Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma, advies gevraagd

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Okt 2016 11:32

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik up deze maar weer. Had in het stomme vragen topic al een beetje gespamt maar om te voorkomen dat ik dat hele topic overneem pak ik m'n eigen topic er maar weer bij.

Dinsdag voelde ik dus vanaf een uur of half 7 ofzo de baby niet meer. Rond kwart over 10 heb ik toen, nadat ik op m'n zij had gelegen en echt heel bewust heb geprobeerd de baby te voelen, naar de vk gebeld. Zij kwam langs en heeft even het hartje geluisterd enzo, en me toen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg. Die was goed gelukkig en de echo die ze standaard maken na de ctg zag er ook goed uit. Ik had in het ziekenhuis een hele lieve vk die me alles heel goed uitlegde en me echt gerust stelde. Ik moest woensdag nog een keer terugkomen voor nog een ctg (dat is volgens mij protocol), en die was ook goed. Ik was dus weer helemaal gerustgesteld, maar de arts benadrukte nog een paar keer dat ik echt weer moest bellen als ik ongerust was.
Nou kwam ik vandaag bij de verloskundige en ineens ging het heel anders. Ik had nu een andere dan die van de week bij me was. En deze deed het echt voorkomen alsof ik volkomen onterecht gebeld had. Ze zei eerst al dat ze niets kon terugvinden over mijn bezoek aan het ziekenhuis, "want dat is zo'n laks ziekenhuis op het gebied van terugbellen". Vervolgens zei ze: "als je nou weer minder leven voelt, wacht dan niet tot 's avonds laat om te bellen want dan wordt je veel minder goed geholpen, ze zijn dan bezig met andere dingen in het ziekenhuis."
Dus ik gaf aan dat ik overdag gewoon dingen had gevoeld en pas 's avonds ineens niets meer. En dat ik toen had gebeld en dat ik door haar collega was doorgestuurd. Toen zei ze: "als je overdag gewoon leven voelt is het niet nodig om 's avonds te bellen als het minder wordt, het is helemaal niet raar als je dan iets minder voelt".
Ik kreeg er echt een vervelend gevoel bij, alsof ze me een enorme aansteller vond.
Daarna ging ze nog aan m'n buik voelen en toen zei ze ook nog dat het hoofdje, dat eerder gewoon vast lag, nu weer beweeglijk is en dus niet meer in m'n bekken zit.
In het ziekenhuis hadden ze het ook over inleiden bij 41 weken omdat het nu al twee keer is gebeurd dat ik minder leven had, maar deze vk laat me gewoon doorlopen tot 42 weken zei ze, ze gaat niet inleiden omdat ik ongerust ben.

Ik heb nu een afspraak voor volgende week maar die is dus weer bij deze vrouw. Stiekem wil ik niet bij haar, dus ik wil eigenlijk even bellen om de afspraak te verzetten.
Bah ik heb nu echt een rotgevoel overgehouden aan de afspraak.

♥♥
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 27 Okt 2016 11:37

Re: Dilemma, advies gevraagd

Bellen en aangeven dat je gezien wilt worden door een andere vk. Je moet wel vertrouwen hebben in de zorgverlener die je helpt anders ga je nog met meer spanning naar huis en dat is niet goed voor je in de laatste loodjes.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Okt 2016 11:37

Re: Dilemma, advies gevraagd

Stom. Het is niet leuk als je in deze fase ineens mensen tegenkomt waar je niet mee klikt. Ik zou lekker bellen om een afspraak te plannen bij een verloskundige met wie je wel een klik hebt.
Ook vind ik haar opmerking heel mal dat minder voelen in de avond niets betekent. Alsof nare dingen alleen in de ochtend kunnen gebeuren ofzo.
#teammaple🍁
<<

Anoniem187

Bericht 27 Okt 2016 11:40

Re: Dilemma, advies gevraagd

Bellen!
Enne, als je het niet vertrouwt of het voelt niet goed, gewoon bellen hoor! Jij weet wat je voelt en jij kent je eigen lichaam en baby het beste.
Laatst gewijzigd door Anoniem187 op 27 Okt 2016 11:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Okt 2016 11:40

Re: Dilemma, advies gevraagd

UN volgens mij bedoelde ze voornamelijk dat ik me niet ongerust hoef te maken omdat ik overdag wel leven had gevoeld. Maarja, dat ongerust zijn is natuurlijk ook geen emotie die ik aan en uit kan zetten. Ik had juist nog door de telefoon aangegeven dat ik echt zo rot vond om te bellen maar dat werd door die aardige vk weggewovem. Zij zei juist weer: altijd bellen! Geen probleem juist.
Ik ga even mijn mans rooster bekijken en dan bellen voor een nieuwe afspraak zodat hij mee kan.

♥♥
<<

Anoniem316

Bericht 27 Okt 2016 11:48

Re: Dilemma, advies gevraagd

Inderdaad, gewoon de afspraak verzetten. Er zijn nou eenmaal afspraken met jou, het ziekenhuis en je andere vk gemaakt dus hoezo zegt die 2e nu iets heel anders? Wat irritant joh.
Hoop dat je gewoon bij je eigen vk terecht kan!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Okt 2016 11:51

Re: Dilemma, advies gevraagd

Tja, je moet je er wel goed bij voelen. Ik zou dus de afspraak verzetten naar bijvoorbeeld een dag waarop je weet dat die andere werkt (en deze vk niet) of gewoon bij maken van de nieuwe afspraak aangeven dat je vk huppeldepup wilt. Vind dat echt geen raar verzoek en zal ook wel vaker voorkomen. Gewoon aangeven hoor.
<<

Geel

Bericht 27 Okt 2016 11:52

Re: Dilemma, advies gevraagd

Hoe moeilijk het ook is, neem uit deze afspraak mee wat je handig of leerzaam vond en leg de rest naast je neer. Ik had ook een aparte, maar ik ging af op wat de meerderheid aan vk's zei, en dacht op een gegeven moment echt: jammer voor je, maar het is mijn lijf en mijn kind, dus ik doe wel effe wat ik zelf wil oké. Dus gewoon nieuwe afspraak maken. This is the time waarop je een spoiled nasty lady mag uithangen. Geniet ervan! :P

Trouwens, vaak voel je leven juist heel erg 's avonds, als je naar bed gaat en wilt gaan slapen. Dus als je dan niks voelt, snap ik dat je je zorgen maakt.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 27 Okt 2016 12:10

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik zou de afspraak ook verzetten zodat je bij een andere verloskundige op controle kunt gaan. Maar ik kwam bij beide zwangerschappen op het eind ook hele onaardige artsen/verloskundigen en verpleegkundigen tegen. Zo rot! Iedere arts/verloskundige denkt ook weer anders over inleiden. Het lijkt wel alsof daar geen duidelijk beleid in is ofzo.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Okt 2016 12:27

Re: Dilemma, advies gevraagd

.
Laatst gewijzigd door *foef* op 17 Feb 2018 15:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 27 Okt 2016 13:19

Re: Dilemma, advies gevraagd

Jeetje dat is al helemaal rot zeg! Maak je je al zorgen, gaat de vk ook nog doen alsof je overdrijft. Ik snap dat je de afspraak wilt verzetten maar zij kan natuurlijk ook je bevalling gaan begeleiden dus of je haar echt kunt ontlopen betwijfel ik..
Ik hoop iig dat je bij zorgen wel gewoon blijft bellen. Laat je niet afschrikken hoor!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 27 Okt 2016 13:26

Re: Dilemma, advies gevraagd

Wat rot Elliot. Ik zou ook gewoon bellen en de afspraak verzetten naar een verloskundige waar je wel een goed gevoel bij hebt.
2012 & 2016
<<

Anoniem234

Bericht 27 Okt 2016 19:10

Re: Dilemma, advies gevraagd

Snoes schreef:Wat rot Elliot. Ik zou ook gewoon bellen en de afspraak verzetten naar een verloskundige waar je wel een goed gevoel bij hebt.


Helemaal mee eens!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Okt 2016 21:08

Re: Dilemma, advies gevraagd

Stom zeg, dat je daar met zo'n rotgevoel weg kwam. Ik zou ook lekker bellen en de afspraak bij de andere vk maken. En hopelijk is het allemaal helemaal niet meer nodig :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 28 Okt 2016 10:59

Re: Dilemma, advies gevraagd

Hoe is het nu Elliot? Ik heb maandag bij de vk allemaal boekjes meegekregen over zwangerschap waaronder een algemeen boekje over verloskundige zorg in Nederland. De laatste pagina bestaat uit situaties waarbij je Altijd! Moet bellen. Daar staat bij: wanneer je je zorgen maakt over de beweeglijkheid van je baby.
<<

anoniem213

Bericht 28 Okt 2016 20:41

Re: Dilemma, advies gevraagd

Verloskundigen wisselen elkaar qua diensten af, dus de kans dat die 'stomme' bij je bevalling is, kan behoorlijk groot zijn als je bij een kleine praktijk zit. Als dat zo is, zou ik de afspraak juist laten staan en dan eerlijk zeggen dat jij je zo naar hebt gevoeld de vorige keer. Dan is de kou uit de lucht en ik denk dat zij je dan vast kan uitleggen dat ze het niet rot bedoelde. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat je haar weer hebt als verloskundige bij je bevalling, want dan is het opgehelderd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Okt 2016 15:08

Re: Dilemma, advies gevraagd

Hoe is het nu met je Elliot? Ik weet dat je je een beetje verveelt, maar ik bedoel meer hoe het met het onderwerp van dit topic gaat. Voel je je baby nog wel een beetje? Heb je nog contact gehad met de VK?
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 31 Okt 2016 19:04

Re: Dilemma, advies gevraagd

Spannend. Ze is al paar uurtjes niet online geweest.
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Okt 2016 19:18

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik ben er nog hoor haha! Ik heb de vk nog gesproken en de afspraak blijft staan omdat zij sowieso deze week nog die af heeft. Als ik ga bevallen komt ze dus ook. Een klik hebben we absoluut niet, maar ze gaf wel aan dat het niet haar bedoeling was om mij onzeker te maken. Daar vertrouw ik dan maar op.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Okt 2016 19:23

Re: Dilemma, advies gevraagd

Haha je hoeft hier geen verantwoording af te komen leggen waar je bent hoor, ik was gewoon benieuwd hoe je je nu voelt.

Fijn dat ze je wel heeft gerustgesteld.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Okt 2016 19:31

Re: Dilemma, advies gevraagd

Nee snap ik hoor :D
Lief dat je aan me denkt!

♥♥
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 31 Okt 2016 21:06

Re: Dilemma, advies gevraagd

Je moet wel opschieten als je nog een Halloween baby wilt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Okt 2016 21:14

Re: Dilemma, advies gevraagd

Nou die kans is wel verkeken helaas! Er is nog helemaal niks gaande. Zou wel een enorme turbobevalling moeten worden dan :smile:

♥♥
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 31 Okt 2016 21:18

Re: Dilemma, advies gevraagd

Elliot schreef:Nou die kans is wel verkeken helaas! Er is nog helemaal niks gaande. Zou wel een enorme turbobevalling moeten worden dan :smile:

Nee joh! Mijn tweede was er binnen anderhalf uur, letterlijk van eerste wee tot kindje op de borst.
Alles kan nog! Maar een rustig nachtje slapen is beter misschien.
Ik leef met je mee!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers