Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma, advies gevraagd

<<

Anoniem174

Bericht 14 Okt 2016 12:38

Re: Dilemma, advies gevraagd

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 28 Okt 2016 15:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 14 Okt 2016 14:43

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik zat een beetje in dezelfde situatie maar wilde zelf absoluut niet eerder dan echt nodig zou zijn omdat het dan een ks zou worden, wat ik absoluut niet wilde. Ik ging vanaf 37 weken bijna elke dag voor een ctg. Ik had echt heel veel vruchtwater. Uiteindelijk was Amani "maar" 3630 gram ipv de verwachte 4,5-5kg bij 39+3.
Ze liep sinds de 20weken steeds al 3-4 wkn voor op groei.

Als je bij ons in het zkh loopt dan doen ze sowieso niet moeilijk over een ctg dus zodra je een beetje onzeker voelt qua hem voelen zou ik gewoon bellen.

Ik wil trouwens nog wel even kwijt dat een zwaar kind helemaal geen probleem hoeft te zijn met bevallen, mijn gyn heeft mij juist geleerd dat eenn zwaardere baby een positief effect kan hebben doordat hij/zij door het gewicht makkelijker naar beneden/buiten perst dan een lichte baby. Een groot hoofd (wat niet door het gewicht wordt bepaald) of een arm erlangs, stuitligging etc en niet goed persen vaker zorgt voor uitscheuren/rupturen dan een baby die een wat hoger gewicht heeft.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem 179

Bericht 14 Okt 2016 15:20

Re: Dilemma, advies gevraagd

?
Laatst gewijzigd door Anoniem 179 op 16 Dec 2016 21:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 14 Okt 2016 19:55

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik zou wel voor een inleiding kiezen door recente ervaringen van een kennis die ze te lang hebben laten doorlopen. Er is enorm veel misgegaan en zowel moeder als kind hebben in coma gelegen en het is de vraag hoe ze er beiden uit gaan komen. Vooral over de ontwikkeling van het zoontje zijn veel zorgen. Ik zou voor safe gaan en om een inleiding vragen.
<<

Anoniem181

Bericht 14 Okt 2016 20:05

Re: Dilemma, advies gevraagd

SophieZMY schreef:Een zwaar kind hoeft geen problemen te geven hoor. 'Mijn dochter was ook 4,2 kilo en hier een probleemloze bevalling. En idd wat Henque zegt, die laatste 150-309 gram gaan daarin het verschil niet maken.


Idem, mijn dochter van 4 kilo was er binnen 3,5 uur, wel met een knip, maar dat vond ik beter dan de vacuümpomp of een keizersnede. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen waarbij zo'n grote baby er gewoon niet uit kan, maar elke bevalling is anders en iedereen het uiteraard op haar eigen manier.

Goed om te lezen dat je in ieder geval nu toch achter je eerste keus staat. Ik voelde de jongste trouwens de week voor ik ging bevallen zo weinig dat ik drie keer voor controle naar het ziekenhuis ben geweest. Dus schroom echt niet als je weinig beweging voelt, beter tien keer voor niks aan de bel trekken dan één keer niet en er blijkt wel wat aan de hand. Succes in ieder geval met de laatste loodjes, ik hoop dat de kleine zich snel aandient!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Okt 2016 20:09

Re: Dilemma, advies gevraagd

Heksenketel schreef:Ik zou wel voor een inleiding kiezen door recente ervaringen van een kennis die ze te lang hebben laten doorlopen. Er is enorm veel misgegaan en zowel moeder als kind hebben in coma gelegen en het is de vraag hoe ze er beiden uit gaan komen. Vooral over de ontwikkeling van het zoontje zijn veel zorgen. Ik zou voor safe gaan en om een inleiding vragen.

Thanks Heksenketel, het helpt nu echt om horrorverhalen te vertellen.

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Okt 2016 20:11

Re: Dilemma, advies gevraagd

Heksenketel, lekker bezig!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 14 Okt 2016 20:12

Re: Dilemma, advies gevraagd

Elliot schreef:
Heksenketel schreef:Ik zou wel voor een inleiding kiezen door recente ervaringen van een kennis die ze te lang hebben laten doorlopen. Er is enorm veel misgegaan en zowel moeder als kind hebben in coma gelegen en het is de vraag hoe ze er beiden uit gaan komen. Vooral over de ontwikkeling van het zoontje zijn veel zorgen. Ik zou voor safe gaan en om een inleiding vragen.

Thanks Heksenketel, het helpt nu echt om horrorverhalen te vertellen.


Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om je bang te maken maar na al die '' niet doen'' verhalen omdat het allemaal toch zo goed gegaan is is er natuurlijk ook een andere kant vd medaille. Je wilt graag advies en mijn advies is om voor die inleiding te gaan omdat in je verhalen die je schrijft ook doorschemert dat je je zorgen maakt en ik zou dan sowieso voor safe gaan.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Okt 2016 20:12

Re: Dilemma, advies gevraagd

Trouwens wat is te lang door laten lopen? 42+ weken? Slaat toch als een .... op een drumstel om dat nu hier te zeggen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 14 Okt 2016 20:16

Re: Dilemma, advies gevraagd

Sam schreef:Trouwens wat is te lang door laten lopen? 42+ weken? Slaat toch als een .... op een drumstel om dat nu hier te zeggen.


Zij zou een geplande keizersnede krijgen met 38 weken ofzo. Artsen dachten dat het nog wel een weekje kon en zie daar dus het gevolg.
Je kunt wel allemaal goede verhalen vertellen maar er is ook een andere kant. Vertrouw op je eigen gevoel en niet alleen maar op de kennis van een arts want die weten ook niet alles.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 14 Okt 2016 20:16

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik moest voor N ook een hoop extra groei-echos omdat ze dachten dat hij zo groot zou zijn. Een gynaecoloog had me bijna een keizersnede aangepraat, een seconde opinie bij een andere gyn gaf als advies inleiden bij 38 weken en de derde zei dat ik het ook zelf mocht proberen. Ik was er zelf van overtuigd dat het het beste zou zijn als mijn lichaam het zelf aan zou geven, dus voor een natuurlijke bevalling gegaan. achteraf zat de echo er wel wat naast, N was ongeveer 3700 gram.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 14 Okt 2016 20:17

Re: Dilemma, advies gevraagd

Heksenketel schreef:
Sam schreef:Trouwens wat is te lang door laten lopen? 42+ weken? Slaat toch als een .... op een drumstel om dat nu hier te zeggen.


Zij zou een geplande keizersnede krijgen met 38 weken ofzo. Artsen dachten dat het nog wel een weekje kon en zie daar dus het gevolg.
Je kunt wel allemaal goede verhalen vertellen maar er is ook een andere kant. Vertrouw op je eigen gevoel en niet alleen maar op de kennis van een arts want die weten ook niet alles.


Maar wat was de reden, alleen een grote baby?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 14 Okt 2016 20:19

Re: Dilemma, advies gevraagd

De reden vd keizersnede was grote baby en keizersnede van eerdere kinderen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 14 Okt 2016 20:19

Re: Dilemma, advies gevraagd

Heksenketel schreef:
Elliot schreef:
Heksenketel schreef:Ik zou wel voor een inleiding kiezen door recente ervaringen van een kennis die ze te lang hebben laten doorlopen. Er is enorm veel misgegaan en zowel moeder als kind hebben in coma gelegen en het is de vraag hoe ze er beiden uit gaan komen. Vooral over de ontwikkeling van het zoontje zijn veel zorgen. Ik zou voor safe gaan en om een inleiding vragen.

Thanks Heksenketel, het helpt nu echt om horrorverhalen te vertellen.


Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om je bang te maken maar na al die '' niet doen'' verhalen omdat het allemaal toch zo goed gegaan is is er natuurlijk ook een andere kant vd medaille. Je wilt graag advies en mijn advies is om voor die inleiding te gaan omdat in je verhalen die je schrijft ook doorschemert dat je je zorgen maakt en ik zou dan sowieso voor safe gaan.



Zo safe is een inleiding niet, ze is net 38 weken en zo te lezen heeft ze nog geen weeën of iets. Een bevalling opwekken als de zwangere of de baby er nog niet klaar voor zijn kan veel complicaties geven. Een natuurlijke bevalling die spontaan op gang komt heeft altijd de voorkeur.

Elliot, het is lastig dit, je kindje krijgt het krapper en dan worden de bewegingen ook anders. Ik zou afwachten, inleiden kan altijd nog.
M:21072011
J :08012014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 14 Okt 2016 20:21

Re: Dilemma, advies gevraagd

Heksenketel schreef:De reden vd keizersnede was grote baby en keizersnede van eerdere kinderen.



In het zkh in mijn woonplaats plannen ze alle keizersnedes in in week 39. Is volgens mij de juiste week om de baby te halen.
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Okt 2016 20:22

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ja mijn ziekenhuis wilde ook geen ks in week 38 doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Okt 2016 20:23

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik zou overigens afwachten. Als de gyn dat aandurft zou ik daar op vertrouwen.
R. 2013
D. 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Okt 2016 21:02

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ja de gyn zei zelf: hij is groot maar nog binnen de marges. Inleiden zouden ze dan alleen doen om mij gerust te stellen, maar ze zei letterlijk dat het niet nodig was om er nu al een medische indicatie voor te geven, ze bood me alleen de optie voor als ik me er zelf niet fijn bij voelde.
Heksenketel ik hoef echt niet alleen zonnige rooskleurige verhalen te lezen, maar verhalen over moeders en kinderen die bij de bevalling in coma raken zijn wel echt van een compleet andere orde. En dat kan natuurlijk sowieso bij iedere bevalling gebeuren.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Okt 2016 21:03

Re: Dilemma, advies gevraagd

Overigens zou die inleiding dus zoals ik al eerder zei sowieso pas volgende week plaatsvinden, als ik dus 39 weken ben. Dus ze laten me sowieso nog een week doorlopen. Als het allemaal zo gevaarlijk zou zijn zouden ze dat echt niet doen.

♥♥
<<

Anoniem331

Bericht 14 Okt 2016 21:04

Re: Dilemma, advies gevraagd

Maar hij beweegt nu wel weer rgelmatig Elliot? Want daar zou ik me aan vast houden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Okt 2016 21:09

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ja vandaag word ik al de hele dag lastig gevallen door een voetje dat langs m'n ribben schuift en een elleboog in m'n zij, dus dat stelt me echt gerust. Als ik dat niet meer zou voelen hang ik wel direct aan de telefoon met de verloskundige.

♥♥
<<

Anoniem331

Bericht 14 Okt 2016 21:14

Re: Dilemma, advies gevraagd

Oh fijn, zal wel een geruststelling zijn.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Okt 2016 07:33

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik kan je helemaal geen advies geven, maar wel een :hug: .
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 15 Okt 2016 08:14

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Vertrouw op jezelf en op je lichaam. De gyn zag geen risico's aan nog doorlopen, en je vk ook niet.
Mijn jongste is met exact 39 weken gehaald dmv geplande keizersnede, maar achteraf was dat te vroeg voor hem.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 15 Okt 2016 09:18

Re: Dilemma, advies gevraagd

Oh nu veranderd mijn mening ook :-) als je hem nog goed voelt is er geen reden voor zorg.
Het zou zomaar kunnen dat hij uit zichzelf al voor de 40 weken komt als hij echt al zo groot is.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers