Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 11 Okt 2016 15:41

Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Aanstaande vrijdag viert onze dochter haar kinderfeestje voor haar achtste verjaardag. Ze mocht alle meiden uit haar klas uitnodigen (heel bewust, er is nogal wat gedoe qua buitensluiten tussen de meiden onderling) en wij hebben de plaatselijke gymzaal gehuurd waar we twee uur onze gang kunnen gaan.

Voordat we in de gymzaal terecht kunnen wil ik de meiden een groot canvas doek laten versieren met textielstiften. Daarop wil ik in potlood vast een 'team-naam' schrijven, die bij de middag past. Maar ik heb geen inspiratie qua namen. Het gaat om ongeveer 15 meiden uit groep 5. Iets met 'meiden', 'girls' ofzoiets spreekt dus wel tot de verbeelding. Iemand een leuk idee?

Daarnaast ben ik nog op zoek naar een leuk coöperatief spel. Een vriendin van mij is gymlerares en komt helpen met toestellen etc, maar ik wil er ook een leuk spel ingooien dat verbindend werkt of waarbij ze in ieder geval moeten samenwerken. Als daar nog tips voor zijn ben ik ook enorm dankbaar!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Okt 2016 15:52

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Wat goed dat je haar om die reden alle meiden hebt laten uitnodigen! Buitensluiting op die leeftijd is zo naar.

Ik heb wel een idee voor een kort spelletje:

- meiden onderverdelen in drie teams van 5
- doel: het eerst de andere kant van de gymzaal bereiken als groep
- middelen: een hoepel, een mat of stoel en nog iets anders wat ze kunnen tillen en waar ze op/in kunnen staan.

Het hele team moet van A naar B, maar niemand mag de grond raken, ze moeten allemaal staan in de hoepel, op een stoel/licht toestel/mat. De achterste moet dan het achterste voorwerp oprapen, doorgeven naar voren, hele team moet verplaatsen enz enz. Vergt veel samenwerking, ze moeten een beetje puzzelen en elkaar de ruimte geen om te staan en door te schuiven.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 11 Okt 2016 16:05

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Ik heb geen tips maar wat goed dat je dit zo aanpakt!
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Okt 2016 18:23

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Bij binnenkomst zou je de muizen en jagers kunnen doen.
Iedereen krijgt een lintje die ze in hun broek moeten stoppen als een staart. Lint moet lang genoeg zijn om te pakken en de jager probeert zoveel mogelijk lintjes te verzamelen. Is het lint gepakt, kunnen ze een nieuw lint komen halen. Wie haalt de meeste lintjes op?

Je zou er een klein prijsje aan kunnen koppelen op het einde van de middag. De beste jager krijgt een extra lolly o.i.d.

Tien tellen in de rimboe is ook zwaar favoriet bij kinderen. Zelf op de middelbare school vinden kinderen het nog geweldig.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem197

Bericht 11 Okt 2016 18:37

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Ken je het spel van vroeger nog, dokter wij zitten in de knoop?

Tweelingtikkertje

Heeft jouw vriendin geen leuke ideeën? Ik heb mijn spullen al ingepakt anders had ik een hoop voorbeelden kunnen geven Maar krijg het Nu niet gevonden :s
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 11 Okt 2016 18:49

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Silly-One schreef:Je zou er een klein prijsje aan kunnen koppelen op het einde van de middag. De beste jager krijgt een extra lolly o.i.d.


Ik zou denk ik juist inzetten op gelijkheid en niet zozeer met beloningen aankomen voor één persoon. Natuurlijk is het een feestje, maar blijkbaar is teambuilding nogal van belang in deze groep. Ik zou ze als ouder juist willen meegeven dat samenwerken loont en daar ook het doel van het spel op aanpassen, zonder het te forceren.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 11 Okt 2016 18:56

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Skyler schreef:
Silly-One schreef:Je zou er een klein prijsje aan kunnen koppelen op het einde van de middag. De beste jager krijgt een extra lolly o.i.d.


Ik zou denk ik juist inzetten op gelijkheid en niet zozeer met beloningen aankomen voor één persoon. Natuurlijk is het een feestje, maar blijkbaar is teambuilding nogal van belang in deze groep. Ik zou ze als ouder juist willen meegeven dat samenwerken loont en daar ook het doel van het spel op aanpassen, zonder het te forceren.


Ik reageer straks even wat uitgebreider, maar dat is inderdaad precies de bedoeling. Een spel waarbij ze gezamenlijk de winnaar zijn door samen te werken en iedereen mee te laten doen!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 11 Okt 2016 18:59

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Skyler schreef:
Silly-One schreef:Je zou er een klein prijsje aan kunnen koppelen op het einde van de middag. De beste jager krijgt een extra lolly o.i.d.


Ik zou denk ik juist inzetten op gelijkheid en niet zozeer met beloningen aankomen voor één persoon. Natuurlijk is het een feestje, maar blijkbaar is teambuilding nogal van belang in deze groep. Ik zou ze als ouder juist willen meegeven dat samenwerken loont en daar ook het doel van het spel op aanpassen, zonder het te forceren.


Precies. En ook uitkijken met die van teun, waarbij een team wint en twee andere teams verliezen, waarschijnlijk doordat er een paar meisjes minder snel of handig zijn. ;) Het samenwerkingsconcept is goed maar ik zou dsn het competitieelement eruit halen denk ik. Vooral omdat er al targets zijn.

Mosschien iets van dingen bouwen ofzo. Wij gingen vroeger nog wel eens van die schommels bouwen van matten en touwen en banken. Maar daar zijn ze waarschijnlijk te jong voor.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 11 Okt 2016 19:05

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Wij hebben vorig jaar 'tien tellen in de rimboe' gedaan. Daar komt wel een 'winnaar' uit maar ze moeten als ze gevonden zijn wel meewerken om degenen die nog niet zijn gevonden te vinden en dus samenwerken.

http://www.buitenbaas.nl/spellen/tien-t ... -de-rimboe
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Okt 2016 19:37

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Rechtstreeks de link naar het filmpje lukt me even niet, ik ben te moe denk ik, maar wij hebben op school vorige week het spel hobokobal gedaan. Daar spelen de kinderen wel in 2 teams tegen elkaar, maar is binnen het team samenwerken heel belangrijk, je hebt elkaar echt nodig. Op deze facebooksite staat een filmpje:

https://www.facebook.com/112GYMIDEE/
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 11 Okt 2016 19:44

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Freerunnen!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 11 Okt 2016 20:23

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

De hallodans of schuifdeur van dansspetters, ook erg leuk voor iets oudere kinderen.
<<

Anoniem281

Bericht 11 Okt 2016 20:26

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Oh! Oh! Oh! Soort estafette met kleine matten is ook hilarisch! Hoewel ze daar mss iets aan de kleine kant voor zijn..



link doet 't zeker niet? Rotzakken. https://www.youtube.com/watch?v=yc0dHV4LihQ
<<

Anoniem273

Bericht 11 Okt 2016 20:34

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Spons, water, vuur is ook een leuk spel met veel interactie. Komt alleen wel 1 winnaar uit dus misschien niet wat je zoekt.

Verder denk ik dan aan een Energizer, een opwarmingsspel waarbij samenwerken centraal staat. Misschien als je daarop googled dat je dan wat leuke spellen vindt. Bijvoorbeeld dat ze allemaal een sticker op hun hoofd krijgen, elk tweetal krijgt dezelfde sticker. Dan lopen ze rond in de gymzaal en moeten ze hun maatje zien te vinden, door gesloten vragen te stellen over je eigen sticker. Ze weten zelf natuurlijk niet wat voor sticker ze op hun hoofd hebben maar die ander ziet het wel. Heb je elkaar gevonden, ga je naast elkaar staan of op de bank zitten. Je zou hier een opwarmingsspel van kunnen maken door bijv. met een tamboerijn muziek te maken, dan moeten de kinderen rondrennen. Zodra de muziek stopt, zoeken ze iemand uit om hun vraag aan te stellen.

Wat ook heel tof is, is om een parcours uit te zetten van banken etc. en de kinderen als groep grote voorwerpen naar de overkant laten brengen. Het voorwerp mag de grond niet raken en de voeten van de kinderen ook niet. Dit kan alleen door samen te werken.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 11 Okt 2016 21:57

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Wat goed zeg dat je alle meiden uitnodigt. Je zou kunnen kijken naar 'groene spelen'. Dit zijn spelen bij bewegingsonderwijs waarbij samenwerken centraal staat. Hierbij gaat het niet om winnen/verliezen.
Het spel dat Teun noemt heet het 'chagrijnenspel'. Zou ik zelf in deze situatie niet voor kiezen.
2011 2012 2017
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 11 Okt 2016 22:07

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Apenkooien
<<

Anoniem286

Bericht 11 Okt 2016 22:12

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Heb je geen vriendin die een dansles kan geven bv zumba oid? Daarnaast dan nog een ander spel, dat spel van teun klinkt leuk
<<

Anoniem315

Bericht 11 Okt 2016 22:45

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Twee teams, per team 1 kind op een matje en welk team als eerst het matje naar de overkant heeft gedragen zonder dat de mat de grond heeft geraakt, heeft gewonnen. Er moet worden samengewerkt, anders is het te zwaar. Is altijd een succesrecept in mijn klassen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Okt 2016 22:55

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Wil je per se een canvas laten tekenen of zouden het ook t-shirts kunnen zijn. Want wat is nou mooier dan met z'n allen in hetzelfde shirt lopen. En dan bv op de achterkant hun naam en een rugnummer.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Okt 2016 23:00

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Skyler schreef:
Silly-One schreef:Je zou er een klein prijsje aan kunnen koppelen op het einde van de middag. De beste jager krijgt een extra lolly o.i.d.


Ik zou denk ik juist inzetten op gelijkheid en niet zozeer met beloningen aankomen voor één persoon. Natuurlijk is het een feestje, maar blijkbaar is teambuilding nogal van belang in deze groep. Ik zou ze als ouder juist willen meegeven dat samenwerken loont en daar ook het doel van het spel op aanpassen, zonder het te forceren.


Ik dacht dat ik het erbij had getypt, maar dat uiteindelijk alle kinderen met iets 'extra's' naar huis gaan voor hun goede inzet. Zodat ze niet allen als team succes ervaren maar ook individueel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Okt 2016 06:50

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Met elkaar 20 tennisballen naar de overkant brengen en dan steeds in minder handelingen.

Een soort vlot bouwen waarmee ze jou naar de overkant kunnen brengen (of voorwerpen).

Circusje: dus een acrobatiek voorstelling bedenken en aan elkaar laten zien. En eventueel aan elkaar leren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 12 Okt 2016 11:58

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Wat leuk om jullie tips te lezen! Tien tellen in de rimboe gaan we zeker ook doen Liadan, hele goede tip. Sommige spelletjes die genoemd worden ken ik helemaal niet, dus die ga ik even googelen :smile:

Wat we in ieder geval gaan doen:
- Tien tellen in de rimboe
- Bunker trefbal
- Parcours doorlopen en met z'n allen een mat meesjouwen (samenwerking!)
- Apenkooien (als ze niet totaal hysterisch zijn tenminste haha)
- Een spel wat dochter laatst had gedaan en wat ze erg leuk vond met basketbal, volleybal en hockey door elkaar geloof ik. Moet ze me nog even uitleggen..

Ik had ook nog een leuk spel gezien bij de tunnels van onze zoon. Daar hadden ze de dikke mat op drie kasten gelegd, waarbij de mat een stukje uitstak aan alle kanten, dus je kon er niet heel makkelijk op klimmen. Vervolgens moesten ze met z'n allen zo snel mogelijk die mat opklimmen. Vervolgens werd de tijd opgenomen en moesten ze proberen steeds iets sneller (en dus slimmer/coöperatiever) zijn. Was ook een hele leuke. Die gaan we denk ik ook doen.

Heeft iemand nog suggesties qua naam op de 'vlag'?
<<

Anoniem192

Bericht 12 Okt 2016 11:59

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Girl powerrrr!
<<

Anoniem197

Bericht 12 Okt 2016 12:53

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

Apenkooi wilde ik ook zeggen maar dat mag niet in alle sporthallen omdat er veel ongelukken mee gebeuren. Dat moet je even navragen dan.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 12 Okt 2016 13:03

Re: Meiden gym-feestje, inspiratie gezocht

DdL schreef:Apenkooi wilde ik ook zeggen maar dat mag niet in alle sporthallen omdat er veel ongelukken mee gebeuren. Dat moet je even navragen dan.


Laat maar,ik had over de gymleraresvriendin heen gelezen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers