Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blind of doof?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Okt 2016 22:07

Blind of doof?

Nav Gordon nu op rtl 4, een vrouw die langzaam blind wordt.
Stel nou, je wordt morgen óf doof, óf blind. Voor welke van de 2 zou jij kiezen?
<<

Anoniem331

Bericht 10 Okt 2016 22:09

Re: Blind of doof?

Doof, net als wat zij ook zegt, het lijkt me vreselijk om mijn kinderen niet te zien opgroeien. Nooit meer hun stem horen lijkt me ook vreselijk. Maar er zijn meerdere manieren om te communiceren.
<<

Anoniem177

Bericht 10 Okt 2016 22:10

Re: Blind of doof?

Ik zou ook gaan voor doof. Het lijkt me vreselijk om niks te kunnen zien. Ik kan het mij ook niet voorstellen dat iemand zou kiezen voor blind
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Okt 2016 22:16

Re: Blind of doof?

Popcorn schreef:Doof, net als wat zij ook zegt, het lijkt me vreselijk om mijn kinderen niet te zien opgroeien. Nooit meer hun stem horen lijkt me ook vreselijk. Maar er zijn meerdere manieren om te communiceren.


Ik zei dus éxact hetzelfde tegen mijn man!
Doof zijn lijkt me niet prettig, het is altijd stil, je kunt nooit meer iemands stem horen.. Maar je kunt tegenwoordig op zoooveel andere manieren met elkaar communiceren, via skype en dan gebarentaal oid..
Maar nooit meer iets kunnen zien, betekent ook mijn hobby/bedrijf niet meer uit kunnen voeren, mijn dochter niet meer zien opgroeien, geen tv meer kunnen kijken, de wereld om me heen niet meer zien enz..
<<

Anoniem187

Bericht 10 Okt 2016 22:17

Re: Blind of doof?

Doof inderdaad.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 10 Okt 2016 22:46

Re: Blind of doof?

Ik zou kiezen voor blind. De stem van mijn geliefden is voor mij belangrijker dan hun uiterlijk zien evolueren, in gesproken communicatie kan ik volgens mij zoveel meer emotie kwijt dan in gebarentaal. En hoe jammer ik het ook zou vinden om bv. geen films of kunst meer te kunnen kijken, zonder muziek te leven lijkt me nog veel erger.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Okt 2016 22:55

Re: Blind of doof?

Ik zou denk ik ook kiezen voor blind. Ik vind het moeilijk uit te leggen waarom, is een gevoel. Maar ik sluit me wel aan bij wat Lonely Goatherd zegt over communicatie.
<<

Anoniem192

Bericht 10 Okt 2016 22:55

Re: Blind of doof?

Doof, ik zou het enorm eng vinden om niet meer te kunnen zien.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Okt 2016 07:36

Re: Blind of doof?

Ik zou voor blind kiezen, voor blinden zijn er tegenwoordig ook heel veel voorzieningen en ik zou het echt verschrikkelijk vindn nooit meer muziek te kunnen luisteren/maken. En de stem van mijn zoon te horen bijvoorbeeld.
<<

Anoniem281

Bericht 11 Okt 2016 08:30

Re: Blind of doof?

Blind, ik zou muziek niet kunnen missen en nooit meer het gelach van mijn geliefden horen lijkt me hel.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Okt 2016 08:56

Re: Blind of doof?

Katie schreef:Doof, ik zou het enorm eng vinden om niet meer te kunnen zien.

Ja dit denk ik.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 11 Okt 2016 08:57

Re: Blind of doof?

Van die 2 zou ik het 't ergste vinden om blind te worden. Ik denk dat je blind toch net iets beperkter bent dan wanneer je doof bent.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem245

Bericht 11 Okt 2016 09:07

Re: Blind of doof?

Buiten dat ik mijn muziek niet zou willen missen kan ik ook echt niet tegen stilte, dus ik zou zeker voor blind kiezen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 11 Okt 2016 09:41

Re: Blind of doof?

Doof, je kan dan nog veel beter meedraaien in de maatschappij qua werk mogelijkheden. Werk met 2 dove collega's, en zij ondervinden qua werk weinig tot geen beperkingen. Als er een keer gebeld moet worden met een adviseur doet 1 van ons dat. Als ik blind zou zijn zou ik mijn werk niet meer kunnen doen.

Het gaat dus veel verder dan wel of niet je geliefde of een film niet meer kunnen zien of horen.
Praktisch gezien is doof veel minder beperkend. Zelfde als dat ik liever 2 benen zou missen dan 1 hand.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 11 Okt 2016 09:54

Re: Blind of doof?

Ik zou voor doof kiezen, ik denk dat je meer afhankelijk bent van anderen als je blind bent of dat je fysieke vrijheid daardoor beperkt wordt.
Communiceren doe je veel meer met lichaamshouding, mimiek dan met je stem.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Okt 2016 09:59

Re: Blind of doof?

Ja maar Sawadee, dat ligt toch ook aan je werk? Ik zou, als ik doof was, mijn werk absoluut niet meer kunnen uitvoeren. Als ik blind was ook niet trouwens, daar niet van, maar dan in elk geval een heel klein deel nog wel. Maar dat is dus niet altijd even simpel te stellen. En dan ga je dus over andere dingen denken.
Maar gelukkig hoeven we deze keuze niet echt te maken!
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 11 Okt 2016 10:54

Re: Blind of doof?

Ik kies voor doof, omdat je dan naar mijn idee iets minder beperkt bent. Communiceren is dan nog steeds mogelijk, ook al is het op een andere manier. Daarnaast hou ik van reizen en zou ik het echt heel erg vinden als ik al die mooie dingen niet meer zou kunnen zien.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 11 Okt 2016 11:20

Re: Blind of doof?

Kiek schreef:Ik kies voor doof, omdat je dan naar mijn idee iets minder beperkt bent. Communiceren is dan nog steeds mogelijk, ook al is het op een andere manier. Daarnaast hou ik van reizen en zou ik het echt heel erg vinden als ik al die mooie dingen niet meer zou kunnen zien.


Dit, en het feit dat ik mijn zoontje en vriend niet meer zou kunnen zien.
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 11 Okt 2016 11:33

Re: Blind of doof?

Ik vind dit echt een hele moeilijk keuze. Mijn kinderen nooit meer horen lijkt me verschrikkelijk, maar ze niet zien opgroeien en niet weten hoe ze eruit zien, lijkt me ook verschrikkelijk. Als ik toch echt zou moeten kiezen, ga ik eerder voor doof denk ik.
2012 & 2016
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 11 Okt 2016 11:38

Re: Blind of doof?

Ik zou zeker kiezen voor doof. Alhoewel, sommige reacties hebben me wel aan het denken gezet. De stemmen van mijn kinderen niet meer horen lijkt me ook erg. Maar met muziek heb ik niet zo veel vanwege mijn slechthorendheid. Zonder hoorapparaten hoor ik niks en wat dat betreft kan ik me wel voorstellen hoe het is om doof te zijn. Ik zou me dan een stuk minder beperkt voelen, denk ik.
Maart 2012 September 2014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Okt 2016 11:54

Re: Blind of doof?

Doof, ik zou er niet aan moeten denken nooit meer kunst te kunnen zien, niet meer te kunnen illustreren, niet meer te kunnen drukken met hout- en linosnedes, niet meer te kunnen spelen met letters.
Ik zou mijn andere passie, het zingen, enorm missen maar kleuren, letters, dingen maken is mijn leven.
En ik denk dat ik me daarmee ook op emotioneel vlak voeldoende kan uitdrukken als het met woorden/gebarentaal niet lukt.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Okt 2016 12:58

Re: Blind of doof?

Onmogelijke keuze. Ik zei vroeger altijd doof, maar ik kan niet zonder muziek en het is ook wel handig om waarschuwingsgeluiden te horen. Blind lijkt me eng, en ik kan altijd erg genieten van landschappen en mooie kleuren. Ik wil mijn kinderen letterlijk zien opgroeien. Nee, ik kan niet kiezen.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 11 Okt 2016 13:25

Re: Blind of doof?

Doof. Dan kan ik alles nog doen waar ik nu het meest van geniet. Ik hou echt van mooie natuur en in die natuur fietsen en wandelen. Dat maakt mij gelukkiger dan luisteren naar muziek. Daarnaast vind ik live sport kijken of op TV ook erg leuk. En ik communiceer met mijn vrienden bijna meer digitaal dan in real life en dat zou nog precies hetzelfde gaan als ik doof ben.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Brooke

Bericht 11 Okt 2016 13:27

Re: Blind of doof?

Ik denk dat ik dan voor doof zijn kies. Ik vind het heel erg als ik niet meer kan horen. Ik kan me geen leven voorstellen zonder muziek en kan dan geen gitaar meer spelen. Maar niks meer zien lijkt me zo eng. Ik zie regelmatig hier blinde mensen die met de bus meegaan vanaf het station. Dat vind ik echt knap, dat ze gewoon hun weg vinden door de mensenmassa heen en dan de juiste bus in.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 11 Okt 2016 20:49

Re: Blind of doof?

Vroeger had ik gezegd dat ik dan liever blind zou zijn, want een leven zonder muziek kan ik me niet voorstellen.
Maar als ik zie wat voor moois ik de afgelopen jaren van de wereld gezien heb... dat had ik voor geen goud willen missen.

Onmogelijke keuze die ik niet wil maken.
To travel is to live
Mijn instagram
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers