Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sta ik in mijn recht? wat is verstandig om te doen?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Okt 2016 18:53

Sta ik in mijn recht? wat is verstandig om te doen?

Wij hebben stoelen bestelt, de stoelen die we geleverd hebben zijn niet de stoelen die we hadden gezien in de winkel. Meteen contact opgenomen(de mensen die bezorgen konden niks doen) Ik had gelukkig fotos van de stoel gemaakt die we hadden bestelt. De winkel heeft er dikke 2 weken over gedaan om te beslissen wat ze wilde, ze zeggen dat ze de stoel die wij wilde niet kunnen leveren. Onduidelijk waarom niet, hij wilde ons korting geven op deze stoelen, heb aangegeven dat ik dat een rare oplossing vond omdat ik vanaf dag 1 heel duidelijk heb gemaakt dat ik deze stoelen echt lelijk vind. Hij gaf toen aan dat we weer naar de winkel konden komen om nieuwe stoelen uit te zoeken, aangegeven dat ik dat ook geen optie vind omdat de stoel in de winkel staat die we willen hebben niet geleverd kan worden.
Toen zijn we overeen gekomen dat we het geld terug gestort zouden krijgen en dat de stoelen opgehaald zouden worden.

Daar hoorde ik vervolgens niks over, dus heb ik gemaild, dat is begin vorige week geweest. Ik kreeg als antwoord dat hij met boekhouding en de planning zou overleggen en hij vroeg mijn Iban nummer waar het geld terug gestort op moest worden.Die natuurlijk gemaild en Daarna niks meer gehoord..

Nu heb ik gisterochtend gemaild dat ik tot op heden nog geen geld heb ontvangen dat de stoelen maandag worden opgehaald en dat ik het geld voor die tijd terug wil. Vanavond weer gekeken en nog steeds geen geld... dit nogmaals gemaild en aangegeven dat ik vind dat het aardig lang duurt allemaal, dat dat vervelend wordt en dat het volgens mij niet de bedoeling is dat zij straks en ons geld hebben en de stoelen. En benoemd dat ik wil dat het geld morgen op de rekening staat.

Maar ik heb er geen goed gevoel bij... maar wat moet ik nou? Ergens denk ik ja nou als het geld er maandag niet op staat geef ik de stoelen gewoon niet mee aan de mannen die ze komen ophalen, maar heb ik dat recht wel? Bijkomend komt er dan weer bij dat ik een derde dag vrij moet nemen want ze kunnen alleen op maandag en donderdag halen en dat zijn mijn werkdagen, plus dat je een avond van te voren pas te horen krijgt hoe laat. Dus ik heb mezelf er ook mee, maar aan de andere kant het gaat wel om veel geld...

Ik heb trouwens afgelopen keren bewust gemaild (persoonlijke mail van de man waar we de hele tijd contact mee hebben) omdat ik wil dat er wat op papier staat.. ik kan als ik morgen tijd heb nog een keer bellen maar als ze het dan pas overmaken (als ze dat dan al echt doen) dan moet ik maar hopen dat ik het op tijd heb...

Sta ik in mijn recht om te weigeren om de stoelen mee te geven als ik nog geen geld heb? Of iemand anders een idee wat ik kan doen?
:heart: :heart: 2011
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Okt 2016 20:33

Re: Sta ik in mijn recht? wat is verstandig om te doen?

Ik zou de stoelen ook niet meegeven als ik geen geld op m'n rekening had.
Het zou een mooie grap zijn als je er dan niks meer over hoort..

Ik zou ze trouwens in eerste instantie al niet hebben gehouden. Inpakken en meenemen. Hebben we hier ook met een tafel gehad.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 13 Okt 2016 20:38

Re: Sta ik in mijn recht? wat is verstandig om te doen?

Ik zou ze ook zeker niet meegeven dan. Laat ze eerst maar eens met geld komen, daarna kunnen ze de stoelen halen. Kost je een extra vrije dag, maar dat zou ik er wel voor over hebben tegen zoveel geld.

Was voor mij ook de laatste keer dat ik daar wat besteld had.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 13 Okt 2016 21:07

Re: Sta ik in mijn recht? wat is verstandig om te doen?

De leverancier van de stoelen is in verzuim en je kunt ontbinding van de overeenkomst eisen, omdat hij zelf heeft aangegeven dat de juiste stoelen niet te leveren zijn.

Door ontbinding ontstaat een ongedaanmakingsverbintenis bij het ontbinden van een overeenkomst. Dat houdt in dat alle leveringen en betalingen ongedaan moeten worden gemaakt. De goederen moeten teruggegeven worden en het geld moet teruggestort worden.

Wat doe ik als ik een overeenkomst wil ontbinden?

Je kunt dus schriftelijk ontbinden en eisen dat hij de koopsom binnen een bepaalde termijn terugbetaald.
Op grond van artikel 290 van boek 3 van het burgelijk wetboek kun je de stoelen onder je houden totdat je weet dat de koopsom terugbetaald wordt.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Okt 2016 21:29

Re: Sta ik in mijn recht? wat is verstandig om te doen?

Sam niet houden was geen optie. De bezorgers gaven aan dat zij hier niks aan konden doen ze moesten ze laten staan en wij moesten contact met de winkel opnemen. We hebben al meteen op de bon geschreven dat het niet de juiste stoelen waren.

Kol... Bedankt maar dat is toch al gebeurd dan? We zijn overeen gekomen dat wij het geld terug krijgen en zij de stoelen. Maar nu betalen ze niet.. Terwijl dat wel de afspraak
Was.
:heart: :heart: 2011
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 13 Okt 2016 21:34

Re: Sta ik in mijn recht? wat is verstandig om te doen?

Heb je daarbij officieel aangegeven dat je de overeenkomst ontbindt?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Okt 2016 11:07

Re: Sta ik in mijn recht? wat is verstandig om te doen?

Kol zoals jij het noemt zo heb ik het niet letterlijk gezegd. Hij vond het een prima oplossing..

Maar gelukkig hebben de mailtjes geholpen want het geld is overgemaakt.
:heart: :heart: 2011
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Okt 2016 14:16

Re: Sta ik in mijn recht? wat is verstandig om te doen?

Fijn!
Staan die stoelen nog steeds in de etalage daar trouwens? Wel rare gang van zaken zeg.

Succes met het verder zoeken naar nieuwe stoelen.
<<

Anoniem316

Bericht 14 Okt 2016 15:08

Re: Sta ik in mijn recht? wat is verstandig om te doen?

Gelukkig heb je je geld terug. Slecht van die stoelen. Hopelijk vind je snel nieuwe die aan jullie wensen voldoen :)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Okt 2016 19:36

Re: Sta ik in mijn recht? wat is verstandig om te doen?

Ik weet niet of de stoel er nog staat, het was gewoon en stoel die je in verschillende soorten stof of leer kan bestellen. Wij hebben echt een andere kleur gekregen dan besteld, en nu wordt er gezegd dat onze kleur niet besteld kan worden, en die kleur stond juist in de winkel..

Maar goed ik denk dat zulke soort stoelen ook wel bij ander winkels zijn dus moet vast lukken om iets anders te vinden.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers