Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma, advies gevraagd

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 13 Okt 2016 20:16

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik zou gewoon afwachten. Natuurlijk ben je het zat op het einde en nieuwsgierig naar je kindje maar zolang er geen medische noodzaak is zou ik zelf de natuur z'n gang laten gaan en afwachten. Ik geloof echt dat het beter is als een kindje uit zichzelf komt dan dat het gehaald wordt.
2010 2012
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Okt 2016 20:24

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik sluit me ook aan bij Henque.
Ik zou niet voor inleiden kiezen. Je kindje komt wel als hij er klaar voor is. Dat jij er klaar mee bent snap ik, maar ik vind niet dat dat op dit moment het grootste belang heeft. Jullie kindje doet het goed. Moest dit nou niet zo zijn dan is de situatie compleet anders, dat ben vind ik ook 100%.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Okt 2016 20:26

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik zou met de redenen die je nu geeft niet voor inleiden kiezen. Je houdt voor je gevoel al zolang vol, je was er vast vanuit gegaan dat het nog wel wat langer zou duren dus je kunt het vast echt nog wel even! Baby heeft het goed, en zolang dat zo is is het volgens mij áltijd beter om 'm binnen te houden :) (mits idd groei enzo gewoon binnen de curve is).

Edit: ik vind dit ook wel hét vb trouwens van dat je deze maanden gewoon echt even in dienst van de baby staat. Hij heeft jouw lijf nu nog heeeeel even nodig om nog beter voorbereid ter wereld te komen. Elke extra tool die je 'm redelijkerwijs kint geven is natuurlijk vet mooi meegenomen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Okt 2016 20:28

Re: Dilemma, advies gevraagd

O en dan nog erbij gezegd dat ze op die echo's vaak groot schatten en het in werkelijkheid echt enorm meevalt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Geel

Bericht 13 Okt 2016 20:35

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik zou ook voor natuurlijk bevallen gaan, in elk geval nu. Ik geloof er heel erg in dat kindjes zelf 'aangeven' wanneer ze geboren willen worden. Als er nu geen gevaar is, je hem genoeg voelt bewegen enzo, dan zou ik zeker voor deze optie gaan. Elke dag is er toch weer één. Wel zou ik vaker een controle bij mijn vk willen, om de dag ofzo. Dat het goed in de gaten gehouden wordt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Okt 2016 20:40

Re: Dilemma, advies gevraagd

Dat is ook nog wel een goed idee, volgens mij zei Marin dat net ook en Geel, jij dus ook; vaker controle bij de vk vragen.
Vanmorgen voelde ik de beweging goed en net stond ik even onder de douche en toen had hij volgens mij de hik, dus toen voelde ik ook wel leven in mijn buik gelukkig. Zolang ik dat blijf voelen ben ik wel gerustgesteld. Maar ik vind het wel lastig om zelf te beslissen om naar dat spoednummer van de VK te bellen als ik vind dat ik hem te weinig heb gevoeld. Ik voel me dan telkens toch een beetje een mieperd, terwijl ze me dat gevoel echt niet geeft hoor, dat ligt echt bij mij. Als ik wat vaker een reguliere controle heb ben ik misschien wel wat geruster. Ik zal daar morgen even over bellen.

Overigens, het is niet zo dat als ik morgen naar het ziekenhuis bel dat ik toch liever die inleiding wil, dat ze dan meteen pats boem beginnen hoor. Ze gaan me op z'n vroegst volgende week inleiden (dus vanaf de 20e, dan ben ik al bijna 39 weken - 38+6 om precies te zijn).
Maar ik geloof er zelf ook echt in dat het beter is om te wachten tot een kindje zelf aangeeft dat het klaar is om te komen, dus ik geloof dat ik toch nog steeds bij mijn eerste keuze blijf.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2016 20:45

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik zou ook nog even vragen of het aanbod tot inleiding blijft staan (lijkt me wel) als je over paar dagen of pakweg een week alsnog weinig beweging voelt. Mocht je over paar dagen weer een echo of andere check hebben en hij beweegt weer weinig waardoor de situatie dan weer ter sprake komt, kan je dan waarschijnlijk alsnog beslissen voor een inleiding te gaan maar ben je wel weer paar dagen verder. Dan is de inleid termijn misschien net óver de 39 weken.

Ik zou me ook echt niet bezwaard voelen om elke paar dagen even contact te hebben met je verloskundige. Volgens mij hoort dat ook een beetje bij jouw termijn. Dat zei mijn verloskundige althans. Dus ik zou gewoon te transparant blijven over je gevoelens en een bewegingen die je voelt de komende dagen/week /weken.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Okt 2016 20:50

Re: Dilemma, advies gevraagd

Zolang het goed gaat met je kindje, zou ik wachten. Aan het eind is een zwangerschap vaak 'vervelend'. Ik denk dat er iig heel veel vrouwen zijn die er tegen die tijd wel klaar mee zijn. Persoonlijk zou ik dit nog geen reden voor inleiding vinden.
Voor mij persoonlijk zou ik dus wachten, tenzij de gezondheid van mijn kindje of mij daarmee in gevaar komt.

En wat je zegt, vraag bij twijfel gewoon vaker een controle bij de VK aan. Dan heb je iig weer even die zekerheid!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Geel

Bericht 13 Okt 2016 20:56

Re: Dilemma, advies gevraagd

Klopt wat Arwyn zegt. Er is nu gewoon echt niet zo veel aan. Ik was er ook allang klaar mee. Maar ja :-)
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 13 Okt 2016 23:54

Re: Dilemma, advies gevraagd

Als je het kindje genoeg voelt zou ik niet kiezen voor inleiden en hem zo lang mogelijk laten zitten.

Ik had een flinke griep met 35 weken. Met 36 weken.naar de gyn en alles nagekeken. Met het kindje was alles goed, maar toch vroeg de gyn op welke datum ik ingeleid wilde worden. Vriend en ik vielen bijna vd stoel. Kindje was goed en ik was 7 kilo afgevallen, maar was weer opgeknapt.

Uiteindelijk met 39+5 bevallen. Y. bleek in die weken maar 250 gram te zijn gegroeid en kwam er uit met 2675 gram. Achteraf dus blij dat we hem hebben laten zitten, anders was hij nog lichter geweest.

Kan je niet de afspraak maken dat je mag bellen als je het kindje minder voelt?

Bij mijn vk gingen ze sowieso beginnen met vervolgstappen met 40 weken met als doel het kindje er met 42 weken max geboren te hebben.
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 14 Okt 2016 00:11

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik zou voor de optie vaker controle vk gaan dan voor inleiden.
Waarom weet ik niet. Denk dat het prettiger voelt.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 14 Okt 2016 00:18

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik wil je ook niet afschrikken maar gezien zijn gewicht zou ik ook echt inleiden. Mijn zoon was bijna 4200 gram bij de geboorte en dat ging al niet bepaald makkelijk. En als de bevalling door het gewicht zo moeizaam gaat dan brengt dat ook risico's met zich mee.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 14 Okt 2016 06:52

Re: Dilemma, advies gevraagd

Een zwaar kind hoeft geen problemen te geven hoor. 'Mijn dochter was ook 4,2 kilo en hier een probleemloze bevalling. En idd wat Henque zegt, die laatste 150-309 gram gaan daarin het verschil niet maken.

Als ik je laatste reactie zo lees heb je je keus al wel gemaakt. Goed dat je het ook met de vk besproken hebt. Je houdt t al maanden vol, nog echt even de laatste loodjes! En wie weet dient je kleine zich vanzelf iets eerder aan!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Okt 2016 07:10

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik zou om de redenen die jij noemt niet voor inleiden kiezen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 14 Okt 2016 07:39

Re: Dilemma, advies gevraagd

Een paar honderd gram meer of minder zal het verschil niet maken, het gaat volgens mij vooral om de hoofdomtrek. En ik denk dat die niet meer veel zal toenemen die laatste weken.

Ik zou kiezen voor afwachten. Tijdens mijn zwangerschap heb ik me erg verdiept in zo natuurlijk mogelijk bevallen, en ik geloof echt dat alles makkelijker verloopt als jouw lichaam en de baby er samen klaar voor zijn.

En ik vertrouw juist meer op het oordeel van een VK dan op die van een gynaecoloog. Als de VK zou twijfelen dan zou ze je echt overdragen, zij zijn verantwoordelijk voor je nu. En in het ziekenhuis kunnen ze nog weleens makkelijk zijn met ingrijpen zonder echte noodzaak.

Als je de baby weer minder zou gaan voelen, zou ik wel gelijk aan de bel trekken.

Wat zegt je gevoel nu je er nog een nachtje over hebt kunnen slapen?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Okt 2016 07:46

Re: Dilemma, advies gevraagd

Er zijn al veel adviezen gegeven, maar ik wil je toch even meegeven om echt aan de bel te trekken zodra je de baby minder voelt bewegen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Okt 2016 09:13

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik heb vannacht gelukkig heel goed geslapen en voel me nu een stuk beter. Ben er nu ook wel over uit dat ik in eerste instantie wel de goede keuze heb gemaakt. Met de vk heb ik wel afgesproken dat ik meteen contact opneem als ik de baby weinig voel, en verder houd ik het zelf ook goed in de gaten en als ik het niet vertrouw mag ik ook altijd contact opnemen.
Gelukkig denkt mijn man er nu ook zo over. Hij gaf zelf ook aan dat hij heel erg het gevoel had dat de baby gister al gehaald zou worden dus hij was gister gewoon stiekem heel teleurgesteld dat we naar huis gestuurd werden. Dat verklaart zijn reactie. Nu hij er een nachtje over heeft geslapen is hij het gelukkig met me eens.
Overigens voel ik de baby nu wel goed bewegen dus dat is heel fijn :)

♥♥
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 14 Okt 2016 09:51

Re: Dilemma, advies gevraagd

Fijn Elliot, dat zowel jij als je man nu achter de beslissing staan!

Succes met de laatste loodjes en zeker aan de bel trekken als het niet goed voelt :)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 14 Okt 2016 09:57

Re: Dilemma, advies gevraagd

Fijn dat jullie er beiden achterstaan Elliot en dat jij en de baby je weer beter voelen. Ik had in mijn hoofd trouwens dat je minder ver was nog, maar je bent er echt bijna! Je kunt het, nog eventjes en dan kan je knuffelen met je zoontje :heart:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Okt 2016 10:10

Re: Dilemma, advies gevraagd

Fijn Elliot!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem250

Bericht 14 Okt 2016 10:31

Re: Dilemma, advies gevraagd

Fijn elliot. Maar als je wel minder beweging voelt meteen de vk bellen en je geen mieperd voelen.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Okt 2016 10:35

Re: Dilemma, advies gevraagd

Fijn Elliot! En idd meteen bellen bij minder voelen dan je gewend bent.

Ik had met 38+3 zoon al de hele dag nauwelijks gevoeld. Uiteindelijk hetzelfde riedeltje als jij. Ik was er ook klaar mee. Gyn wilde niet meteen inleiden. Hij zei dat als hij nu ging inleiden, de kans op een sectio groot werd en dat bij een sectio een vergrote kans op onvruchtbaarheid ontstaat. En gezien mijn leeftijd vermoedde hij dat ik nog wellicht nog wel een kinderwens had. Dus hij raadde het af. Maar als ik zoon voor 14.00u de volgende dag niet volgens het 'dat ben ik van mijn ongeboren kindje gewend' schema zou hebben gevoeld, zou hij alsnog inleiden.
Zoon is uiteindelijk met 40+5 op de natuurlijke weg geboren. En ik ben blij dat ik naar de gyn heb geluisterd :)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 14 Okt 2016 10:56

Re: Dilemma, advies gevraagd

Ik zou eerder het advies van de gynaecoloog opvolgen dan van de vk eerlijk gezegd. Kindje is groot genoeg en het is ook niet heel vroeg nu als het nu komt. Ook is natuurlijk niet zeker dat je veel vruchtwater hebt vanwege het feit dat het kindje te groot is, dus ook daarom zou ik het zekere voor onzekere nemen. Wel een vervelende situatie.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 14 Okt 2016 11:01

Re: Dilemma, advies gevraagd

O sorry, lees nu pas je reactie. Laat mij reactie maar naast je liggen. Je hebt de goede keus gemaakt zo te lezen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 14 Okt 2016 12:44

Re: Dilemma, advies gevraagd

Mijn zus had ook heel veel vruchtwater en ook een baby die erg groot geschat werd. Zij had ook de keuze voor een inleiding vanaf 39 weken als ze dat zou willen. Uiteindelijk is de baby zelf met 38+4 geboren dus heeft ze die keuze niet moeten maken. Haar baby woog uiteindelijk ook 4010 gram maar zij vond het niet extra heftig. Het heftige aan haar bevalling was dat het zo snel ging, niet dat er een grote baby uit moest.
2012 & 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers