Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2016 20:30

Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Ik zag net op televisie een oproep voor dit programma:

https://www.rtl.nl/my-first-holiday/#!/

My First Holiday, over mensen die nog nooit in het buitenland zijn geweest op vakantie.

Mocht je dat nog nooit zijn geweest maar je hebt wel die wens, of als je iemand kent, dan kan je je daarvoor opgeven en kans maken om met het programma voor 't eerst op vakantie naar 't buitenland te mogen en te ervaren. Wie weet..

Maar ik dacht er toen verder over na en was eigenlijk wel benieuwd naar verhalen hierover. Wie is er echt nog nooit in 't buitenland geweest? Zo ja, hoe komt dat, heb je er geen behoefte aan, of je partner niet, of is het een financiële kwestie bijvoorbeeld? En zou je wel eens naar het buitenland willen op vakantie of liever niet? En mocht je dan wel willen, heb je dan een wens waar je naar toe zou willen? Wat zijn je verwachtingen daar dan van? Spannend? Heel anders dan thuis? Ben benieuwd of hier mensen zitten die hier ervaring (of juist niet eigenlijk) mee hebben!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Okt 2016 20:41

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Wat valt er precies onder 'naar het buitenland op vakantie'?

Ik ben wel eens in het buitenland geweest, maar nooit echt op vakantie. Tenzij je familiebezoek meetelt als vakantie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2016 20:46

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Nou eh, buiten de grenzen van Nederland komen?
Ik vind dat jij wel op vakantie in 't buitenland bent geweest, met het vliegtuig naar Canada and all. Je sliep wel bij familie,maar het was toch wel een soort vakantie? Maar of je nou naar België of Canada gaat, beide is buitenland toch?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Okt 2016 20:52

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Nouja ik kom regelmatig buiten de grenzen van Nederland, maar een dagje shoppen in Bremen kan je geen vakantie noemen ;). Vandaar dat ik vraag wat er precies onder 'naar het buitenland op vakantie' gaan valt.

Ik was naar Canada om m`n broer z`n kind en vriendin te ontmoeten. Natuurlijk ga je dan niet al die dagen daar in het huis zitten en onderneem je ook leuke dingen, maar ik was daar anders natuurlijk nooit heen gegaan. Dusja, wat telt dan als vakantie? Telt stage in het buitenland als vakantie? Telt een weekendje Brussel als vakantie?
Je kan best vaak in het buitenland geweest zijn zonder er vakantie te vieren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2016 20:56

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Dat is waar. Ik vind een dagje Bremen om te shoppen al best een beetje vakantie achtig, iig vrije tijds gericht.
Maar goed, ik ga geen definitie geven verder, weet ook niet hoe dat programma het bedoelde. Was er wel geïntrigeerd door. Kan me zo voorstellen dat er toch best wat mensen, zeker van onze ouders generatie bijvoorbeeld die echt nog nooit in 't buitenland zijn geweest.
Maar als jij wel eens in 't buitenland bent geweest heb je daar iig ervaring mee toch?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Okt 2016 21:02

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Ik zat precies een jaar geleden op Kreta, en dat was net voor mijn 30ste verjaardag de eerste keer dat ik in het buitenland op vakantie was.
Ik heb er nooit eerder behoefte aan gehad, het geld er niet voor over gehad ook. Maar na een scheiding en een hele nieuwe indeling van mijn leven vond ik wel dat ik er aan toe was. Ik vond het heerlijk, heb er van genoten en kijk er nu met dit gure weer ook met weemoed naar terug. Maar toch lonkt het nu niet. Wellicht dat ik volgend jaar zomer met de kinderen in het buitenland op vakantie ga, maar ook dat weet ik niet zeker, Drenthe is ook mooi.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2016 21:04

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Wat leuk dat je dat jezelf gegund had toen Popcorn. Niet de meest leuke reden, een scheiding, maar wel een mooie stap en cadeau voor jezelf.
En helemaal eens, Drenthe is ook heel mooi.
Was Griekenland een beetje wat je er van verwacht had? En reizen an sich?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Okt 2016 21:08

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Ja de definitie van vakantie in het buitenland is een beetje lastig haha. Ik vind shoppen in Bremen totaal geen vakantie, het is voor mij bijna even ver als Amsterdam, iets verder. Ik zou eventueel Canada nog kunnen wegzetten onder vakantie, maar voor de rest ben ik voor mijn gevoel alleen maar 'praktisch' in het buitenland geweest. Optredens, shoppen, naar een pretpark etc.
Maarja, dan kan je je ook afvragen wat de definitie van vakantie is, haha.

Ik heb in ieder geval nooit met een vriendin op het strand van Salou gelegen o.i.d.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2016 21:09

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Haha dat laatste heb ik ook nog nooit gedaan. En ik ben toch heel vaak op vakantie geweest. Die dingen die jij noemt zijn iig wel vrijetijdsbestedingen. Dat vind ik wel een beetje vakantie hoor haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Okt 2016 21:12

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Ik had zelf geen voorkeur voor land, dus mijn broer heeft alles geregeld, ik ben gewoon mee gegaan. Ik had niet echt verwachtingen, maar had me ook niet kunnen bedenken dat de zee en de onderwaterwereld er zo mooi zouden zijn. Eiland zelf vond ik wat minder. Ik ben echt een natuurmens, hoe groener hoe beter, hoe meer kleur hoe mooier en dat vond ik daar niet echt terug.
Vliegen vond ik echt spannend, zijn in de nacht geen gevlogen en dat opstijgen en die lichtjes van Amsterdam vond ik echt prachtig! De terugreis was het erg bewolkt en was er weinig te zien, wat ik er jammer vond. Het vliegen zou ik zo weer doen. Vond dat echt een bijzondere ervaring!
Laatst gewijzigd door Anoniem331 op 14 Okt 2016 12:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2016 21:14

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Wat leuk om te lezen Popcorn! Vliegen heeft echt iets bijzonders he. En inderdaad de zee daar is zoooo blauw!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Okt 2016 21:18

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Ja ik heb alle dagen minimaal 1 keer en vaker nog 2 keer gesnorkeld. Prachtig!!
<<

Anoniem184

Bericht 13 Okt 2016 21:24

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Wij gingen vroeger als gezin echt nooit op vakantie, zelfs geen weekend of midweek weg, maar ik kan me er zo moeilijk een voorstelling van maken dat 'onze' generatie nooit maar het buitenland is geweest. Ik bedoel, wij gingen als gezin dan weer wel heel regelmatig een dagje naar België bijvoorbeeld. En op de mavo ben ik in Parijs geweest. En vanaf m'n 18e/19e ging ik gewoon zelf op vakantie, eerst met vriendinnen en later met toenmalige vriendjes/man.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 13 Okt 2016 23:01

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Zelf ging ik vanaf dat ik 1 jaar was elk jaar met mijn ouders naar het buitenland. Vond het altijd geweldig, zo'n hele nieuwe wereld. Ik had op de basisschool een vriendin die het liefst in eigen provincie bleef. Heb haar nu weer op facebook als vriend en heb de afgelopen jaren in ieder geval niks over reizen naar het buitenland gezien.

Een nichtje van mij ging als kind ook nooit naar het buitenland en eigenlijk ook niet echt op vakantie. Haar ouders hadden een boerderij en camping dus konden moeilijk weg. Zij vond/vind dat volgens mij niet erg. Nu ze ouder is gaat ze ook niet op verre reizen. Haar zus wel, die vliegt de hele wereld over.

Ik kan me zelf er echt niks bij voorstellen dat je je hele leven in Nederland blijft. Heb zelf dan het gevoel dat je heel veel mist. Maar als iemand dat gevoel niet heeft en hier gewoon echt gelukkig is dan vind ik dat ook prima.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 14 Okt 2016 10:43

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Wij gingen vroeger altijd in Nederland op vakantie. Mijn vader houdt niet van vliegen.
Pas toen ik 16 was, gingen we voor het eerst een weekje naar tenerife met het vliegtuig. En een paar maanden later met mijn moeder samen vliegen naar Barcelona.
Met mijn vriend ben ik naar Parijs geweest. In zou wel wat meer van de wereld willen zien, ook met mijn kinderen samen. Maar verder dan Luxemburg en Duitsland zijn we tot nu toe nog niet geweest.
Ik vind vliegen ook best wel spannend. Maar het lijkt me heerlijk om in de winter eens naar een warm land te gaan of in de zomer wat verder weg op vakantie te gaan. Maar op dit moment is dat financieel niet haalbaar en weet ik ook niet of ik het met twee kleine kinderen zie zitten. Hopelijk als ze wat groter zijn wel!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Okt 2016 12:10

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

In Friesland waren er, vooral in de tijd van mijn vader, echt veel mensen die de provincie nooit uit waren geweest zelfs. Toen hij aan de VU ging studeren, ging hij voor het eerst over de afsluitdijk :D Zo spacend hoe anders dat nu is!

Even beetje off topic hehe.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 14 Okt 2016 12:19

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Ik ben tot m'n 16e nooit op vakantie geweest, laat staan naar het buitenland. Dat heb ik vanaf toen goed ingehaald :)

Denk dat er best wel wat mensen zijn die aan dat programma mee kunnen doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Okt 2016 12:35

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Ja het lijkt mij ook wel een leuk programma om te zien. Vooral dan hoe mensen dat ervaren, lijkt me heel mooi om die blik in hun ogen te zien als ze gaan vliegen of voor 't eerst bijv de Eiffeltoren of iets anders zien!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Okt 2016 12:40

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Mwoah, ik vind het concept niet heel boeiend eigenlijk. Ja, een eerste keer vliegen levert misschien leuk materiaal op, maar de eerste keer in het buitenland lijkt me niet heel spannende beelden opleveren. Dan kunnen ze net zo goed random mensen filmen die voor het eerst naar bv Londen gaan of naar Kreta. De reactie blijft 'het zelfde', als je er nu nog nooit geweest bent of dat je überhaupt nooit buiten de grenzen bent geweest.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Okt 2016 12:44

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Hmm, ik vind zo'n programma eerder wat patronizing.

Reizen is tegenwoordig de norm. Iedereen en z'n moeder gaat voor of tijdens de studie een jaartje backpacken. Ik ken meer mensen die wel in Vietnam zijn geweest dan mensen die er niet zijn geweest, en op ieder feestje is wel iemand net terug van weer zo'n authentieke ervaring waarin ze echt contact hebben gemaakt met de lokale bevolking en het meest exotische gerecht hebben gegeten onder TL-buizen in een eethuisje dat echt niet in de Lonely Planet staat. En in het licht daarvan zien we dan mensen die dat allemaal niet doen, als de afwijkende vorm waar dan een reden voor moet zijn: je hebt geen geld, hebt vliegangst, weet ik het.

Zelfs terwijl ik dit tik, heb ik de neiging er aan toe te voegen dat ik echt wel veel gereisd heb hoor. Ik doe er dus zelf aan mee ;)
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 14 Okt 2016 13:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Okt 2016 12:52

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Eens met Caulfield.
<<

Anoniem281

Bericht 14 Okt 2016 13:09

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Het lijkt mij geen leuk programma en heel confronterend voor gezinnen die er simpelweg 't geld niet voor hebben. Mijn ouders zijn gescheiden en met mijn vader heb ik wel de mogelijkheid gehad om te reizen, maar met mijn moeder absoluut niet. Die spaarde heel 't jaar kortingsbonnetjes van 't Zwembad om daar zoveel mogelijk met ons naar toe te gaan en dat was de vakantie.

Als ik zulke gezinnen op tv zou zien, zou ik 't ze ontzettend gunnen en heel fijn vinden voor ze, maar de wetenschap dat 't mss de enige vakantie is, in mogelijk 10/15 jaar tijd, vind ik dan wel weer bedroevend.
<<

Geel

Bericht 14 Okt 2016 13:21

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Echt zo ontzettend eens met Caulfield. Eenser dan eens.
<<

Geel

Bericht 14 Okt 2016 13:22

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

En het stoort me ook dat zo'n programmanaam meteen weer in het Engels moet.
<<

Anoniem282

Bericht 14 Okt 2016 13:57

Re: Wie is er nog nooit in het buitenland geweest?

Eens met Caulfield. Er zijn genoeg mensen die over de grens tanken en/of boodschappen doen, omdat dit goedkoper is dan in NL. Tellen dergelijke activiteiten ook? Of moet je je kont hebben geparkeerd in een hangmat op een tropisch eiland minimaal 12 uur vliegen vanaf NL? Niet iedereen heeft de financiële middelen om te reizen (ook al kun je tegenwoordig soms voor een paar tientjes ergens zijn, dan nog komt het verblijf er daar bij) en niet iedereen heeft de behoefte.

Ik erger me een beetje aan die types die het liefst herhaaldelijk hun geweldige reisavonturen willen vertellen aan iedereen die het horen wil en ook aan iedereen die het niet horen wil. Ik denk dat je pas interessante beelden krijgt bij een dergelijk programma, als je echt spreekt over totaal andere culturen. Je krijgt geen spraakmakende tv van iemand net over de grens met NL een ijsje laten kopen (bij wijze van spreken).

Edit: ik zie nu dat het echt gaat om vakantie. Ik denk zelf dat je met een dagje winkelen in Duitsland/België ook al een vakantiegevoel kunt hebben. Maar dat geldt dan vast ook niet, vermoed ik.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 14 Okt 2016 14:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers