Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk feest vind jij het leukst?

Welke feesten zijn jouw favoriet?

Kerst
76
35%
Pasen
19
9%
Oud en nieuw
24
11%
Sint Maarten
2
1%
Halloween
3
1%
Sinterklaas
60
27%
Carnaval
10
5%
Koningsdag
18
8%
Bevrijdingsdag
5
2%
Suikerfeest
2
1%
 
Aantal stemmen : 219
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 08 Okt 2016 22:44

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Kerst
Sinterklaas
Carnaval
<<

Anoniem304

Bericht 09 Okt 2016 08:59

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Kerst
Sinterklaas
Oud en Nieuw.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Okt 2016 10:17

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Op 1 heb ik Sinterklaas. Wij vieren het altijd met mijn ouders en zus, nog een keer met de ouders en broers van mijn man, ik vier het nog met mijn nichten, en soms vieren we het nog met vrienden. Superleuk en gezellig; lootjes trekken of een dobbelspel doen, samen eten of lekkere hapjes maken. Ik vind het leuk! (Alleen vier keer een datum prikken om het te vieren vind ik minder :wink: ).

Op 2 heb ik Kerst. Altijd een beetje overrated, maar ook wel weer leuk. Vooral de lichtjes en de versieringen overal. Samen lekker eten en spelletjes doen.

Op 3 heb ik Bevrijdingsdag. Ik kom oorspronkelijk uit Wageningen, stad van de vrijheid, dus daar in de omgeving is het een belangrijke feestdag. Op 4 mei naar het bevrijdingsvuur om 12 uur, en op 5 mei naar het festival. Bij mooi weer lekker in het park hangen met vrienden en genieten van muziek op de achtergrond. Dit jaar was het eerste jaar dat we ver weg woonden, en dus niet al op 4 mei naar het vuur konden. Dat was wel echt jammer. Op veel andere plekken wordt het niet echt zo gevierd dus ik snap wel dat dit voor veel mensen geen bijzondere dag is verder.

Pasen vind ik ook wel leuk, meestal gaan we dan wel brunchen of eten samen met familie.
Koningsdag vind ik niet veel aan. Oud en nieuw ook niet. Halloween en Sint Maarten doe ik niets aan verder.
Carnaval heb ik nooit gevierd, maar nu ik in Limburg woon ontkom ik er niet meer aan. Vorig jaar voor het eerst een beetje gevierd, en het was niet zo erg als ik had verwacht... :razz:
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 09 Okt 2016 10:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 09 Okt 2016 10:21

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Sinterklaas
Kerst
oud en nieuw
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 09 Okt 2016 10:36

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Ik heb gestemd op Kerst en Pasen.
Verder vind ik niet echt een feest erg leuk.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Zero

Bericht 09 Okt 2016 10:58

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Halloween en kerst. I love Halloween - kan van mij niet groots genoeg aangepakt worden!
<<

Brooke

Bericht 09 Okt 2016 11:17

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Kerst bij mij op 1. Ik vind dat zo gezellig, ook de aanloop ernaar toe, kerstboom versieren, dat de omgeving is verlicht etc. Lekker knus en dan als het zover is gezellig samen zijn met familie.
Sinterklaas op 2. Stiekem kijk ik er elk jaar weer naar uit. Kan niet wachten om de zak weer te mogen vullen met cadeautjes voor dochter en hoop ook als ze groot is, we het nog zullen vieren. Al is het maar met surprises.
De derde plaats vond ik lastig in te vullen, eerlijk gezegd heb ik met de rest niet veel. Als ik dan moet kiezen kies ik voor Pasen. Begin van de lente, lekker vrolijkheid en ook gezellig met familie.

Met oud&nieuw en koningsdag heb ik eigenlijk helemaal niks. Het raakt me gewoon niet zo.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 09 Okt 2016 16:51

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Pasen en kerst.

Op 1e paas en 1e kerstdag zijn we altijd bij mijn ouders en koken/eten we altijd lekker en de sfeer is dan gezellig. Pasen is misschien leuker omdat het een minder grote verplichting is als kerst. En bij Pasen begint de lente en het mooie weer en dat geeft me altijd een fijn gevoel. Hoewel met de kerst binnen zitten met de kaarsjes en evt haard aan ook iets fijns heeft. 2e kerstdag is bij mijn schoonouders en dat is heel anders dan bij mijn ouders, ook leuk. Meestal gourmetten we dan en ik vind dat zo leuk! Mijn schoonouders zijn met de pasen normaal niet thuis dus daarom hebben we met hun geen pasen.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Okt 2016 17:15

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Halloween officieel invoeren met trick or treat en al lijkt me ook fantastisch trouwens. We hebben hier Sint Maarten, maar dat valt vaak (precies) samen met de Sinterklaasintocht, dus best veel drukte al met al. Eind oktober lekker griezelen lijkt me veel leuker, landelijk.
Ik ga misschien dit jaar wel een pompoen uithollen en bij de deur zetten met een kaars erin. Geen hond die het ziet, maar boeiend. :D
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 09 Okt 2016 17:30

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Kerst!

Al heb ik ook hele leuke herinneringen aan Sinterklaas. Maar nu ik zelf geen kind meer ben en nog geen kinderen heb staat dat feest nu op een lagere plek voor mij.

Met de rest heb ik allemaal drie keer niks. Carnaval en Koningsdag zijn echt vreselijke feesten. Het liefst ontvlucht ik Nederland dan haha. De afgelopen twee jaar zat ik met Koningsdag in België en Duitsland.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 09 Okt 2016 19:58

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Kerst, sinterklaas, koningsdag.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem189

Bericht 09 Okt 2016 21:38

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Kerst, Pasen en oud & nieuw. Eigenlijk wilde ik ook Koningsdag nog aanvinken, maar ik zag dat ik er maar drie mocht kiezen. De eerste drie feesten vind ik vooral leuk vanwege de gezelligheid met vrienden en familie. Koningsdag vind ik een leuk feest, omdat er dan van alles te doen is. Vooral de markten vind ik leuk.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 09 Okt 2016 22:05

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Exogenesis schreef:Ik heb voor Kerst, Oud en Nieuw en Sinterklaas gekozen.

Alledrie feesten waar ik warme herinneringen aan heb vanuit m'n jeugd en die ik hopelijk weer aan mijn kinderen mee kan geven. Gezellig samenzijn met familie..
Deze drie vind ik leuker en waardevoller dan de andere feesten.


Exact dit.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 10 Okt 2016 08:29

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Ik heb alleen voor kerst gestemd (dacht dat je maar op 1 mocht stemmen) maar Sinterklaas en Pasen horen er ook bij als het een top 3 is
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Okt 2016 08:56

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Oh ik heb maar op twee gestemd, zag later pas koningsdag er tussen staan. Ik moet wel zeggen dat ik sinds A. is overleden vaak wel ook erg verdrietig ben rond feestdagen die bij ons samen favoriet waren. Het zijn gewoon best wel dubbele dagen.

Hier is het:
1. Sinterklaas, leuke jeugdherinneringen aan en ook hele mooie herinneringen met A.. Helaas lag hij toen ik zwanger was in het ziekenhuis op Sinterklaasavond en de dag daarna onderging hij een mega openhartoperatie waar hij bijna niet uit kwam. Die periode brengt dus ook nare herinneringen boven. Het jaar daarop was hij overleden met Sinterklaas en stond ik op Sinterklaasavond in een doodstille supermarkt, toen kreeg ik ineens een enorme klap.
Nu vieren we het met de kindjes, dat is leuk en speciaal, maar ik mis nog steeds de gekkigheid en gedichten van A., gelukkig heb ik wel weer iemand om het mee te vieren, we maken er een mooi feest van elk jaar en J. doet erg zijn best om gedichten te maken (hij is zwaar dyslectisch dus ze worden vaak wel een beetje vreemd).

2. Kerst
Ik vind de sfeer rond kerst heerlijk, maar ook hier voel ik weer veel verdriet de laatste jaren. Bitterzoete herinneringen aan hoe wij de kerstboom versierden met z'n tweetjes en hoe A. de meest belachelijke dingen uitzocht en het nog serieus meende ook. Een roze theepotje en een roze kop en schotel bijvoorbeeld, die moesten van hem echt in de kerstboom.
Nu hangen we ze in een kunstboom, tussen de kerstversiering van J.'s overleden vrouw die gek op kerst was. Ik word daar altijd dubbel verdrietig van.

3. Koningsdag
In de straat waar ik opgegroeid ben in Amsterdam is een superleuk festival, ik heb daar als kind altijd enorm genoten. In mijn volwassen leven werd dat genot wat minder, vooral ook omdat A. nooit mee wilde en ik vaak 's ochtends vroeg daar al was en dan gewoon uitgeput was aan het einde van de dag. Maar de laatste keer was echt geweldig, in volle glorie hersteld. We waren met z'n viertjes en pas wat later gegaan, J. ik, Lo en Lu en we hebben zó genoten! Lo vond het super maar Lu vond het echt helemaal geweldig. Hij was volledig in zijn element, gebiologeerd door al het straattheater, dansend op elke muziek die hij hoorde, smullend van de lekkere hapjes en gierend van de pret in de zweefmolen en trots op de brandweerauto die hij van zijn eigen geld had gekocht.
Het was zó geweldig!
<<

Anoniem236

Bericht 10 Okt 2016 09:33

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Ik vind half november tot 1 januari het leukst. Niet specifieke feestdagen. Maar nu met kinderen waarvan er 1 alles begrijpt is Sinterklaas tijd zo leuk. Naar de intocht, schoentjes zetten en dan gezellig pakjesavond met familie. Daarna alles in kerstssfeer. Overal lampjes, alles versierd, hele gezellige periode vind ik dat. De kerstdagen ansich vind ik niet heel anders dan eten met familie op een gewone zondag. En de dag bij schoonouders is niet zo gezellig en echt een verplichting.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Okt 2016 10:26

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Kerst, Sinterklaas en Oud en Nieuw
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 10 Okt 2016 14:08

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Ik heb alleen op Halloween gestemd. Ik vind het zo jammer dat er zo weinig aandacht aan besteed wordt in Nederland. Gelukkig wel steeds iets meer.
Verder heb ik echt helemaal niets met feestdagen en kan ik de gezelligheid er niet in ontdekken. Het is altijd drama en dingen plannen, en ik hou er meer van als het spontaan gaat. Maar helaas is er ook altijd te weinig tijd om iedereen aan te doen en is er geen tijd meer voor mezelf. Bah, ik sla ze het liefst over.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 10 Okt 2016 17:23

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Carnaval, kerst en Koningsdag.

Met carnaval ben ik opgegroeid, daar kijk ik elk jaar naar uit! Kerst vind ik super gezellig, ik hou van alle lampjes en foute muziek en lekker eten... en koningsdag, tja, ik zocht een derde :) sinterklaas vieren we de laatste jaren niet of nauwelijks, maar als onze minion wat ouder is, komt die waarschijnlijk op plek 3
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem192

Bericht 10 Okt 2016 17:39

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Sinterklaas met stip op 1, daarna Kerstmis.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Okt 2016 18:29

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Ik heb gestemd op Sinterklaas, Kerstmis, carnaval en Bevrijdingsdag. Sinterklaas vind ik leuk vanwege de traditie en ik houd van gedichten schrijven. Kerst vond ik altijd vrij truttig, maar de laatste jaren stiekem toch best gezellig. Carnaval heb ik de afgelopen twee keer niet meer gevierd, maar daarvoor wel jarenlang en ik houd gewoon van verkleden. Lekker fout. Bevrijdingsdag vind ik leuk als ik naar een festival ga, lekker met een biertje in de zon chillen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem197

Bericht 11 Okt 2016 10:11

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Sinterklaas vind ik het leukste, dan kerst. Beide door de sfeer.
Sinds een paar jaar ook pasen omdat mijn schoonouders daar wat mee doen. Uitgebereid diner bij hun en voor de kids eitjes zoeken!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Okt 2016 11:08

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Ik heb gestemd om Carnaval, dat is mijn nummer 1, dat is echt een feestje, een weekend dat ik ff gewoon lekker zonder kinderen ben en met vrienden. Daarna sinterklaas, het is zo leuk hoe ze er in geloven en die blije koppies als er iets in hun schoen zit, de intocht van sinterklaas En dan kerst.. eigenlijk kon ik niet zo goed kiezen tussen kerst en oud en nieuw. Vroeger toen ik nog ging stappen had ik zeker voor oud en nieuw gekozen zo gezellig was die avond altijd. Nu zitten we met vrienden thuis, is ook leuk. Maar kerst vind ik ook leuk met mijn familie.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem280

Bericht 12 Okt 2016 13:54

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Iets te snel gelezen, heb namelijk alleen kerst ingevuld.
Naast kerst komt Oud en Nieuw. Dit vieren we altijd met vrienden. Ieder jaar zitten we dan weer bij een ander uit.
Afgelopen jaar zijn mijn vriend en ik thuis gebleven, omdat het de eerste keer in ons nieuwe woning was en met de kinderen erbij.
Zien nog wel hoe we dat dit jaar gaan doen, wel is zeker dat schoonouders oppassen als we het ergens anders dan hier uitzitten.
Mijn verjaardag is ook nog eens op oudjaarsdag.
de 3de die ik 'wel leuk' vind is Sinterklaas. Dit is puur gebaseerd op de kinderen, waren zij er niet, vierden wij echt geen Sinterklaas.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Okt 2016 14:46

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Ik heb gestemd voor Kerst, Oud&Nieuw en Sinterklaas. Kerst en Sinterklaas vieren we altijd met familie, heel erg gezellig en ik heb er ook hele fijne herinneringen aan.

Oud&Nieuw vieren we altijd met onze vriendengroep. Dan huren we een zaaltje (we zijn met 29 volwassenen en 11 kinderen/baby's als iedereen meedoet) en maken we eten of laten we een traiteur komen. Supergezellige avonden zijn dat altijd!
2012 & 2016
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers