Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op reis als zwangere

<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 18 Okt 2016 06:29

Re: Op reis als zwangere

Ik ben alle zwangerschappen wel weggeweest. Van dagtripjes tot vakanties. Hier een paar:

Bij M. met 31 weken naar Gran Canaria, een weekje, vlogen toen nog met Martinair en moest voor 32 weken weer terugvliegen. Ging prima, niet ver vliegen, niet te warm, heerlijk er even uit ( met mn moeder).

Bij I. ben ik meer dagjes weggeweest. Londen een paar x en naar Oslo samen een weekend.

Met O. naar Zweden ( 22 weken) en naar Amerika ( ik heb in Cozumel, Mexico testen gekocht en op de Cayman Islands positief getest 's ochtends. Ik vloog met een week of 5,5 zwanger terug. Ik vond dat mijn zwaarste zwangere vliegreis omdat k echt misselijk was en mij echt niet fit voelde. Was ook niet met mijn man maar met m'n zusjes ex. Kon niet even tegen iemand aankruipen oid.

Naar Marrakesh met 13 weken bij J. Bij J. hadden we ook begin juli nog een reisje op de planning, dat hebben we nooit gehaald, zij is met 31,6 geboren op 29 juni.

Ik zou sowieso gewoon gaan als je je goed voelt. Samen er even uit is echt heel fijn! Tuurlijk kan je straks ook met baby, maar dat is ook echt anders. Opletten wanneer hij moet eten, drinken, luier etc ;) Iets minder zonder zorgen. Wel heel fijn als gezin :)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Okt 2016 06:36

Re: Op reis als zwangere

Wow wat veel Roodkapje! Zowel ver weg als dichtbij. Maar je bent natuurlijk ook meerdere keren zwanger geweest. Zoals je weet wilde ik altijd heel graag naar Londen als ik zwanger zou zijn, met jou als voorbeeld. Dat komt er nu niet van maar wel Amerika en Cambridge om te shoppen! Jeej!
Let's discover the world together.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 18 Okt 2016 11:27

Re: Op reis als zwangere

Een nichtje van mij is in week 37-38 ongeveer nog 2 weken op vakantie geweest. Dit was alleen wel in Nederland op circa 2 uur van haar woonplaats vandaan. Dit wou wel, maar het was wel wat lastiger om te genieten soms (last van de warmte en wel snel moe etc.) Week nadat ze weer kwam, is ze bevallen. Nou hadden ze er wel voor gezorgd dat ze ook terecht kon voor de bevalling bij een ziekenhuis in de buurt mocht ze haar woonplaats niet halen. Geloof dat het haar wel goed heeft gedaan, ze kwam mentaal in ieder geval beter tot rust dan als ze thuis was gebleven.
(was een familie vakantie trouwens, naast haar vriend was haar moeder er ook en nog wat andere familie)
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 Okt 2016 13:08

Re: Op reis als zwangere

Tijdens de eerste zwangerschap hebben we nog goed vakantie gevierd :).
Toen ik 11 weken was zaten we bij het EK voetbal in Oekraïne. Natuurlijk erg vroeg nog, maar merkte wel dat ik niet zoveel conditie meer had als voorheen.
Met 18/19 weken zaten we in Londen bij de Olympische spelen. Toen hebben we uiteraard heel veel gelopen. We hebben gewoon wat meer tussenstops gemaakt en even uitgerust.
Met 23-25 weken zijn we naar Italië geweest voor 2 weken. We zijn met de auto gegaan en hebben een overnachting gedaan. Op vakantie zelf wel veel steden bezocht. Uiteraard weer rustig aan, maar ging verder prima.
Daarna nog wel een weekendje weg in Nederland geweest, maar dat was gewoon lekker relax.

Bij de tweede zwangerschap hebben we minder gedaan. We zijn met zomervakantie geweest in Nederland toen ik 12 weken was. Ik was dit keer erg misselijk dus dat was jammer, maar verder ging het prima.
Met 30 weken zijn we een weekje weggeweest met het gezin in Nederland. Heerlijk rustig aan gedaan.

Het is inderdaad afhankelijk van hoe je je dan voelt. Een kennis van onze sportvereniging ging met 35 weken een weekje weg en beviel daar van haar dochter dus het kan ook zeker anders. Je weet het niet van te voren, maar zolang je je goed voelt zou ik het zeker aanbevelen :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pitty

Bericht 18 Okt 2016 13:12

Re: Op reis als zwangere

Bij de derde ben ik met 34 weken nog twee weken naar Oostenrijk geweest met eigen auto en zelfs nog een bergwandeling gemaakt met rugzak van 8 kilo op mijn rug. Ik heb er geen problemen mee gehad, maar ik kan me nog wel herinneren dat ik eens amper de wc uit kwam omdat de wc-rol precies voor de deuropening hing. Ik kon er met dikke buik niet uit en stootte keihard mijn knieschijf aan de deur. Jankend heb ik in de gang van het hotel gelopen, omdat het heel erg pijn deed en omdat ik gewoon boos (hormonen!) was. Man heeft me toen de hotelkamer ingeloodst, die schaamde zich dood. :smile: nu vind ik het wel grappig als ik eraan terugdenk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Nov 2016 22:30

Re: Op reis als zwangere

Ik ben weer terug! Misschien handig om te vermelden hoe ik 't reizen als zwangere heb ervaren. Misschien heeft een ander er dan later er ook nog wat aan.

Ik vond het aan de ene kant heel erg meevallen en andere dingen juist tegenvallen. Maar al met al zou ik 't zo weer doen (en ga ik ook doen).

Tijdens de heenreis was ik natuurlijk ziek, wat niet heel prettig was. Ook vloog ik in m'n eentje. De vlucht ging verder prima, de crew was hartstikke lief en kwam steeds vragen hoe 't ging. Omdat ik zelf niet zo fit was, voelde ik me natuurlijk niet denderend maar 't was verder niet heel erg. Ik kreeg wel harde buiken, met name tijdens het dalen. Was voor 't eerst dat ik dat ervaarde. Volgens mij vond de baby de veranderende druk niet zo fijn.

Tijdens de reis zelf vond ik 't wandelen zwaarder dan verwacht. Was toch vaak wel echt bekaf en moest vaak langzamer lopen dan normaal. Soms tot kokhalzend toe, dan moest ik echt rustiger aan doen.
Anderzijds heb ik sommige dagen toch wel rond de 5km gelopen met pauzes. Minder dan anders maar toch niet ontevreden. Had gelukkig ook lekkere sneakers gekocht!

En ik vond uiteten lastiger dan verwacht. Ik was vaak toch beetje misselijk (restant ziek zijn ook) en ik moest echt kleine beetjes eten. Anderzijds zijn Amerikanen natuurlijk super begripvol qua eten, zorgden ze dat alles goed gaar was en konden alle restaurants leuke mocktails maken. Dat vond ik echt top!

Eén keertje heb ik wel een rottige ervaring gehad. We hadden een stuk (nou ja, kwartiertje, zo zie je dat dat veel is voor mij) gewandeld naar een lokale Philly Cheese steak tent. Daar binnen was het bloedheet en rook het heel sterk naar vlees. Ik werd zo warm en misselijk en moe, dat ik niet in de rij wilde staan en zei tegen m'n man en vrienden dat ik boven wel bij tafeltje ging wachten. Werd ik tegen gehouden bij de trap door een medewerker dat ik niet zonder eten naar boven mocht. 'but I'm pregnant' zei ik. Nee mocht niet. 'but I'm not feeling well and want to sit down for a while'. Nee, ik mocht echt niet naar boven zonder eten. Toen ben ik wel in huilen uitgebarsten, het was even te veel. Stomme mensen. Gelukkig zag m'n man al snel dat m'n neus rood werd (dat krijg ik altijd als ik ga huilen) en kwam ie gauw naar me toe.
Dat was wel een stomme ervaring, al was 't daarna gauw over hoor.

De terugreis gisteren/vanochtend ging ook echt helemaal prima. Heb nu wel iets meer bekkenklachten omdat ik zo lang stil gezeten heb. Maar de baby deed het goed, hij was rustiger dan op de heenreis en ik had niet zo'n last van harde buiken.

Al met al is 't dus wel goed bevallen! Goed genoeg om nu ook de tripjes met 30 weken naar Engeland en 31/32 weken naar Spanje aan te durven. Dat is wel weer heel ander stadium natuurlijk maar durf 't vooralsnog wel aan!
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Nov 2016 17:56

Re: Op reis als zwangere

Fijn dat het zo goed is gegaan Marin! Hopelijk ben je de volgende keren niet ziek en streept dat weg tegen het verder in de zwangerschap zijn. :wink:

Als je zo rot behandeld wordt zoals in dat cheese steak-tentje komt dat echt hard aan hè, kan ik ook slecht tegen van die flauwe acties terwijl mensen echt wel kunnen zien dat je het gewoon even zwaar hebt met je buik. Heb je er daarna nog wel gegeten?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Nov 2016 20:03

Re: Op reis als zwangere

Ja ik voelde me zo suf dat ik daardoor begon te huilen maar het was gewoon echt niet leuk. En ja de cheese steak was wel heel lekker haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem291

Bericht 19 Nov 2016 22:45

Re: Op reis als zwangere

Ik ben toen ik 11 weken was naar Sicilië geweest, drama want was alleen maar misselijk en overgeven. Kon ook zeer slecht tegen de warmte.
Met 25 en 31 weken in Nederland weekendje weg, nog steeds misselijk en overgeven en moest wel rekening houden met hoeveelheid lopen, maar dat ging wel redelijk.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers