Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geesten enzovoorts

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 08 Okt 2016 20:44

Geesten enzovoorts

Denken jullie dat die er zijn/bestaan?
Heb je wel eens wat meegemaakt op dat gebied dat je gevoel versterkt?

Ik vind films met geesten wel eng. Maar in het echt geloof ik er niet echt in. Vind het wel interessant.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem315

Bericht 08 Okt 2016 20:49

Re: Geesten enzovoorts

Ik geloof er niet in, houd ik mezelf voor. Maar als ik een film heb gezien, zie en hoor ik ze overal..
<<

Anoniem201

Bericht 08 Okt 2016 20:53

Re: Geesten enzovoorts

Ik geloof absoluut dat er meer is tussen hemel en aarde. En dat de energie/entiteit achterblijft op aarde.
Ik heb met regelmaat dingen mee gemaakt dat ik er haast niet om heen kan.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 08 Okt 2016 22:15

Re: Geesten enzovoorts

Stuiterbal schreef:Ik geloof absoluut dat er meer is tussen hemel en aarde. En dat de energie/entiteit achterblijft op aarde.
Ik heb met regelmaat dingen mee gemaakt dat ik er haast niet om heen kan.


Precies dit
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 08 Okt 2016 22:29

Re: Geesten enzovoorts

Toevallig vandaag nog me toch eens achter de oren gekrabd of er niet toch meer is tussen hemel en aarde. We gingen een bloemetje zetten bij m'n overleden schoonmoeder omdat ze jarig was. Toen we bij t kerkhof aankwamen zei dochter (die is nu ruim 2 jaar) ineens "jaaaaa omaaaa". We waren allebei best wel flabbergasted. We zijn daar ruim een half jaar geleden voor t laatst geweest en hebben voor we ernaartoe gingen met geen woord gerept over oma. Dochter heeft nog een paar keer oma gezegd tijdens t halen van t bloemetje. Was een hele aparte ervaring.
<<

Anoniem280

Bericht 09 Okt 2016 08:50

Re: Geesten enzovoorts

Heb dingen gezien en meegemaakt, waardoor ik hier wel in geloof.
Films die over geesten etc gaan, kijk ik daarom ook niet alleen.
Terwijl ik wel echt van de horror en thriller ben.

Een vriend van mijn zus is verongelukt met zijn brommer. Hij was toen 17 jaar. Hij is een meter op 100 door de lucht gevlogen.
Even ervoor had hij mijn zus gevraagd of zij een lift wilde. Mijn zus ging naar haar vriend dus de lift wilde ze wel een andere keer.

Jaren na dat ongeluk, zag ik steeds, op die plek, een schim naar mij zwaaien. Vond het doodeng.
Totdat ik het tegen mijn zus en een vriendin zei, toen was het verdwenen.
Mijn zus vertelde mij dat zij dit ook altijd had gezien na dat ongeluk, maar dat ze hardop had gezegd, dat het klaar was. Waarschijnlijk erna zag ik die schim.
En door er open over gesproken te hebben, was het klaar voor hem.
Laatst gewijzigd door Anoniem280 op 09 Okt 2016 08:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 09 Okt 2016 08:53

Re: Geesten enzovoorts

Nooit iets op dat gebied meegemaakt, en heb er ook niet echt een duidelijke mening over.
Di
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Okt 2016 08:56

Re: Geesten enzovoorts

Ik weet niet of ze bestaan,ik probeer er nooit zoveel over na te denken want ik vind het eng. Ik zal dan ook nooit zo'n enge film meer kijken. Vroeger wel, daar heb ik echt last van gehad.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 09 Okt 2016 08:58

Re: Geesten enzovoorts

Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde. Denk daarom dat kinderen ook meer kunnen zien dan dat wij denken.
Maar ik ben geen fan van films met geesten, mij een iets te hoog schrikgehalte :silent:
Afbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 09 Okt 2016 09:10

Re: Geesten enzovoorts

Ook teveel gezien en meegemaakt, dus ik geloof er zeker in.
Mijn zoon heeft een hele tijd zijn naam horen roepen hier in huis, en elke keer als hij dat tegen mij vertelde hoorde ik de stem van mijn overleden opa in mijn hoofd. Ik heb toen gezegd dat we door hebben dat hij op ons let maar dat mijn zoon bang wordt als zijn naam geroepen wordt, en sindsdien hoort hij het niet meer.
Dat is eigenlijk het meest recente wat echt duidelijk was, soms nog vage dingen, snelle schimmen maar verder niets meer.
Gelukkig, want ik vind het eigenlijk doodeng.
<<

Anoniem280

Bericht 09 Okt 2016 10:29

Re: Geesten enzovoorts

Tv die aan en uit ging nadat mijn tante was overleden.
Radio die ineens aanging, stond niet op stand-by, en de volume knop zag je ronddraaien.
Daarna de radio weer helemaal uitgezet, terwijl vlak erna de radio weer aangezet werd. Die druk die ik langs mij voelde is niet te omschrijven. Is gewoon eng!

De afwas die ineens van het aanrecht valt.
<<

Anoniem177

Bericht 09 Okt 2016 10:37

Re: Geesten enzovoorts

Wij hebben hier ook teveel gezien waardoor ik er in geloof. Alleen in mijn moeders huis .

Hier ook o.a. de radio harder en zachter.
Kraan ineens aan en uit( meerdere keren)
Wind. Terwijl alles potdicht zat.
Lampjes knipperen. Aan uit aan uit.

En nog veeeel meer dit soort dingen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 09 Okt 2016 10:45

Re: Geesten enzovoorts

Ja ik geloof zeker dat er meer is en dat energie op een plek of bij een object kan blijven.

In ons huidige huis alleen meegemaakt dat mijn oudste dochter stond te zwaaien naar "oude opa" nadat mijn oma overleden is en we een kastje van haar (wat van mijn opa zijn ouders is geweest) hebben gekregen. T. heeft mijn opa niet gekend, hij is 20 jaar geleden overleden. Later noemde ze hem op foto's opa Poort (deel achternaam) terwijl we mijn opa/oma nooit zo noemde in haar bijzijn.

In het huis van mijn ouders veel meer gezien/gehoord. O.a. schim die iedere dag langs het raam liep, oude telefoon die we hoorde, schimmen van voetstappen op de overloop, wekenlang een schim in de hoek van mijn slaapkamer, soort afbeelding/schaduw van een vredesvogel op de muur van mijn slaapkamer (naast het raam was niets geen gebouwen/bomen of iets waardoor er iets ga schaduw op de muur kon komen. Deuren die open/dicht gingen, waterkoker aan en uit. Zitting van de stoel die inzakte alsof er iemand op ging zitten.

Ja ik kan wel zeggen dat ik ervan overtuigd ben dat er meer is (eerst dacht ik dat ik gek was tot mijn man het ook zag bij ons thuis). Ben wel heel blij dat in ons huidige huis niets is.

Heel soms zou ik wel contact willen maken met mijn opa, mis hem zo en zou hem nog veel willen vragen en vertellen. Maar ga niet naar een medium ofzo toe dat vind ik dan weer te zweverig.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 09 Okt 2016 10:46

Re: Geesten enzovoorts

Oh bambina dat heb ik ook wel eens alsof er iemand koude licht blaast in mijn nek/bij mijn haren.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Brooke

Bericht 09 Okt 2016 11:10

Re: Geesten enzovoorts

Ik geloof er in, ik sta er voor open en heb al teveel meegemaakt, waardoor ik ervan overtuigd ben dat er meer is. Ik ben ook in een heel oud huis opgegroeid. Op mijn werk spookt het ook, zelfs de jonge jongens praten erover, terwijl die heel nuchter en stoer doen, maar eng is het niet. Ook als ik als laatste door het gebouw loop omdat ik moet afsluiten, voel ik me gewoon op mijn gemak. Niet alle geesten hebben kwaad in hun zin zeg maar.
Maar heb het ook andersom mogen ervaren. Ben op plekken geweest, waar je wel degelijk wordt beïnvloed door negativiteit uit het verleden.

Ook ben ik omdat ik in een oud huis ben opgegroeid, ben ik al best van jongs af aan geïnteresseerd in dit soort dingen. Ook volg ik programma's zoals Ghost Adventures, vind dat wel leuk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Okt 2016 13:34

Re: Geesten enzovoorts

Creepy verhalen hier zeg, maar ik vind het heel interessant.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ChiQ

Bericht 09 Okt 2016 13:47

Re: Geesten enzovoorts

Ik heb eigenlijk geen idee, wel vond ik het vreemd dat julian de week na mijn moeders overlijden snachts ineens rechtop in zijn bed stond naar de muur toe en dingen riep. Toen dacht ik wel even hmm.. maar ik hoor nooit gekke dingen, of lichten waarmee gerommeld wordt.

O, en het moet een paar minuten ervoor zijn geweest dat mijn broertje belde en zei: 'mama is weg..' net ervoor droomde ik dat ik een klok hoorde en iemand me hoofd streelde en zei: 'het is tijd, kom!'
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 09 Okt 2016 14:15

Re: Geesten enzovoorts

Ik geloof er opzich wel in, al heb ik er niet echt een hele duidelijke mening over, ook omdat ik het een beetje eng vind denk ik, op de middelbare school wilde ik ook nooit meedoen met geesten oproepen en dat soort dingen, ik geloof er wel echt in dat je met dat soort dingen negatieve energieen naar je toe trekt, daar zit ik echt niet op te wachten.

Toen de moeder van een vriendin overleed om 10.18, is haar klok precies op die tijd stil blijven staan. Dat is me wel altijd bijgebleven.
<<

Anoniem245

Bericht 09 Okt 2016 15:16

Re: Geesten enzovoorts

Sugarfall schreef:Ik geloof er opzich wel in, al heb ik er niet echt een hele duidelijke mening over, ook omdat ik het een beetje eng vind denk ik, op de middelbare school wilde ik ook nooit meedoen met geesten oproepen en dat soort dingen, ik geloof er wel echt in dat je met dat soort dingen negatieve energieen naar je toe trekt, daar zit ik echt niet op te wachten.

Toen de moeder van een vriendin overleed om 10.18, is haar klok precies op die tijd stil blijven staan. Dat is me wel altijd bijgebleven.



Klokje van mijn oom staat ook altijd op dezelfde tijd stil. Hij is overleden om 4.41 en het klokje loopt heel goed, alleen eens in de zoveel tijd staat ie weer stil op dezelfde tijd.
Toen hij overleed ging bij mij in de woonkamer de tv aan, woonde toen in een appartement en zag onder mijn slaapkamerdeur door het licht van de televisie oplichten. Ik werd ook wakker midden in de nacht, en heb dat dus zien gebeuren. Paar uur later, in de ochtend belde mijn moeder dat mijn oom overleden was.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Okt 2016 15:32

Re: Geesten enzovoorts

Ik vind het lastig.

Sinds m`n vader er niet meer is gebeuren er veel 'onverklaarbare' dingen, maar ik vind het niet eng. Het voelt dan alsof hij even laat weten dat hij bij ons is.
<<

anoniem203

Bericht 09 Okt 2016 15:53

Re: Geesten enzovoorts

Ik heb nooit iets meegemaakt en ik geloof niet dat er ook iets is. Ik heb vaak het idee dat mensen iets willen zien of horen van een overleden dierbare en dan veel dingen linken aan geesten of wat dan ook. Terwijl het bijna altijd wel verklaarbaar of toeval is.
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 09 Okt 2016 15:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 09 Okt 2016 15:56

Re: Geesten enzovoorts

Vroeger toen toen ik een jaar of 6/7 was had ik altijd heel syerk het gevoel dat er andere aanwezige waren in een ruimte dan de mensen die je zag. Ik heb ook een tijdje gehad dat ik een soort van schimmen zag, en ik wist vaak van te voren dat bepaalde dingen gingen gebeuren. Zo heb ik snachts mn ouders eens wakker gemaakt met de mededelibg dat oma dood was. Werd afgedaan met dat heb je gedroomt en er is niks met oma. Nog geen half uur later belde mijn oom dat mijn oma dus inderdaad zojuist was overleden.
Ik vond dat heel eng en ben me er zelf voor gaan afsluiten. Nu heb ik alleen nog heel soms dat ik iets van een energie voel. Maar vibe het absoluut niet prettig.
<<

Anoniem201

Bericht 09 Okt 2016 15:59

Re: Geesten enzovoorts

Het is maar of je ervoor open staat of niet. @Ava: Jij staat er niet voor open dus zul je ook voor alles een verklaring hebben.
Maakt ook niks uit het is ieder voor zich.
Ik kan er zelf niet om heen. Ik heb reiki graad 3 dus sta sowieso open ervoor. Teven kan ik ermee communiceren (niet altijd), zie ik ze en voel ze.

Toen ik mijn vriend net leerde kennen heb ik hem een reiki behandeling gegeven (dit is niet zweverig maar gewoon erkend)
Ik zag een oudere man bij mij in de kamer staan, een elegante vriendelijke lieve man. Hij had een hoed op zijn hoofd. En hij maakte een hele elegante buiging naar mij toe en deed daarbij zijn hoed af. Daarna liep hij naar mijn vriend en bleef daar staan.
Ik heb dit besproken met hem en door mijn beschrijving kon hij mij vertellen dat het zijn overleden opa was. Ik heb later een foto gezien en daar stond een hele vriendelijke meneer op de foto met precies die hoed die ik heb gezien.
Dat is niet te verklaren en is ook geen toeval. Op dat moment was zijn opa aan zijn zijde.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Okt 2016 20:42

Re: Geesten enzovoorts

Cotton schreef:Ik vind het lastig.

Sinds m`n vader er niet meer is gebeuren er veel 'onverklaarbare' dingen, maar ik vind het niet eng. Het voelt dan alsof hij even laat weten dat hij bij ons is.



Ik vind dit heel mooi om te lezen en hoop zo dat ik dit ook ga krijgen. Ik mis mijn moeder, voel haar niet dicht bij me en dat wil ik zo graag. We hebben destijds afgesproken dat ze zal proberen iets van zich te laten horen, zonder me daarbij de stuipen op het lijf te jagen. Ik wil haar zo graag bij me voelen.
Laatst gewijzigd door Lady op 09 Okt 2016 21:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Okt 2016 20:45

Re: Geesten enzovoorts

:hug:
04-2014
10-2015
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers