Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schimmel in huurhuis!

<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 17 Okt 2016 13:01

Re: Schimmel in huurhuis!

En misschien kun je het ook Online op de site van de woningstichting melden, mocht je het lastig vinden om te bellen?
Bij ons kan dat wel, en aangezien ze telefonisch best lastig te bereiken zijn (9 van de 10 keer lang in gesprek) kies ik er voor om het Online te melden.

Betalen jullie ook onderhoudskosten CBL? Wij betalen iets van 2 euro per maand en mogen daarvoor al bellen als het batterijtje van de rookmelder leeg is zodat ze die komen vervangen. Doen we niet hoor ;)
Maar ons toilet beneden is nu kapot, een van de knoppen om door te trekken doet het niet meer en de wcbril zit aan een kant los. Dat melden we dan wel en komen ze kosteloos vervangen. Het is dus wel binnenshuis maar het toilet hoort gewoon bij het huis.

Schimmel in je huis, vooral wanneer je gewoon goed ventileert, hoort niet en zal dus waarschijnlijk een bouwkundige reden hebben. Die zullen ze dus vast voor jullie op willen lossen, maar dan moet je ze wel eerst op de hoogte brengen van het probleem!
10.04.17
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Okt 2016 16:47

Re: Schimmel in huurhuis!

Saga schreef:En misschien kun je het ook Online op de site van de woningstichting melden, mocht je het lastig vinden om te bellen?
Bij ons kan dat wel, en aangezien ze telefonisch best lastig te bereiken zijn (9 van de 10 keer lang in gesprek) kies ik er voor om het Online te melden.

Betalen jullie ook onderhoudskosten CBL? Wij betalen iets van 2 euro per maand en mogen daarvoor al bellen als het batterijtje van de rookmelder leeg is zodat ze die komen vervangen. Doen we niet hoor ;)
Maar ons toilet beneden is nu kapot, een van de knoppen om door te trekken doet het niet meer en de wcbril zit aan een kant los. Dat melden we dan wel en komen ze kosteloos vervangen. Het is dus wel binnenshuis maar het toilet hoort gewoon bij het huis.

Schimmel in je huis, vooral wanneer je gewoon goed ventileert, hoort niet en zal dus waarschijnlijk een bouwkundige reden hebben. Die zullen ze dus vast voor jullie op willen lossen, maar dan moet je ze wel eerst op de hoogte brengen van het probleem!



We betalen idd onderhoudskosten en dat is niet voor wat ik denk zei mijn man net!
Rookmelders? Nou dat zijn ze volgens mij verplicht, maar die hebben we zelf gekocht eigenlijk belachelijk.
Ik heb via FB het gemeld en kreeg net de volgende reactie.

Schimmel weghalen is weg halen is voor de huurder zelf om te doen. Wel kunnen we kijken of er een oorzaak te vinden is waar wij iets mee kunnen doen.

Dus ik zei dat het absoluut niet waar is dat het voor de huurder zelf is (zeker gezien de verhalen hier). Dat zei gelijk al roepen dat ik dat dien te regelen vind ik raar. Ik zei dat als het aan de bouw ligt het hun verantwoordelijkheid is.

Zou toch te gek voor woorden zijn dat alles wat binnen zit dat wij dat maar moeten oplossen. Ze doen geen hol voor ons, maar verhogen wel de huur elk jaar! Wat krijg je ervoor terug....................niks!
<<

Anoniem192

Bericht 18 Okt 2016 17:01

Re: Schimmel in huurhuis!

Daarom moet je ook bellen en niet via Facebook
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Okt 2016 17:04

Re: Schimmel in huurhuis!

Ze zeggen toch juist dat ze willen kijken of er een oorzaak is waar zij iets aan kunnen doen? Dat je het zelf schoon moet maken is niet zo gek. Bel gewoon even en vraag of ze willen komen kijken waar het vandaan komt. Tjee. Maak het jezelf niet moeilijker dan het is zeg.

♥♥
<<

Anoniem316

Bericht 18 Okt 2016 17:11

Re: Schimmel in huurhuis!

Als je gelijk zo van leer bent getrokken zoals je bericht hier over komt snap ik dat ze er niet zoveel zin in hadden..
Als de oorzaak zit in de bouw van de woning dan is dat voor de woningbouw. Zij zijn voor de omhulsel. Over het algemeen is de bewoner zelf verantwoordelijk voor alles in het huis (dat een woningbouwvereniging rookmelders ophangt betekent dit niet dat dit normaal is. Deed die van ons ook niet en vind ik meer dan logisch).

Gewoon samen zoeken naar de oorzaak en dan bekijken wie dat moet oplossen. Niet gelijk zo hoog van de toren blazen; bereik je niks mee.
<<

Anoniem184

Bericht 18 Okt 2016 17:45

Re: Schimmel in huurhuis!

Ik zou een nieuwe reactie plaatsen dat je te snel reageerde, je bij nader inzien de schimmel zelf zult weghalen maar je graag een afspraak zou maken om samen te kijken naar de oorzaak van de schimmel.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 18 Okt 2016 17:52

Re: Schimmel in huurhuis!

Toen ik schimmel in mijn badkamer had, heb ik ook (telefonisch) contact gezocht met de woningstichting. Ze gaven meteen al aan dat het waarschijnlijk iets was wat ik zelf op moest lossen, tenzij het door lekkage kwam, maar ze wilden wel komen kijken om te zien wat de oorzaak was.

De opzichter is geweest en volgens hem kwam het niet door lekkage, maar ik deelde die mening niet (omdat het precies aan het plafond was op de plekken waar in mijn douche ook het water blijft staan, dus lekkage van de bovenbuurman). Volgens de opzichter was dat niet het geval, maar zei uiteindelijk toch toe dat ze mijn badkamer opnieuw zouden verven met schimmelwerende verf, met als enige voorwaarde dat ik het plafond van te voren wel zelf schimmelvrij moest maken. Dat was echt een rotklus, maar het opnieuw verven heeft wel geholpen gelukkig!



Oh en rookmelders zijn alleen verplicht in woningen gebouwd na 2003 vond ik laatst op internet, omdat ik dat mezelf ook al afvroeg.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Okt 2016 17:57

Re: Schimmel in huurhuis!

Elliot schreef:Ze zeggen toch juist dat ze willen kijken of er een oorzaak is waar zij iets aan kunnen doen? Dat je het zelf schoon moet maken is niet zo gek. Bel gewoon even en vraag of ze willen komen kijken waar het vandaan komt. Tjee. Maak het jezelf niet moeilijker dan het is zeg.



Dan vraag ik me af waarom ze gelijk al zeggen dat voor ons is zonder ook maar te weten waar het is. Is toch te gek voor woorden dat zij gaan bepalen hoe of wat! We hebben het vaak zat weg gehaald, maar het komt steeds terug. Lijkt me toch dat het hun verantwoordelijkheid is en er een expert bij word gehaald.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Okt 2016 18:00

Re: Schimmel in huurhuis!

Bueno schreef:Toen ik schimmel in mijn badkamer had, heb ik ook (telefonisch) contact gezocht met de woningstichting. Ze gaven meteen al aan dat het waarschijnlijk iets was wat ik zelf op moest lossen, tenzij het door lekkage kwam, maar ze wilden wel komen kijken om te zien wat de oorzaak was.

De opzichter is geweest en volgens hem kwam het niet door lekkage, maar ik deelde die mening niet (omdat het precies aan het plafond was op de plekken waar in mijn douche ook het water blijft staan, dus lekkage van de bovenbuurman). Volgens de opzichter was dat niet het geval, maar zei uiteindelijk toch toe dat ze mijn badkamer opnieuw zouden verven met schimmelwerende verf, met als enige voorwaarde dat ik het plafond van te voren wel zelf schimmelvrij moest maken. Dat was echt een rotklus, maar het opnieuw verven heeft wel geholpen gelukkig!



Oh en rookmelders zijn alleen verplicht in woningen gebouwd na 2003 vond ik laatst op internet, omdat ik dat mezelf ook al afvroeg.


Wij hebben lekkage door de douche dat zich uit in de wc die eronder zit een verdieping lager. Daar is een bolling in het plafond ontstaan. Het achterlijke is dat er ooit iemand is geweest om binnen helemaal te kijken hoe het eruit zag en nooit hebben we er wat van gehoord laat staan dat ze iets hebben gerepareerd oid.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Okt 2016 18:12

Re: Schimmel in huurhuis!

caribbeanlover schreef:
Elliot schreef:Ze zeggen toch juist dat ze willen kijken of er een oorzaak is waar zij iets aan kunnen doen? Dat je het zelf schoon moet maken is niet zo gek. Bel gewoon even en vraag of ze willen komen kijken waar het vandaan komt. Tjee. Maak het jezelf niet moeilijker dan het is zeg.



Dan vraag ik me af waarom ze gelijk al zeggen dat voor ons is zonder ook maar te weten waar het is. Is toch te gek voor woorden dat zij gaan bepalen hoe of wat! We hebben het vaak zat weg gehaald, maar het komt steeds terug. Lijkt me toch dat het hun verantwoordelijkheid is en er een expert bij word gehaald.


Kun jij lezen? Er staat dat je de schimmel ZELF moet schoonmaken, maar dat ZIJ kunnen onderzoeken waar het vandaan komt. Dus: bel even naar de woningbouw en zeg dat de schimmel steeds terugkomt. Vraag of ze langs willen komen omdat jij je huis goed ventileert en er dus blijkbaar een andere oorzaak is.
Het schoonmaken zal altijd jouw verantwoordelijkheid blijven, het voorkomen dat het weer terugkomt is de taak van de woningbouw.

♥♥
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Okt 2016 20:06

Re: Schimmel in huurhuis!

Doe eens even normaal zeg met je kun jij lezen! Ik ben geen klein kind dus spreek mij gewoon normaal aan.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Okt 2016 20:11

Re: Schimmel in huurhuis!

Haha o mijn God CBL.. dat 'kun jij lezen' is een uitspraak van jezelf hoor... :laughcry:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Okt 2016 20:36

Re: Schimmel in huurhuis!

caribbeanlover schreef:Doe eens even normaal zeg met je kun jij lezen! Ik ben geen klein kind dus spreek mij gewoon normaal aan.


Zolang jij je gedraagt als een klein kind voel ik niet de behoefte om je als volwassene te behandelen.

♥♥
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Okt 2016 20:43

Re: Schimmel in huurhuis!

Elliot schreef:
caribbeanlover schreef:Doe eens even normaal zeg met je kun jij lezen! Ik ben geen klein kind dus spreek mij gewoon normaal aan.


Zolang jij je gedraagt als een klein kind voel ik niet de behoefte om je als volwassene te behandelen.


Nou dan doe ik dat voortaan ook bij jou. Je bent zelf niet veel beter! Trouwens jij zegt dat ze bij ons komen kijken, maar je kan zelf dus niet lezen aangezien ik zeg dat ze hebben gezegd dat ze kunnen komen kijken. Oftewel in kindertaal speciaal voor jou............het hoeft niet zo te zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Okt 2016 20:44

Re: Schimmel in huurhuis!

Dee schreef:Haha o mijn God CBL.. dat 'kun jij lezen' is een uitspraak van jezelf hoor... :laughcry:


Jij kunt ook niet lezen, want ik nooit maar dan ook nooit gezegd/gevraag aan iemand ''kun jij lezen'', maar ''lees eens beter''.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 18 Okt 2016 20:57

Re: Schimmel in huurhuis!

maar wat wil je dan van de woningbouw horen?
ze geven zelf aan dat ze langs kunnen komen om de boel te controleren, dat was toch wat je wilde? waarom neem je dat aanbod niet gewoon aan?
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Okt 2016 21:00

Re: Schimmel in huurhuis!

caribbeanlover schreef:
Elliot schreef:
caribbeanlover schreef:Doe eens even normaal zeg met je kun jij lezen! Ik ben geen klein kind dus spreek mij gewoon normaal aan.


Zolang jij je gedraagt als een klein kind voel ik niet de behoefte om je als volwassene te behandelen.


Nou dan doe ik dat voortaan ook bij jou. Je bent zelf niet veel beter! Trouwens jij zegt dat ze bij ons komen kijken, maar je kan zelf dus niet lezen aangezien ik zeg dat ze hebben gezegd dat ze kunnen komen kijken. Oftewel in kindertaal speciaal voor jou............het hoeft niet zo te zijn.



Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg net als jij dat ze langs KUNNEN komen. Jeetje mina, wat is het lastig om met jou te communiceren zeg.
Bel gewoon even, zoals al meerdere keren is gezegd, zodat je een afspraak kan maken waarbij ze langs komen om te kijken.

♥♥
<<

Anoniem315

Bericht 18 Okt 2016 21:01

Re: Schimmel in huurhuis!

Dat komt vrijwel op het zelfde neer schat. Je reageert iets te snel geprikkeld, terwijl men het goed met je voor heeft. Het antwoord dat je via fb hebt gekregen, is een normaal en helpend antwoord. Je moet gewoon een afspraak met ze maken om ze langs te laten komen en blijf dan vriendelijk. Als jij boos reageert, zullen zij ook minder voor je doen.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Okt 2016 21:02

Re: Schimmel in huurhuis!

Ik doel op deze reactie:

caribbeanlover schreef:
Dee schreef:Haha o mijn God CBL.. dat 'kun jij lezen' is een uitspraak van jezelf hoor... :laughcry:


Jij kunt ook niet lezen, want ik nooit maar dan ook nooit gezegd/gevraag aan iemand ''kun jij lezen'', maar ''lees eens beter''.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Okt 2016 21:32

Re: Schimmel in huurhuis!

Hahahaha. Oke. Weet je? Succes CBL met je schimmel.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Okt 2016 21:56

Re: Schimmel in huurhuis!

Succes met de schimmel doet me denken aan Sinterklaas.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Okt 2016 21:59

Re: Schimmel in huurhuis!

Zonder de context denk ik ook aan heel andere dingen.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Okt 2016 22:04

Re: Schimmel in huurhuis!

:laughcry: :palm: Hahaha mutsen.. ;)
<<

Anoniem315

Bericht 18 Okt 2016 22:13

Re: Schimmel in huurhuis!

Inderdaad Dee, ook iets met mutsen... ;)
<<

Anoniem316

Bericht 18 Okt 2016 22:18

Re: Schimmel in huurhuis!

Aaaahhh hou op met me haha.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers