Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oogmigraine

<<

Anoniem174

Bericht 11 Okt 2016 09:19

Oogmigraine

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 28 Okt 2016 16:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem203

Bericht 11 Okt 2016 10:47

Re: Oogmigraine

Ik heb het. Dan heb ik schijnbaar zo'n hoofdpijn dat ik het gewoon niet voel. Bij mij lijkt het dan of er aan de buitenkant van mijn ogen druppeltjes naar beneden rollen. Heel vreemd en ik heb dan dan een keer of 10 achter elkaar bij beide ogen en dan is het weg. Ik heb mijn ogen een paar jaar geleden daarop laten controleren omdat dat ook kan duiden op netvlies loslating maar dat was het thank god niet. Maar dus oogmigraine. Ik ben overigens ook met gewone migraine bekend helaas.
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 11 Okt 2016 11:29

Re: Oogmigraine

He, ik wist niet dat dit een naam had. Ik heb dit ook en bij mij gaat dit vooraf aan een migraine-aanval. Als het komt opzetten moet ik zo snel mogelijk (als dit mogelijk is) gaan zitten of liggen met mijn ogen dicht en zo min mogelijk geluiden om mij heen hebben. Als ik dit niet doe krijg ik ontzettend hoofdpijn en word ik misselijk. Vaak trekt het weer weg na een half uur, maar heb ik de rest van de dag wel last van hoofdpijn (steken) als ik mijn hoofd teveel beweeg. Vervelend is het wel, vooral als ik alleen ben met de kinderen of als het komt opzetten als ik buiten ben, dan zie ik bijna niks meer.
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem202

Bericht 11 Okt 2016 12:02

Re: Oogmigraine

Ik heb hier ook last van. Het laatste jaar gelukkig nauwelijks nog, maar hiervoor had ik het bijna wekelijks. Ik heb het vooral als ik stress heb en niet lekker in m'n vel zit.
Zodra ik wakker ben weet ik al of ik die dag een aanval ga krijgen, heel vervelend. Het begint met 1 flikkerende lichtje maar al gauw zie ik met 1 oog niks meer. Dan volgt enorme hoofdpijn en misselijkheid en moet ik echt in 't donker gaan liggen.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Okt 2016 12:45

Re: Oogmigraine

Die afbeeldingen laten precies zien hoe migraine bij mij begint. Helaas is dat dan slechts het begin, want het breidt zich binnen no time uit naar m'n hele gezichtsveld tot ik niks meer zie en daarna begint alles te tintelen en krijg ik hoofdpijn.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 11 Okt 2016 12:56

Re: Oogmigraine

Ik had het in mijn pubertijd regelmatig. Ik kreeg het wel sneller als ik bijvoorbeeld cola had gedronken of veel chocola op had. Zo'n aanval was enorm vervelend. Het begon met vlekken, waarna ik bijna altijd moest overgeven en vervolgens kwam de knallende koppijn. Tegenwoordig voel ik het soms een enkele keer op komen, maar probeer ik een poosje met mijn ogen dicht even helemaal tot rust te komen en dan lijkt het vaak weer weg te trekken.

Is het bij jullie ook een familiekwaaltje? Mijn oma en zus hebben er beide ook last van.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

anoniem203

Bericht 11 Okt 2016 13:09

Re: Oogmigraine

Ja hier ook een familiekwaal. Mijn opa had het en mijn oom, 2 tante's, 2 nichtjes en mijn zoon van 6 hebben het. Bij mij begon het toen ik 6/7 jaar oud was.
<<

Anoniem174

Bericht 11 Okt 2016 14:06

Re: Oogmigraine

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 28 Okt 2016 16:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 11 Okt 2016 14:17

Re: Oogmigraine

Ik heb het heel sporadisch. Bij mij is het meer een blinde vlek in mijn gezichtsveld, ik kan dan echt niet autorijden ofzo. Vaak wordt het na een uurtje of twee minder, dan gaat het over in enorme hoofdpijn en als dat wegtrekt, ben ik extreem moe. Tijdens de zwangerschap nu twee keer, daarvoor was het al weer een tijd geleden.

Vervelend dat jij het zo vaak hebt!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 11 Okt 2016 15:13

Re: Oogmigraine

Hier helaas ook herkenbaar. Ik heb het niet vaak trouwens, soms wel een paar keer achter elkaar maar het komt ook voor dat ik er weer een poos geen last van heb zoals nu. Het is trouwens een aantal jaren geleden begonnen en dit jaar ben ik ook naar de oogarts geweest om mijn ogen te laten testen en het is oogmigraine. Heel vervelend, zeker op het werk of onderweg. De eerste keer was ik ook wel wat in paniek omdat ik het niet kende en niet wist of het weg zou gaan (stond toen op het punt om naar het werk te vertrekken).

Ik had ook niet verwacht dat zoveel mensen het hebben. Nemen jullie op dat moment iets in? Een pijnstiller oid? Ik heb na zo'n aanval altijd hoofdpijn en ben moe. Ik merk ook dat ik op het moment dat ik zo'n oogmigraine aanval voel opkomen ik niet naar een scherm moet kijken want dan wordt het erger. Het liefst ga ik liggen op dat moment maar dat gaat niet altijd natuurlijk.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem202

Bericht 11 Okt 2016 15:30

Re: Oogmigraine

Ik neem 2 paracetamol maar dat helpt niet tegen de trillingen, die gaan worden helaas niet echt minder.
Bij mij in de familie hebben ook meer mensen 't.
Na zo'n aanval ben ik enorm moe en praten gaat dan heel moeizaam, kan ook niet meer op woorden komen etc. Heb echt een kop vol watten de dag erna.
<<

Anoniem185

Bericht 11 Okt 2016 16:29

Re: Oogmigraine

Hee ik heb dat ook! Weet eigenlijk niet of ik dan ook hoofdpijn krijg daarna, nooit op gelet. Het is bij mij ook vaak een half uur en begint in het midden van mijn gezichtsveld en loopt dan naar de buitenkant uit tot het weg is. Wel al lang geleden dat ik het heb gehad, toch wel een paar maanden nu.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Okt 2016 16:38

Re: Oogmigraine

Vervelend Believe, wat heb je dat vaak!

Ik heb regelmatig migraine, maar zo'n aura heb ik gelukkig maar één keer gehad. Toen kreeg ik gek genoeg juist geen hoofdpijn daarna.

Als ik migraine heb zie ik wel minder scherp en kan ik niet goed tegen licht. Maar zo'n bewegend figuur in je blikveld is echt wat anders.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 11 Okt 2016 17:48

Re: Oogmigraine

Exogenesis schreef:Die afbeeldingen laten precies zien hoe migraine bij mij begint. Helaas is dat dan slechts het begin, want het breidt zich binnen no time uit naar m'n hele gezichtsveld tot ik niks meer zie en daarna begint alles te tintelen en krijg ik hoofdpijn.


Alleen is het dan geen oogmigraine, maar een aura. Dus migraine met aura.
Oogmigraine is echt alleen die schitteringen en daarna is de 'aanval' voorbij. Bij migraine zet de aura inderdaad door als migraine.

Ik heb het precies zoals jij beschrijft, Exo. Word je er ook misselijk bij?

Heel sporadisch heb ik trouwens wel oogmigraine, maar dan net alsof ik in een heel felle koplamp gekeken heb. Die vlek blijft even en dan is hef weer over.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

nijntje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:31

Bericht 11 Okt 2016 20:43

Re: Oogmigraine

Dit is heel herkenbaar, heb zelf migraine met een aura en mijn migraine begint zeg maar met foto 2. Als ik op dat moment geen medicijnen in neem dan krijg ik een echte migraine. Neem ik mijn medicijnen in, dan heb ik de rest van de dag een ' dragelijke' hoofdpijn. Gelukkig heb ik dit maar 2-3,keer per maand en is het door de medicijnen dragelijk
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 11 Okt 2016 20:58

Re: Oogmigraine

Ik heb een soort van combinatie van de twee. De onderste maar dan in regenboogkleurtjes.

Ik heb ook juist dan vaak geen migraine en als ik migraine heb vaak geen aura. Heel vervelend, want anders had ik een duidelijk begin om mijn medicatie in te nemen, nu ben ik vaak te laat.
<<

Anoniem178

Bericht 11 Okt 2016 21:04

Re: Oogmigraine

Ik heb het ook eens gehad. Hield ongeveer een uur aan. Doodeng, want wist niet wat me overkwam. Ben er toen nog mee naar de huisarts geweest en die zei dat het terug kon komen of niet, maar dat het niet gevaarlijk was (tenzij je zicht natuurlijk te zwaar beperkt wordt). Heb het soms nog lichtjes, maar niet meer zo erg als die ene keer.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Okt 2016 21:05

Re: Oogmigraine

Fientje schreef:
Exogenesis schreef:Die afbeeldingen laten precies zien hoe migraine bij mij begint. Helaas is dat dan slechts het begin, want het breidt zich binnen no time uit naar m'n hele gezichtsveld tot ik niks meer zie en daarna begint alles te tintelen en krijg ik hoofdpijn.


Alleen is het dan geen oogmigraine, maar een aura. Dus migraine met aura.
Oogmigraine is echt alleen die schitteringen en daarna is de 'aanval' voorbij. Bij migraine zet de aura inderdaad door als migraine.

Ik heb het precies zoals jij beschrijft, Exo. Word je er ook misselijk bij?
.


Ik heb het idd ook altijd gekend als zijnde aura migraine.
Misselijk ben ik soms. Dan slaat het me op de maag en heb ik vaak ook diarree. Maar dat gebeurt niet elke keer gelukkig.

Ik denk dat het hormonaal is. Tijdens mn laatste zwangerschap heb ik er de eerste 13 weken extreem veel last van gehad. Ik had op het hoogtepunt twee aanvallen per dag en kon dan geen kant meer op. Ik stond dan bv voor de klas en het kwam onaangekondigd opzetten. Naar huis gaan, was dan al te laat.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 26 Sep 2020 18:35

Re: Oogmigraine

Even een up voor dit topic. Vervelend dat jullie dit ook weleens ervaren. Ik heb er gelukkig niet zo heel vaak last van, maar als ik het heb is het vaak na het sporten. Weet iemand of je dit kan voorkomen?

Vandaag was ik wel lichtelijk in paniek want ik kon niet meer goed praten en op woorden komen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 26 Sep 2020 18:38

Re: Oogmigraine

Voor zover ik weet niet helaas.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 26 Sep 2020 18:52

Re: Oogmigraine

Nee volgens mij ook niet. Ik heb er in de zwangerschap veel last van gehad en kreeg daarbij ook tintelingen in mijn gezicht waardoor ik niet goed meer kon praten. Heel naar vond ik dat.

Ik ga met mijn ogen dicht liggen en wachten tot het voorbij is.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 26 Sep 2020 19:22

Re: Oogmigraine

Ik heb het ook tijdens mijn vorige zwangerschap gehad. In het verleden wel vaker migraine maar dit was toch weer anders. Ik vond het de eerste keer ook eng, omdat ik geen hoofdpijn had en dus niet direct aan migraine dacht.
Ik ging idd ook op bed liggen tot het over is. Bij mij was het wel duidelijk hormonaal. Maar los van de zwangerschap heb ik alleen migraine bij teveel drukte en stress, dus in die zin kan ik het dan voorkomen.
<<

Anoniem315

Bericht 26 Sep 2020 19:31

Re: Oogmigraine

Ik heb inmiddels een triptaan als medicijn. Daarmee kan ik het niet voorkomen, maar het wel minder erg laten verlopen. Het schijnt dat, mocht je het willen voorkomen, je aan de bèta blockers moet. Andere medicatie is er niet met die kracht.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Nov 2020 21:12

Re: Oogmigraine

Even een up: Mag ik vragen wat voor anticonceptie jullie gebruiken? Ik heb vernomen dat je bij oogmigraine beter geen pil of andere hormonale anticonceptie kan nemen.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Nov 2020 22:21

Re: Oogmigraine

Ik gebruik om deze reden al bijna 10 jaar geen anticonceptie meer. Mijn man heeft geen migraine, dus hij was aan zet ✂️
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers