaatst wordt daar zou mijn zoontje echt in onderuit gezakt zijn als daar geen verkleiner of kussen in zou zitten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Okt 2016 07:49

Re: Kinderstoel

minoessepoes schreef:Hier precies de stoel die Oh la la laat zien, maar wel met een tuigje want mijn zoon zegt "uitte?" en is er op dat moment al uit geklommen, zo vliegensvlug dat ik absoluut niet bij de tafel weg kan en nu kan ik tenminste even een mes uit de keukenla pakken ( kookeiland en de eettafel staat naast de keuken).

Ik heb er nog wel een kussen van tafelzeil in die vrij dik is en ook nu hij bijna twee wordt past dat nog makkelijk.

De stoel die helemaal boven aan geplaatst wordt daar zou mijn zoontje echt in onderuit gezakt zijn als daar geen verkleiner of kussen in zou zitten.


Ben er ook bang voor, binnenkort even ritje naar de prenatal om te passen. Deze kan altijd naar mijn ouders voor als hij ouder is
2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Okt 2016 09:11

Re: Kinderstoel

Wij hebben die van prenatal met zitverkleiner voor onze zoon gekocht. Dat ging prima, maaR we hebben er een Ikea kinderstoel bijgekocht voor als we ergens heen gingen. Die laatste vonden wij fijner, vooral met het vele knoeien van zoon, hij is gewoon makkelijker schoon te maken.
Nu zit onze dochter in de Ikea stoel en onze zoon sinds hij twee is, weer in de prenatalstoel, zonder het plankje. Ideaal.

Edit: zowel bij zoon als dochter hebben wij de riempjes hard nodig en ze zijn goed uitgetest, maar werken prima!
<<

Patsy

Bericht 18 Okt 2016 09:29

Re: Kinderstoel

Wij konden de Bloom Fresco overnemen van een vriendin. Ideaal voor een kleine baby (net als de New Born seat voor de Tripp Trapp), maar onze beide zoons konden er niet rechtop in zitten. Ze zakten dan onderuit. Nu zit de oudste op een Tripp Trapp en de jongste in een IKEA stoel. Die laatste vind ik het allerfijnste eigenlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Okt 2016 09:53

Re: Kinderstoel

Wij willen de Stokke Steps kopen. Een ander model van Stokke, maar ook van newborn tot kind:

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 18 Okt 2016 09:55

Re: Kinderstoel

Wij hebben twee Stokke TripTraps, we gebruiken ze nu nog steeds voor onze meiden (4 en 6).
Het zijn fijne meegroeistoelen vind ik.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Okt 2016 10:00

Re: Kinderstoel

Wij hebben ook een Stokke met babyinzet. Wij hebben er nooit een tuigje in gehad en hij is de laatste maanden erg bedreven geworden in het erin en erui klimmen, haha. Ik overweeg inmiddels dan ook om de babyinzet eraf te halen want het heeft weinig meerwaarde meer :eyes: . Hij gaat zelfs weleens óp ee babyinzet staan zodat hij overal nog beter bij kan :12: .

Tip: op een Stokke stoel kun je een universeel tuigje monteren, die kosten iets van zes euro bij de babydump. Een origineel Stokke tuigje kost iets van veertig euro ( :wtf:).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Patsy

Bericht 18 Okt 2016 10:19

Re: Kinderstoel

Marin schreef:Wij willen de Stokke Steps kopen. Een ander model van Stokke, maar ook van newborn tot kind:

Afbeelding


Die is mooi zeg!
Ik denk alleen wel dat je uit moet kijken met de poten. Die van de IKEA stoel staan ook ongeveer zo en daar struikel je gemakkelijk overheen. Onze IKEA stoel staat nu op een plek aan tafel waar we bijna nooit langs lopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Okt 2016 10:20

Re: Kinderstoel

Ja inderdaad! Dat had ik ook al bedacht haha. Gelukkig kan de tafel nog een stukje opzij zodat de poten minder in de loopweg staan. Ik vind deze zelf net iets mooier dan de tripp trapp, al vind ik die ook erg mooi. En het newborngedeelte kun je dus ook los klikken en als wipstoeltje gebruiken!
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Bericht 18 Okt 2016 10:24

Re: Kinderstoel

Ideaal dat je de New Born seat ook als wipstoeltje kunt gebruiken.

Ik vind deze ook mooier dan de Tripp Trapp, gelukkig komt er hier geen derde dus hoef ik er niet over na te denken verder :wink:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Okt 2016 12:07

Re: Kinderstoel

Katrien schreef:
Marin schreef:Wij willen de Stokke Steps kopen. Een ander model van Stokke, maar ook van newborn tot kind:

Afbeelding


Die is mooi zeg!
Ik denk alleen wel dat je uit moet kijken met de poten. Die van de IKEA stoel staan ook ongeveer zo en daar struikel je gemakkelijk overheen. Onze IKEA stoel staat nu op een plek aan tafel waar we bijna nooit langs lopen.


Nou idd! Ook al hou je er bewust rekening mee, dan NOG struikel je altijd over die poten. Het is iets met dat schuine wat er gewoon niet in gaat in je hoofd :thumbdown: Ik zou deze dan ook nooit nemen daarom denk ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Okt 2016 12:13

Re: Kinderstoel

Haha ja dat is wel waar inderdaad. Die antilope van de Ikea is daarom ook loei irritant, hoe handig verder.
Let's discover the world together.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 18 Okt 2016 13:21

Re: Kinderstoel

Heel gaaf is die he Marin, wij hebben er naar gekeken, alleen hield het bij ons op toen we hoorde dat je echt alles moest kopen. Dan tel je zo als je alles wilt 400,- neer geloof ik. Dat vonden wij zonde zeker omdat onze derde zoon ons laatste kindje is. In jouw geval zou ik het denk wel gedaan hebben, eerste kindje, misschien volgen er nog meer dan haal je het geld er wel uit.

Wij hebben nu de stokke Tripp Trapp. Vind het nu al een super ding. M. zit als wij eten in de newborn set (het kuipje) straks ook erg makkelijk met hapjes.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 18 Okt 2016 13:22

Re: Kinderstoel

Haha inderdaad die poten van de ikea stoel. Elke keer weer struikel je erover. Wij hebben zelf de triptrap maar m'n ouders die ikea-versie en die kom je natuurlijk sowieso overal tegen op vakantie en in restaurants enzo.
Als je schuine poten niet erg vindt moet je ook eens kijken naar de micuna ovo stoel. Ook meegroei en die is echt zooooo mooi
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers