Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


4e kind

<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 15 Okt 2016 21:20

4e kind

Wie heeft hier vier kinderen? Hoe ervaarde je het verschil met het hebben van 3 kinderen?
Heb je veel dingen aan moeten passen? Hoe is de drukte, is er een groot verschil tussen 3 en 4 kinderen?
<<

Anoniem258

Bericht 15 Okt 2016 22:17

Re: 4e kind

Ik heb 4 kinderen, naar nr 3 en 4 kwamen samen, dus hoe de overgang van 3 naar 4 ging is hier niet aan de orde. Ik ging meteen van 2 naar 4.

Het zijn drukke jaren geweest, en nu natuurlijk nog maar op een hele andere manier, maar ik merk hIer dat ze echt veel aan elkaar hebben alle 4. Zitten ook kort op elkaar (4 binnen 4 jaar)
<<

Pitty

Bericht 16 Okt 2016 00:05

Re: 4e kind

Ik heb er vijf, mag ik ook reageren? ;-)

Maar, ff kort: leuk!! Geen seconde spijt van gehad, enige wat echt anders is, is dat je een grotere auto nodig hebt.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 16 Okt 2016 07:48

Re: 4e kind

Ja, wij zouden onze beide auto's moeten vervangen. Ook meerijden met opa en oma onderweg naar een logeerpartij kan dan bijvoorbeeld niet meer. Lenen jullie de auto dan uit?

Zitten jullie kinderen op een sport? Is het te combineren al het halen, brengen, kijken bij wedstrijden, bardiensten draaien.

Werken jullie? Hoeveel uur en op welke tijden? Hoe regel je de opvang?

En wanneer heb je tijd voor jezelf en je partner? Verschilde dat van toen er 'maar' 3 (in geval van meggy 2) waren?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 16 Okt 2016 07:49

Re: 4e kind

Haha vriend en ik zouden ergens nig wel een kindje willen van ons samen, maar dan zouden we er om t weekend ook 4 hebben (1 van mij, 2 van hem, 1 van ons). Qua drukte zal t wel meevallen (druk is t toch wel:p) alleen praktisch gezien is t lastig. Idd grotere auto, en dan alleen voor om t weekend..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem 179

Bericht 16 Okt 2016 14:18

Re: 4e kind

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 179 op 30 Dec 2016 21:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pitty

Bericht 16 Okt 2016 14:19

Re: 4e kind

Ja, in partner en ik werken allebei, man 4 dagen van 9 uur, ik werk 2 dagen en 1 ochtend, ongeveer 20 uur. Jonsgsten gaan 1,5 dag naar kdv, oudsten 1 middag naar de bso.

Ze zitten nog niet allemaal op een sport, maar dat gaat vast gebeuren. En dan wordt het halen en brengen, maar eerlijk is eerlijk, ik probeer mijn oudsten wel ervan te weerhouden om op voetbal te gaan. Maar goed, ook als ik maar twee kinderen had gehad, stond ik ook echt niet te juichen als ze op voetbal willen.

Ik heb ook prima genoeg tijd voor mijn partner, alleen is het eerste jaar met een baby best pittig, omdat ik borstvoeding geef. Dan neem je niet snel een oppas. Geen zin om te kolven dan.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 17 Okt 2016 00:32

Re: 4e kind

Wie heeft hier vier kinderen? Hoe ervaarde je het verschil met het hebben van 3 kinderen?
Heb je veel dingen aan moeten passen? Hoe is de drukte, is er een groot verschil tussen 3 en 4 kinderen?

Wij hebben ook 4 kinderen. 4 kinderen binnen de 6 jaar was best pittig, maar dan eigenlijk vooral de eerste 2. Zij schelen 15 maanden en de oudste kon nog niet lopen toen de tweede kwam etc. Bij ons was de komst van nr 3 en 4 ook heftig maar dit kwam meer door de couveusetijd en het gesleep van onze andere kinderen steeds van en naar het ziekenhuis. Bij de vierde was het meer een vanzelfsprekendheid toen ze eenmaal thuis was.

Ik vind het ideaal verder. 4 kinderen heeft hier meer rust in huis gebracht. Ze spelen altijd samen in wisselende samenstellingen. Zit er 1 aan huiswerk, speel je met een ander. Heeft de ander geen zin in Lego, misschien iemand anders wel.

Qua aanpassingen is het alleen de auto. En voor een auto zou ik het nooit laten om onze droom van 4 kindjes niet uit te laten komen. Ik hoor dat wel eens om mij heen, dat dat de reden zou zijn dat ze niet voor een vierde gaan. Kan me dat echt niet voorstellen. Je hoeft geen superdure, hele luxe toffe 7 persoons auto te kopen, het kan ook gewoon best middenklasse of als je echt wil besparen een Renault Espace ofzo, 1000 euro en je hebt er 1 ;). Zelf heb ik tot juni een mini 1000 gehad en altijd zelf met 4 kinderen in gereden. Een grote auto is dus vooral nodig als je met z'n zessen weg gaat. Even naar opa / oma brengen lukt ook prima in een normale gezinsauto. Heb nu een Ford Ka en werkt ook prima.

Wij werken beide. Mijn man onregelmatig 40+ en ik nachtdiensten 32-34 uur per week. We zien elkaar niet zo vaak, maar vinden het belangrijk dat de kinderen altijd papa of mama om zich heen hebben ipv oppas/creche/kdv. Dit lukt dan ook prima. In de vakanties mogen de kinderen op dinsdag naar opa en oma en verder regelen we eigenlijk alles zelf. Ook sport, muziekles etc.

Hier zijn ze op een leeftijd dat het vooral genieten is. De oudste begint langzaamaan al wel wat te puberen en de 2e volgt waarschijnlijk binnen het jaar ;) Ik ben wel een beetje bang over hoe dat gaat als de oudste 17 is en de jongste 11 ofzo ;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 17 Okt 2016 15:45

Re: 4e kind

Wij hebben de deur voor een vierde kindje ook nog open staan.
Leuk om de 'ervaringen' te lezen!

Als ik er nog een vraag bij mag stellen?? Hoe reageer(de) je omgeving op het blijde nieuws/gezin met 4 kinderen?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 17 Okt 2016 16:13

Re: 4e kind

Ik heb er geen vier, dus heb hier ook eigenlijk niks te zoeken. Maar ik denk dat de leeftijden van de kinderen een grote rol spelen. In elk geval zou ik er zelf niet aan moeten denken er vier kort op elkaar te krijgen. Dan is het nog heel veel actief zorgen en verzorgen en dan lijkt het me toch eerder aanpoten dan wanneer ze al wat zelfstandiger zijn. Al heb je dan vast weer andere 'moeilijkheden'. Lijkt me overigens wel heel gezellig, een groot gezin! Hier niet haalbaar om tig redenen, maar had vroeger wel altijd het idee van 3 of 4 kinderen in mijn hoofd.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom