Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe bank

<<

Anoniem184

Bericht 15 Okt 2016 07:13

Nieuwe bank

Getsie, onze bank (ik noem hem altijd gekscherend 'Willem', zo heette hij in de winkel) heeft het begeven. Mijn vriend stond gisteeen op van de bank en toen was het 'ploing, ploing', twee veren die het begaven. Gelukkig op 'zijn' plek :laughcry: M'n vriend heeft Willem nog wel provisorisch kunnen repareren maar uiteindelijk is dit natuurlijk niks meer en moet er gewoon een nieuwe komen. We wilden 'm sowieso de komende jaren ergens vervangen omdat hij al slechter werd en niet past bij wat we nog willen veranderen in de huiskamer, maar dat moet nu dus even stel op sprong..

Ik heb zelf eigenlijk alleen nogal wat eisen qua kleur en grootte enzo (ik bedoel, we wilden hem sowieso vervangen, dat moet nu eerder, maar dan wil ik het wel meteen goed en geen halfbakken werk), terwijl m'n vriend wat realistischer is, dat ding is nu eenmaal stuk en er moet gewoon een nieuwe komen, doe niet zo moeilijk. Ik wil best voor een goedkopere bank gaan, maar hij wordt hier echt mega intensief gebruikt en we zijn allebei niet de lichtste enzo, dus ik ben een beetje huiverig voor de kwaliteit. Een tweedehandsje van Marktplaats en dan doorsparen voor een nieuwe is een optie hoor, maar we willen vandaag eens naar de meubelboulevard om ons even te gaan orienten.

Maargoed, even wat pre-oriëntatie:

- wat voor bank hebben jullie? Welk model, stof leer, etc? Kun je er een foto van plaatsen?
- wat heb je ervoor betaald en waar heb je hem gekocht?
- Hoe vind je de prijs-kwaliteitverhouding?

Bedankt alvast!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Okt 2016 07:47

Re: Nieuwe bank

Wij hebben sinds een tijdje een 4-zits cognackleurige leren bank.

Hij is van Design On Stock, wel een merk dus en kostte bijna 4000 euro.
We kochten hem bij een meubelzaak hier in de buurt, geen keten.

We zijn super tevreden met deze bank. Het leer is heel mooi glad en soepel.

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem316

Bericht 15 Okt 2016 07:53

Re: Nieuwe bank

Wij hebben de Nockeby van IKEA in het bruin stof. Erg fijne bank om op te relaxen maar je kunt er eigenlijk niet echt normaal op zitten als je bijvoorbeeld visite hebt. Nu krijgen wij dat toch niet zo vaak dus ons boeit dat niet zo ;). We hebben de bank nu een jaar maar je ziet er nog niks aan. De katten lopen er ook regelmatig in te masseren met hun nagels en dat kan hij ook hebben.
Deze bank kostte € 1000,00.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Okt 2016 08:20

Re: Nieuwe bank

Wij zijn ook aan het kijken voor een nieuwe bank. Onze voorkeur gaat nu uit naar deze van Ikea:
Afbeelding
Sorvallen heet 'ie.

We hebben er nu een van Woonexpress maar die is na krap 5 jaar echt op. Als je erop zit voel je zo'n houten frame onder je billen. Niet fijn.
Deze is het, alleen die van ons is helemaal donkerbruin (dus niet met die limegroene accenten):
Afbeelding

Wow Ooh La La, 4000 euro voor een bank, wat een geld! Wel prachtig hoor.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 15 Okt 2016 08:29

Re: Nieuwe bank

Wij hebben een Ikea bank, een Tidafors 3-zitter. Hij is héél zacht, te zacht voor mijn rugpatient moeder en half-verlamde vader, want opstaan is wat lastiger. Maar we kochten 'm tijdens mijn zwangerschap en toen vond ik 'm echt superfijn (Je kan er namelijk ook awesome dutjes op doen) en nu nog steeds, uiteraard. Hoge leuningen, vrij hoge zit en da's voor ons heel fijn want ik ben 1mtr80 en vriend 1mtr90.

Afbeelding

Hij kost overigens 500 euro, maar wij hebben m via zo'n uitverkoophoek, omdat er een 'fout' in zit (de naad tussen de zitkussens en de naad tussen rugleuning kussens, sluiten niet aan. Scheelt mss anderhalf cm) en toen kostte-ie 200 euro. Wij zouden niet snel een peperdure bank kopen, omdat ik heel snel raak uitgekeken op meubels en zonder schuldgevoel wil kunnen wisselen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 15 Okt 2016 08:46

Re: Nieuwe bank

Wij hebben een Kivik van IKEA, laatst een nieuwe hoes om heen gedaan

Afbeelding
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem304

Bericht 15 Okt 2016 09:02

Re: Nieuwe bank

Wij hebben een bank van een woonwinkel hier in de buurt. Het is geen keten.
Hij is bijna 4 meter en zit heerlijk, maar heb geen foto want hij komt eind deze maand pas.
We betalen er 1600 euro voor.
<<

Anoniem184

Bericht 15 Okt 2016 09:05

Re: Nieuwe bank

Wow €4000! Maar hij is echt wel heel mooi Ooh La La! We willen straks een Early Dew-muur en ik wil een bank die daar alvast bij past. Elliot kwam toen met een cognackleur, dat vind ik ook supermooi, maar R. vindt het niets. Zo jammer!
Ik vind het ook zo moeilijk in te schatten wat een goed budget is voor de bank die ik/we willen. We willen sowieso een grote hoekbank, de opstelling die Elliot laat zien lijkt ons beiden heerlijk maar lijkt me zo enorm in onze huiskamer. Dus misschien wordt het wel die opstelling zonder chaise longue. Ik heb op de site van Ikea gekeken naar vind daar nu niet echt wat tussen zitten waar ik warm van word. De prijzen zijn wel erg fijn. Leenbakker lijkt me ook niks en Seats and Sofa's vind ik vaak vreselijk, dus dan hebben we het wel gehad qua goedkope winkels denk ik...
Ik volg op Instagram iemand die een mintgroene bank heeft, zo mooi! Maar dat krijg ik er hier thuis ook niet in denk ik, haha! En op de site van Leenbakker had ik een volgens mij super comfy bank gezien in een ijsblauwe kleur ribstof, vind ik ook mooi, maar geen match met Early Dew.

Elliot, dat was bij ons trouwens ook zo. Willem komt van de Budget Home Store, in verhouding een wat duurdere bank maar met vijf jaar oud is het nu ook klaar, dat houten frame voelen wij ook inderdaad, en dan nu die gesprongen veren. Jammer want ik had echt wel meer kwaliteit verwacht, bank kostte €1000, bij de Leenbakker koop je zo'n zelfde opstelling voor €400. Mijn ouders doen minimaal 10-15 jaar met hun meubels dus misschien heb ik gewoon een beetje een verkeerd referentiekader.

Bedankt voor de reacties tot zo ver!
<<

anoniem213

Bericht 15 Okt 2016 09:38

Re: Nieuwe bank

Afbeelding
Wij hebben deze van de Wehkamp. Hij is vaak in de aanbieding. Op dit moment ook en hij kost nu €400,-. Wij zijn er heel blij mee, maar ik verwacht er geen 10 jaar mee te doen voor dit geld.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 15 Okt 2016 09:40

Re: Nieuwe bank

Ooh la la, wat een prachtige bank! Volgens mij zou zoiets ook heel mooi staan in ons nieuwe huis. Wij gaan dan alleen ook een kat nemen en ik denk dat ik de kat wat aandoe als hij het waagt met zijn nagels langs de bank te gaan.

Ik heb nu een grijze 3zits van WoonXL. Op zich na 5 jaar nog een prima bank. Hij wordt niet heel intensief gebruikt. Ik denk dat we alleen straks toch een ander gaan kiezen omdat de vloer in het nieuwe huis ook grijs is.

Edit: deze is het. Maar dan lichter grijs.
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 15 Okt 2016 09:50

Re: Nieuwe bank

Wow June, die vind ik echt mooi!

Wij hebben dus wel een Leen Bakker bank, we hebben er destijds geloof ik 250 euro voor betaald, en hij zit echt heerlijk. We hebben hem nu een jaartje of 6, en nog niets aan te merken, hij zit nog steeds heel fijn. Je ziet nu alleen dat de stof begint te slijten bij de armleuningen, dat is wel jammer.
Het ligt er dus ook aan wat je verwacht van een bank. Toen wij deze kochten hadden we verwacht er maximaal een jaar of 5 mee te doen, maar voor dat geld is dat niet erg. We hebben hem nu dus al ruim langer zelfs. Ik hoef niet zo nodig een bank die 15 jaar mee moet. Misschien zit ie wel minder lekker dan je denkt, wil je de inrichting van je huis na een tijd veranderen maar zit je met die bank die er niet bij past of vind je hem gewoon niet zo leuk meer. Dan zit je er wel mee, want hij was duur en moet nog lang mee. Een goedkope bank kan je na een tijdje gewoon weer vervangen.
Overigens hebben we destijds ook wel andere, duurdere banken bekeken. Maar deze vonden we het mooist en zat het fijnst.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Okt 2016 15:43

Re: Nieuwe bank

Afbeelding

Deze bank hebben mijn vriend en ik laatst gekocht.
Showroom model en we hebben 2200 betaald hiervoor.
Het is een bank van Novastyle en ik vind ze heerlijk zitten. Mijn vorige bank was ook van dat merk, helaas deze doorverkocht terwijl ik hem pas 2 jaar had. Iets met samenwonen ( gelukkig heeft mijn broer hem overgenomen)
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem184

Bericht 15 Okt 2016 18:11

Re: Nieuwe bank

Maple schreef:Ik volg op Instagram iemand die een mintgroene bank heeft, zo mooi! Maar dat krijg ik er hier thuis ook niet in denk ik, haha!


Oh my, geloof het of niet, maar we krijgen dus écht een mintgroene bank :bounce:

We hadden besloten vandaag geen knopen door te hakken maar toen kwamen we onderstaande bank tegen, zat echt heerlijk. Toen de verkoper met de stoffenstaal kwam zei ik bij de derde stof al 'díé wil ik!' En m'n vriend vond de stof nog mooi ook. Het is een lichte stof, grijzig met een mintgroen accent erin. Een hele lichte en subtiele kleur. En uiteindelijk vonden we allebei wel dat als er zo snel over eens waren, we het gewoon maar moesten doen ook. Opstelling, leuning en poten worden wel anders dan op de foto trouwens, en de kleur uiteraard ook, onze bank wordt ook groter dan op de foto en krijgt een ronde hoek ipv een rechte hoek. Duurt nog wel een tijd voor hij binnen is, dat wel, dus hopelijk houdt Willem het nog ff uit.

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 15 Okt 2016 20:16

Re: Nieuwe bank

Zoiets krijgen wij ook Maple! Alleen met een Otomane en geen hoek.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Okt 2016 19:18

Re: Nieuwe bank

June schreef:Afbeelding
Wij hebben deze van de Wehkamp. Hij is vaak in de aanbieding. Op dit moment ook en hij kost nu €400,-. Wij zijn er heel blij mee, maar ik verwacht er geen 10 jaar mee te doen voor dit geld.


Heb je die gewoon op de gok besteld of wist je hoe hij zat??
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 16 Okt 2016 19:56

Re: Nieuwe bank

Onze bank komt van Trendhopper en kostte iets van 1200 euro. Het is een antracietkleurige 3-zits met vaste hocker. Hij is nu ruim 6 jaar oud en zit lekker stevig. Het enige dat jammer is, is de kleur die wat vervaagt en de vlekken die best wel zichtbaar zijn (een keer koffie laten vallen, helemaal vale plek er in).
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 16 Okt 2016 20:25

Re: Nieuwe bank

Afbeelding

Deze in 3 zits en in 2 zits. Hij is bij ons wel iets donkerder. Het is Kenia Leather en heeft een beetje nubuck structuur. Hij is na 6 jaar nog prachtig.
We hebben ze destijd gekocht bij Lowik wonen en ik geloof dat ze toen in de aanbieding waren voor samen 2800 ofzo.
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Okt 2016 20:31

Re: Nieuwe bank

Oeh tof model Maple!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Okt 2016 20:57

Re: Nieuwe bank

Heel gaaf maple. Lijkt me ook heerlijk liggen :P
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem184

Bericht 16 Okt 2016 21:02

Re: Nieuwe bank

Haha ja dat liggen vinden we ook wel belangrijk inderdaad. Nouja, vriend. Die zit eigenlijk nooit op de bank, ligt bijna altijd. Ben trouwens wel heel benieuwd hoe het staat, zo'n lichte bank, de laatste 7 jaar heb ik alleen maar donkere banken gehad. En nu móéten we komend jaar ook wel de muren aaanpakken want met de huidige kleur staat het allemaal niet zo mooi.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Okt 2016 07:39

Re: Nieuwe bank

Wij hebben dezelfde bank als June maar dan in een hoek, dus deze opstelling: http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/bank ... jx&IsSeg=0

Inderdaad gewoon op de gok besteld maar je kan de bank dan ook weer heel laagdrempelig op laten halen als het niet bevalt. Ik ben er na 1.5 jaar nog steeds heel erg blij mee. De pootjes hebben wij overigens zwart gemaakt omdat dat beter bij de rest van onze meubels past.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

anoniem213

Bericht 17 Okt 2016 07:41

Re: Nieuwe bank

Minx schreef:
June schreef:Wij hebben deze van de Wehkamp. Hij is vaak in de aanbieding. Op dit moment ook en hij kost nu €400,-. Wij zijn er heel blij mee, maar ik verwacht er geen 10 jaar mee te doen voor dit geld.


Heb je die gewoon op de gok besteld of wist je hoe hij zat??

Ik wist hoe hij zat, maar anders had ik het ook gedaan. Ze halen hem gewoon weer op als hij niet bevalt.
<<

anoniem213

Bericht 17 Okt 2016 07:44

Re: Nieuwe bank

minoessepoes schreef:Wij hebben dezelfde bank als June maar dan in een hoek, dus deze opstelling: http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/banken/hoekbanken/whkmps-own-hoekbank-links-torino/C28_8H1_HB1_540970/?MaatCode=0000&PI=0&PrI=2&Nrpp=94&Blocks=0&Ns=M&NavState=%2f_%2fN-1xjx&IsSeg=0

Inderdaad gewoon op de gok besteld maar je kan de bank dan ook weer heel laagdrempelig op laten halen als het niet bevalt. Ik ben er na 1.5 jaar nog steeds heel erg blij mee. De pootjes hebben wij overigens zwart gemaakt omdat dat beter bij de rest van onze meubels past.

Wij doen dat in een nieuw huis misschien ook wel. Ik had dat al eens eerder van je gelezen en ben het nooit vergeten :D. Ik ben echt verliefd op de pootjes :heart:.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Okt 2016 08:18

Re: Nieuwe bank

June schreef:
minoessepoes schreef:Wij hebben dezelfde bank als June maar dan in een hoek, dus deze opstelling: http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/bank ... jx&IsSeg=0

Inderdaad gewoon op de gok besteld maar je kan de bank dan ook weer heel laagdrempelig op laten halen als het niet bevalt. Ik ben er na 1.5 jaar nog steeds heel erg blij mee. De pootjes hebben wij overigens zwart gemaakt omdat dat beter bij de rest van onze meubels past.

Wij doen dat in een nieuw huis misschien ook wel. Ik had dat al eens eerder van je gelezen en ben het nooit vergeten :D. Ik ben echt verliefd op de pootjes :heart:.


Ja he! Die pootjes zijn de hele reden waarom wij die bank hebben :love:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 17 Okt 2016 09:48

Re: Nieuwe bank

Die bank van Wehkamp wil ik ook! Die pootjes, geweldig! Alleen ik durf het niet aan, een stoffen bank. Als ik zie wat hier al met de bank gebeurd is, met name door de kinderen, dan wacht ik nog even met een stoffen bank. Vooral omdat ik dan een lichte kleur zou willen en daar zie je dingen sneller op. De kinderen hebben hier al beide eens over de bank gespuugd bijvoorbeeld, lijkt me niet zo tof als dat op een nieuwe, lichte stoffen bank gebeurt. Ik droom nog maar even verder.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers