Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitvaartverzekering

<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 10 Okt 2016 16:04

Uitvaartverzekering

Ik heb er nog steeds geen en vind dat dat toch wel eens tijd wordt. Niet het leukste om te doen en eerlijk zie ik ook niet echt de bomen door het bos.

Waar heb jij je uitvaartverzekering? Of heb je die nog niet? Vind je het onzin?
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Okt 2016 16:06

Re: Uitvaartverzekering

Ik heb er geen.

Ik zie het nut er niet echt van in. Ze gebruiken mijn spaargeld maar voor de uitvaart.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 10 Okt 2016 16:09

Re: Uitvaartverzekering

Wij zitten bij Yarden.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2016 16:10

Re: Uitvaartverzekering

Ik heb een verzekering bij DELA. Ik weet namelijk niet hoeveel spaargeld ik heb als ik dood ga. En sowieso heb ik geen idee hoe snel dat vrij komt en ik kan niet verwachten dat een ander even bijna €10.000 voorschiet.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 10 Okt 2016 18:43

Re: Uitvaartverzekering

Ik heb een polis bij Ardanta. Niet bewust voor gekozen zelf, maar vanuit mijn ouders is deze destijds afgesloten en op een gegeven moment ben ik deze zelf gaan betalen. Ik vind het toch wel een geruststellend idee dit te hebben, omdat ik in elk geval op dit moment niet zoveel spaargeld heb dat dit betaald zou kunnen worden en ook in de toekomst weet je nooit hoe het gaat. En ik wil mijn nabestaanden niet opzadelen met kosten en onnodig veel extra geregel en gedoe.

Ik ken bijvoorbeeld iemand in mijn directe omgeving die er geen heeft, omdat hij er vanuit gaat tzt wel genoeg spaargeld te hebben. Maar dat weet je nooit zeker, en stel dat hij onverwachts nu zou overlijden dan is er sowieso een probleem. Dat wil ik zelf graag voorkomen, nu en in de toekomst.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Okt 2016 18:45

Re: Uitvaartverzekering

Silly-One schreef:Ik heb er geen.

Ik zie het nut er niet echt van in. Ze gebruiken mijn spaargeld maar voor de uitvaart.


Hier net zo.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 10 Okt 2016 18:46

Re: Uitvaartverzekering

Exogenesis schreef:
Silly-One schreef:Ik heb er geen.

Ik zie het nut er niet echt van in. Ze gebruiken mijn spaargeld maar voor de uitvaart.


Hier net zo.

Zo denk ik er ook over.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem316

Bericht 10 Okt 2016 18:51

Re: Uitvaartverzekering

Hier een bij Monuta. Ga niet mijn nabestaanden opzadelen met de kosten van mijn uitvaart als ik om de een of andere reden geen spaargeld heb.
<<

Anoniem288

Bericht 10 Okt 2016 19:01

Re: Uitvaartverzekering

Dee schreef:Hier een bij Monuta. Ga niet mijn nabestaanden opzadelen met de kosten van mijn uitvaart als ik om de een of andere reden geen spaargeld heb.

Ja, een uitvaart kost ook best wel veel geld. Veel mensen vergissen zich daar in, maar dat kost zo meer dan 5000 euro. Of je moet echt voor alleen de basics gaan..

Ik heb zelf wel een verzekering, die hebben mijn ouders ooit afgesloten en ik betaal per kwartaal oid nog iets van 15 euro. Momenteel heb ik ook amper genoeg spaargeld voor de meest basic uitvaart, dus dan is een verzekering natuurlijk sowieso wel handig.
<<

Anoniem221

Bericht 10 Okt 2016 20:02

Re: Uitvaartverzekering

Sinds mijn 18e verzekerd bij Monuta. Mijn vriend sinds zijn 29e. Terwijl hij meer betaald, ben ik beter verzekerd. Dat van hem moeten we nog opschroeven, maar ik ben nog even lui.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 10 Okt 2016 20:11

Re: Uitvaartverzekering

Wij zitten bij monuta. Ik al sinds de geboorte, mijn man sinds ons trouwen.
De kinderen staan op mijne ingeschreven.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Okt 2016 22:05

Re: Uitvaartverzekering

Wij zitten bij nationale nederlanden. D. konden we niet bij ons bijschrijven (nn heeft eigenlijk geen uitvaartverzekering, maar heeft rvs overgenomen), zij zit bij Monuta. We twijfelden voor haar tussen Monuta en Dela, bij Dela bleek het heel veel gedoe om een kind alleen in te schrijven, dus zijn we voor Monuta gegaan.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem316

Bericht 10 Okt 2016 23:42

Re: Uitvaartverzekering

Fedora schreef:Sinds mijn 18e verzekerd bij Monuta. Mijn vriend sinds zijn 29e. Terwijl hij meer betaald, ben ik beter verzekerd. Dat van hem moeten we nog opschroeven, maar ik ben nog even lui.


Dat is heel logisch hoor. Hoe later je begint met je uitvaart verzekering, hoe hoger je premie is. Je hebt immers minder tijd om het bedrag te voldoen.
<<

Anoniem316

Bericht 10 Okt 2016 23:44

Re: Uitvaartverzekering

Night Owl schreef:
Dee schreef:Hier een bij Monuta. Ga niet mijn nabestaanden opzadelen met de kosten van mijn uitvaart als ik om de een of andere reden geen spaargeld heb.

Ja, een uitvaart kost ook best wel veel geld. Veel mensen vergissen zich daar in, maar dat kost zo meer dan 5000 euro. Of je moet echt voor alleen de basics gaan..

Ik heb zelf wel een verzekering, die hebben mijn ouders ooit afgesloten en ik betaal per kwartaal oid nog iets van 15 euro. Momenteel heb ik ook amper genoeg spaargeld voor de meest basic uitvaart, dus dan is een verzekering natuurlijk sowieso wel handig.


Je kunt bij Monuta (geloof ik) een wensenlijst samenstellen en op basis daarvan wordt een bedrag berekend wat je sowieso wel nodig hebt. Ging in mijn geval wel om € 10.000, terwijl ik echt geen bijzondere wensen heb. Nouja het gaat om 6euro per maand. Dat kan ik wel lijden ;).
<<

Anoniem221

Bericht 10 Okt 2016 23:52

Re: Uitvaartverzekering

Dee schreef:
Fedora schreef:Sinds mijn 18e verzekerd bij Monuta. Mijn vriend sinds zijn 29e. Terwijl hij meer betaald, ben ik beter verzekerd. Dat van hem moeten we nog opschroeven, maar ik ben nog even lui.


Dat is heel logisch hoor. Hoe later je begint met je uitvaart verzekering, hoe hoger je premie is. Je hebt immers minder tijd om het bedrag te voldoen.


Klopt, daarom ben ik ook nog even lui met zijn uitvaartverzekering verhogen. Als hij zo hoog als mij in de uitvaart wil zitten, dan betaald hij het dubbele en daar ben ik nog even niet klaar voor.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Okt 2016 07:49

Re: Uitvaartverzekering

Ik zit bij de Dela, vind het een fijn idee.

Mensen die spaargeld willen gebruiken, hebben jullie dan zin om tijdens je leven al te sparen voor je uitvaart? Een uitvaart is tegenwoordig al ontzettend duur, laat staan over pakweg 50 jaar. Dan moet je dus echt wel zorgen dat je genoeg geld op je rekening hebt om je nabestaanden niet op kosten te jagen. Plus hopen dat je geld snel genoeg vrij komt.
Voor die 6 euro per maand zijn die zorgen mij niet waard.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 11 Okt 2016 10:24

Re: Uitvaartverzekering

Na wikken en wegen heb ik gisteren er eentje bij Monuta afgesloten.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem281

Bericht 11 Okt 2016 11:55

Re: Uitvaartverzekering

Hier ook Dela, ik weet niet hoeveel spaargeld ik heb, als er iets gebeurd en ik heb van dichtbij gezien dat geld lang niet altijd snel genoeg vrijkomt en wil niet dat mijn nabestaanden die extra zorgen hebben.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Okt 2016 12:16

Re: Uitvaartverzekering

Ik heb al jaren een uitvaartverzekering bij Dela. Eerst betaalden mijn ouders hem, nu betaal ik hem zelf. Vind het een fijn idee om daar goed voor verzekerd te zijn en daarbij is het niet altijd even makkelijk om bij het spaargeld van de overledene te komen, dus wel zo makkelijk.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Okt 2016 12:56

Re: Uitvaartverzekering

Hier ook monuta.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Okt 2016 20:06

Re: Uitvaartverzekering

Ja, bij Dela.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 12 Okt 2016 20:21

Re: Uitvaartverzekering

Ik ook een van de Dela.
Heb het geld voor een uitvaart nu wel op mijn rekening staan, maar of ik dat nog heb op het moment dat mijn nabestaanden het nodig hebben weet ik natuurlijk niet.
Ik vind het een fijn idee dat wat er ook gebeurd er altijd een fatsoenlijke crematie plaats kan vinden. Als er dan toch meer kosten uit gaan komen kunnen ze daar mijn eventuele spaargeld voor gebruiken of dat zelf bijleggen. Maar die keuze ligt dan volledig bij hen, voor het minimum zorg ik dan zelf, wel zo'n fijn idee.
<<

Anoniem243

Bericht 13 Okt 2016 21:44

Re: Uitvaartverzekering

Ik volg even want ik wil er ook een gaan afsluiten. Man vind het onzin, en wil ook liever spaargeld gebruiken. Maar wie zegt dat we daar genoeg van hebben als ik doodga, en misschien zijn we dan wel uit elkaar of weet ik veel, dus ik wil het gewoon geregeld hebben. Een andere klacht van zijn kant is dat er bij familie van hem maar een heel minimaal bedrag uitgekeerd werd waardoor er maar een heel basic uitvaart van betaald kon worden waarbij je amper keuzes had. Daarom wil ik me wel even verdiepen in hoe het werkt met zo'n verzekering; krijg je gewoon een bedrag wat 'vrij' te besteden is of ben je gebonden aan bepaalde opties die de verzekering biedt? .
<<

anoniem213

Bericht 13 Okt 2016 21:45

Re: Uitvaartverzekering

Dat is afhankelijk van hoe je verzekerd bent. Je kunt kiezen voor een uitkering in natura of in geld. Je kunt ook in natura verzekeren met een los extra bedrag bijvoorbeeld.
<<

Anoniem243

Bericht 13 Okt 2016 21:47

Re: Uitvaartverzekering

Ah, zo zat dat ja, er rinkelt nu weer een belletje, thanks!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron