Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkeerd begrepen

<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 10 Okt 2016 10:34

Verkeerd begrepen

Zijn er dingen waar je later achter kwam dat je ze lange tijd verkeerd begrepen hebt?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 10 Okt 2016 10:34

Re: Verkeerd begrepen

Toen ik nog heel jong was, vertelde een jongen waarmee we samen naar school reden dat ie later advocaat wilde worden. Ik kende toendertijd alleen de advocaat die mijn oma had staan en kon er jaren met mijn verstand niet bij waarom je een fles drank wilde worden...
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Okt 2016 10:40

Re: Verkeerd begrepen

Niet zo zeer verkeerd begrepen, maar ik had er nooit over nagedacht waarom Kapitein Iglo zo heet.
Paar weken terug kreeg ik de openbaring dat dat moest zijn omdat het diepvriesproducten zijn.
Als in: iglo-->bevroren-->vissticks--> bevroren.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 10 Okt 2016 10:40

Re: Verkeerd begrepen

Hahahahaha die is leuk.

Ik kan zelf zo even niets bedenken dat ik verkeerd heb begrepen. Behalve dan dat ik echt heel naïef was. Ik ging bijvoorbeeld de pot met goud zoeken bij een regenboog.

En toen ik een keer gevallen was grapte m'n moeder dat ik het velletje moest gaan zoeken anders werd het niet heel. En toen ben ik ook echt gaan zoeken en raakte ik in paniek toen ik het niet kon vinden :palm:

Ik was bij beide gebeurtenissen nog wel heel jong natuurlijk :-D
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Okt 2016 11:52

Re: Verkeerd begrepen

Kiek schreef: Ik kan zelf zo even niets bedenken dat ik verkeerd heb begrepen. Behalve dan dat ik echt heel naïef was. Ik ging bijvoorbeeld de pot met goud zoeken bij een regenboog.

Pas zei mijn moeder tegen mijn neefje (6jr) 'Zullen we de schatkist met geld zoeken aan het einde van de regenboog?', zegt hij 'Nee, oma dat staat er echt niet. Het is een pot met goud.'. Fantastisch toch?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 10 Okt 2016 12:05

Re: Verkeerd begrepen

Vroeger maakten ze mij wijs dat Milka koeien echt bestonden. Wanneer wij vroeger dan op vakantie gingen naar Zwitserland, kreeg ik ze nooit gevonden.

En het liedje 'Ome Jan' van Willeke Alberti. Ik was er altijd heilig van overtuigd dat mijn ome Jan ook altijd onze vakanties betaalden.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Okt 2016 13:03

Re: Verkeerd begrepen

"Het regent het regent de pannetjes worden nat."
Ik begreep nooit waarom iemand dan de pannen buiten liet staan. Pas sinds een paar jaar weet in dat de dakpannen bedoelt worden :p
<<

Anoniem281

Bericht 10 Okt 2016 13:55

Re: Verkeerd begrepen

Men ik begreep vroeger echt heel veel niet. Zo zat ik tijdens een schaatswedstrijd waar er iemand viel door 'bramen op het ijs', heel lang te denken. Uiteindelijk vroeg ik ook 'Mam, ik wéét dat bramen niet op 't ijs groeien maar.. Heh?'

En bij de uitvaart van Hazes, die was toen op TV, 'Mam, waarom staan er overal H 6?' direct gevold door 'Oh wacht..' En toen reden ze zo'n ererondje met hem door de Arena geloof ik, tussen twee grote pilaren die aangestoken waren en ik riep uit 'Neeee, ze cremeren hem toch niet ter plekke?!' Maar toen reden ze weer door..
<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 10 Okt 2016 13:58

Re: Verkeerd begrepen

Alibi schreef:"Het regent het regent de pannetjes worden nat."
Ik begreep nooit waarom iemand dan de pannen buiten liet staan. Pas sinds een paar jaar weet in dat de dakpannen bedoelt worden :p


Ik geloof dat het mij nu ook duidelijk wordt :d
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 10 Okt 2016 14:55

Re: Verkeerd begrepen

In mijn tienerjaren zocht ik met mijn vader voor een tweedehands fiets in zo'n advertentiekrantje (Marktplaats bestond toen nog niet). Hij wilde op een fiets reageren waar bij stond "zien is kopen", maar ik durfde niet, omdat ik bang was dat ik hem niet mooi vond en hem dan toch moest kopen :palm:

Ik heb wel vaker van die blonde momenten, maar kan nu even geen ander voorbeeld bedenken.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 10 Okt 2016 16:43

Re: Verkeerd begrepen

Tussen mijn oudste zus en mij zit twaalf jaar. Ze had het wel eens over maartverband. Ik vond het zo gek verband voor in maart. Heel wat jaren later kwam ik er dus achter dat het maandverband was. :redface:
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem239

Bericht 10 Okt 2016 19:17

Re: Verkeerd begrepen

Vroeger stond er bij drank reclames "drink met mate" en ik las altijd drink met matee klemtoon op de ee. Tot ik mijn vader wens vroeg wat matee dab betekende. Hij lag helemaal dubbel.
<<

Anoniem221

Bericht 10 Okt 2016 19:24

Re: Verkeerd begrepen

Als mijn moeder op haar tandvlees liep en het bijna niet meer hield zei ze altijd:"Doe niet zo recalcitrant en obstinaat". Wij wisten dan gelijk dat we ons gedeisd moesten houden. Stom genoeg kwam ik er pas een paar jaar geleden achter dat de woorden nagenoeg hetzelfde betekenen. Het fijne was wel dat mijn moeder dat ook niet door had. :P
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 10 Okt 2016 19:40

Re: Verkeerd begrepen

Toen ik een keer met mijn ouder in Duistland op vakantie ging, dacht ik dat Ausfahrt een plaatsnaam was, maar vond het wel gek dat ik die naam op zo veel borden zag staan!
Totdat ik dat dus opmerkte en mijn ouders erg moesten lachen en zeiden dat het, uitrit betekent.
Mijn Duits is niet zo goed :redface:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem221

Bericht 10 Okt 2016 19:57

Re: Verkeerd begrepen

Over Duitsland heb ik er ook nog wel een verse.

In april zag ik aan de Duitse kust een Imbiss staan en omdat hij aan de zee stond dacht ik dat het een viszaak was. In Sauerland zag ik er ook zo één en zei tegen mijn vriend:"Goh, zo ver van de kust en dan toch nog een imbiss hebben". Zegt vriend: "En imbiss is niets anders dan een snackbar, hoor". :palm:
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 10 Okt 2016 21:40

Re: Verkeerd begrepen

Alibi schreef:"Het regent het regent de pannetjes worden nat."
Ik begreep nooit waarom iemand dan de pannen buiten liet staan. Pas sinds een paar jaar weet in dat de dakpannen bedoelt worden :p
Haha zo dacht ik altijd dat ze dan in een huisje zaten waar veel lekken waren en dat ze dus pannen onder de lekken zetten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Okt 2016 21:48

Re: Verkeerd begrepen

Ik leerde gisteren bij Heel Holland Bakt dat er in spekkoek helemaal geen spek zit. :wtf:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 10 Okt 2016 21:52

Re: Verkeerd begrepen

Sublimo schreef:
Alibi schreef:"Het regent het regent de pannetjes worden nat."
Ik begreep nooit waarom iemand dan de pannen buiten liet staan. Pas sinds een paar jaar weet in dat de dakpannen bedoelt worden :p
Haha zo dacht ik altijd dat ze dan in een huisje zaten waar veel lekken waren en dat ze dus pannen onder de lekken zetten.


+1
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 11 Okt 2016 08:50

Re: Verkeerd begrepen

Hahaha, geweldig hoe kinderen soms redeneren.

Die van 'alle pannetjes worden nat' was tot nu toe in mijn verbeelding dus ook pannen die de regen opvangen..

Oh en die buitenlandse woorden, dat is soms ook totaal niet logisch.

Toen ik jong was kreeg ik van m'n tante een setje met kleine flesjes EU DE TOILETTE, ik heb die heel lang laten staan omdat ik me af vroeg wat ik moest doen met spray voor de wc. Later kwam ik er dus achter dat het dus ook gewoon parfum is.
Laatst gewijzigd door .namasté. op 11 Okt 2016 10:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 11 Okt 2016 09:48

Re: Verkeerd begrepen

Ooh dat van en de toilette had ik ook! Begreep er niets van en ook niet waarom het een ander soort spuit had dan de wcreinigers. Ik dacht omdat het een luxe spray voor de wc was.
<<

Brooke

Bericht 11 Okt 2016 13:45

Re: Verkeerd begrepen

En vroeger dacht ik dat Pasen Paarsen heette en het ook naar die kleur was vernoemd. Hoe ik daar bij kwam.. :palm:

En heel vroeger, maar dat was echt heel vroeger, dacht ik dat als je iets aan het eten was, dat het daarna in heel je lichaam werd opgeslagen, dus ook in je hoofd en in je tenen enzo. En dus vond ik het raar dat je elke dag moest eten, want je zat toch echt een keer zo vol dat er toch nooit meer iets bij zou passen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Okt 2016 14:03

Re: Verkeerd begrepen

Mijn nichtje die twee jaar jonger is, is 24 maart jarig. Ik ben 26 maart jarig. Ik heb vroeger iedere jaar mezelf afgevraagd hoe het toch kon dat mijn nichtje eerder jarig was en toch jonger was, daar begreep ik echt niets van!

Oh en op school hadden wij het liedje "Jezus is een goede herder" geleerd. Ik verstond alleen dat hij een groene herder was, en zong dat altijd keihard achter in de tuin als ik aan het schommelen was. Het echtpaar wat toen naast ons woonde kom ik nog wel eens tegen en hebben het daar altijd nog over haha!
10.04.17
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 11 Okt 2016 20:54

Re: Verkeerd begrepen

Alibi schreef:"Het regent het regent de pannetjes worden nat."
Ik begreep nooit waarom iemand dan de pannen buiten liet staan. Pas sinds een paar jaar weet in dat de dakpannen bedoelt worden :p


Ik snap 'm nu pas :palm: ik dacht aan een oud huis waarin pannen op de grond staan om het water op te vangen.
<<

Anoniem244

Bericht 11 Okt 2016 21:59

Re: Verkeerd begrepen

Toen ik in groep 3 of 4 zat hadden we kleine leesboekjes over Jezus...
En ik heb heel lang gedacht dat het over je zus ging
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 18 Okt 2016 22:45

Re: Verkeerd begrepen

Fedora schreef:Over Duitsland heb ik er ook nog wel een verse.

In april zag ik aan de Duitse kust een Imbiss staan en omdat hij aan de zee stond dacht ik dat het een viszaak was. In Sauerland zag ik er ook zo één en zei tegen mijn vriend:"Goh, zo ver van de kust en dan toch nog een imbiss hebben". Zegt vriend: "En imbiss is niets anders dan een snackbar, hoor". :palm:


Haha, dit doet me denken aan iemand die in Duitsland was geweest en vertelde over haar vakantie. Toen we vroegen waar ze hadden geslapen, zei ze: "We hadden zo'n Zimmerfrei-hotel geboekt", ze dacht dat dat een hotelketen was :palm:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers